/fotboll/osk/forum/3559.aspx/fotboll/osk/forum/3559.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-08-25 17:19
Krille, är Alven klar då?

... men jag gillar verkligen din elva :)
AIK Saywee
2011-08-25 17:18
FF, 15:20, EXAKT, stressa inte i nuläget, bygg ett guldgäng "i lugn och ro" med lite logik, för de kommande tre åren istället! Årets troliga mittenplacering spelar inte så stor roll, tänk på framtiden i stället. ( och europaspelet fixar vi enkelt via cupen)

Heja SPORT!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-25 17:17
Saywee//

Nä, Skúlason är ju inte klar, men det mesta tyder på att han blir det. Sedan kan ju Wiktorsson vara en möjligt nyförvärv inför nästa säsong?
AIK Saywee
2011-08-25 17:09
Krille, 16:51, känner lite som dig, detta sjuka år får bli ett mellanår, vi siktar på 2012. (Fast cupguldet finns ju fortfarande kvar).

Din elva ser mycket bra ut, men samtliga är väl inte klara för 2012?
AIK Saywee
2011-08-25 17:07
Den 26 mars spelade jag en hel del på Valdet Rama som allsvensk skyttekung ...

... synd att det inte var som skyttekung i ÖSK, eller?

"Bongen" på Haddad, har jag redan rivit :(
2011-08-25 16:51
Säsongen 2012 premiär 11:a?

----------------------------Alvbåge---------------------------

Haginge----Sigurbjörnsson----Wikström----P.Johansson

-----------------------------Berger---------------------------
--------------------Skúlason----Gerzic---------------------

Rama---------------------Haddad-----------------Paulinho
Örebro Valderinho
2011-08-25 16:45
Berger ska spela om han är bättre än dom spelarna vi har hand om, inget annat.
Kommer det in nya spelare så ökar också konkurrensen, men att Berger absoulut ska ingå i ett framtida mittfält är bara naivt att tro.
2011-08-25 16:41
Skulle förvåna mig mycket om ÖSK inte lånar Riku Riski säsongen ut och tecknar förhandskontrakt med Skúlason inför nästa säsong.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-25 16:40
Berger skall absolut ingå i ett framtida mittfält. Annars är det ju tjänstefel
Örebro KCMarten
2011-08-25 16:24
I Julas spekulerades det villt om vem av Rama och Paulinho som skulle ansluta till ÖSK. Svaret blev bägge plus Lushtaku.

Det skulle inte förvåna mig om det blir samma sak igen.

Ösk bygger för guld 2012.

Forza Svartvitt!!
Örebro KCMarten
2011-08-25 16:22
Et helt nytt mittfält kanske..

Risku------Skulason
-----Gerzic------
Örebro Valderinho
2011-08-25 16:21
Tror man tar in Riski på lån och att man har möjlighet att köpa honom för en fast summa om han imponerar. Skulason kan spela på alla postioner, och med Kihlberg skadad och bänkspelarna inte får så mycket speltid är det prioritet att ta in en etablerad mittfältare. Sist skulle jag personligen ta in Joe Sise så fort så möjligt, innan fler intressenter kommer in i bilden i samband med bosman...
2011-08-25 16:11
ÖSK Fans //Jo fast förhandskontrakt är ju som att värva efter säsongen. Och det är det jag menar. Att man skall ligga lågt att ta in spelare nu
Örebro ÖSK Fans
2011-08-25 15:43
Franz

Dennis ser ju alltid ut som en junior spelare när han kommer in! Och väntar vi som du tycker så blir mer klubbar intresserade av dom spelarna som ÖSK vill ha.

Är det bra?

Skriv förhandskontrakt med Skulason och Sise...

Sundsvall får ju skylla sig själva om dom inte släpper Ari Skulason nu..
Örebro bison
2011-08-25 15:36
Sundsvall lär ju hata ÖSK om vi skriver förhandskontrakt med Skúlason, se Lex Bedoyagate. När Rangers skrev förhandskontraktet återstod i och för sig mycket längre tid innan fönstret stängdes.
2011-08-25 15:25
Undrar hur mittfältet ser ut på Söndag?

-------Nobbe-------
Berger------Gerzic
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-08-25 15:21
Skúlason verkar vara rätt nära Sportklubben..någon som har bra koll på honom?
Islänning klingar visserligen alltid fint.
Örebro Krontorps
2011-08-25 15:20
Det här med "förhandskontrakt";
måste erkänna att jag inte hört talas om sådana innan Bedoya-affären.
Är dom vanligt förekommande i Allsvenskan?
Säger Svffs regelverk samma som Uefas?
Kan man "boka" en spelare 6 mån i förväg hursomhelst utan hinder?
Värvades Berger på ett sådant här förhandskontrakt?

I och med att dom allsvenska lagen mer och mer inriktar sig på att värva bosman så borde ju förhandskontrakt inte vara något som gillas av övriga fotbollssverige.
2011-08-25 15:20
Skit i och värva. Kör med ungdomarna resten av säsongen. Bättre än att signa nån C-spelare. Sen tar man inventeringen i oktober och värvar svenskt istället. Jag vill gärna se Denis få en chans också från start.
2011-08-25 14:36
GH89//

Jag tror du har helt rätt i det du skriver. Precis som jag har tänkt också.

Frågan varför Zlatan Krizanovic fortfarande tränar med ÖSK? De som varit och tittat på träningarna har inte sätt nått som skulle kunna vara intressant för ÖSK. Eller har Sixten sätt något som de andra inte sätt?

PS. Jag har själv inte sett Zlatan Krizanovic i aktion på träningarna.
Örebro ÖSK Fans
2011-08-25 14:29
GH89

Så kan det absolut vara men jag hoppas skulason kommer nu
Örebro GH89
2011-08-25 14:26
Angående Riku Riski och Arí Skulason.

Efter att ha läst lite olika artiklar är min bild såhär..

Klubbledningen, speciellt Sixten, har koll på Riski och hans egenskaper. Han är här för att bekanta sig med klubben innan han skriver på ett lånekontrakt som sträcker sig säsongen ut. Ledningen vill dock se honom på plats här och även hur hans karaktär är. Men ett lånekontrakt är säkert klart inom 1 vecka.

Varför Riku Riski? Jag tror att klubbledningen först försökte köpa Arí Skulason, men när budet nobbades valde man att titta på andra förslag, och då dök Riski upp.
Dock så tror jag ÖSK fortfarande vill ha Skulason, och jag tror även där att ÖSK kommer skriva kontrakt med honom, men som kommer gälla först från och med nästa säsong, ett förhandskontrakt alltså.

För att sammanfatta det hela så är Riski en tillfällig lösning resten av säsongen, och Skulason den längre lösningen med början nästa säsong.

Vad tror ni?

Örebro Ösk-groda
2011-08-25 14:25
Valderinho
När jag såg på matchen mellan Helsingborg-Halmstad i helgen så sa de att Sise satt på läktaren för han inte ville skriva på .......om nu det var sant som dessa experter säger....
Örebro Valderinho
2011-08-25 14:20
Jag ser inte många spelare som är så eftertraktad som Joe Sise för vår del att det vore ologiskt att inte kontraktera honom i detta nu. Dels för att Halmstad åker ur, och jag tror inte han vill följa med ner i superettan. Dels skulle det ge en signal till Sise att vi tror på honom. Han är på alla sätt en targetspelare som vi söker!

Så Sjögren upp till bevis!
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-08-25 13:53
Två målvakter samt en backup som roterar från U-laget är optimalt. Det ger utrymme för U-lags målvakten att träna A-lags fotboll, denna U-lagsmålis är oftast av kategori yngre också vilket bidrar till utvecklingen.

Så gjorde vi i Rynninge IK på den gamla goda tiden när jag var 15-16 nånting.
2011-08-25 13:40
Staaf skadad nu också. Skönt att Atashkadeh går för fullt.

Kanske skulle värva en central anfallare inför hösten?
AIK Saywee
2011-08-25 13:28
Jag tänker fortfarande lite på detta med truppens storlekar genom tiderna.

Egentligen tycker jag inte att det nödvändigtvis måste vara 3 målvakter i en trupp, det bör räcka med två, för man kanske kan få låna en målis, eller skaffa en när en längre skada inträffat.

Ska man ha tre för att täcka alla eventualiteter på varje position, blir det ju tre gånger elva, det vill säga trettiotre spelare.

Nej, jag tycker nog att det skall vara en bra balans mellan olika lagdelar, sedan blir ju allroundspelarna lite speciellt värdefulla.

Men vi vet aldrig var eller när oönskade händelser inträffar, det kan vara bra att avvakta lite och förstärka där det behöver förstärkas.
2011-08-25 13:23
ÖSK får kommunbidrag - trots miljonskuld.
Örebro ÖSK Fans
2011-08-25 13:19
Valderinho

Joe Sise?? har du hört något rykte eller??
2011-08-25 13:15
Åk gratis till Södertälje!
Annons: