/fotboll/osk/forum/3555.aspx/fotboll/osk/forum/3555.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Valderinho
2011-08-28 14:41
Förstår inte varför Gerzic och Wowoah har patent på hörnor och frisparkar. Ge dom till Paulinho i nästa match, han gör ju ändå inget på hörnor iallfall.
Kanske skulle pröva Berger i denna match att slå hörnorna, och ha någon spelare vid bortre där Bedoya stod. Många lag har en idé att överbelasta en sida för att "lura" motståndarna att bollen kommer dit, men den kommer tvärtom på en helt omarkerad spelare, sällan man ser det i Ösk, om aldrig...
Herremannen
2011-08-28 14:34
Vi är ju fortfarande totalt uddlösa vid fasta situationer..
Örebro Valderinho
2011-08-28 14:31
Verkar som Gerzic slarvar mycket i avgörande lägen, eller?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-08-28 14:24
Bra match av ÖSK hittills! Haft mest boll men svårt att komma till bra lägen. Känns bekant va? :) Hoppas på lite flyt idag.
Örebro Valderinho
2011-08-28 14:21
Fredrik Nordback hade dock ingen lycka med bollbehandlingen och tappade bollen, jäkla träben.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-28 14:10
Webradion är ett fiasko.
Örebro Hahne
2011-08-28 14:04
nope st[r att den kommer ig[ng till andra halvlek....
Örebro Gummianka
2011-08-28 14:04
Är det bara min webbradio som är tyst?
Örebro KCMarten
2011-08-28 13:59
Hemvändarn //

Den är Nurme som drar upp snittåldern. Om Rosedahl hade suttit där istället för Nurme hade den blivit rekordlåg ;-).
Helsingborg BigDogg
2011-08-28 13:58
Hej

Är det nån här inne på detta forum som har hittat en stream till matchen idag. Och jag vet att csport har det men ej möjlighet för mig nu.

Hoppas på en bra match
Örebro KCMarten
2011-08-28 13:57
Astvald brukar börja bra i första halvlek. Om han sedan försvinner ur spelet som han brukar i andra, så byter Sixten in Lushtaku med pigga ben.

Det är nog då Sixten tänker.
Örebro hemvändarn
2011-08-28 13:56
Vilken offensiv och ung bänk.
Lushtako 22
Kalle 18
Yasin 20
Ibrahim 20
Abdulahi 21
Nurme 29
Atashkadeh 19

Snittålder på den är 21,3 år
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-28 13:51
Intressant att Sigurbjörnsson får starta som högerback. Astvald måste ha visat mycket på träningarna. För mig går Lushtaku före och kanske Yasin också. Sanningen är ju den att Astvald har sett mycket blek ut de senaste matcherna. Jag hoppas verkligen att Astvald visar att han är tillbaks i den form han var i förra säsongen.
Örebro Ståplats är bäst
2011-08-28 13:27
Hagge har ju faktiskt spelat upp sig de senaste matcherna och samspelet mellan honom och Wiken har ju blivit bättre och bättre,ska bli kul att se hur Eidur klarar sig som ytterback.Hade dock hellre sett Kushi från start istället för Astvald som fortfarande är för formsvag för att få starta i mitt tycke!
Benny Böckling
2011-08-28 13:25
Bort med Astvald för helvete!!
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-08-28 13:21
YES! Sveriges sämsta domare dömer matchen... Och ASTVALD startar som vanligt, förvånad man blir... :D Och varför har vi tre yttrar på bänken? Astvald spelar oavsett om han är sämst i laget säsongen igenom.

EIDUR från start, men... på ytterbacken? Är han inte endast mittback? Sixten vet nog "bättre" än vad jag vet, förstås. Vill se Eidur in-action så att säga, spännande.
Märkligt eller smart att spela eidur som ytterback då haginge inte är någon superbra mittback precis. Men nu har det funkat hyfsat okej med wikström och haginge i mittlåset, troligen vill inte Sixten ändra för mycket. Sixten ändrar bara vid skador eller avstängningar.

Per kommer väl fortsätta stänga sin kant fullständigt, synd att han bara får chansen då sämre spelare är borta (Anttonen ej inräknad i sämre, förstås)..

Berger, given i startelvan efter sin debut enligt mig. Endast ett fåtal misstag matchen igenom mot mjällby. Och vilken otrolig passningsfot han har, gudomlig. Rena motsatsen till Nobbe. :)

Kul dessutom att W Attack är tillbaka, iaf på bänken. Skadefri kommer han att bli mycket viktig för vårt spel, när han har fler matcher i sig.

Forza sport!!
Herremannen
2011-08-28 13:21
Är det någon som sitter på en gratis-stream till matchen? :) Det vore riktigt sjyst om den kunde dela med sig :p
Örebro Conjuration
2011-08-28 13:19
Wowoah är avstängd så det var nog en väntad startelva, fast trodde väl att Haginge skulle gå ut som ytterback och islänningen skulle debuterat från start som mittback
Örebro pemo
2011-08-28 13:17
Fast å andra sidan så ser ju inte HeIF:s backlinje så stabil ut heller.
Västa hotet är väl filmaren Sundin på topp. Där får Hagge och Wiken passa upp.
Örebro pemo
2011-08-28 13:15
Krontorps// Nja, det hade nog varit lite väl tuft att byta backlinjen på tre platser. Hagge och Wiken har ju gjort bra ifrån sig smatidigt som det inte ( kanske ) är lika stort tryck på högerbacken för en debutant?
Örebro Krontorps
2011-08-28 13:13
Om startelvan på na stämmer så blir det Eidur på ytterbacken. Lite överaskande.
AIK Saywee
2011-08-28 13:03
Skulle bara kolla om alla dragit till Helsingborg ...

Heja SPORT!
Örebro Conjuration
2011-08-28 04:21
Lordphaze// Sarp är kung ;) för mig är det ett mysterium att Sarp ens är kvar som skribent för svartvitt eftersom han har guds gåva med språket, vilken tidning som helst borde nafsa eftet honom, dessutom lyckas han även vara så ambitiös med sidan (iphoneapp, fan TV, you name it) han är helt enkelt bäst. När andra oroar sig över att tappa spelare som bosman oroar jag mig för att tappa Sarp till Sportbladet ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Helsingborg LordPhaZe
2011-08-28 03:04
Får ge beröm åt författaren till införrapporten på er sida. Det hade varit skönt om åtminstone merpartern av Sveriges sportjournalistkår kunde ge ett lika seriöst, ambitiöst och insatt intryck i sina artiklar.
AIK Saywee
2011-08-27 23:38
FF, ja visst är det lite rörigt.

Pratar Sixten och Sjögren med varandra ibland?

Har vi någon kortsiktig och/eller långsiktig gemensam svartvit plan för framtiden?

HEJA SPORT!
SvenskaFans Frisparkssprayen
2011-08-27 22:38
Vi tycker att det är dags att städa upp bland småfuskandet kopplade till fasta situationer och därför riktar vi nu fokus mot Frisparkssprayen. Se länken för mer information!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-27 20:11
Säsongen känns väl lite avslagen så här i ingenmansland. Sixten söker nyförvärv för att rädda sitt cv och slippa använda Berger & Denis för årets resultat skull. Men jag hoppas Sjögren håller tillbaka honom men jag misstänker att vi signar Finnen för resten av säsongen åtminstone. Det kan ju ge en sjundeplats istället för en åttonde. Denis ja, som tydligen Sixten försöker köra in som en #9 på träning. Gör han det på ren protest till Sjögren? Eyravallens blogg intygar att han inte passar där men han fortsätts ändå tränas på positionen.

Jag har inga problem med att vi signar en mittfältare så länge de sker på Nordbacks bekostnad. Men det kommer ju inte hända. Och blir det så kan Berger bara hoppas på att Gefle hör av sig. Då spelar han på mittfältet i Elfsborg om två säsonger.

De två etablerade anfallarna Sjögren tidigare nämnde verkar helt ha runnit ur sanden annars borde vi ha hört något. Problemet är väl att ÖSK egentligen har tre etablerade anfallare och är dessa friska behövs egentligen inget nyförvärv på den positionen. Frågan är om ÖSK måste sätta sig ned och kalkylera med att minst en av Haddad och William ständigt är skadad och duger då Staaf?

Annars kommer AIK till BA snart. Då får vi hoppas på lite mer än de 6000 som kommit på slutet. Stor bortaklack + medgångarna(som också går mot stormotstånd) + sponsorer som vill ta med sina Stockholmskunder på match = 9000+ ?

Förövrigt måste jag också säga att även Yasin & Ibra borde få lite chanser till höger. Det är riktig avslaget på den kanten numera så vad har ÖSK att förlora?
AIK Saywee
2011-08-27 19:55
Apropå publiksiffror, hade Varbergs BOIS 1226 i eftermiddag, under ett av sommarens värsta regnväder, när de vann mot Skövde med 4-0. Det är rätt skapligt, jag hoppas på det grönsvartvita laget i nästa års SE, så kan jag ju småscouta lite ....

Vet att detta kanske är offtopic, men det är ju ändå så dött här inne, samt i jämförelse med publikintresset i Trelleborg, så kan jag ju bara undra vilka publiksiffror VBOIS skulle få i SE, för att inte tala (skriva) om i Allsvenskan, om nu det skulle hända ?
AIK Saywee
2011-08-27 18:53
Återigen låg publiksiffra på Vångavallen, kan man inte tvångsuppflytta folk till läktarna ?
Örebro KCMarten
2011-08-27 17:23
ÖSK Fans //

Lönehelg och ÖSK spelar imorgon.

Alla sitter och laddar i en spänd förväntan över att ÖSK skall
köra över HeIF ;-)
Annons: