/fotboll/osk/forum/3527.aspx/fotboll/osk/forum/3527.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-09-04 17:29
Ösk-groda, precis, jag tycket det är konstigt att man (SvFF) agerar så saktfärdigt, vad är problemet? Poängen med poängen, kan ju få betydelse eftersom DIF ligger i närheten av de nedersta strecken i tabellen, tillsammans med andra lag ...
Örebro Ösk-groda
2011-09-04 17:10
Saywee
Man kan ju undra vad SvFF håller på med.........Det är ju viktiga poäng ifall Djurgården döms som vinnare i bottenstriden.....SvFF måste agera mycket fortare, fast måste ju bli förstås :-)
AIK Saywee
2011-09-04 17:02
MFF anmäler Helsingborgspolisen ...

... och jag undrar samtidigt, hur MFF-DIFskall sluta, omspelas, färrdigspelas, eller när den skall "behandlas" av de som bestämmer hur resultaten skall vara?

SvFF sover!
Örebro 'den oumbärlige
2011-09-04 16:37
Lusläst forumet senaste tiden. Inget jag läst har hittills klassats som ett personangrepp. Lite väl enkelt att beskylla varandra för det.
AIK Saywee
2011-09-04 16:31
Godzilla, har Aspen skrivit negativt om ditt psykiska tillstånd, är även detta väldigt lågt och onödigt! Att trakasseras av egna är så himla tråkigt :(

´do, aha ...
Örebro 'den oumbärlige
2011-09-04 14:12
@Saywee

Min dator är på lagning och jag använder en gammal Asus, inga av mina mappar finns där. Därför "nästa match" inte uppdaterats :/
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-09-04 14:07
Saywee: jag orkar bara inte...varför är du inte lika snabb att kritisera Aspen som ifrågasatte mitt psykiska tillstånd?

Nu till ÖSK: någon som sett vår nya finländare i aktion på träning? Hur verkar han?
AIK Saywee
2011-09-04 13:37
Yasin är en mycket lovande och spännande spelare för ÖSK´s framtid, jag hoppas verkligen att han inte slarvas bort ...

... han har provats "korta" stunder och gjort det riktigt bra :)

Vore kul att se honom en hel match, om någon vågar ge honom detta förtroende?
Örebro Berhn Arenaa
2011-09-04 13:26
Yasin var tydligen och spelade match med ungdom igår, han gjorde mål och blev utsedd till matchens lirare! Högerkanten snart?
AIK Saywee
2011-09-04 13:13
DaSa, hmmm, är det inte Sixten som "väljer" vilka vi skall satsa på ....

.. mitten är inget större problem i år eller i framtiden, men anfall och försvar, vad händer där, under höstspurten och för kommande medaljår?

Alven, har du bestämt dig för att vänta och i så fall varför, men jag tror att jag redan vet varför du avvaktar, enkelt gissat alltså ;)
Örebro DaSa
2011-09-04 12:53
ÖSK Fans// Vore grymt om så vore fallet. Det skulle betyda att vi har fyra mittfältare av hög allsvenskklass (Nordin, Ari, Grahn och Paulinho) plus Berger som visat att han har potential. Om även Riski skulle bli en succé så får Sjögren angenäma problem att välja vilka mittfälare vi skall satsa på nästa säsong.
AIK Saywee
2011-09-04 12:44
Godzilla, jag trodde att du verkligen tog bort ordet "hatisk" i ett tidigare inlägg, men "orkar" inte scrolla .... nu försöker du försvara ditt lilla "angrepp"

Tjöta, klaga, gnälla ;)
AIK Saywee
2011-09-04 12:37
Jag ser verkligen fram mot kuppenguldet, för det kan vi bara inte missa, två matcher kvar och med rätt uttaget lag och perfekt coachning, fixar vi detta :)

En annan grej, ett tevetips,

"Fotbollens sista proletärer"

SVT 2 klockan 20.00, en dokumentär om ett utfattigt amatörfotbollslag som på 80-talet blev ett av de största i Eruopa
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-09-04 12:26
Aspen: jag har inga problem med öppna svar på mina "personangrepp".
För det första var det inget jävla personangrepp! Att skriva att någon är "hatisk" mot en tränare är knappast något personangrepp. Att anse det är som att applådera höjdhoppare som hoppar utan ribba. Sen tycker jag vidare att du dribblar bort ämnet. Att hylla vd Jan Karlsson har inget som helst att göra med att man är hånfull och onyanserad i sin kritik mot tränaren,något jag står fast vid att du med flera här inne är. Håll dig till ämnet! Slutligen vill jag återigen fråga vad du menar med "hur jag mår"? Påstår du att jag mår dåligt på något sätt och därmed inte är i stånd att kritisera dina och andras åsikter?
Mitt minne är tydligen också under luppen...
Det måste vara bekvämt att vara så känslig för kritik och "personangrepp" men samtidigt vara så benägen att själv slänga ur sig dem.
AIK Saywee
2011-09-04 12:25
FF, exakt, och spelarförlusterna var mycket förväntade (nästan planerade), men ersättningarna har i vart fall, beträffande backplatsen, ännu inte inskolats, klubben agerar saktfärdigt ibland ... för att inte skriva om "target", snart är säsongen över och nu tänker vi skola in en target?

Jädra skitsäsong, men kuppenguldet får vi inte missa, för då blir jag riktigt sur, men det känns som ganska omöjligt att missa, för jag kan inte tänka mig något annat än ett kuppenguld!

... många skyller som enklast på skador, vilket känns underligt eftersom alla lag drabbas av skador, sjukdomar, avstängningar och annat elände för tongivande och icke tongivande spelare.

Det var lite därför jag i våras trodde så mycket, med vår stora och breda och duktigt förvärvade trupp, men det blev ett rörigt år.

Jag vet inte vem som har ansvaret för detta, kan det vara Slumpen, han brukar ofta strula till det ;)

Konstruktivt, tja, det är inte mitt jobb, tyvärr!
Örebro Ösk-groda
2011-09-04 12:21
ÖSk, har ju inte varit bra en hel match ännu i år .......sen hoppas jag med att Berger får chansen från start nu mot AIK
Örebro Ösk-groda
2011-09-04 12:18
Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
Jag tror att självförtroendet inte är på topp i ÖSK.Helsingborg har ju legat överst nästan hela säsongen .....Tror att hela grupen rycks med å presterar mera/bättre i ett medgångslag .....
Örebro ÖSK Fans
2011-09-04 12:13
Jag tror inte ÖSK söker mittfältare då kanske både Grahn och Skulason har fått förhandskontrakt....Eller vad tror ni?
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-04 12:12
Vi "skyller" en hel del på vår nedgång på att Almebäck & Bedoya försvunnit. Betänk då HeIF som förlorat dubbelt så många, fyra st, men det märks knappt.

AIK Saywee
2011-09-04 12:12
DaSa, ja man kan aldrig veta, men riskabelt är det ;)

Jag förstår faktiskt, vid lite eftertanke, att många fans, överväger att skita i matcher och att sponsorer drar öronen (örenen) åt sig och att publiksiffrorna är klena.

Kom igen ÖSK, prestera, jobba, kämpa, ge järnet, visa att vi orkar!

Snälla Sixten, ta ut bästa lag i varje match och coacha om det skulle behövas :)

Heja SPORT!
Örebro DaSa
2011-09-04 12:03
Skulle inte Jakob Olsson kunna vara en bra ersättare för Bedoya? 20-årig och har dominerat i div 1 för sitt ÖIS.

Angående att Riski skulle ta speltid från Berger så är det nog ingen risk. Större risk att Sixten spelar Nobbe istället för Berger, om så blir fallet så kommer jag överväga en extra gång att gå på fler matcher denna säsong.
2011-09-04 11:56
den oumbärlige // För dig är inläggen tidiga. För mig är de alltid sena ;)
AIK Saywee
2011-09-04 09:57
´do, när du vaknat, eller har du redan gjort det (?),
ger jag dig lite helgjobb, "nästa match" bör uppdateras :)
AIK Saywee
2011-09-04 09:35
´do, mycket bra skrivet, strax innan soluppgång :)
Örebro 'den oumbärlige
2011-09-04 04:13
Tidigt inlägg som attan. Men här är mina fem öre.

Sixten har mig veterligen aldrig satsat mot det långsiktiga, han är inte den typen av tränare som ger en ungdom chansen före en kanske lite mer beprövad veteran för att det kan gynna hans utveckling (sen också lagets). I de enda fallen det skett är när det uppstått skador/avstängningar eller när samma spelare gjort det väldigt dåligt flera matcher i streck. Då handlar det mer om att någon gjort bort sig/ inte är tillgänglig än att en talang får chansen.
Sixten sa ju själv i någon intervju att han inte tänker spela någon för saken skull, utan han tar ut de bästa på träning som han ser det. Men vad man hört av andra tränare är ju att när unga får chansen och förtroende lyfter de sig rejält, så det är en ekvation som innebär att man måste offra lite kortsiktigt för att se om det bär frukt långsiktigt.

Lite Lagerbäck-skimmer över det hela. Sega generationsväxlingar och bara när det blir ett måste, samt att man håller på samma grupp lite för länge.

Att vi i år varit så dåliga har flera orsaker, men ett är ju att många startspelare försvunnit från fjolåret. Om vi då försöker spela in yngre tidigare så blir inte gapet från bänken till startelvan så stor och då lär inte laget lida allt för mycket när spelare säljs. Vissa lag kan ju sälja sina stjärnor men där bak kommer andra inhoppare och gör det lika bra.

Eh, kan ha helt fel också, men det är för tidigt för analyser ändå.
2011-09-04 03:46
Vill bara avsluta natten med:

När Kalmar snöt Johan Bertilsson, som ÖSK också var ute efter men fick "nöja" sig med Emil Berger, trodde jag Kalmar drog vinstlotten och ÖSK fick silverpokalen. Men med facit i hand tror jag att utvecklingen är på väg att visa tvärtom!
2011-09-04 03:28
Bra och tänkvärd artikel av Arman. Som alltid om man kritiserar Sixten för att inte släppa fram talanger bör man nog (vilket jag själv fått erfara) kanske först bevittna träningar innan man klagar. Jag vet inte riktigt hur Ibra och Ahmed gått på träning utan bara sett dem i match men annars har iaf jag tyckt högerkanten i ÖSK sett rätt lam ut sista 4-5 matcherna (utom när Pålle spelar där) och tyckt dessa talanger borde få prova där när ändå topplatsen är körd i serien.

Hur Sixten kunnat hålla Berger utanför startelvan var en gåta för mig tills jag läste Bergers egna uttalande att han hade en tung vår och inte alls var bra. Gott. Då kan jag förstå.

Jag skulle vilja se lite mer av Denis men Sixten har fått för sig att han skall skolas om till #9 i dessa forwardkristider. Och han känns väl inte optimal på den positionen kanske.

Well well - Sensmoralen i mitt inlägg är ändå att bara för att man är ung innebär det inte per automatik att man skall peta den äldre. Men om jag vore Sixten och tvingades välja mellan Berger och Nordback skulle jag välja den första utifrån den tabellpositionen ÖSK befinner sig i och med tanke på framtiden. När Riski kommer in lär det visa sig om Sixten tänker på framtiden eller det kortsiktiga resulatet.
2011-09-04 01:43
den oumbärlige //Samtidigt kan jag tycka att han faktiskt VAR bra med mycket bra insats bla i sv cupen. Han gjorde också positiva intryck och lämnade avtryck i Ljungskile, Han var på gränsen till dominant under försäsongscupen i Finland. Men han har blivit blekare ju längre året har gått. Tappat självförtroende under Sixten?

Jag erkänner att jag trodde mycket på Erik för två år sedan men är den förste att skriva under på idag att det är tveksamt om han ska fått nytt kontrakt i ÖSK. Och jag tror ärligt talat inte att han får det. Något har hänt på vägen. För hans egen skull behöver han göra en "Frempong". Pelle Olsson skulle behöva ta hand om honom ett tag.
Örebro Valderinho
2011-09-04 01:08
Vad tycker ni om Nathan Júnior gjort 17 mål på 14 matcher iår. Är 22 år och spelar i Lettland. 2010 gjorde han 18 mål och 7 assist på 24 matcher.
Frågan är vad han kostar ett lag som spelar i Lettland!?
Örebro MR-Svartvitt
2011-09-04 00:47
GRATISRESA till Syrianskamatchen! Första bussen nästan full redan, kommer bli riktigt kul. Häng på!

http://kubanerna.se/2.0/resor/reseanmalan/
Annons: