/fotboll/osk/forum/3551.aspx/fotboll/osk/forum/3551.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK Fans
2011-08-28 22:38
jag tror dom flesta här inne vet vilka spelare som brukar hänga på krogen....för mig är det SKANDAL
Örebro Visionen
2011-08-28 22:35
Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)// Ang. Mittfältet så skulle jag gärna vilja se att Nordin och Emil 'byter plats' omgående. För tillfället slår Emil passningar som Nordin enbart kan drömma om, sådana passningar/instick som en djupledsspelare som bla Staaf gärna vill ha. För jag tror (som troligtvis de flesta) nämligen att vårt anfallsspel lider (förutom skadorna) även av den fantastiska oförmågan i sista tredjedelen. Vilket jag anser beror till stor del på att bollen inte levereras på bästa möjliga vis och till rätt adress. Detta kanske inte pga bristande fantasi och förmåga, utan snarare på spelarens rådande form. Just nu är Emil vår främste 'passare' och det bör tas tillvara på.

Samtidigt som Emil i mitt tycke inte riktigt (än) behärskar den defensiva rollen, iaf inte till den nivå som vi vet att Nordin gör.

Jag känner nästan av en 'omskolning' eller iaf en 'inskolning' situation i fallet Berger då killen helt uppenbart besitter betydligt bättre offensiva kvaliteter än defensiva. Nordin känns för tillfället ur balans i den rollen så ett rollbyte välkomnas.

Dessutom är det höggrad att spela in våra unga yttrar! Till nästa match bör reserverna luftas då våra ordinarie verkar sakna hungern som krävs för att vinna matcher. Jag tror nog att det är dags för många att rannsaka sig själva och se över sina prioriteringar! Det är faktiskt ett regelrätt jobb med tillhörande arbetsbeskrivning som innefattar mer än bara närvaro på träningar/matcher. Något som man inte ska behöva förklara för ett proffs!
Benny Böckling
2011-08-28 22:26
Nu har jag ändrat min åsikt om Staaf, ge fan i att förlänga!
Örebro hemvändarn
2011-08-28 22:23
Om det var Emil Berger som drack bärs på O'Learys skulle jag vilja uppmuntra samtliga i A-truppen att dricka mera öl.
Örebro ÖSK Fans
2011-08-28 22:02
SvenskaFans Frisparkssprayen
2011-08-28 21:57
Vi tycker att det är dags att städa upp bland småfuskandet kopplade till fasta situationer och därför riktar vi nu fokus mot Frisparkssprayen. Lösningen på fusket kan vara en liten sprayflaska som domaren kan ha till sin hjälp. Då kan domarna med färg markera var bollen ska ligga samt var muren ska stå.

Visa ditt stöd nu till förslaget. Se länken för mer information!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-28 21:16
Sedan avslutar jag kvällens inlägg med att det finns saker att förbättra i ÖSK och jag tycker klubben ska ta tag i dessa.

1: Det sups mycket bland spelarna och denna sommar är väl nästa rekordaktig. Spelarna syns väldigt ofta ute på krogarna och utan att gå in på namn så har vissa varit apfulla mer än en gång och eftersupande på efterfester till ottan förekommer. Man kan iofs tycka att spelarna också har rätt att gå ut ibland. Det tycker jag också, Men med betoning på ibland. Iaf on-season. Jag skull kunna berätta en hel del men avstår. Min poäng är att jag tycker de skall lägga mer fokus på prestationen och betala priset för strävan att bli bättre. Jag undrar om Sjögren & Sixten känner till det relativt hårda festandet? Ni som går på krogen ibland vet vad jag talar om.

2: Kosten. När pannkakor med sylt på Java är huvudrätten för Rama och som nu börjar få putmage så kan man fundera på om kostutbildningen för idrottare gått in i alla spelare. Det är inte direkt råris med torsk de äter kan jag säga. Det är en del spelare som kolhydratladdar efter matcherna med godis och snacks. En Stockholms klubb har infört (har glömt vilken det var jag läste om) att spelarna äter frukost och lunch tillsammans för att åtminstone försäkra sig att spelarna får två välkomponerade måltider för idrottare per dag. ÖSK har ju en restaurang på arenan och har förutsättningar att införa liknande. Självklart skulle spelarna betala självkostnadspris för maten som dras på lönen.

Många tycker att jag nu kommer med "kärringskvaller" när det gäller utelivet,festandet och att kostbiten är löjligt. Men jag tycker inte supande och matslarv för en elitklubb är oväsentlig för att optimera alla parametrar för att nå en framskjuten position som ett av Sveriges bästa fotbollslag. Och det står jag för.
AIK Saywee
2011-08-28 21:14
Matchstatistiken var ingen höjdare ...
2011-08-28 21:12
Tar Pålle högerkanten nästa match eller tar han en central plats?

Det finns två problem med ÖSK just nu tycker jag. Mitfältet känns inte välbalanserat samtidigt som högerytterkant känns väldig trubbig.

Sedan det som förföljt hela säsongen att man inte skarpar avslut på mål

Såg förövrigt bildena i sporten på utvisningen av Per J. Jag tycker nog det var rätt hårt dömt då HeIF spelaren förstärker fallet kraftigt..
Örebro Gummianka
2011-08-28 21:01
Såg just Pers kapning på sporten. Solklar varning. Skitsäsong
2011-08-28 20:54
Bassonbeng spelade fram till två mål när GAIS utan problem slog bottenlaget Mjällby

Thomas Wernesson sa i sporten att det var svårt att bedöma HeiF:s insats eftersom Örebro var så dåliga.

Örebro Mattias69
2011-08-28 19:57
Jag fattar inte vad som händer, hur många röda kort har det inte delats ut på kort tid nu. Rydström, Per J, Mervan Celik (GAIS), Erkan Saglik (Syrianska), Bobbie Friberg José Da Cruz (Norrköping). 8 matcher spelade i omgång 23 och 5 röda kort delades ut.

I förra matchen mot Mjällby så åkte ju ostskivan upp i tid och otid dessutom. Har domarkåren fått nya direktiv nu helt plötsligt eller vad är det frågan om?
Örebro Grixx
2011-08-28 19:43
Svårt att säga något om dagens match. Vi var bra med i spelet till utvisningen. En klar vilja syntes från spelarna till 2-0 kom...sedan dog det ut och ganska kort tid kvar.

Visst är vi lite uddlösa i en del matcher men hur det hade gått utan utvisningen vet man inte.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-28 19:40
Vi har inga fler backar. Till nästa match blir det likadant. Per J avstängd, Wowoah åter, men ingen back på bänken...
AIK Saywee
2011-08-28 19:34
Farsen fortsätter (igen), jaadu, den där Erkan ser inte skillnad på en boll och ett huvud ...
AIK Saywee
2011-08-28 19:31
Ja du BiB, men varför var bänken obalanserad, vem utsåg den?

Fanns det kanske inga försvarare att tillgå,men i så fall, varför agerar ÖSK så sent att vi inte har några försvarare, det var ju ett tag sedan Micke lämnade?

Jag är återigen besviken och vet dessutom att jag måste berömma Sixten och spelarna, men det är bara så himla svårt att göra detta i kväll, jag har kanske för stora krav eller förväntningar .....
Örebro Bulten i Boo
2011-08-28 19:13
Saywee// Ja, därom kan man tvista i evighet kan jag tänka.. ;-)
Jag tror att Sixten med tio man på plan ville centrera spelet mer och därför skippade de "ytterspringande" spelartyperna till förmån för de mer "centerinriktade" när bytena skulle göras. Något jag tyckte var rätt. Bänken var förresten lite obalanserad idag med 1 målvakt, 1 mittfältare och fem anfallare. Någon försvarare fanns väl inte tillgänglig att placera på bänken idag?
Appropå försvarare så var Sigurbjörnson riktigt bra idag!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-08-28 19:06
Nämen nu är han i farten igen!
AIK Saywee
2011-08-28 19:02
BiB, jag tänker nog mer på inbytena än utbytena, när jag skriver om konstiga byten ...

Bytte Sixten verkligen in de bästa?

Megabyte ;)
AIK Saywee
2011-08-28 19:00
Bäst i Sverige//

... ditt inlägg var inte heller så trevligt på vårt forum, men den där Olsen, som besöker er, verkar inte vara rumsren precis.

Däremot är det tyst på campen vid Kattegatt.
Elfsborg Bäst i Sverige
2011-08-28 18:41
Håll er från vårt forum! Ni är bara ett gäng patetiska losers
Örebro jocke.
2011-08-28 18:33
Valderinho// Jag håller med dig i nästan allt du skriver, vi har några spelare som inte riktigt håller måttet. Men att skriva att Wikström inte är någon spelare som man vinner SM-guld med är väl att ta i - han är ju hur stabil som helst.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-28 18:22
ÖSK-Boldt// Det är inte bara gällande löpningarna detta med konditionen visar sig tycker jag. Det handlar också om hur man värderar situationer. Trötthet påverkar som bekant också hjärnan, och antalet felpass under matchens sista fjärdedel var ju mycket oroande och alltså kanske ett tecken på att orken helt enkelt tröt, Se t ex Gerzic' vansinniga felpass vid upprinnelsen till 0-2..
Örebro ÖSK Fans
2011-08-28 17:59
Ge oss sise, Salmonsson, Grahn och Skulason inför nästa säsong. alla är dessutom Bosman.

Gör av med Nordback,Staaf,Erik N,Dennis och Khilberg.

vad tror ni om det???
Örebro Bulten i Boo
2011-08-28 17:54
Saywee// Ok, "lite konstiga" då, något som min hjärna sedan konverterade till "kass", ;-). Men, jag tyckte som skrivet att bytena var bra, att Sixten var aktiv i sina byten. Att det sedan inte ger omedelbart resultat kanske är en annan sak, i "försök fem" kanske Abdulahi/Holmberg slår till?

ÖSK-Boldt// Jag har tidigare i år under och efter många matcher tyckt att Astvald varit totalt, totalt under isen. Därför känns det extra viktigt att pusha lite nu när han visar att han faktiskt kan, att han besitter stort fotbollskunnande! Våga, våga Marcus!
Örebro ÖSK-Boldt
2011-08-28 17:40
Bulten i Boo //

Ok. Jag tycker inte han kommer upp i den standard som han besitter, och har haft svårt att göra det under hela denna säsong.
Om han utnyttjar sin storlek och fart så är han farlig, men när han bara alibi-spelar snett och ser så där loj/rädd ut så vet jag inte vad han tillför.

Kul att vi tycker olika och jag verkar ju ha Sixten emot mig här också. :-)

Sedan har du rätt i att spelarna inte verkar orka löpa i 90 minuter. Ja möjligen Nordback, men han har ju aldrig bollen. ;-)
Något fel är det, när det ändå är en vecka mellan matcherna.
Hoppas vi kan justera till det till nästa säsong, många matcher avgörs i den här serien på ork.

Synd att Per J blev utvisad tror nog vi hade kunnat klarat ett oavgjort resultat i alla fall
AIK Saywee
2011-08-28 17:34
BiB, 17:29, så här skrev jag ordagrant ...

"Vet att man inte får kritisera någon efter en förlust, eller en vinst, eller vid oavgjort, men idag var det lite konstiga byten."

... jag tycker det faktiskt fortfarande :)

AIK Saywee
2011-08-28 17:31
Varför fick Denis chansen som anfallare, när jag trodde att han fungerade bättre som defensiv mitt. Han har väl inte "tillfört spele"t speciellt mycket de senaste säsongerna ...?

Sixten, verkade bara laborera, hit och dit, ganska planlöst just i dag.
MEN annars är den helige Sixten skitbra!

Nu är Guldet teoretiskt borta, men det kanske är dumt att kritisera när det gick så bra, vi förlorade ju bara med 2-0. Synd att man inte kan påverka ÖSK konstruktivt genom, några forumrader ......

Jag vill se all satsning på cupen!!!!!

Heja SPORT!
Örebro Bulten i Boo
2011-08-28 17:29
haha! Lyckas tydligen skriva att jag tyckte att bytena var bra samtidigt som Saywee skrev att desamma var kass :-D

Jag är inte alls ironisk avseende Astvald. Det var ett helt annat självförtroende man såg idag. Under första halvlek alltså. Astvald var (mycket) bra då, ÖSK var bra då. ÖSK gjorde faktiskt en bra första halvlek. I andra rasade vi, bl a beroende på Per Johanssons klantiga spelvärdering...

En sak jag har funderat på tidigare i år och också nu under andra halvleken av denna match: Är ÖSK sämre tränade än de lag man innan säsongen sa' sig vilja utmana om guldet? Börjar nästan ana att det kan vara så. Helsingborg som kom från ett väldigt tufft spelschema borde vara det lag som körde sig trötta i andra, men så var det ju inte...
Örebro Valderinho
2011-08-28 17:27
Man ser vilka som tar chansen och vilka som inte gör det.
Berger,Sigurbjörnsson, Per.J, Ibrahim,Yasin är spelare som mer eller mindre visat att dom har något att komma med.

Spelare som inte visat något är Abdulahi(fått chansen på fel position kanske!?)
Men han har fått chansen där nu flera matcher i rad och inte visat någonting.
Så dålig startsträcka kan man inte ha om man nu ska ta chansen. Antingen får man ge järnet eller så får man visa antingen det eller bra spelförståelse. Han har bara varit osynlig hittills.

Nordback,Kihlberg,Staaf,Kushtrim är överflödiga medelmåttor.
Och Wowoah och Wikström vinner man inga Sm-guld med...
Annons: