/fotboll/osk/forum/3540.aspx/fotboll/osk/forum/3540.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-08-31 11:34
707, tackar för ett bra samtal, nu vet jag mycket mer än tidigare ...

... men jag tycker nog att du borde byta ditt nic till 007 ...

... även om du inte är någon agent :)
Örebro KCMarten
2011-08-31 11:32
707 //

Kubanerna så klart!
Örebro pemo
2011-08-31 11:22
Saywee// Ja vet. jag tog säkert skräckexempel, men jag tror att bland proffs så finns det en inneboende rivalitet och det gör att man inte vinner några tittlar på att "bara vara justa kompisar".
Däremot så gör alla sitt jobb.

Ta Waldet som exempel. Han kommer från tyska ligan där "inga är kompisar" och skjuter vi minsta tillfälle. Om någon av våra "hyggliga" svenska pojkar skulle skjuta lika mycket skulle det säkert bli kvartssamtal i korridoren.

Jag har lite erfarenhet från både elitidrott och elitkultur ( musik o teater ) och kan konstatera att det finns skitstövlar inom båda sektorerna. men när de framträder publikt verkar alla älska alla. Om du förstår vad jag menar. ;)

Lite långsökt kanske.
Örebro Sekt. E
2011-08-31 11:22
Saywee// Jag tycker nog att Kihlen varit det tidigare, men inte längre.
AIK Saywee
2011-08-31 11:07
Vilken är dagens "härförare" i ÖSK, Barsom är den senaste jag kan komma på?
Örebro Gummianka
2011-08-31 11:07
707// fan hade velat vara i dina kläder och få ett samtal med AB.
Örebro 707
2011-08-31 11:04
KCMarten // Helt rätt. Man kan ju fundera varför han inte är kapten
Örebro Gummianka
2011-08-31 11:02
Ponera värvning av Grahn, petning av Nobbe sen guld. Grahn försvinner efter en säsong (sin vana trogen). Grymt öde för en av de "mesta" ÖSKarna.
Örebro KCMarten
2011-08-31 11:01
7070 //

Är det någon som hörs så är det väl Alvbåge. ;-)
Örebro 707
2011-08-31 10:56
En sak som vi inte hann prata om var Mossanders roll. AB sade bland annat att det han själv blivit bättre på var taktik. Sixten är nog mycket av fotbollsprofessor men inte den som står och skriker i halvlek. Frågan är vem om gör det...titta på våra kaptener MW, FN och MK....ganska lugna killar eller hur
AIK Saywee
2011-08-31 10:56
707, jag tar ett hemligt PM med dig snart ...
Örebro KCMarten
2011-08-31 10:54
707 //

Låter som en kulturkrock mellan Amerikansk och Finsk mentalitet.
Jänkare tvekar ju aldrig om vad som gäller och talar gärna om det för alla som är i närheten.

Finnar tiger, kavlar upp ärmarna, biter ihop och jobbar på.

Även om jag generaliserar så är det inte omöjligt att Bedoya kräver mer mental coachning än de övriga p.g.a sin bakgrund. Amerikaner är riktigt duktiga på den mentala biten.

AIK Saywee
2011-08-31 10:53
707, 10:42, det var intressant, ett snack i verkligheten, när inte media är närvarande och AB, som var på väg bort från vår klubb, hade möjligheten att berätta ur "hjärtat".

Jag tror inte att allt är frid och fröjd i vårt kära ÖSK, men förstår att många tycker att jag "gnäller", när jag faktiskt själv, tror att jag letar förbättringsmöjligheter ...

... men det är några som inte vill förstå, av någon anledning :(
Örebro Krontorps
2011-08-31 10:49
Förstår Bedoya, han har ju 100 gånger mer jävlaranamma än vissa andra i laget. Inga nämnda, inga glömda.
AIK Saywee
2011-08-31 10:46
BiB,
självklart kräver arbetsgivaren att man skall acceptera nya tillskott, men innerst inne vet jag, att många människor jag mött och förstått, har haft svårt för detta.

pemo,
jag tror att man når större framgångar med en bra gemenskap, än med osämja i gemenskapen, du har bara valt några enstaka exempel, vilka ofta är de så vanliga "undantagen bland reglerna".
Örebro 707
2011-08-31 10:42
Varit bortrest utan internetkoppling. Frusterande :-)

Nu till saken. Jag tittade på Mjällbymatchen tillsammans med Bedoya. Han var i Stockholm för att få ut sitt visum och vi kom till Olearys samtidigt. Han sade många konstiga saker som är svåra att sammanfatta men det som var generellt var att han inte alls tyckte om den dåliga attityden/instinkten hos flera av spelarna. Till det ska sägas att han inte tyckte att coachen, läs Sixten, gjorde tillräckligt på det mentala planet.

Därför kanske bra med Grahn och vinnarskalle

Som ni vet så gillar jag vad Sixten gjort men blev lite oroad av det som AB berättade.

Ställ frågor...jag kan inte sammanfatta 2 timmars samtal
Örebro Bulten i Boo
2011-08-31 10:33
För det hjärta som brinner// Jag har spelat fotboll och förstår vad du menar. Idag har ju spelarna dessutom fotbollen som yrke, så då gäller det än mer att "acceptera de arbetskamrater arbetsgivaren anställer". Appropå det så vet jag att jag någon gång för många år sedan hörde något om att den enda gången spelarna i Malmö FF givits "veto" vad gäller en enskild spelarvärvning var när Thomas Nordahl var på väg dit på sjuttiotalet. Då sa' spelarna nej och det blev ingen affär...
Örebro pemo
2011-08-31 10:18
Grahn i ÖSK? Tja, han måste var en spelartyp som ÖSK efterfrågar, men inte hittar hos någon yngre. Men kan han ge oss lite mer stadga så ok. Han är ju trots allt en väldigt bra spelare.
Sen det där med att hålla sams.
Är det ingen som vet att Tyskland blivit världsmästare i fotboll, men håller även samma klass med osämja inom laget. Och så har vi ju bilden när Holland vann och målvakten ( van der saar? ) börjar puckla på en medspelare i firandet. Inte speciellt vänskpligt heller om man nu skall vara lite försiktig.

Själv önskar jag bara att vi kan få till en striker som gör minst tvåsiffrigt med mål nästa säsong.

Och säljer Kushtrim till Forward.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-31 10:17
"sportchefen Thomas Andersson-Borstam är dock ovetandes om det hela.
– Vad Tobias har gjort på sin lediga dag har jag ingen aning om."
Örebro KCMarten
2011-08-31 10:05
Saywee //

Vi får inte glömma värvningen av Eidur..
AIK Saywee
2011-08-31 10:04
Flera mittfältare till sport,
target och back har vi glömt bort,
jag vill bara, gott och kort,
uppleva medalj av ädel sort!
2011-08-31 09:45
Herremannen//

Ja, nu vet vi varför Alvbåge inte vill ha honom här :).
AIK Saywee
2011-08-31 09:44
För det hjärta som brinner ...

.... till vissa delar kan det nog vara som du skriver ...

Jag har själv spelat fotboll och dessutom handboll, vad nu detta skulle ha med saken att göra?

Tror dock att ju närmare eliten man lyckas, så uppstår andra funderingar (problem?) som kan störa ....

I arbetslivet, oavsett det gäller fotboll eller andra "grupperingar", så är det inte så enkelt som du försöker beskriva, det vet nog många som arbetar i någon form av grupp. Självklart tar alla hand om en ny, men efter ett tag beror det ibland på om och hur den nye anpassar sig eller inte ...

Det tisslas och tasslas och även i ÖSK finns, såvitt jag förstått, efter krismötet, killar som har svårt för andra killar.

Den fantastiska klubbkänslan och gruppsamhörigheten, vore ju det ultimata, men finns den hos samtliga?

Dream on :)
Örebro ÖSK Fans
2011-08-31 09:44
För det hjärta som brinner

Håller med dig till fullo...Alla är nog inte jättebra kompisar i Real Madrid heller..=)

När tror du han kommer presenteras?

Kan dom till och med komma överens med Mjällby om ev flytt nu?? Med tanke på vår cup situation...?
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2011-08-31 09:41
För det hjärta som brinner... //

Visst är det så att skulle Grahn stå i omklädningsrummet på BA och presenteras som ÖSK-spelare så skulle alla i laget skaka tass och välkomna honom. Givet. Även de som varit aldrig så förbannade på honom under tidigare matcher.

Sen kan det ju ändå uppstå problem kring en spelare som Grahn. Wovven själv har ju skällt ut en och annan medspelare så det skulle förvåna mig om det inte skulle slå lite gnistor på träning och match. Sen måste det inte vara negativt så länge truppen kan hantera det på rätt sätt. Vinnarskallar är A och O.

Herremannen
2011-08-31 09:40
ÖSK Krille //

3.40 , är det Alvbåge han nätar på då? :D
AIK Saywee
2011-08-31 09:34
ÖSK Fans,
jag är luttrad, beträffande Grahn´s eventuella förträfflighet, i ett framtida ÖSK och dessutom lite tveksam till lite andra "grejer" kring honom.

Men, jag förstår inte att vi fortfarande saknar, eller inte fått fram, eller värvat någon, som verkar ha de egenskaper som du påstår att Grahn har, och som även jag ibland efterlyser ...

... Abgar Barsom (som exempel) var väl den "senaste härföraren" i ÖSK, som kunde just dessa Grahn-grejer, men Abgar hade nog ett bättre förmåga att agera så att vi slapp en massa onödiga avstängningar?
2011-08-31 09:30
Grahn-klipp :).
Örebro För det hjärta som brinner...
2011-08-31 09:30
Jag blir lite förvånad av vad flera av er skriver här på forumet.
Har ni aldrig spelat fotboll själva??

Jag har själv mött spelare som man fan i mig näst intill viljat avrätta på plan.
Helt plötsligt inför en ny säsong står samma kille i sitt eget omklädningsrum och är en spelare i sitt eget lag. Man blir lagkamrater och den gamla stridsyxan grävs ned omgående. Det är så det funkar.
Men ni som bara sett på fotboll och aldrig varit aktiva själva verkar inte fatta det.

Grahn kommer komma in i ÖSK laget som vilken annan spelare som helst.
2012 kommer Mjällby spelarna vara dom som i stridens hetta avskyr Grahn.
Detta är en del av fotbollen.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-31 09:26
Måste ärligt erkänna att jag inte sett så mycket av Grahns ev "osportsligheter", Eventuellt bortsett från det då, så känns det som en mycket bra värvning i sann gammal ÖSK-anda att värva nyckelspelare vilka företrädare för andra lag många gånger tror har "passerat bäst före" men som istället gör några av sina allra bästa år under just karrärens sista. Tänker på spelare som Dala Dahlqvist, Hasse Holmqvist, Peter Nilsson, Puskas Ljungberg, Lars Larsen, Magnus Kihlberg, Magnus Wikström och den bästa av alla, Arnor. För att nämna några. Spelare vars erfarenhet har betytt mycket!
Annons: