/fotboll/osk/forum/3561.aspx/fotboll/osk/forum/3561.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro KCMarten
2011-08-27 17:23
ÖSK Fans //

Lönehelg och ÖSK spelar imorgon.

Alla sitter och laddar i en spänd förväntan över att ÖSK skall
köra över HeIF ;-)
Örebro ÖSK Fans
2011-08-27 17:19
dött här inne
Örebro KCMarten
2011-08-27 17:01
Jag hoppas att 0-0 mellan KFF och IFK Göteborg står sig matchen ut..
AIK Saywee
2011-08-27 12:01
Jag har varit uppe sedan 07.30 och packat, det går inte att sova i denna tropiska fukt och värme. Nu blir det snart resa mot Örebro.

Jag vill se ÖREBRO, gamla fina Örebro.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-08-27 09:52
Skoj att se att ni har sån koll här, hemvändaren bl.a. Jag har forskat lite till och tror mig veta vem denna spelare är. :) INTE SÄKER!!!

Men stämmer det så tror jag nästan alla här gillar värvningen. Men det kanske är en värvning till Januari och inte detta fönster. Jag håller dock tummarna!
Örebro ÖSK Fans
2011-08-27 09:14
Tobias Grahn är ju en riktigt bra mittfältare! Tror att media förstorar upp att han är ett problembarn..

Vad jag vet har ÖSK varit intresserade av han förut iaf=)

JA tack till GRAHN!!
AIK Saywee
2011-08-27 04:43
Kollade faktisk in KFF´s hemmasiffror i år eftersom jag tjötade lite om detta tidigare …

11 852 Djurgården
9 307 Elfsborg
6 315 Syrianska
6 452 Häcken
10 107 AIK
6 580 Gefle
7 093 GAIS
6 512 Trelleborg
11 787 Helsingborg
10 999 Mjällby
6010 Norrköping

Drar bara enkla slutsatser, utan att känna till speltider, (dagar, klockslag) och väder och tevesändningar och eventuellt andra omständigheter …

… men det verkar som att ”vissa lag” och ”derbyn” drar extra publik (serieledande Helsingborg´s besök är dock lite förvånande publikt).
Annars är nog 6000-7000 en lagom storlek så länge KFF finns på Allsvenskan´s övre hälft, dalar de i serien, eller spelar i Superettan, vetetusan om det inte blir ganska tomt på läktarna, verkar inte finnas något genuint fotbollsintresse vid Kalmarsund, eller?

Byggde de dubbelt för stort som är vanligt (även lilla Ullevi?), och för dyrt, och försenat (i förhållande till planering), som vanligt, i byggsammanhang?

Jaja, jag vet att man måste bygga för maxpublik, men det inträffar oftast bara var, 30:e match eller så …. sett över en längre period, dvs att arenorna blir tokfyllda?

Nej nu blir det sovmogon:)

å Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-08-27 03:53
Kramelet, kul att någon är vaken i den fantastiskt underbara och varma sommarnatten,(nu plus 21 Celsiusgrader). Det smäller över Jylland i nuläget, det syns (men hörs inte) i sommarmorgonens mörker.

Jag drömmer om Ljubljana åter igen, fantastisk stad med Europas (världens?) bästa lokala öl, fantastiskt gott, något med typ "union" i namnet.

Vore jättetrevligt med bilder, filmer etc, du är en sann supporter, som ger dig tid med sådant. Hoppas alltså att du tar dig tid, med att vi andra kan få se detta ....

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-08-27 03:40
hemvändaren, 23:37, jag börjar faktiskt bli lite inponerad av din kännedom om olika spelare, tycker faktiskt att du verkar ha bra koll på sådant, kanske du är en svartvit scout ...

Har du hunnit med att se dessa spelare live, flera gånger i sin "hemmamiljö", förstår inte att du hinner med ...

... men, bra jobbat :)
Örebro Kramelet
2011-08-27 03:26
På tal om Malmö så råkade jag faktiskt åka förbi Wien på väg hem från Sarajevo matchen och se Austria wien slå ut Ljubliana i en match som hade allt.

Efter 1-1 i första matchen så tog Wien kommandot direkt.
2-0 till Wien en bit in i andra halvlek, efter det kom ett rött kort på Wiens yttermittfältare/ytterback, sen kom Ljubliana tillbaka och gjorde 2 mål och var själva vidare istället, sen klev domaren in i handlingen och blåste en ytterst tveksam straff till hemmalaget ((wien) som förövrigt lätt går att hitta på youtube) som resulterade i 3-2. därefter fick också ljubliana ett rött kort och på övertid drog ljubliana en hörna i ribban.

För övrigt såg jag ingen i matchen som hade några direkta kvaliteter som skulle kunna hjälpa Ösk till Cupguldet, förargligt att vi inte kunde slå oss vidare till Europa league helt enkelt...

Hann även se en match mellan Hajduk Split och självaste Barcelona där jag blev imponerad av Hajduks kämpar anda, även om de i själva verket var sämre än Barca så gav de varje anfallsförsök en seriös chans och försökte spela sig fram... (Hajduk var för övrigt med o kvalade i samma omgång som Ösk o klarade sig vidare...)

Har planer på att tillslut även ge er lite Bilder/Filmer från Ösk, barca och Ljubliana matcherna, så får alla uppleva det hela... =)
AIK Saywee
2011-08-27 02:55
pemo, ja Olympia är ett gammalt klassiskt namn. Min far hade en svart Opel Kapitän på femtiotalet, jag åkte med stolthet i denna bil, trots att jag inte raggade på den tiden ....

Helsingborg kan vara glada att de slapp sälja det gamla "läckra" namnet på stadens fotbollsborg, trots skitekonomi och mystiska kommunbidrag en gång i tiden ...

Jämför med Kalmar´s byte från Fredrikskans till Guldfågeln Arena, sicket oflyt, vilket jädra trams, men pengar, pengar, pengar.

Men redan nu, (i Kalmar alltså) efter det att alla bjudplatser, ni vet, byggherrar med familjer, "stadsbyggnadskontoret" med familjer, media med familjer, etc etc har studerat arenan, ja då börjar publiken svika ... de fotbollsintresserade är kanske inte så många, bara för att arenan är så läcker. De har nog fått lite pippi bara?
AIK Saywee
2011-08-27 02:40
Ser att Halmstad varit på tapeten, är det en förväntad spelarflykt på gång, skall klubben slaktas redan nu?

Nåja, det blir fina halländska derby´n nästa år i Superettan, HBK, VBOIS och FFF. "Nykomlingen" Varbergs BOIS gjorde i veckan klart med Eldin Karisik (stavning?) från Viborg.

Kanske lite OT, men jag lever ju lite som exilare, under fem sommarmånader.
Vill egentligen ha med många västkustlag i samma serie som ÖSK spelar, så att jag kan kompensera mina hemmamissar, med bortaträffar :)

Heja SPORT!

AIK Saywee
2011-08-27 02:30
22 plusgrader i natten, 225 i ugnen, värmen stiger ....

... snart skall vi bryta Helsingborgs långa svit :)

Heja SPORT!
Örebro Conjuration
2011-08-27 00:16
Just ja Nordmark, han känns betydligt mer rimligare än Görlitz
Örebro Conjuration
2011-08-26 23:40
En mittfältare från en allsvensk klubb säger du Fatcit?

Dags att göra det som fans gör bäst, spekulera!

Måste vara någon med utgående kontrakt och tror då på Halmstad spelaren Görlitz! Håller dock Joe Sise som den ultimata drömvärvningen man han hamnar säkerligen i någon större klubb än ÖSK
Örebro hemvändarn
2011-08-26 23:37
Började fundera på alternativa värvningar från allsvenska kollegorutifrån Fatcits kommentar. Vad finns förutom Nordmark som kan kikas på?

Alexander Falsetas som är utlånad ifrån IFK Göteborg är en ung talang i Mild stil. Utgående kontrakt. Vi har ju redan plockat en talang därifrån.

Gefle - Yussif Chibsah - utgående kontrakt. Slitstart, bra tempo, god teknik som är funktionell utan att glänsa om jag minns rätt. Ganska tuff vill jag också minnas.

Halmstad - Anel Raskaj - är väl något av en Nordin typ med finurlig teknik och fin speluppfattning snarare än en Bedoya typ. Utgående kontrakt har han dock.

Grahn - vill ju inte pendla från Malmö till blekinge, har hört runt i Stockholmsklubbarna och dessutom gnuggat sig flitigt mot vallens plast när han inte haft fullt upp med att sparka ner motståndare. Dock ändå en klasspelare med internationell erfarenhet som ÖSK tidigare intresserat sig av. En spelare man hatar att möta.

Patrick Osiako - En fysisk kenyan, som rör sig bra, spelar enkelt och snabbt. En gubbe som Sixten verkligen gillar. Sitter också på utgående kontrakt. Troligtvis drar han intresse även utanför allsvenskan och kan vara svårvärvad men då inget hände i somras finns det en möjlighet.

http://hbkiexil.blogspot.com/
I Halmstad sitter även Marcus Olsson på utgående kontrakt men bör vara för het och hamna utomlands efter 2010 års säsong och U21 spel.

Ja, det var ungefär de spelare jag kom att tänka på som alternativ till Nordmark. Nordmark imponerade på mig när jag bodde i Borås och såg 3-4 matcher/säsong. Först som ytter och sedan som innermittfältare. Tendens att hitta mål och väldigt snabba fötter. Har dock en tendens att falla och gnälla som jag inte gillar.

Örebro pemo
2011-08-26 23:33
Olympia = Gevalia lättrost :)
Örebro Krontorps
2011-08-26 22:20
Chipset//
Har inte hört ngt om honnom tidigare.
Vad är han för typ av anfallare?
Örebro Chipset
2011-08-26 22:08
Det var ju ett tag sedan jag tjatade om den här gubben. Synd att inte ÖSK intresserat sig för denne. Mycket väl en spelare som skulle passa bra in i vår modell.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-08-26 21:59
Som vanligt i sillytider så vill man inte avslöja för mycket när man har källor... Men jag kan säga att ÖSK även kollar på en allsvensk mittfältare. Vill bara dela med mig av detta och kommer meddela mer när jag vet mer... Nu vet jag bara vilken klubb, men inte spelare. (jag kommer heller inte meddela något som kanske inte ska komma ut till allmänheten än).

Jag själv älskar att fundera och gå i "väntans" tider!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-26 21:20
oroT//

Att stå i spurs-klacken är ett måste :).
Örebro Conjuration
2011-08-26 16:41
Jag pratade om mig som ÖSK supporter. Ska jag se MFF spela ska det vara mot något "intressant" lag. Självklart kommer MFF supp att följa MFF vilket lag de än följer ute i Europa...
AIK Saywee
2011-08-26 16:26
pemo, för att blicka tillbaka till juni, så blev matchen innan HBK, 7-3 mot TFF, för Helsingborg alltså.

Men det är inga problem, vi vinner enkelt på Olympia, (en gammal rostig Opel) ...
Örebro pemo
2011-08-26 16:13
Någon som vet om mittback-Larsson är med mot oss på söndag, eller har han redan dragit till Köpenhamn?
Skall bli väldigt inressant match tycker jag. 2 -1 mot HBK imponerar ju inte direkt.
AIK Saywee
2011-08-26 15:37
Godzilla, oxå 12:38, orättvisa kan köpas för pengar!
AIK Saywee
2011-08-26 15:10
Krontorps, 12:38, det ligger nog en hel del i det du skriver ....
AIK Saywee
2011-08-26 15:06
pemo, 14:24, ja så illa är det nog, tyvärr :(

Snart kan man nog köpa ett guld för pengar, utan att behöva spela överhuvudtaget, svettas i onödan alltså .... framtidens fotboll?

Vi är på väg ditåt, tänker bl.a. på SvFF/pyroteknikers samarbete och påverkan på resultaten ...

... det sportsliga försvinner sakta men säkert :(

TRAMS!
Örebro Conjuration
2011-08-26 14:52
Ska det vara holländskt så ska det vara Ajax ;)
Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-08-26 14:36
Conjuration//

Jag skulle inte bli besviken om ÖSK blev lottade mot AZ Alkmaar. Men det är klart, det går alltid att få bättre lottning.
Örebro Conjuration
2011-08-26 14:26
Tråkiga lag MFF fick, ingen match som lockar att kolla på. De får väl gå vidare från gruppen isåfall
Annons: