/fotboll/osk/forum/3553.aspx/fotboll/osk/forum/3553.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-08-28 19:34
Farsen fortsätter (igen), jaadu, den där Erkan ser inte skillnad på en boll och ett huvud ...
AIK Saywee
2011-08-28 19:31
Ja du BiB, men varför var bänken obalanserad, vem utsåg den?

Fanns det kanske inga försvarare att tillgå,men i så fall, varför agerar ÖSK så sent att vi inte har några försvarare, det var ju ett tag sedan Micke lämnade?

Jag är återigen besviken och vet dessutom att jag måste berömma Sixten och spelarna, men det är bara så himla svårt att göra detta i kväll, jag har kanske för stora krav eller förväntningar .....
Örebro Bulten i Boo
2011-08-28 19:13
Saywee// Ja, därom kan man tvista i evighet kan jag tänka.. ;-)
Jag tror att Sixten med tio man på plan ville centrera spelet mer och därför skippade de "ytterspringande" spelartyperna till förmån för de mer "centerinriktade" när bytena skulle göras. Något jag tyckte var rätt. Bänken var förresten lite obalanserad idag med 1 målvakt, 1 mittfältare och fem anfallare. Någon försvarare fanns väl inte tillgänglig att placera på bänken idag?
Appropå försvarare så var Sigurbjörnson riktigt bra idag!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-08-28 19:06
Nämen nu är han i farten igen!
AIK Saywee
2011-08-28 19:02
BiB, jag tänker nog mer på inbytena än utbytena, när jag skriver om konstiga byten ...

Bytte Sixten verkligen in de bästa?

Megabyte ;)
AIK Saywee
2011-08-28 19:00
Bäst i Sverige//

... ditt inlägg var inte heller så trevligt på vårt forum, men den där Olsen, som besöker er, verkar inte vara rumsren precis.

Däremot är det tyst på campen vid Kattegatt.
Elfsborg Bäst i Sverige
2011-08-28 18:41
Håll er från vårt forum! Ni är bara ett gäng patetiska losers
Örebro jocke.
2011-08-28 18:33
Valderinho// Jag håller med dig i nästan allt du skriver, vi har några spelare som inte riktigt håller måttet. Men att skriva att Wikström inte är någon spelare som man vinner SM-guld med är väl att ta i - han är ju hur stabil som helst.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-28 18:22
ÖSK-Boldt// Det är inte bara gällande löpningarna detta med konditionen visar sig tycker jag. Det handlar också om hur man värderar situationer. Trötthet påverkar som bekant också hjärnan, och antalet felpass under matchens sista fjärdedel var ju mycket oroande och alltså kanske ett tecken på att orken helt enkelt tröt, Se t ex Gerzic' vansinniga felpass vid upprinnelsen till 0-2..
Örebro ÖSK Fans
2011-08-28 17:59
Ge oss sise, Salmonsson, Grahn och Skulason inför nästa säsong. alla är dessutom Bosman.

Gör av med Nordback,Staaf,Erik N,Dennis och Khilberg.

vad tror ni om det???
Örebro Bulten i Boo
2011-08-28 17:54
Saywee// Ok, "lite konstiga" då, något som min hjärna sedan konverterade till "kass", ;-). Men, jag tyckte som skrivet att bytena var bra, att Sixten var aktiv i sina byten. Att det sedan inte ger omedelbart resultat kanske är en annan sak, i "försök fem" kanske Abdulahi/Holmberg slår till?

ÖSK-Boldt// Jag har tidigare i år under och efter många matcher tyckt att Astvald varit totalt, totalt under isen. Därför känns det extra viktigt att pusha lite nu när han visar att han faktiskt kan, att han besitter stort fotbollskunnande! Våga, våga Marcus!
Örebro ÖSK-Boldt
2011-08-28 17:40
Bulten i Boo //

Ok. Jag tycker inte han kommer upp i den standard som han besitter, och har haft svårt att göra det under hela denna säsong.
Om han utnyttjar sin storlek och fart så är han farlig, men när han bara alibi-spelar snett och ser så där loj/rädd ut så vet jag inte vad han tillför.

Kul att vi tycker olika och jag verkar ju ha Sixten emot mig här också. :-)

Sedan har du rätt i att spelarna inte verkar orka löpa i 90 minuter. Ja möjligen Nordback, men han har ju aldrig bollen. ;-)
Något fel är det, när det ändå är en vecka mellan matcherna.
Hoppas vi kan justera till det till nästa säsong, många matcher avgörs i den här serien på ork.

Synd att Per J blev utvisad tror nog vi hade kunnat klarat ett oavgjort resultat i alla fall
AIK Saywee
2011-08-28 17:34
BiB, 17:29, så här skrev jag ordagrant ...

"Vet att man inte får kritisera någon efter en förlust, eller en vinst, eller vid oavgjort, men idag var det lite konstiga byten."

... jag tycker det faktiskt fortfarande :)

AIK Saywee
2011-08-28 17:31
Varför fick Denis chansen som anfallare, när jag trodde att han fungerade bättre som defensiv mitt. Han har väl inte "tillfört spele"t speciellt mycket de senaste säsongerna ...?

Sixten, verkade bara laborera, hit och dit, ganska planlöst just i dag.
MEN annars är den helige Sixten skitbra!

Nu är Guldet teoretiskt borta, men det kanske är dumt att kritisera när det gick så bra, vi förlorade ju bara med 2-0. Synd att man inte kan påverka ÖSK konstruktivt genom, några forumrader ......

Jag vill se all satsning på cupen!!!!!

Heja SPORT!
Örebro Bulten i Boo
2011-08-28 17:29
haha! Lyckas tydligen skriva att jag tyckte att bytena var bra samtidigt som Saywee skrev att desamma var kass :-D

Jag är inte alls ironisk avseende Astvald. Det var ett helt annat självförtroende man såg idag. Under första halvlek alltså. Astvald var (mycket) bra då, ÖSK var bra då. ÖSK gjorde faktiskt en bra första halvlek. I andra rasade vi, bl a beroende på Per Johanssons klantiga spelvärdering...

En sak jag har funderat på tidigare i år och också nu under andra halvleken av denna match: Är ÖSK sämre tränade än de lag man innan säsongen sa' sig vilja utmana om guldet? Börjar nästan ana att det kan vara så. Helsingborg som kom från ett väldigt tufft spelschema borde vara det lag som körde sig trötta i andra, men så var det ju inte...
Örebro Valderinho
2011-08-28 17:27
Man ser vilka som tar chansen och vilka som inte gör det.
Berger,Sigurbjörnsson, Per.J, Ibrahim,Yasin är spelare som mer eller mindre visat att dom har något att komma med.

Spelare som inte visat något är Abdulahi(fått chansen på fel position kanske!?)
Men han har fått chansen där nu flera matcher i rad och inte visat någonting.
Så dålig startsträcka kan man inte ha om man nu ska ta chansen. Antingen får man ge järnet eller så får man visa antingen det eller bra spelförståelse. Han har bara varit osynlig hittills.

Nordback,Kihlberg,Staaf,Kushtrim är överflödiga medelmåttor.
Och Wowoah och Wikström vinner man inga Sm-guld med...
2011-08-28 17:27
Tycker Ibrahim ska få Astvalds plats mot AIK. Och hoppas att Paulinho kan ta Nobbes plats på mitten. William på topp? Känns som ett starkare lag än idag.
AIK Saywee
2011-08-28 17:25
ÖSK-Boldt, du och jag funderar lite på samma saker, varför blir inte någon av Ibrahim eller Yasin inbytta? Vad sänder det för signaler till dom, vill de spela kvar i ÖSK 2012?

Byten handlar ju om att både byta ut, men också att byta in, och Sixten känner ju spelarna bäst. Konstigt det där tycker iallafall jag.

Att Kalle Homberg fick komma in har jag inga som helst synpunker på, vet inte om det var bra eller dåligt för honom eller för laget i rådande situation?
Örebro ÖSK-Boldt
2011-08-28 17:21
Bulten i Boo//

Är du ironisk om Astvald? Det är ju inte speciellt rolig ironi.
Grabben har ju tydligen inget självförtroende överhuvud taget just nu.
Men om han är vårt bästa alternativ så ska han spela jovisst. Men det är ju svårt och säga när man oftast inte får se någon annan.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-28 17:13
En del tycker att vi måste värva och en del tycker att den stora truppen ska luftas och att det inte gör så mycket om det innebär lite sämre resultat under hösten. Att ge Berger, Kalle Holmberg och Denis Abdulahi speltid, är inte det att "lufta den stora truppen"? Det tycks tyckas olika...
2011-08-28 17:13
Örebro Bulten i Boo
2011-08-28 17:09
Astvald började matchen otroligt bra, det var som en helt pånyttfödd Marcus. Plötsligt var han klockren i nedtagningarna, plötsligt gjorde han en gubbe, plötsligt såg han kvick ut i fötterna. Som en ny spelare! Att Sixten sedan tar ut honom när han mattas i andra tycker jag är helt rätt, rätt "tajming" som man brukar säga. Att sedan bytet "inte resulterar i något" kan ju inte Sixten veta på förhand.

Samma sak med Staaf. Det är ju uppenbart att Sixten ser Abdulahi som ett "nr 9-ämne", och rimligtvis måste han få minst tjugo minuter på sig att visa nåt. Staaf hade då sprungit sig slut. Kalle Holmberg-bytet har jag ju redan nämnt. Valdet Rama var också bra i första, men försvann i andra. Kalle Holmberg bör få fler såna här chanser nu under hösten för att sedan kanske kunna vara aktuell för mer spel i vår?
Örebro ÖSK Fans
2011-08-28 17:02
bort med Nordback. Han duger inte, det måste alla se!!!
Örebro KCMarten
2011-08-28 17:01
Som många redan sagt..

Vi behöver värva.
Örebro ÖSK-Boldt
2011-08-28 16:58
Man undrar ju hur dåliga Ibrahim och Yasin är, när en helt under isen Astvald alltid får starta? Hur många chanser ska han få att "spela" sig i form? Han är ju livrädd att ta egna beslut killen. Går aldrig på avslut själv utan lämpar alltid över ansvaret till någon annan. Vad f-n är det?

Om vi värvar någon till mittfältet så måste det ju vara för att ersätta Nordback, inte Berger. Berger är ju svinduktig med tanke på den lilla tid han fått spela. Men men det är väl som vanligt vi måste ha en betongplint i mitten man kan valla bollen på.

Cupguld gäller. Där kan vi nå Europa.
Örebro ÖSK Fans
2011-08-28 16:56
hemvändarn

HÅLLER MED DIG FULLSTÄNDIGT I ALLT DU SKRIVER.-..

Nu måste vi värva inför 2012 och det kanske är lika bra att göra det nu innan andra klubbar lägger sig i alla bosmaspelare som finns på marknaden
Örebro KCMarten
2011-08-28 16:49
Jag såg inte matchen men kan ändå konstatera att ÖSK uppenbarligen inte räckte till mot HeIF med dagens manskap.

Alla skador och avstängningar stökar till det och till nästa omgång så är det återigen två av dagens startspelare borta.

Att Nordin inte håller skärpan uppe beror nog just på att det måste kännas som att jobba i uppförsbacke hela säsongen. Det är oerhört påfrestande att hålla sig på topp match efter match, när man vet att man som lag redan från början startar på minus gång på gång och aldrig får visa vad man egentligen kan..

Så Nordin kommer att komma tillbaka. Likaså våra andra saknade startspelare när de väl blir friska.

Det är ändå positivt att Berger och Eidur uppenbarligen gör bra prestationer eftersom det borgar för en trevlig fortsättning.

Nu hoppas jag på full fokus på cup-guldet.

Forza Svartvitt!!
AIK Saywee
2011-08-28 16:42
BiB, 16:23, förklara på vilket sätt du tyckte att Sixten, gjorde lyckade byten idag, som inte resulterade i någonting egentligen ....
Örebro Bulten i Boo
2011-08-28 16:35
Saywee// "Truppen" är väl väldigt vingklippt i nuläget. De som är/var minst skadade/minst ur form fick spela, resten fick sitta på bänken... Tycket att det är bra att skicka in en spelare som Kalle Holmberg, han har allt att vinna och inget att förlora när han kommer in, ingen kan skylla förlusten på honom..
Örebro hemvändarn
2011-08-28 16:35
Det var väl en match som gav en hel del svar ändå. ÖSK behöver 3 bra mittfältare annars klarar man inte av att hålla igång en offensiv, ingen nyhet men det blev tydligare idag. Nordin hade ingen bra dag, Nordback var lika dålig som vanligt medan Berger visade att han bör få fortsatt förtroende. Berger som med sin spelförståelse dessutom vikarerade förtjänstfullt som ytterback.

Per Johanssons första riktigt tuffa match och tyvärr förnedrad av en rutinerad och bra Lindström. Live and learn Pelle. Sigurbjörnsson kändes ok och skall bli intressant att följa.

Offensivt. Spelar Sixten Abdulahi för att utvärdera honom inför den kommande säsongen och cupmatcherna? Det verkar som Denis varken vet vad han skall göra eller hur han skall göra det. Det mesta cirkulerar kring Valdet tyvärr så utgörs det mesta av motståndarspelare. Var det någon förutom Nordin som gjorde sig spelbar och fick en pass ifrån Valdet? Kul att se Kalles inställning vid inhoppet. Kushi gör sig ofta spelbar på ett bra sätt men säckade ihop efter framspelningen till 2-0. Tog inte hemarbetet men det gjorde istället Kalle - snacka om inställning.

På tal om hemarbete såg jag idag Astvald ta tuffa löpningar hemåt )kors i taket) men väl ikapp sin motståndare händer ingenting. Är det så att unge Marcus inte vet hur han skall gå på en motståndare han jagar?

Idag lärde jag mig att...
...ÖSKs mittfält räcker inte till idagsläget. Någon måste ersätta Nordback. ...Astvald form är fortsatt dålig men Sixten investerar tid och förtroende i honom.
...Sigurbjörnsson har potentialen att bli en bra allsvenskback, jag ser fram emot att följa hans utveckling.
...att Alvbåges fina form håller i sig. Det är antal fina räddningar och han är chanslös på båda målen.
...att om Abdulahi går in i startelvan säger det mer om spelaren han petar än hans egna förmågor, ialla fall i dagsläget.
...Sundin är en idiot som inte kritar på Heifs kontraktsförslag så som han bränner chanser.
...att Kalle Holmberg går en ljus framtid till mötes.
Annons: