/fotboll/osk/forum/3593.aspx/fotboll/osk/forum/3593.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Gamla fina öret
2011-08-17 16:57
Bedoya är värd vad han blev såld för, varken mer eller mindre.
Som icke-EU spelare sänks värdet oerhört eftersom det innebär att många länder inte vill besväras att få det tillståndet alternativt att de redan har maximalt tillåtna icke-EU spelare.

Almebäck o andra sidan, anser jag att vi skulle fått 25 miljoner för.
Örebro bison
2011-08-17 16:56
Jag upprepar frågan,var det spelarinvest som ägde Bedoya?
Örebro 100år
2011-08-17 16:56
Håller helt med Valderinho.
Rama har en helt sjukt stor potential. Han har det där lilla extra i sitt spel, snabb och teknisk. Sen att han rör sig inåt i banan och söker skott. När Valdet väl har siktat in sig så kan han göra minst 12-14mål!
Han måste dock bli bättre på att läsa spelet. Ibland tycker jag han dunkar iväg bollen från omöjlig skottvinkel istället för att passa till ev. fristående spelare.

Men en mycket intressant spelare är han!
Örebro hemvändarn
2011-08-17 16:54
Nu satt ju varken Mike eller Ale på några dunderlöner utan var billiga spelare för ÖSK. Dock så har man väl rakat in ett antal miljoner att lägga på nyförvärv eller förlängningar. Intressant att se hur detta utvecklar sig.
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-17 16:50
Problemet med Bedoya har varit hans icke-EU status. Därmed är han t.ex. absolut inte aktuell för Serie A (i princip).

Jag har hört mycket om Bedoya under året, dvs. att intresset varit lågt. ÖSK hade gärna sålt honom i vintras om det gått. Varför annars skickade man iväg han på ett "provspel" i Birmingham? Man ville gärna få bättre betalt, men det gick inte. Sen är det väl uppenbart att Rangers inte värdera honom allt för högt, man hade kunnat få honom redan innan matcherna mot MFF, men försökte pruta, pruta och pruta.

Synd. Han är en jävligt bra spelare.
Örebro Valderinho
2011-08-17 16:50
Är det någon försäljning som kan ge en rejäl försäljningsslant så är det Valdet Rama(!).
Förläng hans kontrakt NU!
Örebro KCMarten
2011-08-17 16:49
Jag håller med om att vi borde fått bättre betalt för Almebäck och Bedoya. Samtidigt så har Nordin skrivit på för fem år och Eidur för 4 år, så långsamt börjar det ta sig.

Rom byggdes inte på en dag. Elfsborg sålde inte heller för stora summor innan toppnoteringarna i tabellen kom.

Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-17 16:46
Gammelguliganen // Jag tror iofs inte att Bedoya hade genererat 20-25 mille även om han haft ett år kvar. Tittar du på vilka som går för de summorna eller bättre (i dagsläget) är det nästan alltid anfallare med målnäsa. Det finns några undantag men de är rätt få. Betänk att trots att Bedoya snart blir Bosman har ändå (de kända) intressenterna varit få. Det är Birmingham som hade honom på provspel och sedan inte återkommit och sedan då Glasgow som nu i somras.

Hade Bedoya varit en "Bangura" hade han sålts redan ifjol
Örebro Kom hem Kuba
2011-08-17 16:45
Bara att tacka för allt Bedoya bidragit till. Som guliganen nedanför skriver är det dock förjävligt att vi går miste om förbannat massa miljoner pga kontraktslängden.
Örebro Trivseltorsten
2011-08-17 16:44
/Gammelgul

Finns nog ingen som inte håller med...förutom att vi månar då...
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-08-17 16:43
Gammelguling // Det måste dock poängteras att dessa herrar togs till ÖSK vid en otroligt tuff period då våra ekonomiska muskler var klart begränsade...

Man har nog dels dragit lärdom av detta men också tror jag ÖSKs ekonomiska ramar är betydligt större atm..
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-17 16:43
@Gammelguliganen

Om jag kunnat gilla ditt inlägg hade jag gjort det!
Örebro Valderinho
2011-08-17 16:42
Håller med om att som spelare påminner Abdualhi mest om Bedoyas spelstil, även om orken kan bli bättre. Men det kommer ju med matchspel(!).
Ge honom en rejäl chans!
Elfsborg Gammelguliganen
2011-08-17 16:41
Enda vägen fram för sport är längre kontrakt och marknadsmässig betalning. Ni måste hitta finansiärer som hjälper er att skriva 3,5 årskontrakt eller längre. Om ni har svårt att attrahera utländska toppkrafter får ni skriva in utlandsklausul på tex 15 miljoner kr.

Som det är idag kommer ni aldrig framåt i er satsning. Iron Mike skulle normalt gått för minst 15 miljoner kronor. Bedoya är relativt etablerad i en välkänd trupp som ofta finns i VM. Han borde idag ha givit er 20-25 miljoner kronor. Ni har alltså missat ca 30 miljoner kronor på dessa två spelare. Det är halva er årsomsättning. Det värker ju i en att sånt här fortfarande får hända. Inte för att jag månar om sport på nåt särskilt sätt men svensk fotboll och allsvenskan måste bli betydligt mer kapitalstark. Bättre spelare ska lockas hit och vi ska upp i ranking och spela i EL- och CL-gruppspel. Då håller det inte att seriösa toppretender har en firesale för sina bästa spelare.
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-17 16:41
Precis som Valderinho säger, Sjögren har inte alls lika mycket makt som många ibland gör gällande på forumet. Hur mycket, hur länge etc. han kan erbjuda bestäms av de ekonomiska ramar han får av sina uppdragsgivare.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-08-17 16:39
Paulinho går troligen in på mitten. Var ju kung där i hemmamötet mot Sarajevo.
Örebro Valderinho
Ni ska veta att det är inte bara Sjögren som avgör om förlängningar utan det är styrelsen också (kanske också VD´n).
Örebro hemvändarn
Grattis Bedoya. Jäkligt synd att inte ha honom i kampen om cupen. Det skall bli intressant att se vad vi fick för honom när det kommer fram.

Det blir spännande att se hur mittfältet ser ut mot Häcken. Paulinho, Kihlen eller kanske Abdulahi.
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-17 16:38
Behöver ÖSK ersätta Bedoya redan nu?

Delta i omröstningen på löpet!!
Örebro Skåne ÖSKare
2011-08-17 16:37
Enligt nån brittisk tidning hade ju det första budet varit på 400k£ så rimligtvis gissar jag på att priset landa på £450-500k, dvs runt 5-5,5 mille. Helt okej affär med tanke på situationen. =)

Forza Svartvitt
Örebro Harry Cripps
2011-08-17 16:33
Sköldmark använde nog sin rutin från de skotska pubarna. Han bjöd dem helt enkelt på några rundor Örebro Bitter eller rent av lite fin Stormaktsporter. Grabbarna visar åter att de vet vad de gör.
Örebro bison
2011-08-17 16:32
Mackan, men å andra sidan hade väl Bangura flera år kvar på sitt kontrakt. + att han dunkat in 15 mål på 17(?) matcher i år.
Örebro bison
2011-08-17 16:31
Är det spelarinvest som cashar in?
Örebro bison
2011-08-17 16:31
Gött att det blev klart till slut, känns som den bästa lösningen eftersom förhandskontraktet redan var skrivet. Tack Bedoya för dina 60 matcher i ÖSK!.
Hoppas precis som några skrivit nedan att det inte innebär att Kihlen - Nordback blir det nya mittfältet.
Örebro KCMarten
2011-08-17 16:28
Tack Bedoya!

Lycka till i Rangers.

Nu skall det bli spännande att följa fortsättningen på silly season.

Jag känner på mig att det är något på G..
Örebro Valderinho
2011-08-17 16:24
Äntligen! Tack Bedoya för allt du gjort för klubben. Till skillnad från Porokara var du tydlig mot klubben. Kanske du kunde ha varit lite coolare och avvaktat inkommande budgivning.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-17 16:20
Får vi sen en ny central anfallare inom kort nu måntro?
Örebro Trivseltorsten
2011-08-17 16:17
Varför skulle Rangers acceptera vidareföräljningsklausul? Nej, kontantsumman har höjts skulle jag tro och ÖSK blir cirka 4 miljoner rikare och en jäkligt bra fotbollsspelare fattigare. Att köpa in en jämlik under kontrakt skulle kosta 15-20 alla gånger. Bara att lägga krutet på kontraktslösa kvalitet spelares sign on, samt fortsätta utveckla talanger.

Skulle vara intressent att veta hur klubbens kassa/budget ser ut just nu alá FM.
Örebro Gummianka
2011-08-17 16:15
Hoppas Kubanerna kan skicka ett tack på nåt sätt.. vore god stil.
Öreskå - 66
2011-08-17 16:12
Tack Bedoya och lycka till i Rangers
Annons: