/fotboll/osk/forum/360.aspx/fotboll/osk/forum/360.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Karlstruum
2017-02-09 22:59
Hitta avslut, vinnartradition: Ni får inte över mig genom att säga att han är lika bra som dagens mittbackar i truppen. Vill ha en riktigt bra mittback, annars hade vi kunnat haft kvar Moberg. Och nej givetvis, vi har förvandlat "skadat gods" förr till något bra lex Astrit, Broberg, Sobra m fl. Så att ta en dissad spelare från andra lag är jag helt fine med. Tyvärr har det väl gått för bra de senaste med sådana så nästa blir väl helt kalkon :) Hittar vi ingen som är bättre än dagens mittbackar så kör de två vi har plus Brorsson reserv. Sen en billig backup och satsa allt krut på en grym anfallare.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Vinter
2017-02-09 22:26
@Saywee:

Det finns det säkert, men framförallt finns det tornedalingar. De där som talar meänkieli.

"I Sverige räknas samer, judar, romer, sverigefinnar och tornedalingar som nationella minoriteter. Enligt FN:s definition är samerna dessutom urfolk. De nationella minoritetsspråken är samiska, jiddisch, romani chib, finska och meänkieli (tornedalsfinska)"

Visst vore det kul om ÖSK däruppe i Tornedalen skulle kunna bli något av "broderklubb" till vårt eget ÖSK!
Loppan i Axens skägg
2017-02-09 17:46
@Hitta avslut!!:

Jag har sett Saletros för lite men jag är väldigt förtjust i både Sonko och Gravius.
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-09 17:28
Vinnartradition, Ja kanske det. Men med ett mittfält/anfall bestående av : -------walker - Källström Haris/Mange E -- Mrabti -- El Kabir -----------ny/Kujovic ...så finns det kapacitet för en topplacering i mina ögon. Men, skitsamma. För övrigt så är jag övertygad om att Källström snart blir klar. Loppan, Håller med. Saletros och Gravius hade ju kunnat bli viktiga pjäser hos oss. Likaså Sonko-Sundberg på mittbacken. (Har nämnt dessa herrar tidigare under sillyn. Kul att nån annan tycker samma)
Loppan i Axens skägg
2017-02-09 17:04
Nu har vi duktiga innemittar men lite synd ändå när AIK har överflöd av dem. Där kunde vi gjort ett gott fynd.
Örebro Vinnartradition
2017-02-09 16:59
@Hitta avslut!!:

Jag håller med dig. Har dock svårt att se att DIF trots eventuell värvning av Källström når någon topp tre placering.
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-09 16:51
Karlstruum, Jag har varit för Michel. Tycker att han är duktig. En mkt duglig truppspelare. Inte någon "general"? Det är ingen i DIF som sett Michel som någon general heller. Att han inte duger för DIF betyder väl knappast att han inte duger för oss. DIF har sålt spelare för 100 mill och siktar på typ topp3. Lite andra möjligheter där va? Michel är minst lika bra som våra mittbackar. Billig och bra = ÖSK
Loppan i Axens skägg
2017-02-09 16:21
Räcker med en spelare, Kim Olsen
AIK Saywee
2017-02-09 16:12
Ring, så spelar vi ...
Örebro Gamla Trä
2017-02-09 15:52
@Tommy Tåpaj:

Självklart kan man hoppas. Jag har absolut inget emot honom personligen som skulle göra att jag önskade något annat än en snabb positiv utveckling. Men jag tycker att steget han har kvar fortfarande är ganska långt, och statistiskt så tror jag att det är liten chans att han utvecklas så bra att han blir av stabil allsvensk kvalitet. Men sen har det väl med andra saker att göra också. Det är inte som i ett TV-spel med sifferbaserad förmåga. "Positioning 83", typ. Han är ung än, kan förbättras med ytterligare mognad. Momentum / självförtroende. Men kanske viktigast, om backlinjen fungerar och är tydlig, då kan han se mycket bättre ut än han gjort så här långt. Hade han spelat i en backlinje regisserad av Conte hade han säkert funkat fint! Vet inte vart jag är på väg här riktigt, att jag tror på kollektiva effekter men självklart spelar individuella egenskaper fortfarande roll. Samt att jag håller med dig om hoppet. Ung Örebroare, det är värt lite extra tålamod.
Örebro Karlstruum
2017-02-09 15:32
Vi är inte ensamma om anfallsjakt. Lyssnade på 08-fotboll och alla tre Stockholmsklubbarna söker anfallare, AIK gärna två. DIF har även en mittback som dom söker som vi. Och enligt dom i studion vill inte Djurgårdens supporter att Michel är den nya "generalen". Han anses som en okej trupp-spelare men inget att bygga en backlinje runt. Var det inte många som ville ha in honom som vår nya general? Om han inte duger åt Djurgården så tycker jag inte att han duger åt oss. Men svårt att se vem det kan vara som ska komma in. Men vi sitter i samma båt som många andra lag gör, hoppas att vi får till bättre lösningar än dom alla, men det blir tufft. Verkar ju som att Djurgården också pratat med Kujovic. Vore en riktig bomb om vi lyckades landa honom.
AIK Saywee
2017-02-09 14:14
Detta med lån, kan vara en möjlighet, men kanske ingen långsiktighet. Jag vet helt enkelt inte. Det finns självklart dåliga exempel om man vill gräva upp sådana, men det finns nog även lyckade lån, om man vill se eller minnas sådana. Hoppet finns alltid !
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-09 14:06
@KalleTeodor - Admin:

Simon Skrabb lånades in från FF Jaro av Åtvid när de låg i Allsvenskan. Sen skrev han på ett fyraårslån med Gefle innan Norrköping nyligen köpte loss honom.

Annars är det sällsynt med längre lån.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-09 14:03
@Hitta avslut!!:

Förutom att han sa "förspel" istället för "försvarsspel". hehe.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-02-09 13:58
Låter spännande Saywee! Riktigt rolig läsning. Tack!

Ja, det där med ett längre lån med en eventuell köpoption är inte tokigt alls.
AIK Saywee
2017-02-09 13:33
Vill inte säga (skriva) något som kan få andra klubbar att rycka. Men "idèn" om att låna spelare under ett halvår ellet två, tycker jag kan vara ganska smart. Det blir ju isf även något slags provspel eller det vetetusan, men båda parter får tid att känna av varandra. I en accelererande verklighet, är det kanske dags att hitta nya vägar till framgång. Kontrakt i all ära, men det finns någon slags "låsning" (=pengar) i dessa. Tiderna förändras och bjuder hela tiden på nya möjligheter.
Örebro T8
2017-02-09 12:35
Saywee Hoppas det ligger något bra bakom snacket då. Vill du säga om det är en gammal allsvensking?
AIK Saywee
2017-02-09 12:32
T8 Har hört vissa rykten från ett par "insatta", men vågar inte hinta något, för då kanske andra klubbar hugger. Svårt det där, att inte skriva för mycket, så jag avstår ... ... men om det stämmer och om man lyckas värva, om än bara på lån, så kan det bli en trevlig vår för ÖSK.
Örebro T8
2017-02-09 12:26
Vore så skönt med en käftsmällsvärvning från ingenstans imorrn. Hoppas på action. Inga rykten?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2017-02-09 12:09
Hoppas att Logi/Ring gör en Frippe Jansson och går från säkerhetsrisk till säkerhetskugge. Den förvandlingen var härlig att se
Örebro Benny Böckling
2017-02-09 10:50
Tänka sig att det är tävlingsmatcher som väntar nu..

Om man inte räknar med något nyförvärv klart tills Åtvid så tror jag Axén kör på samma målvakt och backlinje som igår. På mittfältet känns Gerzic och Ayaz givna. Sema blir det sannolikt på andra kanten och sen blir det spännande att se vem som får lira bredvid Nordin. Framåt tror jag på Besara och Sköld.

Åtvid är för övrigt ett lite lurigt lag som absolut har chans att ställa till det för ÖSK. Minns bara hur det såg ut mot BK Forward i första gruppspelsmatchen förra året.
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-09 08:41
Imponerande svenska av Brendan i Vlogg9. Kunnig!
Örebro Tommy Tåpaj
2017-02-09 01:22
Ja, det optimala hade ju varit att ha en bra vänsterback och sen Ring som back up. Nu har vi Logi och det är där problemet ligger. Tyvärr kanske det inte är rimligt att vi har bra spelare på varje position nu. Tråkigt men antagligen sant. Högerbackspositionen känns ju också trött som sagt. Jag tänker iallafall hoppas på att Ring utvecklas. Om några månader kanske det inte finns något att klaga på. Hoppas, som sagt.
Örebro Gamla Trä
2017-02-09 00:51
@Tommy Tåpaj:

Efter sex minuter hade Ring tappat bollen två gånger på sin vänsterbacksplats (efter ca 4 så joggar han efter en boll och märker inte att en spelare springer förbi honom och tar den med full fart mot vårat mål. Två minuter senare slår han en tvåmeterspassning rakt till en århusanfallare som lyckligtvis blev så överraskad att han fumlade bort mottagningen). Som back är det bra att inte tappa bollen så mycket, det kan bli farligt direkt. Han drällde bort någon boll i andra halvlek också (Fick för sig att försöka vända bort en spelare i press och blev av med bollen direkt). Märk att jag inte pratar om missade passningar utan bolltapp av typen där motståndarna helt sonika tar den av honom och kan fortsätta mot mål. Förutom bolltapp anser jag att han är ganska svag i markeringsspelet. Visst, en helt ok vänsterfot. Men det är knappt relevant när han är så svag i spelet. Hans enda förtjänst är att han är bättre än Logi, enligt mig. Men ingen kan komma och påstå att han håller allsvensk klass. Den där vänsterbacksplatsen är ett riktigt sorgebarn. Jag var ingen stor beundrare av Wowoah de sista åren. Lite för sölig och enfotad....sen kom Logi och var riktigt riktigt dålig. Sämst i serien. Nu Ring...ack.
Örebro Snö
2017-02-08 22:08
Tycker nog att Axen får ta fram sina kort och visa på spelare som ska in,lite tajt att få in bara ngn månad innan seriestart, men men Axen har väl superkoll,"Sajna" Jansson snarast, fm gör han en kanonsäsong och är han inte "sajnad" så blir han gratis från sommaren, det vore ju lite onödigt, men vi kan nog vara lugna allt detta har Axen o Sköldmark koll på:) Heja ÖSK
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK Saywee
2017-02-08 21:01
Vinter, jag trodde det fanns samer i Övertorneå-trakten, inget illa ment ...
Örebro Tommy Tåpaj
2017-02-08 20:43
Ring får väldigt mycket kritik och visst hade han det stundtals jobbigt förra säsongen. Känns dock som många hakar upp sig på just Ring. Enligt mig så gjorde han även bra insatser. Att säga att han inte håller för spel i allsvenskan är för mig en överdrift. Krävs ingen enorm utveckling för att han ska bli en stabil allsvensk ytterback. Jag tycker inte att någon av våra ytterbackar håller en hög allsvensk klass. Är Lorentz så stabil egentligen? Sen vet jag inte om jag kan säga att Lotentz var bättre än Ring idag heller.
Örebro Vinter
2017-02-08 20:25
@Saywee:

Vad menar du med "samisk fotboll" tro? ÖSK är inget samiskt lag. Det är många som är på och hackar på dem hela tiden. I bifogad artikel kan man t ex läsa om domaren vid namn Blind som efter en match där han dömt dem och i vilken han viftat friskt med de gula och röda korten på Facebook skriver att "Övertorneå hade 'skrapat ihop' ett lag av folk som inte kan fotboll och som inte verkar ha spelat fotboll på väldigt länge"
Örebro Vinnartradition
2017-02-08 20:18
Redaktionen//

Kolla er E-post.
Örebro Empes
2017-02-08 20:17
Några snabba efter matchen:

- Ayaz kan göra braksuccé i år. Tror mycket på honom (och även på Besara för övrigt).
- Rogic är en härlig spelare! Inställningen! Känns som han håller riktigt hög allsvensk klass som bollvinnare i det defensiva press-spelet. Dessutom löpstark och med vissa offensiva kvaliteter. Däremot håller jag inte hans förtjänster i speluppbyggnaden lika högt. Han har varit lite stressad med bollen när han får en passning med motspelare nära omkring sig. Inte alls Gerzic-klass i det avseendet. Hoppas att han kan lära sig det här. Att gå in mer med kroppen och täcker bollen, innan nästa rörelse. Lite som Pogba. Tror han kan det. Men en stor plusfaktor hittills. Har tänkt honom som tredjeval efter Gerzic och Mårtensson. Inte så säker på det längre…
- Ring har en fin vänsterfot på fasta. I övrigt fortsätter han att blanda och ge. Nya juniormisstag denna match. Men jag har fortsatt en förhoppning om att han ska kunna utveckla sina brister i positionsspel och spelförståelse. Och gärna snabbt...
- M’Bombo såg skolad ut, tog några riktiga löpningar. I övrigt visade han ingenting. Men han har inte spelat på länge och fick inte mycket att jobba på. Omöjlig därför att bedöma. Alltför tidigt. Men tänker även – lite oroligt – att en del riktigt bra spelare kan visa vad man går för trots det nämnda. Och det gjorde han inte.
- Roligt att Hagge är tillbaka!

Ett par andra saker:

- Apropå Gerzic’s övervikt – han har själv sagt i en av Vloggarna att han är en bit från toppformen. Men också att det alltid är på det här sättet för honom så här års. Ingen anledning till oro alltså.
- Tänk om Örebros försvar plötsligt slutar titta boll och i stället lär sig att ”titta spelare”, ta bort denne från att nå bollen. Då kan det bli guld.
Annons: