/fotboll/osk/forum/3539.aspx/fotboll/osk/forum/3539.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-01 11:36
hemvändarn//

"Karl är stor och inte bara på längden". Menar du tjock eller muskelös?
Örebro pemo
2011-09-01 11:35
Skönt med lite mer längd i laget. Vi är ju inte så långa direkt.
Vid en snabb koll är det bara Per 185 , Astvald 186 , Haddad 191 och Wiken 196
som är över medellängd. Den stora frågan är väl tempot på den nya. Men han har ju en vacka på sig.

Angående längd, om man kör med Berger, Nordin och Riski på mitten så är det nog inte läge med några höjdbollar..;)
Örebro hemvändarn
2011-09-01 10:59
Nog tyckte jag Brunet såg ut att väga betydligt mer än 82 kg. Karl är stor och inte bara på längden. Vi får hoppas den där tyngden kommer till nytta. Lycka till Brunet.

Vad gäller att ändra spelsystem så tror jag ändå vi fått sett dessa två lån. Samtliga anfallsämnen som inte är yttrar är skadebenägna. Bosse, William och Paulinho . På mitten är det vara Nordin, Nordback, Berger och Abdulahi som är friska och Abdulahi känns iskall. Kihlen och Paulinho är ju båda skadade.

Nej, det är inte hur man kastar siffrorna på pappret som avgör om det blir lån eller ej utan tillgång på friska spelare med kvalitet.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-01 10:38
Mikael Stahre tar över IFK Göteborg till nästa säsong
Örebro pemo
2011-09-01 10:32
Angående sena värvningar; så tycker jag att det känns bättre med en kille som är 26 än 20. Då har han i alla fall lite rutin och kanske lättare att komma in i laget.
Men vi har ju saknat ett "fyrtorn" i år. Han kanske är värvad för att sätta in de sista 20-30 min för att ändra på spelbilden. Svår nöt. Jag skall inte spekulera mer förrän jag har sett honom i matchmiljö. Nu har sixten 12 dagar på sig att få till ett riktigt bra lag mot AIK. Vi har värvat och de har tappat.

Fast med tanke på att Berger aldrig hade spelat vänsterback förrut och gjorde det med bravur, så kanske vi kan slänga upp honom på topp också?
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-09-01 10:05
Är inte så säker på att Grahn kommer till SportKlubben... Kan vara den är Örebro killen som var ute och fikade lite bara. =)
Örebro Wallonen
2011-09-01 10:04
Måste säga att ryktet om Tobbe Grahn gör mig glad. Visst har man visslat och skrikit det ena och det andra till honom när han har varit på behrn arena. Men killen har mycket fotboll i sig! Kommer bli en tillgång för ÖSK !
Postat via SvenskaFans-appen
2011-09-01 10:04
Brunet känns lite tunn. Han är 1,92 cm och väger 82 kg. Jämför man med Atashkadeh som är 1,81 cm och väger 80 kg. Men 9 mål på 18 matcher säsogen 2010/2011 är väl ett ok facit.
2011-09-01 09:54
Det finns 3 st i Panamas landslag som spelar i Europa.

Luis Mejía, 20 år, målvakt i Toulouse (Frankrike)
Luis Henríquez, 29 år, Back i Lech Poznan (Polen)
Alberto Quintero, 23 år, Mittfältare i Ontinyent (Div 2 i Spanien)

Lite onödigt vetande men ändå :).
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-01 09:52
Man vet aldrig, Pino kanske presterar över förväntan men personligen känner jag att man kan skita i sådant här. Tyder bara på dåligt förarbete om man måste signa en youtubespelare i sista minuten som knappt ens hinner visa upp sig. Har inte ÖSK något agentnät?

Känns lite amatörmässigt
2011-09-01 09:36
ÖSK Fans//

Till nästa säsong skulle jag tro. Om han nu är helt klar?
Örebro ÖSK Fans
2011-09-01 09:19
när presenteras Grahn nu då?
Örebro Sekt. E
2011-09-01 08:47
Antar att det blir en ganska billig affär och att alternativet att vara utan stor anfallare hade varit en sämre plan för hösten.
Örebro KCMarten
2011-09-01 07:56
Guldtass //

Jo, med Flood i färskt minne så blir man lite fundersam, men jag litar på att Sixten & Co vet vad de gör.

Ett alternativ, om våra tränare varit lite mer flexibla, hade ju varit att spela 4-4-2 resten av säsongen. Då hade inte behovet av nyförvärv funnits eftersom vi redan har duktiga anfallare för det systemet.

Örebro Guldtass
2011-09-01 07:32
Känner mig skeptisk till nyförvärvet Pino och är orolig att han blir en panikartad och klassisk "videovärvning".
Min känsla var hela tiden att Eddie var den bättre av de båda. Klart, min bedömning utgår från youtube-granskningar och det kan man naturligtvis ta med en stor nypa salt. Hoppas innerligt att jag har fel .... det har ju hänt förr :))

Men om man nu får ha en åsikt, så hade jag hellre sett att ÖSK hade fokuserat på ytterbackar då jag anser att det är där vi f.t. har vår största akilleshäl. När det inte blev verklighet så är det ett måste inför nästa säsong. Med det spelsystem ÖSK har så krävs att ytterbackarna har spelförståelse, speed och teknik ... spelare som inte direkt är lätta att hitta.

Välkommen Brunet Hay Pino till ÖSK och lycka till !!
Mjällby Gulsvart STHLM
2011-09-01 07:31
Brunet låter som en spännande, men oprövad, värvning. Tror det blir riktig flipp eller riktig flopp nog ingenting däremellan.
Örebro KCMarten
2011-09-01 07:16
Det skall bli spännande att följa Brunets öde i ÖSK.

Man höjer ett ögonbryn över att Sixten valde honom framför Eddie då träningsrapporterna visade att Eddie förmodligen var den bättre av dem två.

Fast det är naturligtvis mycket som avgör. Jetlag drar ner på förmågan, något som Sixten och Mosander naturligtvis vet. Förmågan att förstå spelsystem, lyssna in sig på Sixtens idéer och den sociala biten d.v.s hur man fungerar med övriga i laget är ju också stora delar som måste falla på plats och som kanske inte syns från läktaren.

Jag hoppas att våra tränare har gjort rätt val och önskar Brunet Hays välkommen till ÖSK.
AIK Saywee
2011-09-01 01:17
Snart slipper ni mitt tjöt, vädringen med myggnät, (boråsarnas fel*), har resulterat i att inomhustempen äntligen är under 20 plusgrader Celsius :)

* Normalt finns det inte myggor på västkusten, men de oförsiktiga boråsarna som bara dräller överallt, får med sig myggen i sina bilar, när de dagligen åker mot kusten, det kan inte vara på något annat sätt, som myggdjävlarna kommer hit?

En annan OT-grej är att jag nu, innan nattens krypin, lyssnar på David Gilmour´s fantastiska gitarrsolo i "SORROW", på ganska hög volym, eftersom ingen kan störas, låten är lång, men hans gitarrspel är bara helt otroligt underbart!

Kunde ÖSK spela fotboll som Gilmour kan spela gitarr, då är vi mycket nära ett guld!

Heja SPORT!

Godnatt alla svartvita fans ....... zzz ZZ zzz zzz ZZ z

Örebro ÖSK Fans
2011-09-01 01:03
Facit och Valderinho synd med Grahn...=/
AIK Saywee
2011-09-01 00:48
Himla danskar, det blev en dubbel åter igen.

Varför får inte de kustförlagda svenska sändarna vara riktade som vi vill, de måste riktas in mot vårt vackra land för att inte störa dansk kommunikation,

... å då undrar jag varför jag får in danskt mobilnät så ofta, de bara tramsar med oss, dessa danskar, och skrattar åt de dumma **********
AIK Saywee
2011-09-01 00:47
ÖSK Fans, som vanligt kan vi bara lugnt vänta in vad som offenliggörs på ÖSK´s oficiella hemsida, allt annat är bara spekulationer och gissningar eller en sport för alla dessa mediala människor, som vill vara först, en slags tävling som jag inte bryr mig om alls ... eller de som har en säker källa som läcker, vilket jag tycker är ganska märkligt, eftersom säkra källor sällan läcker ;)

Det enda som är viktigt för mig i höst är att det verkligen blir ett "djävla kuppenguld" och därefter att ÖSK verkligen håller vad de lovar, ett serieguld senast 2015!

Heja SPORT, jag tror fortfarande optimistisk att allt är möjligt, jag är född sådan :)
Örebro ÖSK Fans
2011-09-01 00:35
Vad tror vi om Grahn nu då...Har han skrivit på? Väntar dom med att gå ut med det?? om så är fallet tycker jag det är dumt med tanke på att många sponsorer redan nu börjat välja mellan ÖSK och Hockeyn och att då inte släppa att dom gjort klart med Grahn kan visa sig vara väldigt korkat gjort...
AIK Saywee
2011-09-01 00:26
Jordaxeln fortsätter att vrida sig, som den alltid har gjort, sedan skapelsen, vi har precis kommit in i årets senaste tredjedel, även om Allsvenskan hunnit lite längre (än en tredjedel).

Jag som optimist, har tyvärr redan lämnat serieguldet därhän, eftersom det är teoretiskt omöjligt 2011, och även målet känns vara totalt ur sikte, vi hamnar troligtvis i mittens rike, 5:e till 11:e placering, jag hoppas på en hedersam plats, på övre halvan i alla fall, det vet ni!

Jag tänker åse några seriematcher, men lägger nu all energi på ”KUPPEN” och på de kommande tre åren, som kanske innebär ett utlovat guld, och jag tror faktiskt och hoppas av hela mitt hjärta, att det kan bli möjligt!

Hoppas även, att alla som kan bidraga till denna framtid, ger allt som är möjligt ett ge, för att möjliggöra denna ”upplevelse i livet”

Heja SPORT!
2011-09-01 00:12
Nyheten om Brunet har nått Panama.
AIK Saywee
2011-09-01 00:03
Snart stänger vi fönstret, augusti är över ...

September, EW&F :)

PS, Edit hade redan stängt sitt fönster, jädra slöa kustdator, det är danskarnas fel ;)
2011-08-31 23:44
Chicko//

Det är en kvart kvar innan fönstret stänger ;). Visst känns det som ett långskott. Men även långskott kan gå in ;).
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-08-31 23:42
Var är backen samt mittfältaren?
Anfallaren känns som ett låååååångskott...
AIK Saywee
2011-08-31 23:41
707, nu helt plötsligt, "poppade" det upp något i min musikaliska skalle, detta jag skrev tidigare om "seven o seven" var galet, Troligtvis är det en 80-talslåt, där titeln eller refrängen är "seven forty seven" (747), gruppens namn snurrar runt bland min kvarvarande megabyte, men kan inte komma på vad de heter ...

.. jag måste tänka om, kan det vara ett spelsystem, ett spelsystem i 14-mannafotboll?
AIK Saywee
2011-08-31 23:16
Vill bara skriva, att får Staaf en rimlig boll i boxen, så sitter den i nätet!

Hoppas att även Brunet klarar av detta kliniska jobb:)

Snart stänger jag mitt transferfönster ,som faktiskt är öppet mot Danmark, har fått ner temperaturen till 23,2 plusgrader (13,8 ute) på några kvällstimmar, snart är boendet "sovbart".

Skall snart drömma sköna svartvita drömmar om en gyllene framtid!

Heja SPORT!!!
2011-08-31 23:14
Intervju med Brunet.

Varning! Google översättning ;).
Annons: