/fotboll/osk/forum/3529.aspx/fotboll/osk/forum/3529.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-09-03 15:03
Aspen, jag tycker det är trist, för det du utsattes för i går, för det var inte helt rumsrent, även om vissa "parametrar" rensades bort, av den som slängde ut dessa angrepp ...

.. det är mycket tungt, trist och förvånande, när man blir attackerad av egna supportrar, det har hänt mig några gånger ... på olika sätt:(

Jag kan inte hjälpa att jag har mina åsikter och alltid väntar och längtar efter ett guld för ÖSK, och i många fall ser möjligheter till "förbättringar "...

... men jag lovar dig, det stärker på något underligt sätt, när man småtrakasseras, känner stöd, och man blir ännu starkare :)

Jag vill alltid tro på ÖSK, och hoppas på ett GULD, i någon form :))))

... medans andra är nöjda och inte gnälller, när ÖSK inför slutspurten befinner sig på nedra hälftern av året Allsvenska, och letar förklaringar bland en massa om, och om, och om, och skador och avstängningar och sjukdomar i en mycket bred trupp.

Jag fattar inte mycket av dagens ÖSK-röra, kan någon förklara för mig, varför topp tre laget med guld i möjligheternas sikte, är på fel halva av tabellen i dag?

Örebro Aspen
2011-09-03 14:07
Grixx// Det är trist och hämmar utvecklingen när förbättringar beskrivs som "gnäll" i stället för att diskutera dom. Se det du kallar "gnäll" som förbättringar då blir allt roligare.
Får ÖSK ett rykte om att bara bestå av "gnäll"-spikar och bromsklossar kommer entreprenörer och kreativa personer inte att lockas hit utan dom går någon annanstans.

ÖSK kan inte bli bättre än vad det är - aldrig!!!

Så länge det är uppehåll i AS kan man gå på denna fotboll i Örebro:
2011-09-04 BK Forward - Bodens BK FF (undrar om Per J kommer att spela)
2011-09-07 KIF Örebro DFF - Piteå IF
2011-09-10 Örebro SK Ungdom - Gunnilse IS

Örebro Schmeichel
2011-09-03 13:49
Blir nog bara 1-1...
AIK Saywee
2011-09-03 13:17
bison, i övrigt förstår jag vad du menar :)
AIK Saywee
2011-09-03 13:12
bison, åhh maj gadd, vad jag längar efter en cupfinal på Behrn Arena, fullsatt, tokstor klack, mörkermatch i strålkastarskenet.

Kan inte bli bättre :)

Kämpa ÖSK kämpa, jag önskar ett GULD!!!!!
Örebro bison
2011-09-03 13:04
Saywee// Vinnaren i vår semifinal kommer vara hemmalag i finalen.

Ang ungdomar/ Håller med om att få egna talanger får chansen i startelvan, men så har det varit ett bra tag. Flera av de spelarna som Franz räknade upp fick ju inte chansen i ÖSK utan slog igenom på annan ort och värvades hem på ålderns höst
Wowoah slarvades bort, Wiken, Kihlen och Per J (här kan man även lägga till ex Barsom) kom ju inte heller "fram" i ÖSK. Vad jag egentligen menar är att det kan nog bli som Franz skrev, men man kan också tänka sig att ex Frempan värvas hem till ÖSK efter några år i andra klubbar.

Per J kom ju inte på ålderns höst men ni förstår nog vad jag menar.
AIK Saywee
2011-09-03 12:32
Farsen//
Jag tror av hela mitt hjärta på ett kuppenguld, var kan finalen tänkas spelas?

Munken//
Jag klipper en pessimistisk tanke du har ...

"Tyckte vi på pappret hade ett lag för topp 3 inför säsongen. Nu med alla skador, spelare som lämnat mm har vi definitivt inte det."

... och försöker vända den till en optimistisk tanke, som hade varit möjlig och kanske fortfarande är möjlig.

Jag tyckte också liksom du, att vi hade ett lag för topp tre. Men skadorna kom, som i alla lag, och avstängningar och sjukdomar. Det var då det kändes tryggt med en stor och bred trupp, med många yngre lovande killar. Dessutom har vi nu, kanske lite sent, av någon anledning, förstärkt med en mittfältare och en target. Att vi tappat spelare, hör till spelet, men nu har vi ju förstärkt. Det är bara det att förstärkningarna skall spelas in, vilket kan ta lite tid ibland och ibland inte alls?

Undrar om vi kommer att skaffa en back, eller två, under hösten eller till kommande gyllene säsonger?

Heja SPORT!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-09-03 12:11
Saywee/ Med tanke på förutsättningarna tycker jag ÖSK borde kunna knipa första titeln nånsin. Guldjagande(Allsvenskan) lag i semin för att sedan möta Kalmar eller Göteborg i final. Känns som ÖSK har lite fördel i alla fall.
AIK Saywee
2011-09-03 11:57
munken, du har ju rätt till viss del, fast vi kan inte enbart skylla på skador, sjukdomar och avstängningar, sådant har alla lag, även på viktiga spelare.

Vi har haft chansen till bättre coachning i en del matcher och vi har kanske haft en möjlighet att förstärka laget i tid.

Undrar hur kommande guldår planeras?

Heja SPORT, jag ger aldrig upp!

Fast vi skall väl ta det där djävla kuppenguldet, det är nästan ett krav?
Örebro Artwork
2011-09-03 11:56
Jag har ny lyckas lägga upp en videosnutt på ÖSK's nostalgifilm!
Klicka på länken för mer information!
Örebro munken
2011-09-03 11:46
Alla ÖSKare önskar väl ett guld. Tyvär så är förmodligen inställningen densamma hos ett flertal av våra allsvenska konkurenter. Tyckte vi på pappret hade ett lag för topp 3 inför säsongen. Nu med alla skador, spelare som lämnat mm har vi definitivt inte det. Just nu tror jag bara Nordin, Valdet, Wiken, Alvbåge skulle ha chans att platsa i lagen ovanför oss i tabellen. När säsongen starta såg det annorlunda ut när man räkna med spelare som Antonen, Bedoya, Almebäck, Haddad, Paulinho
AIK Saywee
2011-09-03 10:59
Grixx, jaa du, så det kan vara, och en del strävar efter ständiga förbättringar :)

Vi är i alla fall några som önskar ett guld, jag tror faktiskt att ganska många har den "åsikten" :)

Heja SPORT!
Örebro Grixx
2011-09-03 10:22
Allt är en balansgång. För mycket ibland eller för lite ibland av det ena eller andra.

...och alltid kommer det att finnas någon som tycker annorlunda om nivån av just detta ena eller andra.

I medgång gnälls det mindre och i motgång mer. Ibland mer rättvist ibland mindre, ibland helfel.....

Skulle klubben byta till det som "någon" vill ändra till så står det 1000 nya som har en annan åsikt.

Det är alltid så tryggt att läsa att folk vet och är tvärsäkra på läget hos tränare, spelare, sportchefer styrelser, sponsorer....allt är svart och vitt, allt har ett svar och en lösning.

Inget är svårt eller komplext och bollen är fyrkantig och aldrig rund.

Floskeltoppen lever vidare :-)
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-03 10:14
Avgå!!!
AIK Saywee
2011-09-03 10:05
pemo, att inte ha förmågan att se en säkerhetsrisk, under så lång tid, i det egna laget dessutom, imponerar inte helt och hållet på mig.

Men att, även om det är ironiskt, tjöta om avgång känns bara lölligt.

Den enda jag själv "krävt" en avgång för, är den där småländske tomten, för han har sabbat alltför länge.

De enda som avgår, är väl SJ´s tåg, men alltför ofta, lite för sent :)

Heja SPORT!
2011-09-03 10:01
Aspen // Ja det är sant. Det borde jag förtydligat. Den individuella utvecklingen skulle gå före det kortsiktiga resultatet. Så är/var det sagt.

Det paradoxala är dock att det krävs resultat för att hålla laget på en lämplig divisionsnivå. Så laget kämpar egentligen med två motstridiga mål.

Örebro Ösk-groda
2011-09-03 10:00
Jag hller med ang. Berger.................Pålle tycker jag är synd att de inte kan utnyttja honom på rätt plats ...som är mittfältet........
AIK Saywee
2011-09-03 09:58
Surnu och FF//
Även jag instämmer!!!
2011-09-03 09:53
Surnu //Håller med. Om Berger petas till förmån för Riski blir jag direkt förbannad. Då svarar jag inte för vad jag kommer att skriva här inne även om jag blir avstängd.
Örebro Surnu
2011-09-03 09:51
Jag undrar varför man lånar in en mittfältare under hösten. Om man petar Berger för att spela med Riski istället anser jag detta vara tjänstefel. Däremot om vi har option på Riski och spelar honom istället för Nordback så köper jag det.
Örebro Ösk-groda
2011-09-03 09:22
Aspen
Det vore förargligt om DIF skulle åka ur AS innan de får fram talanger.........men det vore ju fint om en klubb skulle ha en visst antal miljoner för att få fram nya unga , hungriga spelare.............öronmärkta pengar måste det ju vara då ..
Örebro Aspen
2011-09-03 09:12
Mer om ungdomssatsning hos våra konkurenter i AS
Örebro Aspen
2011-09-03 09:03
OM ÖSK U:
Mycket av de texter som skrevs när ÖSK U startades är borta från inet. En grundide var dock:
Fokus ska ligga på individuell spelarutveckling och att i möjligaste mån förbereda spelarna för spel i Allsvenskan.
Det första är uppfyllt. Att förbereda spelarna för spel i AS krävs spel i div 1 och ett samarbete med A-truppen. Detta samarbete har en av ledarna i A-truppen dissat på medlemsmöte.

Örebro pemo
2011-09-03 00:14
FF// Tack för info:n Jag vet att de värvade killen från Arboga Södra och satt honom i ÖSK-U, då steget till allsvenskan var för stort. Men om han tränar med A-laget vet jag inte.

Avgå Hamrén. Varför kan han inte coacha? Spelar med samma system hela matchen, när det är så enkelt att gå över till 4 4 2, som vi alltid har spelat.
( obs! ironi . )
Örebro MrCrowly
2011-09-02 22:59
Snack med Alvbåge på fotbollskanalen.
2011-09-02 22:01
pemo //Det är nog både och. För länge sedan, när man beslöt att anmäla ÖSK U till seniorfotbollen var iden att både "härda" spelarna men också att man ansåg det ge bättre utveckling än juniorfotboll. Det var inte heller helt självklart att laget bara skulle bestå av ÖSK:are utan också värvade talanger från distriktet. På lång sikt skulle det bli en plattform för att fostra egna allsvenska spelare.

När det gäller värvade talanger har det ballat ur. V Frölunda, som för 10-15 år sedan ansågs ha ett av sveriges bästa ungdomsplantskolor, gjorde liknande men knöt också till sig distriktsspelare när de var 15 år gamla utöver sina egna.
Där känner jag att ÖSK inte lyckats eller kanske inte ens försökt.

Vi har haft en generation Örebroare i laget en längre tid nu. Anttonen, Wikström, Wowoah, Gerzic, Haginge,Kilen, Per J mfl men min känsla är nog att det kommer att tunnas ut till förmån för billiga importer. Och det gillar jag inte även om jag anser att en och annan import tillför/kan tillföra mycket.

Astvald är den enda "Örebro-Talangen" ÖSK fått in i startelvan sedan Sixten kom. Och han är i grund och botten faktiskt ingen särskilt bra spelare. ÖSK U går kräftgång och halkar allt längre ifrån A-laget. Och det som skulle vara hela basen för ÖSK fotboll. Jag vet att jag läste en doktrin från ÖSK för X antal år sedan och där målet var att i framtiden skulle ca hälften av truppen vara egna talanger eller i vart fall spelare från distriktet. Det målet kommer man inte kunna uppfylla.

AIK Saywee
2011-09-02 21:56
Nu åter till svartvitt ... detta skrev jag redan innan "ungerntorsken" ..

Jag är inte ute efter att leta fel hos andra, utan snarare att försöka hitta de eventuella felen/problemen, och hoppas att någon skall kunna rätta till dessa, för vår kära klubb, ÖSK.

Vet att några anser att detta är gnäll, men det skiter jag totalt i, för mig är klubben och klubbens förbättringsmöjligheter, mycket viktigare än att acceptera, en i nuläget, niondeplacering. Jag förväntade mig en mycket bättre tabellplacering inför slutspurten, helt enkelt!

Finns det inga förbättringsmöjligheter att uppnå i ÖSK´s organisation, bland de olika aktörerna, så får vi väl leta felen (förbättringarna, gnället) bland sponsorer, som börjar avvakta, publik som sviker och fans som börjar tvivla.

Jag önskar alltid att ÖSK skall vinna och ta det djävla serieguldet, det är mitt mål i livet, i alla fall, en enda gång!
Heja SPORT!!!

Nu tänker jag sova, så ni slipper mitt tjöt, VM- nätterna tar ut sin rätt .....

God Natt, drömmer om guld!
Örebro MrCrowly
2011-09-02 21:54
EN FILM: ;)
AIK Saywee
2011-09-02 21:47
Skit också, trodde fatkiskt mycket mer på Zlatan ... och Hamrén, i en blågul framtid ...
2011-09-02 21:44
Avgå Went!
Annons: