/fotboll/osk/forum/359.aspx/fotboll/osk/forum/359.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro T8
2017-02-10 13:14
Jonas r: Gissar du bara?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Jonas r
2017-02-10 12:54
[QUOTE=Loppan i Axens skägg ]Vore väldigt intressant om redaktionen skulle kunna få till en intervju med Sköldmark och ställa de där frågorna vi pratar om på forumet och våga ställ de tuffa frågorna. Na är ganska fega på det kan jag tycka. [/QUOTE] Wärlegård tycker jag vågar ställa de tuffa frågorna? Han fångst ofta upp missnöje här och tar de vidare
Örebro Jonas r
2017-02-10 12:52
[QUOTE=T8]Undrar vem spelaren är som Axen nämnde i podd pa dembo att agenten bett axen att jobba med. (Rörig mening). Kan det vara Vorsha? Eller någon avskriven? [/QUOTE] Bojanic?
Loppan i Axens skägg
2017-02-10 12:46
Vore väldigt intressant om redaktionen skulle kunna få till en intervju med Sköldmark och ställa de där frågorna vi pratar om på forumet och våga ställ de tuffa frågorna.
Na är ganska fega på det kan jag tycka.
Örebro T8
2017-02-10 12:44
Undrar vem spelaren är som Axen nämnde i podd pa dembo att agenten bett axen att jobba med. (Rörig mening). Kan det vara Vorsha? Eller någon avskriven?
Örebro Benny Böckling
2017-02-10 11:21
Nån som missat att Källström är klar för Djurgården? Helvete vilket liv det blev överallt..

Den här veckan känns körd vad gäller nyförvärv men nog borde man kunna kräva att Sköldmark åtminstone landar en ny gubbe till dess att svenska cupen drar igång?

Sen för övrigt.. Ni här och där som skriver Rodic istället för Rogic.. Snälla. Det gör ont i hela kroppen på mig.
Örebro Björn är facit
2017-02-10 11:06
Bugg
Örebro Björn är facit
2017-02-10 11:05
Janson
Lorentz - Iron - Hines Ike
Nordin - Mårtensson
Rodic
Sema - Besara - Ayaz
Mbombo

Bättre defensivt såhär än med Ring på vänsterbacken.
Örebro Gamla Trä
2017-02-10 11:04
@T8:

Jag tycker också att det var konstigt, men positivt, att Moberg försvann. Konstigt, eftersom man valt att spela med honom så kan man inte sett vad jag såg i honom; En mittback som inte hittar bra mittbackssamarbete med vare sig Sigurbjörnsson, Wiktorsson eller Almebäck. Han var långt från fläckfri i markeringsspelet och var direkt dålig på att värdera när han skulle stöta. Minns att jag kollade highlights i förlustmatchen hemma mot Malmö för att försöka sätta fingret på hur de skapade chanser så enkelt. Sambandet var inte svårt att hitta. Vid de 6-7 bästa MFF chanserna var Moberg ute på seglats. Behöll man honom sedan under luppen kunde man se hur mönstret upprepade sig i de flesta matcherna. Det är konstigt, för han ser inte så dålig ut för det mesta. Vet inte om han skulle behöva träna på att hålla koncentrationen uppe eller om det är kommunikativa egenskaper han behöver förbättra eller...jag vet inte. Men så som det sett ut är det bra att vi blev av med honom iallafall.
Örebro Brandao
2017-02-10 11:03
Nicknamn i ribban

Såklart inte.. vill ha in både mittback och anfallare. Tycker Brorsson sett jävligt spännande ut..

Tror ÖSK vill ha Kujovic så jag slängde in han i start11an :)
Örebro T8
2017-02-10 10:57
Brandao Precis, hajpen behövs ju tyvärr för marginalsupportrarna. Shit vad man skulle vilja höra hur diskussionerna går. Vilka har man jobbat hårt på och vilka jobbar man på. Moberg begärde säkert mer. Men han ville säkert stanna men den här generalen man söker måste man ju haft ett ansikte på redan när hans erbjudande drogs tillbaka.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-10 10:56
@Brandao Du tycker alltså att det är mer rimligt att vi plockar in Kujovic än en ny mittback? Med tanke på kontraktssituationen tycker jag att ÖSK borde satsa på Brendan i år. Efter säsongen har han 2 år kvar, vilket skulle sätta ÖSK i ett bra förhandlingsläge om han skulle göra det bra. Väntar vi med att ge honom chansen till nästa säsong så lär vi sälja honom som Crespo, DG, Holmberg, m.fl. Ayaz har också 3 år kvar på kontraktet, men han får garanterat chansen.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-10 10:51
Ring spelade i ÖSK under rätt många år. Sen bytte han till Adolfsberg och började tidigt med A-lagsfotboll. Senare gick han tillbaka till ÖSK, blev utlånad till Forward, kom tillbaka och är numera ordinarie i Allsvenskan.
Örebro Brandao
2017-02-10 10:49
--------Jansson------

--Lorentz--Almebäck-Brorsson --Hines ike--

--Rogic----Nordin---Mårten-----Ayaz

-----Besara----Kujovic----
Loppan i Axens skägg
2017-02-10 10:43
Jansson
Lorentzon-Ike-Almebäck-Ring

Rogic-Nordin-Mårtensson-Ayaz
Besara

mBOMBo
Örebro Brandao
2017-02-10 10:41
T8

Inte så konstigt, många tycker väll att ÖSK har ett sämre lag i år då blir ju hajpen inte lika stor.

Det är så viktigt med profilvärvningar likt Astrit, denna silly har nog inte alls blivit som ÖSK tänkt sig. Förmodligen har både 1a-2a alternativ nobbat ÖSK och satt dom lite på pottkanten..

1 vecka kvar till tävlingsmatcherna startar, men lugna, Sköldmark känner ett "lugn"
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-10 10:40
Blev inte Ring "årets unga spelare" eller liknande när han var central mitt i Adolfsberg? Och värvad därefter...

Siktar högt verkar han göra. Modigt!

Källström är som väntat klar för DIF. Kul för serien! Vem minns inte ÖSKs seger med 1-0 då Kim fick en av kenyanerna utvisad :) Repris i år?

Moberg kanske krävde för mycket? Känner ingen panik iaf. Blir backlinjen ihopspelade och känner fullt förtroende så lär det bli bra. Någon general tror jag inte ansluter. Hoppas isf på Voorsah!

Längtar till konstgräset också. Från TV-soffan kändes underlaget i Portugal riktigt dåligt. Åtminstone för de individuellt skickliga spelarna.

Några frågor får avsluta:
Om vi ställer upp med två centrala mittfältare, vilka två blir det tror ni? Jag tror att Axén tänkt dig Gerzic och Mårtensson. (Själv vill jag i nuläget se Rogic).
Känns det inte väldigt fel att offra en av dessa för Omoh/Semas skull (som HY) i ett 4-4-2?
Är verkligen Besara så gjuten som "alla" tror?

Släng gärna upp era startelvor!

Örebro T8
2017-02-10 10:16
Källström klar för Djurgårn. Blir en kul Allsvenska i år. Mycket profiler. Släppet av Moberg känns mer och mer konstigt. Vem hade/ har man på gång som är tydligt bättre? Han var långt ifrån bäst men just nu känns det som om lösningen varken blev bra för ösk eller Moberg. Min åsikt såklart. En spelare kan ju komma sent och vara individuellt skicklig men att få spelas in i laget är ju alltid viktigast. Vet inte hur årskorten går men känslan är att man inte lyckats hålla i det stora breda intresset från förra året.
Loppan i Axens skägg
2017-02-10 09:58
@Saywee:

Läs intervjun så ser du. Nej jag tror inte Axen missat det, när man värvar en spelare brukar man ha koll på det.
Jag tror inte han värvar Victor Sköld och testar han på målvakten.
AIK Saywee
2017-02-10 09:44
Nicknamn, ja det är faktiskt OK att spara pengar om ekonomin är svag, vi kan nog avvakta ett tag till, vi kan få en bra start ändå, med dagens giganter. Loppan, (alltid?) jag har aldrig sett Ring som central mittfältare, kan det vara något som Axén missat också isf?
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-10 09:34
Ska man se på det positivt, så behöver ju klubben betala ut mindre lön ju längre tiden går. Om våra 2 nya spelare tjänar 70-80k i månaden så lär ju ÖSK spara 100k per spelare jämfört med om vi signat dem i när transferfönstret öppnat.
Loppan i Axens skägg
2017-02-10 09:33
Bra intervju med Sebbe Ring och roligare frågor än vad vissa vart hittils (Kjälls intervju var dock bra).
Det var lite mer läsning och inte så mycket ytliga frågor och ytliga tråkiga svar som de vart (och lätt kan bli).
Att Ring alltid spelat central mittfältare hade jag ingen aning om och det gör att man får lite mer förståelse på hans ibland svajiga agerande i backlinjen.
Bara ros till denna intervju.
AIK Saywee
2017-02-10 09:06
Undrar hur många ÖSK vi har i vårt land? Jag vet iallafall ett till, som jag tidigare ofta sett spela. I rödvit dress. Kan någon gissa ...
Örebro Kuroslaw Mibisztal
2017-02-10 08:43
@Vinter:

ÖSK-Karl kan framföra vår begäran. :-)
AIK Saywee
2017-02-10 07:56
Vinter "Visst vore det kul om ÖSK däruppe i Tornedalen skulle kunna bli något av "broderklubb" till vårt eget ÖSK!" Jo, det vore urkul, förresten de har vinter och natursnö däruppe ...
Loppan i Axens skägg
2017-02-10 07:43
Smäll till med en presskonferens idag!
Lär dock inte kännas troligt när både spelare och ledare är lediga.
Örebro Karlstruum
2017-02-09 22:59
Hitta avslut, vinnartradition: Ni får inte över mig genom att säga att han är lika bra som dagens mittbackar i truppen. Vill ha en riktigt bra mittback, annars hade vi kunnat haft kvar Moberg. Och nej givetvis, vi har förvandlat "skadat gods" förr till något bra lex Astrit, Broberg, Sobra m fl. Så att ta en dissad spelare från andra lag är jag helt fine med. Tyvärr har det väl gått för bra de senaste med sådana så nästa blir väl helt kalkon :) Hittar vi ingen som är bättre än dagens mittbackar så kör de två vi har plus Brorsson reserv. Sen en billig backup och satsa allt krut på en grym anfallare.
Örebro Vinter
2017-02-09 22:26
@Saywee:

Det finns det säkert, men framförallt finns det tornedalingar. De där som talar meänkieli.

"I Sverige räknas samer, judar, romer, sverigefinnar och tornedalingar som nationella minoriteter. Enligt FN:s definition är samerna dessutom urfolk. De nationella minoritetsspråken är samiska, jiddisch, romani chib, finska och meänkieli (tornedalsfinska)"

Visst vore det kul om ÖSK däruppe i Tornedalen skulle kunna bli något av "broderklubb" till vårt eget ÖSK!
Loppan i Axens skägg
2017-02-09 17:46
@Hitta avslut!!:

Jag har sett Saletros för lite men jag är väldigt förtjust i både Sonko och Gravius.
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-09 17:28
Vinnartradition, Ja kanske det. Men med ett mittfält/anfall bestående av : -------walker - Källström Haris/Mange E -- Mrabti -- El Kabir -----------ny/Kujovic ...så finns det kapacitet för en topplacering i mina ögon. Men, skitsamma. För övrigt så är jag övertygad om att Källström snart blir klar. Loppan, Håller med. Saletros och Gravius hade ju kunnat bli viktiga pjäser hos oss. Likaså Sonko-Sundberg på mittbacken. (Har nämnt dessa herrar tidigare under sillyn. Kul att nån annan tycker samma)
Annons: