/fotboll/osk/forum/3578.aspx/fotboll/osk/forum/3578.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2011-08-22 16:18
100år//
Efbjudandet är ju ändå 50% rabatt på matchbiljetterna till ÖSK-HBK. (om du köper två dit. eller 33% rabatt på samtliga tre biljetter du fpr om du köper två till ÖSK-MAIF. Hur du än vänder och vrider är det ett bra erbjudande om du gillar att se fotboll i allmänhet och Örebro SK i synnerhet :)
Forza Örebro SK!
Mjällby Cyberzerk
2011-08-22 16:12
Robin spelar inte i kväll. Sitter på bänken på sin höjd men Grahn spelar med all säkerhet utan att ha sett dagens startelva än.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-22 16:10
Idag gäller det att vara effektiva framåt. Om Mjällby går framåt kan detta bli en match med mycket Hawaii-fotboll.

Jag tror det kan bli en kul match att titta på :).
AIK Saywee
2011-08-22 16:03
TommyS, jag glömmer aldrig optimismen och feststämningen, liksom förväntningarna, på vägen till Landskrona senhösten 1994 och den hemska bedrövliga hemresan samma dag, bara som jämförelse.

Jädra fuskmål av blåvitt, sista kvarten, fy f*n!
Örebro 100år
2011-08-22 15:54
Riktigt märkligt erbjudande kan jag tycka :)
KANONERBJUDANDE skriker hemsidan.

Om man köper 2biljetter så får man en ståbiljett mot Halmstad. Om man köper 4biljetter får man 2st osv. Låter lite som trevligt 90-tals pyramidspel.
Logiken sviker annars här. Ett trevligare erbjudande hade väl varit, låt oss säga en biljett var?
Blir väl klassiska sten,sax och påse vem som får biljetten.
2011-08-22 15:48
Nu har NA vaknat :)
2011-08-22 15:36
Någon som vet om Lady Gaga (Robin Cederberg) och Britney Spears (Tobias Grahn) är med ikväll :)?
Örebro TommyS
2011-08-22 15:35
Aldrig ska jag glömma tomheten i det 8-åriga hjärta som lämnade Eyravallen en kylig hösteftermiddag 1984. De fyra förlusterna 2010 och 2011 är ingenting i jämförelse. Efter det misslyckade allsvenska kvalet är varje match mot Mjällby en revanschmatch. För alltid. Kom igen ÖSK! Nordin, vi vill se ditt första mål ikväll!
2011-08-22 15:16
Ikväll tar vi Mjällby! Peppad till 1000 inför ikväll!

Heja SportKlubben!

Alla till Behrn Arena!
AIK Saywee
2011-08-22 15:15
Tar en grej till om detta med sviter, Helsingborg har fjorton (14!!!) matcher utan förlust, tre oavgjorda och resten segrar, kan det vara en slump, eller är dom bra?

Men ikväll möts två lag med fyra otorskade i sviten och jag hoppas att "Sweet little Sixten" kan mönstra och motivera eleganterna till en viktoria!

Alla till BA, fast inte jag, flaggan är dock hissad vid gattet och danskarna undrar nog vad de har i sikte ...

Heja SPORT!
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2011-08-22 15:09
Ruskigt viktig match ikväll! Komigen nu ÖSK!
Örebro TommyS
2011-08-22 14:45
ÖSK-Krille, nog borde det vara så men utan att ha full kontroll på statistiken så brukar det vara ganska rejäl skillnad på publiksiffrorna när vi möter IFK, AIK, MFF, HIF, Djurgården, Hammarby (då det begav sig) och kanske Peking och Ellos om än inte i år, jämfört med andra lag. Lite av detta beror på antal bortasupportrar, men det mesta beror på att många örebroare verkar tycka att det är sexigare att se dessa lag än t.ex. Mjällby.
2011-08-22 14:30
TommyS//

Hoppas Örebro-borna tar sitt förnuft till fånga och tar sig ner till Behrn Arena för att se två fornstarka lag. Det bäddar ju för en bra match så här på förhand. Även om Mjällby inte lockar så borde ÖSK göra det. För det är väl sitt eget lag på hemma plan man kommer för att se i första hand?
Örebro TommyS
2011-08-22 14:24
ÖSK-Krille, du gör ett starkt jobb idag, tack! Smart drag av ÖSK som vet om att Mjällby och HBK är de två kvarvarande matcher som inte kommer dra så mycket publik.
2011-08-22 14:20
Nu tittar solen förbi här i Örebro :).
2011-08-22 14:08
Kanonerbjudande vid kvällens match.

Alla till Behrn Arena!!!
AIK Saywee
2011-08-22 13:43
ÖSK´s svit senaste fyra är 9-0 (Norrköping, Gefle, Häcken, Djurgården)

... som jämförelse alltså, två formstarka lag och massor av mål, alla till BA, själv drar jag på textteve och P4, samt hänger ut den otroligt fina flaggan på campen ...

HEJA SPORT!!!
AIK Saywee
2011-08-22 13:36
Förresten jag tar getingkommentaren om kvällens motsståndare beträffande svitgrejen i GT ..

"HAR VÄNT MED ERICSSON
Mjällby såg ut att vara uträknat. Men inlånade Pär Ericsson har börjat leverera och Mjällby tar inte bara trepoängare, de öser in mål också"

puuuuh, MAIF har 12-2 på de fyra senaste ... (Gefle, Kalmar, Malmö Syrianska)

Se upp för Mjällby och Alven, är du redo?
2011-08-22 13:33
Saywee//

Han verkar ju lovande den där Riku Riski. Han har ju redan gjort några A-lagslandskamper för Finland redan.
AIK Saywee
2011-08-22 13:22
Krille, coolt och kul och spännande ...

"Intressant är tränare för det här laget en finländare. Flera landsmän Riskiego är också i ramen."

AIK Saywee
2011-08-22 13:18
I lördagens pappersGTsportbilaga fanns ett stort uppslag under rubriken ..

"SVITERNA SOM AVGÖR SERIEN"

Det handlade på ett överskådligt sätt om lagens sviter, dvs antalet matcher

- utan vinst
- utan förlust

(vilket innebar att oavgjorda räknades in i båda fallen)

Jag förstod efter att studerat alla dessa lag och omgåpngar att en "svit" handlar om tre (3) matcher.

Getingkommentaren för ÖSK

"VÄNDE EFTER KRISMÖTE
Örebro åkte på fem raka förluster. Några krismöten senare såg allting annorlunda ut. Och fyra raka segrar skickar upp Örebro i tabellen igen"

Skit, att det skall behövas påskris, eller krismöten, för att vi skall lira som ett lag skall lira, för varandra, mot målet "typ" ....

Vi har tyvärr tappat alltför många poäng onödigtvis detta gyllene år 2011, men det kommer kanske fler chanser, fast det är hittills verkligen inte vad jag förvänade mig i våras när talgoxen tutade, för med rätt inställning, alltid, ALLTID (!) av alla aktörer, hade vi nog varit med i guldracet ...

Heja SPORT!
2011-08-22 13:18
oroT//

Tack för tipset men det blir så mycket roligare med direkt översättning till svenska ;).
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-08-22 13:15
Ett tips; översätt till engelska, brukar bli bättre översättningar =)
2011-08-22 13:02
"Riski kommer att lånas ut till klubben från Sverige?

Riku Riski i sommar kan lämna Widzew. På måndagen gick den 22-årige mittfältaren till Sverige för att testa i den lokala ligan klubben - Örebro SK. Om det går bra, är det antagligen kommer att lånas ut under sex månader. Intressant är tränare för det här laget en finländare. Flera landsmän Riskiego är också i ramen.

Widzew Riski gick till för ett halvår sedan. Hittills spelade bara 12 matcher i ligan. Lördagens möte med den polska samhället i London startade i startelvan. Tyvärr gick mycket dåligt och ersattes i paus.

Det är möjligt att tränare visste om möjligheten av lånet spelare och de ville ha mer tid för att verifiera sina kunskaper, så de gav honom en chans att spela från början."

Google översättning.
AIK Saywee
2011-08-22 12:56
BiB, attans, upptäcker att du blandat ihop, tryckandet vid tippandet, tvyärr går det inte att ändra :)

ÖSK spelar hemma, de med den svartvita eleganta dressen!

2-0 skall det vara, ingenting annat ......
2011-08-22 12:50
Saywee//

Ja jag har mina knep ;).
AIK Saywee
2011-08-22 12:49
Hoppas att det inte är alltför "Riski"
AIK Saywee
2011-08-22 12:48
Krille, jo Googleöversättningarna brukar bli ganska roliga, men det är bra och vaket av dig att hitta nyheter, mycket intressant ...
Örebro Bulten i Boo
2011-08-22 12:37
Riku Riski.... Är han typ släkt med, vad hette han.. Maski som härjade här förut..?
Örebro Ståplats är bäst
2011-08-22 12:31
Två formstarka lag ikväll på Behrnabeu,håller ÖSKs fina formkurva i sig...?
Annons: