/fotboll/osk/forum/3535.aspx/fotboll/osk/forum/3535.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Surnu
2011-09-03 09:51
Jag undrar varför man lånar in en mittfältare under hösten. Om man petar Berger för att spela med Riski istället anser jag detta vara tjänstefel. Däremot om vi har option på Riski och spelar honom istället för Nordback så köper jag det.
Örebro Ösk-groda
2011-09-03 09:22
Aspen
Det vore förargligt om DIF skulle åka ur AS innan de får fram talanger.........men det vore ju fint om en klubb skulle ha en visst antal miljoner för att få fram nya unga , hungriga spelare.............öronmärkta pengar måste det ju vara då ..
Örebro Aspen
2011-09-03 09:12
Mer om ungdomssatsning hos våra konkurenter i AS
Örebro Aspen
2011-09-03 09:03
OM ÖSK U:
Mycket av de texter som skrevs när ÖSK U startades är borta från inet. En grundide var dock:
Fokus ska ligga på individuell spelarutveckling och att i möjligaste mån förbereda spelarna för spel i Allsvenskan.
Det första är uppfyllt. Att förbereda spelarna för spel i AS krävs spel i div 1 och ett samarbete med A-truppen. Detta samarbete har en av ledarna i A-truppen dissat på medlemsmöte.

ÖSK kan inte bli bättre än vad det är - aldrig!!!
Örebro pemo
2011-09-03 00:14
FF// Tack för info:n Jag vet att de värvade killen från Arboga Södra och satt honom i ÖSK-U, då steget till allsvenskan var för stort. Men om han tränar med A-laget vet jag inte.

Avgå Hamrén. Varför kan han inte coacha? Spelar med samma system hela matchen, när det är så enkelt att gå över till 4 4 2, som vi alltid har spelat.
( obs! ironi . )
Örebro MrCrowly
2011-09-02 22:59
Snack med Alvbåge på fotbollskanalen.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-02 22:01
pemo //Det är nog både och. För länge sedan, när man beslöt att anmäla ÖSK U till seniorfotbollen var iden att både "härda" spelarna men också att man ansåg det ge bättre utveckling än juniorfotboll. Det var inte heller helt självklart att laget bara skulle bestå av ÖSK:are utan också värvade talanger från distriktet. På lång sikt skulle det bli en plattform för att fostra egna allsvenska spelare.

När det gäller värvade talanger har det ballat ur. V Frölunda, som för 10-15 år sedan ansågs ha ett av sveriges bästa ungdomsplantskolor, gjorde liknande men knöt också till sig distriktsspelare när de var 15 år gamla utöver sina egna.
Där känner jag att ÖSK inte lyckats eller kanske inte ens försökt.

Vi har haft en generation Örebroare i laget en längre tid nu. Anttonen, Wikström, Wowoah, Gerzic, Haginge,Kilen, Per J mfl men min känsla är nog att det kommer att tunnas ut till förmån för billiga importer. Och det gillar jag inte även om jag anser att en och annan import tillför/kan tillföra mycket.

Astvald är den enda "Örebro-Talangen" ÖSK fått in i startelvan sedan Sixten kom. Och han är i grund och botten faktiskt ingen särskilt bra spelare. ÖSK U går kräftgång och halkar allt längre ifrån A-laget. Och det som skulle vara hela basen för ÖSK fotboll. Jag vet att jag läste en doktrin från ÖSK för X antal år sedan och där målet var att i framtiden skulle ca hälften av truppen vara egna talanger eller i vart fall spelare från distriktet. Det målet kommer man inte kunna uppfylla.

AIK Saywee
2011-09-02 21:56
Nu åter till svartvitt ... detta skrev jag redan innan "ungerntorsken" ..

Jag är inte ute efter att leta fel hos andra, utan snarare att försöka hitta de eventuella felen/problemen, och hoppas att någon skall kunna rätta till dessa, för vår kära klubb, ÖSK.

Vet att några anser att detta är gnäll, men det skiter jag totalt i, för mig är klubben och klubbens förbättringsmöjligheter, mycket viktigare än att acceptera, en i nuläget, niondeplacering. Jag förväntade mig en mycket bättre tabellplacering inför slutspurten, helt enkelt!

Finns det inga förbättringsmöjligheter att uppnå i ÖSK´s organisation, bland de olika aktörerna, så får vi väl leta felen (förbättringarna, gnället) bland sponsorer, som börjar avvakta, publik som sviker och fans som börjar tvivla.

Jag önskar alltid att ÖSK skall vinna och ta det djävla serieguldet, det är mitt mål i livet, i alla fall, en enda gång!
Heja SPORT!!!

Nu tänker jag sova, så ni slipper mitt tjöt, VM- nätterna tar ut sin rätt .....

God Natt, drömmer om guld!
Örebro MrCrowly
2011-09-02 21:54
EN FILM: ;)
AIK Saywee
2011-09-02 21:47
Skit också, trodde fatkiskt mycket mer på Zlatan ... och Hamrén, i en blågul framtid ...
2011-09-02 21:44
Avgå Went!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-02 21:44
Usch! Pissigt! EM känns inte lika nära nu.
Benny Böckling
2011-09-02 21:43
Avgå
2011-09-02 21:40
Went - Ständigt denna Went - Säkerhetsrisk hela matchen
2011-09-02 21:08
Gör 2:an nu :)
Örebro S E
2011-09-02 21:06
Äntligen. Kallt av Elmander.
Postat via SvenskaFans-appen
2011-09-02 20:59
Ut med Wendt!
Örebro S E
2011-09-02 20:50
Hmm, det verkar som Hamrén inte har motiverat sina spelare tillräkligt. Det är ändå ett slutspel de spelar om att nå.
Postat via SvenskaFans-appen
2011-09-02 20:45
Passa passa Zlatan!
AIK Saywee
2011-09-02 20:41
Snälla blågult, skärpning, vi har ju Zlatan ... kom igen nu!
2011-09-02 20:37
Nu får Sverige rycka upp sig i andra.
Örebro Brus-Nilsson (Ge Abdulahi chansen)
2011-09-02 20:12
Så jäkla rättvist att straffen inte gick in, ungraren tog ju ner bollen med handen innan Wendt råkade får den på armen
AIK Saywee
2011-09-02 19:47
Brus-Nilsson, exakt, fast jag tycker nog att det är 12 års nivå !!!

KCMarten, 19:25, exakt, fast jag tror på 2-0, alltid !!!

Heja SVERIGE!

FRISKT HUMÖR ;)
2011-09-02 19:47
Heja Sverige!
Örebro KCMarten
2011-09-02 19:25
Nu tänker jag älska BlåGult en stund.

Jag tippar att Zlatan avgör med matchens enda mål i 91:a minuten ;-)
Örebro KCMarten
2011-09-02 19:24
Keya 16:14//

Visst stormar det om AIK. Om spelare inte presterar så blir de bänkade. Det väcker reaktioner. Om tränare inte lyckas får de sparken. det väcker reaktioner. AIk är en klubb som så sent för två säsonger sedan vann dubbeln. förra året såpelade AIK i Campions league för andra gången på 15 år. Efter ett mellanår är de tillbaka på Europaplats igen och säljer 2 st spelare för drygt 50 milj.

Jag säger inte att AIK gör rätt. Jag är ingen AIK:are utan brinner för mitt ÖSK.
Så personligen skulle jag strunta i vi sparkar tränare, spelar med träben, leker hela havet stormar eller spelar 6-4-0 med tjongbollar.

BARA VI VINNER MATCHER OCH TAR GULD NÅGON GÅNG!!!
Örebro Brus-Nilsson (Ge Abdulahi chansen)
2011-09-02 19:23
Vissa personer på forumet skulle kunna använda alternativsiten och spy galla på varandra där! 14-årsnivå...
AIK Saywee
2011-09-02 19:14
Håller delvis med Guldtass, avvakta med Sixten´s popularitet, nu skall Magyarerna krossas ...

Heja Blågult!
AIK Saywee
2011-09-02 19:11
Double trouble

(John Mayall)

Jag fick in en dubbel, men tog bort det första inlägget ...
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-09-02 19:08
Gatutsio//

Vad skriver du för dynga? Skulle jag svarmåla ÖSK inför andra sponsorer. Det är nog få som tipsat marknadssidan och fått andra sponsorer till ÖSK än just jag, vilket uppskattats oerhört.

Det jag skrev är att andra sponsorer (ja, även jag själv) börjar tröttna. Kanske inte så konstigt, inte i mina ögon ändå. Sedan om ett företag har en massa anställda som vill gå t.ex på Ishockey är det väl inte konstigt om en stor del av sponsorpengarna hamnar där. Det var en varning till ÖSK, ni är inte själva i stan längre.

Sedan var det någon som skrev att man inte kan se ÖHC i TV, gick ju mängder med matcher med dem just där förra året. Jihde åkte runt på skridskor och gjorde spelarintervjuer ofta. Nu finns det två stora publiklag till. ÖHC och Indianerna. Då håller det inte i längden att "skänka" bort våra stjärnor p.g.a inkompetenta kontrakt. Då sitter vi snart i en ekonomisk snara igen. Vem skall då komma till undsättning? Ett nytt Spelarinvest kan vi glömma och någon Fahlander har inte ÖSK..

Sedan att Sixten är den bäst betalda (tror jag) tränaren i AS är för mig helt ofattbart, till det kommer att vi avlönar två sportchefer och en katastrof (ser så ut) till tillslagstränare.
Annons: