/fotboll/osk/forum/3589.aspx/fotboll/osk/forum/3589.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2011-08-18 14:44
Rojas Veritas Palí// Hur fan kan du veta att Abdulahi inte håller i allsvenskan? Han har ju för fan aldrig startat en match ens...
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-08-18 14:40
Abdulahi före E.Nilsson ? knappast ! Abdulahi håller inte för Allsvenskan har sagt det förr och säger det igen .
Örebro widemarsh
2011-08-18 14:39
VÄRVA CHIBUIKE!!! ;)
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-18 14:38
Det här med Abdulahi är ett delikat problem.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-18 14:36
Jag tycker att vi behöver en genrationsväxling på den defensiva mittfältspositionen. Där skulle jag gärna se Abdulahi eller Berger.
Örebro Fang
2011-08-18 14:32
Abdulahi måste givetvis få chansen men att det skulle finnas mittfältare i överflöd som vissa vill få det till håller jag inte med om. Hur många har man kontrakt med över nästa säsong? 3,4 stycken. Varav bara två utav dem visat att de håller allsvensk klass, de andra är fortfarande osäkra.

Så jag ser gärna att de försöker värva Skulason. Det behövs alternativ och ska man vara med och slåss i toppen utav allsvenskan så går det inte bara ha en massa orutinerade ynglingar på bänken.
2011-08-18 14:30
Jag tycker man kan värva Skúlason nu, men låta honom hjälpa Sundsvall ett eventuellt avancemang till allsvenskan. Alltså spela kvar i Sundsvall säsongen ut. Om inte har fel så går han som bosman då.

Usäkta min upprepning :).
Örebro Valderinho
2011-08-18 14:22
Varför INTE???
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-18 14:21
Är han inte tillräckligt bra Wiv?
Örebro ÖSK Fans
2011-08-18 14:16
vi får nog leva med att vad sixten och lennart än gör för ösk är det fel enligt vissa personer...

VÄRVA SKULASON
2011-08-18 13:56
När det gäller värvningar så skulle man kunna göra klart med Ari Skúlason nu(Förhandskontrakt), men efter som Sundsvall gärna behåller honom så kan han ju lämna som bosman efter den här säsongen istället. Likt Emil Berger gjorde.

Satsa på att låna/köpa in en central anfallare nu istället.
Örebro Sigge
2011-08-18 13:15
Många som vill se nyförvärv men jag tycker det känns viktigare att skriva längre kontrakt med dom som har utgående kontrakt i dagsläget. Per och Alvbåge mfl. gärna 4 + år.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-18 13:12
Nordin: Sixten har fått oss att förstå
2011-08-18 13:11
Sekt E// Fast det säger han ju först efter en direkt fråga. Han inleder i artikeln (pappersbilagan) att säga att Bedoya är en så bra spelare att han måste ersättas. Hur tolkar man det?
2011-08-18 12:42
Skönt att Atashkadeh verkar vara tillbaka. Men frågan är om Sixten vågar spela honom så tätt inpå skada? Det gick ju inte så bra senast.
Örebro Matta
2011-08-18 12:40
Bulten//

Precis. Det hela är, åtminstone delvis, ett uttryck för vilka roller Sixten och Lennart har i klubben.

En av Sixtens huvuduppgifter är att ta ut det bästa laget till nästa match.
En av Lennarts huvuduppgifter är att se till att vi har en bra trupp på sikt.
I Lennarts roll ligger alltså mer naturligt att de spelar som värvats får en chans att uttveckla sig.
Örebro Penny
2011-08-18 12:27
Bulten i Boo,

I sanningens namn. bra inlägg. för mycket fokus på de negativa bitarna allt för ofta.

Hur som helst är det någon som har en uppfattning om islänningen? Kan han vara en allsvensk toppspelare redan nu eller bli bra på sikt?

Örebro Lekiller
2011-08-18 12:21
Zlatan ser en aning klen ut.

Efter vad jag sett på dagens träning så kommer det inte bli något mer än en provträning för Zlatan. Om nu inte Sixten och Mosander har sett något annat.

I övrigt så stod många över dagens träning. Kilen, Rama och Kushtrim var inte med plus de som varit skadade ett tag så klart. Pålle joggade runt plan en stund i början men försvann sedan. Wirtanen körde för sig själv vid sidan om. William var med och körde för fullt.

Var väll ingen som direkt stack ut, dock tycker jag Denis ger ett bra intryck.
Örebro Gummianka
2011-08-18 12:13
Instämmer med flera som vill se Paulhino som off mittfältare jämte Nordin. Dessutom vill jag se honom som förste frisparksläggare när det närmar sig skottläge. Han kan krångla en boll runt vilken mur som helst.

Sen måste jag (väldigt sent) ändå skriva att det var fan så synd med Oskar Johansson. Myser när jag tänker på hur han fullständigt neutraliserade den ena göteborgaren efter den andra i sin debut. Hade kunnat bli en export om några år.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-18 12:13
Jag ser ingen fara i att en tränare och en sportchef eventuellt uttrycker sig olika, om det nu är så de gjort. Det kan lika gärna vara exempel på dynamik som när t ex i en regering där en socialminister offentligt uttrycker reformbehov medan finansministern deklarar att något ekonomiskt utrymme till detta inte finns. Dynamik är utvecklande! Det ger möjlighet till att olika tankar och idéer prövas. Om man vill bo nånstans där alla "tycker likadant" får man väl flytta till Nordkorea, haha!
Örebro Valderinho
2011-08-18 11:35
Om vi värvar Skulason, kan han både hjälpa vår nye Islänning att komma in i laget snabbare (acklimatisera sig) och samtidigt spela på defensiva mittfältet om det skulle bli så. Aldrig mer Nordback o Kihlberg samtidigt!
Sen skulle jag gärna se Paulinho på den offensiva mittfältet.

Örebro ÖSK Fans
2011-08-18 11:11
Kan ju bli så att Khilberg, Nordback, Erik Nilsson lämnar laget i vinter. Då är det tre mittfältare som försvinner...Är det så att Ösk vill ha Skulason är det väll bättre att ta han nu, innan andra klubbar lägger sig i och budar??

Mina värvningar...

Skulasson
Wiktorsson
Dinko Felic....(skadad än?)
Örebro TommyS
2011-08-18 11:04
Benny Lennartsson som talangutvecklare vore grymt. En helt fri roll där han får göra precis som han vill, dvs. han kan kofusera på tre talanger, 100 talanger, på 10-åringar, på a-lagsspelare, precis vad han tror är bäst för sportklubben. Och sedan håller jag med Franz om att Eija gjort sitt. Paulinho kan lära de yngre killarna hur man skjuter och Nordin hur man passar.
Örebro Sekt. E
2011-08-18 11:02
Franz Flääsklepp (Auri sacra fames) // Håller inte med. När jag läser NA så tolkar jag det som att Sixten inte än vet om ersättaren finns i den befintliga truppen eller ej.

"Utifrån eller lösa det med den befintliga truppen?
– Det får vi kika på. På något sätt måste vi lösa det."
2011-08-18 10:59
Franz Flääsklepp//

Ja naturligtvis :).Jag har ändrat nu. Var lite för snabb på skicka-knappen :).
2011-08-18 10:56
Jag ser helst att ÖSK lägger pengarna på fortsatt talangjakt och sedan förstärka på ledarsidan med ytterliggare en tränare som kan jobba mer individuellt med dem. Lite som Elfsborg gjort. Tillslagstränaren kan vi avveckla däremot. Den enda som jag tycker placerar sina skott rätt är Pålle. Tittar alltid upp. Placerar alltid (kolla målet mot Gefle och kontringen senare i samma match när Hugosson får fläka sig). Och det har han knappast lärt sig i ÖSK
2011-08-18 10:53
ÖSK KRILLE// Du menar väl tvärt om? Att Sixten anser de yngre inte hålla för AS?
2011-08-18 10:53
Jag tycka att ÖSK ska lägga lite mer energi på att få hit en central anfallare inför hösten än en mittfältare. Varför inte spela Paulinho brevid Gerzic? Paulinho tycker jag har varit mycket bättre som offensiv mittfältare än som anfallare.
Örebro roxxorz
2011-08-18 10:51
Nu har vi ändå lite pengar, skulle vara bra att kompletera truppen där det är tunnt, dessa är spelare jag gärna skulle vilja se i ösk redan i höst:
Christopher wiktorsson
Eddie hernandez
Ari skulasson
Emil salomonsson
Örebro Bulten i Boo
2011-08-18 10:49
KRILLE// Är nog bara en del av ett de facto sunt maktspel mellan olika roller i en klubb. Tränare "ska" ju inte vilja sälja och om det nu ändå säljs så "ska" det ersättas med en spelare av samma kaliber. Vem skulle gilla en tränare som sa: " - Det är helt ok att bli av med viktiga spelare, mig gör det inget..". Ansvariga för andra delar av klubben har ett annat perspektiv beroende på roller och ansvar.
Annons: