/fotboll/osk/forum/3575.aspx/fotboll/osk/forum/3575.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-21 23:07
Så imorgon gäller det: Väljer Sixten det trygga och lite fegare:

Kilen------Nordin-------Nordback

eller det lite mer dynamiska:

Pauhlino-----Nordback------Nordin?

Imorgon får vi ledtrådar till Sixtens karaktär :0)
AIK Saywee
2011-08-21 23:06
Kaiser Franz, menar du prognosen öven Behrn Arena, måndag kväll, vinstmatchen mot Mjäll-by, med 2-0 ?
2011-08-21 23:04
Valsta Syrianska drar sig inte för att signa Yannick Bapupas som nyligen frisläppts. ”Vad han har i bagaget, det berör inte oss.”

2011-08-21 22:58
Det blir regn eller skurar hela dagen imorgon men tursamt nog ser det ut att spricka upp till kvällen
AIK Saywee
2011-08-21 22:53
pemo, 2-0 mot Mjällby, vad annars???

Men som vanligt funderar jag över varför denna allsvenska fotbollsklubb heter Mjällby AIF, AIF kan jag lämna därhedan, men Mjäll-By???

By är en liten ort eller "stad"

Men vad är Mjäll?

(mör, eller sådant som rasar från en hårbotten?)

Det är konstigt sådant där, onönigt vetande, men konstigt ändå ...

Jag tycker att Mjällby är ett bra elitlag, som förtjänar ett bättre namn, eller?
AIK Saywee
2011-08-21 22:44
Ni får ursäkta, men av det jag har "hört och läst mellan raderna" beträffande hur Hamrén kommer att styras, så länge SvFF regerar, blir jag orolig, tänker inte skriva mer om detta, men kunde ändå inte låta bli ....

Edit tog bort det sista så att inte rikspressen skulle vakna mitt i natten ....
Örebro pemo
2011-08-21 22:40
Vad tror man om i morgon då?
Visst har vi fyra vunna och fyra nollor, men vilka har vi mött? Gefle, Norrköping, Häcken och Djurgården. Av den skaran så är det väl bara Häcken som är en värdig motståndare. Och dom kom ju direkt från en europamatch.
Så matchen i morgon blir en liten hänvisning till vad som väntar resten av hösten.

Kan vi slå Mjälby, så har vi goda möjligheter att rubba HIF efter deras torsdagsmatch mot Anderlecht(?) och då göra smått fantastiska sex raka segrar. Fast realistiskt så....tja, svårt fall.

Backlinjen blir väl samma som sist. Mitten tror jag faktiskt att Paulinho tar tillsammans med Nordin och Nobbe. Om han är frisk alltså. Samma sak gäller framåt. Astvald, Robin och Rama. Med tanke på de där två fyrtornen i mitten så tror jag att Staaf passar bättre än Pålle2 på topp.

Detta baserat på att Sixten inte vill ändra mer än nödvändigt. Att han sedan kastar in William, Dennis och Island i slutet av andra när vi leder med tre mål ser jag som liten bonus.

Eller blir det "saftey first" med Kihlen och Nordback?
Egentligen bryr jag mig inte, bara vi vinner. Och håller nollan.
AIK Saywee
2011-08-21 22:36
Bulten i Boo, det är bra att du inte har något emot den trevlige pricken Hamrén, men tycker du (som så många andra, eller inte) att han har en felaktig idé (eller inte) beträffande antalet lag i kommande allsvenskor .... är han inne på rätt väg, elller cyklar han???

Jag tycker faktiskt (tjöta) att han beter sig som en tomte, som kanske är påverkad av ett tomteförbund just i denna fråga., dvs beträffande det framtida antalet lag i en "svensk fotbollselit".

Jag sågar honon i denna jädra idiotidé!

14-16 lag till antalet lag i svenska högstaserien i nuläget enligt SAYWEE !!!!

orka TJÖTA!
Örebro Krontorps
2011-08-21 22:36
Det har snackats lite om att ta in en ny mittfältare för att täcka upp efter Bedoya.
Tror Skulason "ettermyran" skulle vara ett bra alternativ.
Men det bästa alternativet om man nu ska ta in nån utifrån tror jag Patrick Osiako i Mjällby skulle vara.
Kommer ihåg att Sixten förra året sa att Osiako var allsvenskan bästa spelare och nu har han bestämt sig för att lämna Mjällby, eventuellt till ett annat lag in allsvenskan.
Dock verkar han ha fått en strulig agent på halsen, som inte ens är hans agent.
AIK Saywee
2011-08-21 22:10
Vad hemvändaren tänker eller tycker, kan jag bara spekulera eller fundera kring, det är inte viktigt för mig i nuläget, det är så mycket annat som upptager mitt intresse för tillfället. ÖSK tillexempel! Eftersom jag diskuterar i detta eleganta forum ...

Bulten,
den lilla staden Solna har i alla fall ett fotbollslag som lyckats ganska skapligt under några decennier i Sveriges fotbollselit :))) Till mångas förtret, och kanske avundsjuka, men det kan de väl inte hjälpa, eller vad skulle de annars ha gjort, annorlunda, ja, inte vet jag ;))

Jag vill i största möjliga mån, rikta mina idéer, tankar och förbättringsmöjligheter mot och med ÖSK, kan vi bli bättre, kan vi klättra i tabellen, kan vi nå målet, kan vi nå guldet?

Jag vet att jag kan tolkas som galen, men jag kan inte ge upp, så länge en teoretisk chans finns, jag är en galen optimist ....

Heja SPORT!
Örebro Brus-Nilsson (Ge Abdulahi chansen)
2011-08-21 22:04
Ståhl: 2011-08-21 20:00//
Han opererades torsdagen 18/8.
Örebro Svartvitt forever
2011-08-21 21:34
Jag gissar att Hemvändarn egentligen vill säga, med ett tillagt kommatecken:
"Om ÖSK börjar så (med Kihlen och Nobbe, min anmärkning), är jag mest nyfiken på vem som får chansen under andra halvlek."
Örebro Bulten i Boo
2011-08-21 21:07
Saywee// Vi kanske ska återgå till att utesluta lag från orter "dit inga klubbar vill resa", Solna, etc (avdelning: retas :-D )
Skämt åsido så har jag inget emot Hamrén, han verkar vara en trevlig prick. Däremot är jag helt övertygad om att det är bra för svensk fotboll med många lag i högsta serien. Med färre lag minskar intresset helt enkelt. Vore skitroligt med, som nån föreslog här 18-20 lag i allsvenskan. Då skulle det verkligen bli hela Sveriges liga!
Örebro Bulten i Boo
2011-08-21 21:03
Saywee//
Han kanske menar "börjar bra", eller "börjar dåligt", eller kanske "börjar tappa greppet"?? Eller nåt annat? Bara hemvändarn själv vet..
AIK Saywee
2011-08-21 20:52
hemvändaren, "rörighet" och "rörlighet" är inte lätta att skilja åt, när det gäller Sixten´s "kontinuitetstänk" ...

"Om ÖSK börjar så är jag mest nyfiken på vem som får chansen under andra halvlek. "

.. detta ditt "citat" måste du kanske förtydliga ...
AIK Saywee
2011-08-21 20:45
Bulten i Boo, tackar för ditt 20:31 inlägg ...

.... jag tillhör en skara som fortfarande tvivlar på att Hamrén skall ta oss till några medaljer, det känns bara helt tröstslöst eller galet, men man kan ju alltid hoppas, fast jag vet inte varför jag skall hoppas, men har så svårt att låta bli ...?

Att Hamrén tjötar om färre lag i Allsvenskan får mig att bli lite småsur och kanske till och med förbaskad, kan han något om fotboll?
Örebro hemvändarn
2011-08-21 20:40
De som sett veckans träningar kanske vet mer om hur Sixten kommer matcha laget men de två senaste matcherna med 2 defensiva mittfältare talar väl ändå för Nordback och Kihlen från start. Det är de som spelats mest på mittfältet förutom Nordin i år och som kan spelet. Detta för att motverka den rörighet som andra skribenter är inne på samt att det låter troligt med tanke på Sixten kontinuitetstänk. Om ÖSK börjar så är jag mest nyfiken på vem som får chansen under andra halvlek.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-21 20:31
Matta// Med Hamreéns "delsvenska" så lär det väl en återgång till något i stil med hur de allsvenska reglerna var fram till mitten av femtiotalet: "...allsvenskan var egentligen inte öppen för alla lag. Eftersom inga klubbar ville resa upp till Norrland eller ut på Gotland för att spela match förbjöds lag från dessa områden att spela i högsta divisionen, och denna regel gällde fram till 1950-talet. De fick som bäst spela i division 3 respektive division 5 /.../.. Från och med 1955/56 får dock norrländska lag spela i den högsta divisionen".
Kanske vill Hamrén återgå till nåt liknande?
Örebro Bulten i Boo
2011-08-21 20:23
Resultaten går inte riktigt med oss om vi nu ska nå topp 3. Kanske lika bra att släppa det målet förresten? Vi lyckas ju ändå aldrig i europaspelet! Vad jag kan dra mig tillminnes så har vi faktiskt aldrig vunnit en enskild match i UEFA-cupen/Europa League! Visserligen gick vi vidare mot FK Jablonec 1997, men det var efter två oavgjorda men fler mål gjorda borta. Inte ens det Luxemburgska Avenir Beggen som vi mötte 1995 kunde vi slå trots två försök och sen åkte vi ut mot dem pga Dalas slarv..

Tycker nog som flera(?) andra här att den här hösten är ett gyllene tillfälle att ge speltid åt "bänken", såna som Abdulahi och Berger. En investering för framtiden. Kontraktet lär väl ändå vara bärgat nu!?
AIK Saywee
2011-08-21 20:04
ÖSK-Karl, än en gång ett stort deltagande i dina känslor, denna kväll, jag vet att du ibland upprör på detta forum och att du tycker oerhört mycket, om många saker, som berör ÖSK och att vi är några, som upptäcker, att åren som gått, inte kommer tillbaka, men det finns trots allt en framtid, vi får aldrig ge upp ...

... och de som lämnat oss, finns alltid med oss, ALLTID !!!!!!
Örebro Ståhl
2011-08-21 20:00
Haddad skulle opereras i augusti. Är det någon som vet om det är gjort?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-21 19:54
"ÖSK-Karl//

Beklagar.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-08-21 19:45
Tack alla!
AIK Saywee
2011-08-21 19:42
Matta, 19:25, "tjaa", dagsresultaten var i alla fall ganska förväntade :)

ÖSK kan inte hoppas på önskade resultat i andra matcher, vi måste själva lira fotboll och vinna, det är det som gäller, eller?

Hamrén känns för mig ganska nollad, men med framtida möjligheter och svenska segrar, kan han nog stiga i aktning, men sådant tar lite tid för en gammal fotbollsräv som mig, hittills är han inte så "fantastisk" som jag hade hoppats på ...

Tider kommer och tider går, och den som lever (länge) får se ...

... dessutom tycker jag att Hamrén tramsar när han vill minska antalet lag i Allsvenskan, förstår helt enkelt inte vad han vill åstadkomma, jädrigt tramsigt och kanske överlägset från en nykomling, man blir inte kung så snabbt ,,,,

.. kanske en minilagrell, som vill bestämma om ditten och datten???

SKÄRPNING, Svensk fotboll är viktigare än så!
Örebro Matta
2011-08-21 19:25
Inga önskeresultat idag direkt.

Hörde att Hamrén även skulle vilja byta namn på ligan från Allsvenskan till Delsvenskan.
Örebro Svartvitt forever
2011-08-21 19:12
Mackan, Saywee, stort tack för vänliga ord!
ÖSK-Karl, beklagar sorgen.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-21 19:06
ÖSK-Karl// Beklagar sorgen.
AIK Saywee
2011-08-21 19:04
Svartvitt forever, även jag instämmer i att ditt 16:17 inlägg är mycket bra. MYCKET BRA!

Delsvar på din fråga får du förstås i morgon kväll, men mycket beror på om Sixten har samma känsla som dig ....
Örebro .-*Mackan*-.
2011-08-21 18:56
1 November 2009//

Känns som en deal jag gärna tagit i nuläget. :)
AIK Saywee
2011-08-21 18:52
ÖSK-Karl, jag vill verkligen beklaga och hoppas att denne tvättäkta ÖSK´are får uppleva ett "gyllene tillfälle" från en ljus molnkant i framtiden.

R I P
Annons: