/fotboll/osk/forum/3597.aspx/fotboll/osk/forum/3597.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2011-08-16 13:27
Vilken skillnad det blivit med Rama istället för Porokara. Rama är klasser bättre och har fler än en fint på lagret. Rama tar sig dessutom förbi 3-4 spelare när han vill egentligen. Han är för bra för Allsvenskan, det har jag tyckt sen jag såg honom första gången. Men nu är han grymmast i hela allsvenskan, och anledningen är att han börjat spela sina medspelare och hittat in ordentligt i laget. Rama har hela tiden varit individuellt en av de skickligaste i Allsvenskan, nu är han det totalt. Jag kan bara tänka mig att han kommer att fortsätta leverera.

Rama behöver bara göra 2 mål till så har han gjort lika många som Porokara gjorde under 3 säsonger. Men jag snackar inte ned Poro, han vara bra när han var som bäst, och då hade det smakat mumma att ha Poro och Rama på varsin kant och Haddad i mitten.

Eftersom Rama presterat redan första säsongen så skulle vi kunna sälja honom redan till nästa sommar, och då pratar vi nog om 30-40 miljoner kr. Rama var ju smart när han skrev kontrakt med ÖSK, han skrev 2,5 år så hans kontrakt går ut under sommaren och då kan slippa hamna i samma situation som Bedoya. Därför lär ÖSK vara tvungna att sälja Rama nästa sommar eller försöka med konststycket att få honom förlänga sitt kontrakt.

Hur som helst, Rama är en underbar spelare att se och jag längtar hela tiden på att ÖSK ska ha match för att få se Ramas konster och tekniska nummer. Längtar såklart alltid på ÖSK:s matcher, men Rama höjer temperaturen på matcherna. En grym spelare!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-16 13:23
Ikväll spelar ÖSK kvartsfinalen i distriktscupen mellan Mariebergs IK på Mariebergs IP klockan 19:00.

Med från A-truppen finns Eidur Aron Sigurbjörnsson, Simon Nurme och Kalle Holmberg.
2011-08-16 13:20
Franz Flääsklepp//

Jo jag tänkte på det också. Det kan nog vara som du skriver att Hagge ska spela till höger och Per konkurrera med Wowoah på vänsterbacks position. Och voala! Därmed öppnas det för en mittback till.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-16 13:11
: ÖSK KRILLE// Är inte Wiktorsson mer en mittback? Det är väl en vänsterback man söker? Eller har man börja inse att Per J håller som ytterback och genom att också flytta ut Haginge till höger öppnar man för en innerbackplats till? Eftersom jag antar att man behöver vilket fall tre mittbackar i truppen.
Örebro 0REBR0
2011-08-16 13:00
Intervjuer med Sjögren och Eidur på länken...
2011-08-16 12:50
Ur Eyravallen-bloggen.

"Att Garza inte sticker ut tillräckligt för att platsa i en ÖSK-trupp, tycker jag låter som ett rätt märkligt argument. Speciellt som amerikanen sticker ut en hel del. Snabb och ettrig påminde han en del om till exempel Bayern Munchens Bixente Lizarazu, visserligen inte lika bra, men ändå. Jag tror att det nog är så att ÖSK har ögonen på en annan kandidat, som manhellre skulle vilja ha men inte vet om man kommer att få över. Det kan man av olika anledningar inte säga för mycket om och därför konstruerar man en anledning till att man är tveksam beträffande Garza. Luktar det inte lite Wiktorsson om det här?"
2011-08-16 12:39
Jag tycker Bedoya varit sämre sedan han kom tillbaka från golden cup. Vi bör släppa honom och han ser ut att vara i Rangers mentalt redan. Cup guldet tar vi ändå ;).
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-08-16 12:32
go_osk//

Ersättaren har du redan nästa år i Per J om han inte skall spela vänsterback då, vilket var min önskan inför denna säsong.
Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-08-16 12:17
Lägg till att det dessutom vore bra att så snabbt som möjligt börja spela in en ersättare.
Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-08-16 12:06
Jag håller med. Det bästa vore att släppa Bedoya. Jag tycker att han har varit sämre efter landslagsturnén. Därmed inte sagt att han har varit dålig.
IFK Göteborg Campano
2011-08-16 11:31
Släpp honom, han vill inte vara kvar!
Örebro widemarsh
2011-08-16 11:17
"...but last night Rangers were hopeful of securing his early release from Swedish side Orebro in time for Tuesday's 11pm Europa League deadline."

Ska vi gissa att klubbarna är överens innan kvällen då? Rangers lär väl vara rätt angelägna om en snabb lösning om dom vill ha med Bedoya i Europa League.
Örebro ÖSK Fans
2011-08-16 11:01
någon som varit nere och kollat på någon träning?? Hur verkar Zlatan vara? Hur är det med våra skadade sjuka spelare? tacksam för svar!
Örebro Mr. Milton
2011-08-16 10:26
affeman/

Ja ÖSK och Rangers förhandlar igen (eller pratar åtminstone) och jag är övertygad om att de får affären klar senast idag/natt. När detta sedan blir officiellt är en annan sak.

Att de pratar är fakta, att de kommer till avslut är dock en gissning/förhoppning från min sida. Nu är det snart deadline för Rangers så vi sitter med trumf på hand.

WCS: 5 miljoner.
Örebro TommyS
2011-08-16 09:46
Inga överraskningar - känns som vi inte hamnat helt rätt med provspelarna. Pratade med en portugisisk vän om Sportings talangskola som Garza kommer ifrån och som ju jobbat fram enorma talanger. Han sade att - till skillnad från t.ex. franska talangskolor då alla som examineras är gedigna ftobollsspelare - portugiska talangskolor är väldigt elitinriktade. Allt fokus på några få talanger, inget fokus på resten. Så Garza känns relativt onödig.
Örebro affeman
2011-08-16 09:15
Hörde rykte om att Rangers och ÖSK satt i förhandlingar om Bedoya igår. Någon som vet något om detta och hur blev i sådana fall utgången?
Örebro Bulten i Boo
2011-08-16 08:09
S E// Håller med dig. Under "den tunga perioden" var detta ett problem. Spelarna hade tydliga direktiv att (i princip) ALLTID spela sig ur situationerna, något som t ex förvirrat Haginge. Detta spel utnyttjades effektivt av Elfsborg och GAIS. 2 x 1-2 mot DIF/Mjällby såg jag inte, men kanske var det likadant då? En av de stora skillnaderna mellan nu och (de tre senare matcherna under) den tunga perioden tycker jag är just Haginges mittbacksspel.
Örebro bison
2011-08-16 07:55
Gårdagen var spännande om man inte var domare. Tung dag på jobbet för samtliga pipblåsare. Elm sade faktiskt i intervjun på canal+ att bollen tog på axeln (med anledning av vad DO skrev i ett tidigare inlägg). Adam Johnasson i ICA sade att bollen tog på handen, får hoppas att han menade att det var hands för den tog absolut inte på just handen. Augustssons armbåge i inledningen av andra halvlek borde väl rimligtvis kunna straffas i efterhand, har för mig att Nathan Pauls i Bajen blev avstängd i efterhand för en armbåge mot ÖSK.

Tröjdragningen på Karikari är nog bland det värsta jag sett, tröjan stod som ett segel och Karikari trampade liksom luft, snacka om att bli bestulna på ett solklart mål alternativt straff och utvisning.
Örebro S E
2011-08-16 07:48
Bulten bo// Tyvärr har ÖSKs finlir i försvaret kostat oss några poäng. De skulle spela sig ur varje situation. Vilket gjorde att par dåliga beslut kostade oss några baklängesmål och poäng. Nu på slutet har jag märkt att backarna inte är rädda för att rensa om det behövs (= 4 raka segrar).
Örebro Bulten i Boo
2011-08-16 07:32
bison// Jag hörde också det där, men man får väl tolka det som ett sorts "steg i karriären" att gå från att sitta på bänken i ett topplag till att bli den kring vilken hela laget byggs, förvisso i ett något sämre lag.
När jag såg Norrköping-AIK igår slogs jag av hur "naivt" de förstnämnda spelar (lite samma känsla som när Finland mötte Sverige tidigare i år). Med de resurser de har går det inte att försöka finlira sig till segrar. Det görs snygga grejer fram till straffområdet, men sen tar det tvärstopp. Stor skillnad mot AIK med deras mycket rakare spel. De har liksom lärt sig den läxan Norrköping borde gjort: Täpp till i försvaret och satsa på snabba omställningar, finliret får andra lag, som t ex Örebro SK och Barca stå för!
Örebro baskern
2011-08-16 00:32
Marieberg borta i distrikscupen på Mariebergs IP kl 19.00. Be there!
Örebro Ösk-groda
2011-08-16 00:14
Skämt å sido......förstår att domarna inte ser allt men ibland när tröjorna står som strutar ....då börjar man ju undra.........
Örebro Ösk-groda
2011-08-16 00:13
Saywee
Då är ögonlocken alltid stängda när det händer något.... :-))
AIK Saywee
2011-08-16 00:12
Nej nu skall jag blunda lite längre, men drömma om guld :)
AIK Saywee
2011-08-16 00:11
Ösk-groda, eller de kanske blinkar långsamt ;)
Örebro Ösk-groda
2011-08-16 00:08
De ser väl lika dåligt som Martin Hansson *L*
AIK Saywee
2011-08-16 00:05
Fy fan för hands, armbågar, knuffningar, stryptag, brottning, töntgester, tröjdragningar etc, i en sport som kallas för fotboll!!

Flera av dessa dumheter blundar domarna för (ibland), varför?
Örebro Ösk-groda
2011-08-16 00:01
Saywee

Håller med dig om att dra i tröjor..........rött kort direkt....lite som mycket dragande i tröjor.......blev nog en massa utvisningar i början men då får man väl börja använda hjärnan istället för armarna *L*
AIK Saywee
2011-08-15 23:57
OK om man är målvakt, då får man ibland använda händerna och utesspelare får använda händerna vid inkast.

Men, i övrigt, är jag oerhört trött på hur händer används vid närkamper, det är så oerhört tröttsamt, att om jag vore domare, så skulle jag rycka upp kortet direkt vid minsta tafsande på en motspelare ...

... använd huvudet och fötterna i möjligaste mån!

Vill jag se brottning (vilket jag inte vill) finns det ju andra arenor som kan besökas!
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-15 23:53
Är nästan säker på att Elm tog den med armen. När han själv inte kan säga emot i intervjun efter så känns det som att det ligger något i det. Det är klart han själv känner, vet var den bollen tog. Det handla ju inte om något snudd, utan en aktion som gav han en målchans.

Men, jag kanske har läst han fel...
Annons: