/fotboll/osk/forum/3563.aspx/fotboll/osk/forum/3563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ösk-groda
2011-08-26 00:28
Saywee
Det är ju bra att dom gör det .......för dom drar ju in över 2 miljarder i publikintäkter......om året...........OM mina uträlningar stämmer :-)
AIK Saywee
2011-08-26 00:24
ÖSK-groda, även jag är trött, men tycker det är bra av Barcelona att stödja med pengar till UNICEF!!!
Örebro Hertig_Karl
2011-08-26 00:23
Saywee

Jag tycker det är väldigt stor skillnad på att byta namn på ÖSK respektive Allsvenskan. Jag känner nästan inget för Allsvenskan som namn eller som logga. En logga som dessutom helt bytte utseende för inte alls många år sedan. ÖSK är min klubb och det är där jag har mina känslor.

Hur pengarna ska fördelas är ju ganska svårt att svara på eftersom det inte ens tagits beslut på om namnet ska säljas eller inte. Eller namnet, det som i första hand varit på tal är att namnet Allsvenskan ska få ett tillägg såsom ``Allsvenskan sponsras av företagsnamn´´.

Om Svff får in en stor summa på att få en namnsponsor så finns det många olika saker att lägga den på. T. ex att se till Svenska Cupen äntligen får en högre status genom en högre prispeng och mer PR, ungdomsprojekt, talangutveckling osv. Om Svff sen skulle lägga pengarna på dessa saker är en annan diskussion=)
AIK Saywee
2011-08-26 00:20
Kajanus, 1,5 miljoner per år till UNICEF är bra jobbat av Barcelona, heder!

... även om jag är Real Madrid fan.
AIK Saywee
2011-08-26 00:17
Skall enbart pengar styra "fotbollen" ...

... eller finns den möjligtvis något annat som kan tänkas vara viktigt, när det gäller att styra "fotbollen"?

Inte vet jag, finner inga svar ... framtiden får utvisa detta!
Örebro Kajanus
2011-08-26 00:11
Saywee.
FCB har ett goodwill-kontrakt med UNICEF där de gått med på att betala 1,5 miljoner euro per år till UNICEF för att ha deras namn på ryggen (tidigare på bröstet).
Örebro Ösk-groda
2011-08-25 23:49
Saywee
Var inne på en sida för att kolla vad biljeterna kostar för en hemma match på Camp Nou.....där står det allt från 804-2296kr.......kan det vara sant ???
Låt leka med tanken att de har 80.000 i snitt per match .....då inbringar varje hemma match ca 120 miljoner * 19 matcher ....om man tar ett snittpris på 1.500 spänn .....
Kanske har räknat fel.....är lite trött ......
AIK Saywee
2011-08-25 23:47
Hertig_Karl,

säljs ALLSVENSKAN som namn kan vi väl även sälja ÖSK rakt av som
"vad som helst SK", förstår inte skillnaden, för att citera tidigare forumskribenter ..

Money talks ....

... men inte när det gäller de viktigaste sakerna för oss här i livet ...

... OCH, det är fortfarande ingen här i kväll som klarat av att besvara, hur dessa fotbollsmördande, pengar skall fördelas bland alla svenska lag som borde kunna nå ALLSVENSKAN ...

.. vi närmar oss en fyralagsserie, eller?

... och jag förstår varför, för det är ingen som vet!
Örebro Hertig_Karl
2011-08-25 23:32
Franz

Barcelona spelar från och med förra säsongen med Qatar Foundation på bröstet. För besväret fick dom 1,4 miljarder!

Att pengar är viktig för fotbollen är odiskutabelt, och jag står gärna ut med ett företags logga och namn bara det för svensk fotboll en gnutta framåt, på både kort och lång sikt. Och som sagt är det bara namnet som ska säljas inte Allsvenskan som liga.

ÖSKs namn och logga däremot skulle jag inte sälja ut för alla pengar i världen=)
AIK Saywee
2011-08-25 23:29
Beträffande Barcelona, varifrån kommer alla miljarder?
Hur mycket går till UNICEF?

Är det någon som har en bra inblick i deras ekonomi, som kan förklara detta för mig ....
AIK Saywee
2011-08-25 23:24
FF, jag har hört liknande som Kung Kobra, tänk om föreläsaren hade fel ... ?
AIK Saywee
2011-08-25 23:13
BiB, 22:15, det där inlägget från dig var faktiskt mycket intressant, jag har tänkt på det en stund.

Kan det vara så att SvFF´s ekonomi inte är så bra, dvs att de likt ÖSK måste sälja ett gammalt hederligt historiskt namn?

I såfall kan det kanske vara läge för en tvångsnedflyttning av SvFF till ....?

Dvs om de inte skött sin ekonomi, för det verkar vara något som inte är bra i förbundet för närvarande ...

... men det kanske kan ordnas upp snabbt om tomten lämnar?

ALLSVENSKAN för ALLA SVENSKA LAG!
Örebro Kung Kobra
2011-08-25 23:04
Franz// Där ser man! Det går inte att lita på någon längre! :-)
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-25 22:57
För övrigt hoppas jag inte ÖSK värvar under uppehållet så det kostar Berger hans givna(?) plats.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-25 22:54
Kung Kobra // Du har ett fel: Barcelona upplät inte tröjorna till Unicef gratis. Barcelona betalade för att få ha rättigheterna att ha det. Tanken var att vinna i Godwill.

Fick det förklarat för mig på en föreläsning förra året.

ps - Just nu överväger Barca att börja sälja reklam på tröjorna då det skulle fläska in så mycket pengar.
Örebro Kung Kobra
2011-08-25 22:51
Det börjar lukta ishockey och Elitseriens totala brist på känsla för traditioner. För mig kommer Allsvenskan alltid förbli "Allsvenskan" och Eyravallen alltid "Eyravallen" oavsett hur många miljoner sponsorerna slänger in. Se på Barcelona som med stolthet vägrar ha reklam på sina dräkter, utan upplät dem gratis till Unicef. Där har vi ett föredöme! Hur kan man bli av med krämaren Lagrell från SvFF? Hans älskade Öster har ju dessbättre hamnat på dekis. Hoppas att den gamle stofilen möter motsvarande öde också!
Herremannen
2011-08-25 22:47
Stackars Rangers som åkte ut mot Nk Maribor :D
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-25 22:37
Saywee//

Lagrell och co har jag varit irriterade på i många år :).
AIK Saywee
2011-08-25 22:35
BiB, 22:15, det är det som oroar mig ...
AIK Saywee
2011-08-25 22:32
Krille, det var nog bara bra, jag blir så förbaskat irriterad på den dära Lagrell och hans anhängare ....

FORZA ALLSVENSKAN för ALLA SVENSKA LAG!
AIK Saywee
2011-08-25 22:31
bison 22:02, ja en himla rolig serie för just dessa två. lag, men resten i alla andra divisioner, vilka vill gå och tita på engelsk fotboll om man vet att Chelsea eller Manchester City vinner år efter år, i högsta ligan, oljigt fotbollsmördande ...

... nu förstår jag äntligen hur du tänkte, det var precis som jag misstänkte.

Hur bör pengarna fördelas om ALLSVENSKAN säljs, vilka lag skall få möjligheten att locka till sig/utveckla spelare, vilka divisioner diskuterar vi, eller gäller det bara eliten?
2011-08-25 22:19
Saywee //

Det var inte meningen att avbryta dig :).
Örebro Bulten i Boo
2011-08-25 22:15
Saywee// Pengarna lär väl gå in i SvFF:s budget, såsom ägare av Allsvenskan som de ju är..
AIK Saywee
2011-08-25 22:13
Tackar Krille att du avbryter, för nu börjar jag bli tramsig .....

... men jag förstår inte Lagrells jädra otydliga tjöt ...

FORZA ALLSVENSKAN!
AIK Saywee
2011-08-25 22:11
bison, 22:02 på vilket sätt får man in bättre kvalitet för pengarna, skall Mariebergs IK få en bättre läktare, eller skall man bygga en korvkiosk i Brickebacken?

Eller hur skall pengarna fördelas?????
2011-08-25 22:10
Eidur Aron Sigurbjörnsson, har blivit uttagen till U21-landslaget för Island.
AIK Saywee
2011-08-25 22:08
bison, jag läser hela dina inlägg, men i mina inlägg bemöter bara vad jag kan tolka ur dina inlägg, så enkelt är det ...

... om några få penningstinna får ta hand om namnet på den svenska förstadivisionen, så kan vi nog förvänta oss vad som helst, alltifrån en åttalagsserie, till att division 7-gängen inte får ett enda öre ...

Jag fattar helt enkelt inte varför ALLSVENSKAN bör byta namn för en massa pengar, förstår inte hur fotbollen skall bli bättre, mer publik, trodde att det var de svenska fotbollslagen som skulle kunna åstadkomma detta ...

... ursäkta att jag är så trög i kväll ...
Örebro bison
2011-08-25 22:02
Målet är att få in pengar för att få bättre kvalitet. Man kan ju tycka vad man vill men man är naiv om man inte ser att exempelvis Chelsea och Man City har blivit jävligt mycket bättre sen oljepengarna flöt in.

Sen kan man tycka att det är fel och tjafsa om att pengar inte är allt men faktum är att det är svårt att locka till sig / utveckla spelare utan pengar.
AIK Saywee
2011-08-25 21:59
bison,

"pengar är bara ett medel, inte ett mål ..."

... jag förstår helt enkelt inte målet med att sälja namnet ALLSVENSKAN.

2011-08-25 21:58
Dags att sätta sig ner…

Intressant läsning från Eyravallen-bloggen.
Annons: