/fotboll/osk/forum/3524.aspx/fotboll/osk/forum/3524.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro micro_42
2011-09-09 11:11
Sammys "bortkast".
Upplever att ca: 65% av hans inkast hamnar hos motståndare.
Även medspelare visar frustration när han ropar och kommer springande, genom att hårt kasta bollen rakt ner i backen.
Det var samma fenomen med Riddez på vänsterbacken för ett par år sedan.
Allt konstruktivt snabbt spel försvinner med Sammys ensamrätt till inkast från vänsterkanten.
Örebro Aspen
2011-09-09 10:52
Efter Alvbåges uttalande ".....vi har i stort sett munkavle......" i den realtivt okontrovesella frågan om kostgräset, undrar man vad spelarna då får uttala sig om?
Synd det gör intervjuerna med spelarna mindre intressanta. Men spänningarnaa i truppen tidigare i år läkte ändå ut.
Nu tycks det som bara anställda i det offentliga har full yttrandefrihet.

AIK Saywee
2011-09-09 10:17
Egentligen är det viktigaste, i nuläget, att veta vad som är "själva problemet" med BA´s matta, vad är det för fel på den, handlar det om hur spelarna kan röra sig eller hur bollen rör sig, eller vad är problemet?
AIK Saywee
2011-09-09 10:08
TommyS, jag vet, jag har tidigare "Forza´t Konstgräs", men när Alven anser att han helst vill spela på naturgräs, och att de andra spelarna inte gillar konstgräset, börjar jag nog efter flera år, ändra lite i min uppfattning ...
AIK Saywee
2011-09-09 10:05
Vad trött jag blir och får massor av funderingar i skallen ...

Får några spelare möjlighet att prova eller tycka till om underlaget, gäller främst några av KIF´s och ÖSK´s spelare, innan någon/några tar ett beslut?

Varför kommer detta problem upp först nu, det gäller att agera tidigare, om man nästan dagligen tränar på och ibland spelar hemmamatcher på detta underlag?

Hur jobbar Örebroporten med kommunikation egentligen, det har jag egen fundering kring?

Red ut detta snabbt, jag är gärna med nästa vår och sår ett frö för naturgräs, om det visar sig vara bättre, för att ÖSK skall nå målet och kanske till och med ta ett serieguld :)

Ursäkta, våra tjejer, jag vill ju även att KIF Örebro skall nå så högt man kan!
Örebro TommyS
2011-09-09 10:00
Saywee, nog går det att klaga på naturgräs eller framför allt avsaknaden av det. Minnes Bojans kommentar om att han inte ens skulle släppa ut sin ko (bonn-Bojan?) på Råsundas matta. Hela den debatten förra året gav ju plastmattan en ny vår. Hellre kostgräs än inget gräs. Men jag var skeptisk till den nya mattan när jag hörde att holländare skulle lägga den.
AIK Saywee
2011-09-09 09:50
Jag "kräver" klarhet i frågan och "förväntar" mig att sanningen kommer fram!

Är detta anledningen till vårt dåliga resultat i år, hittills, blir jag mycket besviken, på alla som planerat och bestutat, med ett dåligt underlag, om ett dåligt underlag.

Men det finns mycket kvar att reda ut, om vad som sagts och vad som skrivits, vem kan man tro på?

FORZA NATURGRÄS!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-09 09:40
Är örebroporten så jävla snåla att de köper in ett plastgräs som är av den sämre sorten, bara för att spara in några kronor?

Eller är de bara okunniga inom plastgräs?
AIK Saywee
2011-09-09 09:03
Salt&Peppar
Detta var nog även något för NA eller kanske till och med rikspressen?

".....vi har i stort sett munkavle....."

.... endera har man munkavle, eller så har man det inte, det finns inget mittemellan. Desutom att "begrava hundar" tycker jag i alla fall inte om!

Även Örebroporten bör intervjuas, med flera ...

AIK Saywee
2011-09-09 08:45
Det märkliga är oxå, att jag upplever att våra motståndare inte klagar lika mycket i år på vårt nya underlag, som de gjorde på det gamla ....

.... och de spelar väl utan munkavle, liksom KIF Örebro? Eller det kanske de inte gör?
AIK Saywee
2011-09-09 08:42
Det kanske trots allt hade varit bättre och billigare med naturgräs på Behrn Arena. Ett naturgräs kan man ju aldrig klaga på.

Vid våra breddgrader innebär dock klimatet, att ett sådant, varierar ganska mycket under ett år. Fast det skulle ju bli lika underlag, för alla lag som spelar på BA´s naturgräs, men träningsmöjligheterna för ÖSK och KIF, utomhus begränsas väl?

Ja inte vet jag, med facit i hand, men beror skadorna på detta nya konstgräs, eller är det andra orsaker som ligger bakom, månntro?

Det var väl förresten Örebroporten, som sparkade ut Kronblom till Adolfsberg, för att kunna placera den där hemska portalen på Orvar Bergmarks plats, eller har jag drömt?

Heja SPORT!
Örebro Svartvitt forever
2011-09-09 08:10
Jag var och såg träningsmatch mot Gefle i Västerås ifjol sommar, på den nylagda konstgräsmattan där. Jag minns att John i sin blogg efteråt klagade på den usla mattan. Den nya mattan på Behrn Arena ser min själ precis likadan ut. Kan det vara samma?
Örebro Salt&Peppar
2011-09-09 07:46
Johns svar från bloggen om plastmattan:

"Håller fullständigt med dig. Örebro Porten har flera hundar begrava i den frågan, mer info kanske kommer upp en dag.....vi har i stort sett munkavle....."

Jahopp det var ju det man misstänkte, ingen av spelarna har ju sagt ett enda positivt ord om den nya plastmattan sen den lades. Är det Örebroporten som beställer marknadens billigaste skitmatta bara för att spara pengar?

Kan Svartvitt-redaktionen ge sig på en intervju till Ösk om nya mattans kvalitet egentligen?
AIK Saywee
2011-09-09 00:49
BiB, Klacken får bli "Klacken"
Örebro Bulten i Boo
2011-09-08 22:12
Saywee/ Eftersom vi framförallt är ett sko-län så borde väl klacken helt enkelt kalla sig för "Klacken"?
Örebro Butterix
2011-09-08 21:48
västmanland har snott götlunda också
Örebro Bulten i Boo
2011-09-08 21:36
Saywee// Vet inte riktigt vad säsongs-kalkylen låg/ligger på, men har för mig att den iaf var på > 8 tusen i snitt per match. Enligt Svenskfotboll ligger vårt hemmasnitt så här långt på 7.722. Förra årets hemmasnitt hamnade på 7.704, alltså 18 personer färre i per match i fjol jämfört med i år. Med hemmamatcher mot AIK, IFKG o MFF kvar så kanske vi kan hålla oss kvar över fjolårssnittet? HBK hemma lär väl dock inte dra så mycket folk?
AIK Saywee
2011-09-08 20:19
Förresten hur ser publiksiffrorna ut i år, på BA för ÖSK, enligt kalkyl, elller har den klena tabellpositionen, skrämt bort några tusen ? Jag har noll koll, bara en fundering, inget gnäll alls från mig, bara en fundering :)

Jag har faktiskt för mig, att vi ligger ganska bra till :)

ALLA till BA!
AIK Saywee
2011-09-08 20:03
Efter landslagsuppehållet, kan vi väl hoppas på minst 8.000 på Behrn Arena om septembervädret är någorlunda ok, kvällsmatch med stråkastarbelysning, är lite extra läckert tycker jag.

Dessutom är AIK ett publikt lag, som drar extra åskådare, som både supportar det ena och det andra laget :)

ALLA TILL BA!
Örebro frrreddo
2011-09-08 19:43
favorit i repris
AIK Saywee
2011-09-08 19:18
Äntligen är Allsvenskan igång och tabellen kommer att halta lite mindre :)

Endera drar MFF ifrån lite grann i förhållande till ÖSK, eller så närmar sig Gefle, eller både och?

Hoppas på oavgjort! Eller?
AIK Saywee
2011-09-08 19:15
BiB, japp, det var eller är Degerfors´ klack, jag känner till utbrotten på andra sidan bergen, sedan 1960-talet ......

Men vad kan Örebro länslag´s klack kallas?

Örebro län ... ett Närke som snott halva Västmanland och delar av Västergötland, Värmland och Östergötland, men också fått lämna lite av sitt vackra landskap till både Västergötland och Östergötland, tror jag?

"Frebranerna" kanske, hon är vår drottning ...
... och gillar SvartVitt :)
Örebro Bulten i Boo
2011-09-08 18:54
Saywee// Nä, det var väl Degerfors klack? Var det inte gejsrarna eller geishorna??
AIK Saywee
2011-09-08 18:36
Bulten i Boo, heter Island´s klack vulkanerna?
AIK Saywee
2011-09-08 18:31
pemo, jag håller med dig, Sammy´s inkast är inte i närheten av Anttonens, för att jämföra med "en mästerlig inkastare" som exempel.

Kanske vi skulle ha en inkasttränare oxå, Anttonen kanske kunde lära de andra ett och annat under sin skadeperiod, eller får han inte jobba för klubben när F-kassan pröjsar, eller hur tusan fungerar sådant där, inte vet jag?

Troligtvis kan det vara Lagrell som är med sabbar på något vis, det har ju hänt tidigare ;)
Örebro Bulten i Boo
2011-09-08 18:28
Många på bänken i läns-landslaget: Daniel Tjernström, Mattias Jonsson, Jesper Florén, James Frempong, Markus Gustafson, Dejan Garaca, Oscar Berglund, Simon Nurme, Patrik Anttonen (han får sitta på bänken trots att han är skadad), Magnus Kihlberg, Erik Nilsson, Marcus Astvald, Ahmed Yasin, Boris Lumbana, Christoffer Wiktorsson, Niklas Klingberg, Tobias Solberg, Peter Samuelsson, Josef Ibrahim, Kristoffer Näfver.... Har jag missat nån potentiell läns-landslagsspelare? Damma av Mats Rubarth?
Örebro Bulten i Boo
2011-09-08 18:17
Otrolig aktivitet här!? Jag trodde att det formligen skulle sjuda av energi här kring läns-landslagsuttagningen.. Insåg f ö att jag ju missat två givna spelare: Abgar Barsom och Per Johansson
Korrigerad "älva":
mv: Oscar Jansson
backar: Pierre Bengtsson, Haginge, Wikström, Wowoah
mf: Hamad, Emil Berger, Per J, Durmaz
forw: Ola Toivonen, Abgar Barsom

Kommentar: Anttonen och Mattias Jonsson åkte ur laget pga skadeläget. Kihlberg och Astvald platsar inte i förstauppställningen. In med Barsom, Toivonen, Per J och Pierre Bengtsson. Men Wowoah rör ni inte! Många här har ju utsett honom till hackkyckling (verkar ju som att en del alltid vill ha sådana), men i mina ögon har han bidragit starkt i ÖSK:s förvandling till ett spelande, bollägande lag.. Så Pierre B lyckades inte slå sig in på vänsterbacken, men jag hoppas han kan spela höger-dito också!?
Örebro Aspen
2011-09-08 18:12
En del kommer snabbt in i laget:
Rasmus Jönssons succéstart - mål på första touchen: "Känns riktigt skönt"
Snacka om succéstart för Rasmus Jönsson. Utan att ens hinna träna byttes han in i Wolfsburg – och gjorde mål på sin första bollkontakt.
Örebro Bulten i Boo
2011-09-08 15:31
Krontorps// Hamad förstås :-) Skulle bara kolla om ni va' med! Ola Toivonen, självklart! Degerfors tillhör länet! Pierre Bengtsson, ja. Kumling, va?
Örebro pemo
2011-09-08 15:20
Saywee// Jag ger mig :)
Fast håll med om att Sammys inkast är en störande fråga. men ditt resonemang höll elitklass. Tack,
ps. Det är naturligtvis Lagrells fel ;)
Annons: