/fotboll/osk/forum/3522.aspx/fotboll/osk/forum/3522.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-09-07 19:47
Guldtass, håller återigen med dig, men vid de tillfällen man hotas av egna, vilket när som helst kan inträffa, då kan det vara svårt att våga fortsätta att skriva/provocera/kriticera, av naturliga skäl. Själv fegar jag aldrig ur, men jag har några jag älskar utöver allt annat!

Den enda avgång, jag kan minnas att jag önskat på detta forum, flera gånger, är Lagrell´s, för jag tycker att han har "dominerat" allt för länge!

Han har säkert gjort ett skapligt arbete ibland, men han har tramsat och sabbat alltför mycket, för att jag skall tycka om honom.
Örebro widemarsh
2011-09-07 19:42
Mycket trevligt med gratis inträde, tycker jag ÖSK borde ha någon gång per säsong också.

Hoppas så många som möjligt tar sig till Södertälje, redan över 70 anmälda till Kubanernas resa. Tecknar man medlemskap i Kubanerna för 2012 (10-årsjubileumssäsongen) betalar man endast 100 kr för medlemskapet, resan och inträdet. Löjligt billigt.

ALLA TILL SÖDERTÄLJE!
AIK Saywee
2011-09-07 19:35
Ultras 1977, mycket trevligt initiativ :)

Men, beror initiativet det på dåliga publiksiffror i Södertälje, eller tror man att ÖSK inte drar mycket publik? Hade inte IFK Norrköping varit med i årets Allsvenska had det ju varit ett mellansvensk derby, eller räknar jag fel, i mil räknat?

Fast skitsamma, det är ett mycket bra initiativ :)
Örebro Guldtass
2011-09-07 19:34
Saywee, menade inte att de som är "mittemellan gnäll och hyllning" är tråkiga, tvärtom så är det oftast ett nöje att logga in och skumma igenom inläggen då och då.
Visst är det oftast mest roande att läsa de som vågar sticka ut, ingen nämnd - ingen glömd. Engagemang är välkomnande :))

Däremot så ska de som vågar provocera också tåla kritik för sina åsikter och provokationer, det är väl inget konstigt med det.

Vet att målsättningen för laget var top 3 i år, vilket vi knappast kommer att uppnå. Men vi har fortfarande svenska cuppen kvar att hoppas på.

Håller med munken om att vinna guld till 2015 är i svåraste laget. ÖSK har knappast mest resurser i allsvenskan att värva kvalitetspelare. Därför är ett långsiktigt arbete ett måste.

+ Känner på mig att Alvbåge snart kommer att krita på ett nytt kontrakt.
- Otroligt tragiskt med Stefan Livs bortgång.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-07 19:22
Tragiskt med Stefan Liv.

R.I.P
Ultras 1977
2011-09-07 19:21
Tjena kära örebroare. Vill bara informera er om att matchen mellan syrianska fc-örebro den 21 september är det fri entre. Så om ni kan lägga upp det på svenskafans eller på era andra fan sidor vore det jätte bra. GLÖM EJ FRI ENTRE DEN 21SEPTEMBER I TÄLJE

http://www.syrianskafc.com/Sponsorer/1kronasmatchenSFC%C3%96SK.aspx
AIK Saywee
2011-09-07 19:13
Jädra fotbollsfeber, men den är på väg ned, puuuh :)

Detta med att utlova ett guld fattar väl i alla fall jag, hur enkelt som helst, men det märkliga är att jag använder mig av detta "uttalande", eftersom jag vill (fast helst inte), minnas att någon i ÖSK´s organisation, för en tid sedan använde just dessa ord, med "utlovat" alltså.

Ni får ursäkta om jag mindes fel, det är ju skillnad på att utlova saker och att ha det som mål.

Skall vi fortsätta att försöka leta fel hos varandra, kära ÖSK-vänner?

Mitt mål, beträffande ÖSK är att få uppleva ett kuppenguld och ett serieguld, men det finns så många andra mycket viktigare saker här i livet, att det kan faktiskt kvitta !!!

Men ändå ...

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-09-07 18:59
Benny Böckling, ja tankarna stannar ibland och man funderar både bakåt och framåt i livet, men lever i nuet ...
AIK Saywee
2011-09-07 18:54
MrCrowly, 18:38, Alven och ÖSK förhandlar "delvis" via media, jag vet inte hur smart det är för någon av parterna .....?
AIK Saywee
2011-09-07 18:48
MrCrowly, 18:39 och 18:43, aha, vad bra, då vet jag ....

... men mina förhoppningar, förväntningar och tro´n på ÖSK, kan ingen ta ifrån mig. Men är målen högt satta så kan det väl vara ett läge för ett guld för vår kära klubb innan 2015?

Någon gång i mitt långa fotbollsliv?
Benny Böckling
2011-09-07 18:47
Svårt att tänka på fotboll i såna här stunder
Örebro MrCrowly
2011-09-07 18:44
KLART - Sista allsvenska omgången flyttas

Omspelet mellan Malmö och Djurgården ställer till det för allsvenskan. Nu flyttas den sista omgången fram till den 30 oktober.
Örebro MrCrowly
2011-09-07 18:43
målsättningen är att ta guld innan 2015.

man kan ju f*n inte lova guld, tänk om flera lag lovar samma år, hur går det då?
Örebro Butterix
2011-09-07 18:39
vad ska han säga annars?
Örebro MrCrowly
2011-09-07 18:39
ja dom kan ju inte lova guld, det fattar ni väl?
Örebro MrCrowly
2011-09-07 18:38
Alvbåge: ''Lämna? Jag älskar ju ÖSK''
AIK Saywee
2011-09-07 18:38
munken,
aha, på så sätt, det är inte lovat, med det är 2015 som gäller, som mål alltså?

Jag kanske är en för ivrig gammal supporter, som hoppas, alltför mycket?

Heja SPORT!
Örebro munken
2011-09-07 18:31
Vad jag vet har ÖSK inte gått ut och lovat SM-Guld senast 2015, däremot är det en målsättning klubben har. Tror klubbar som AIK, HIF, Elfsborg, Göteborg, Malmö, kanske Häcken har samma målsättning. Tyvärr kommer inte alla dessa klubbar infria målet men vi kan väl hoppas att just ÖSK lyckas?
AIK Saywee
2011-09-07 17:59
Brus-Nilsson, det var bara jag som fick en fundering när jag tänkte, jag kan inte komma ihåg detta :)

Jag har fått för mig att vi firar serieguldet senast 2015, ja utlovat alltså, men det kan vara galet?

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-09-07 17:56
Krille, helt rätt alla har ett ansvar.

Men i ÖSK-fallet är en del avlönade och har ett ansvar,

medans andra bidrager till lönerna, men har också ett ansvar.

Varifrån kommar alla pengarna?
Örebro Brus-Nilsson (Ge Abdulahi chansen)
2011-09-07 17:49
Stefan Liv, vila i frid!
2011-09-07 17:47
Saywee.....ja det kan nog vara så att det är 2015 som gäller för guld, sorry om jag för en gångs skull har fel, jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker... :-D
AIK Saywee
2011-09-07 17:39
widemarsh, ja all satsning nu, på ett kuppenguld, det vore trevligt och en tröst bland årets förväntningar :)

Heja SPORT!
Örebro widemarsh
2011-09-07 17:33
Om man ser till dom ekonomiska förutsättningarna kanske vi ligger ungefär där vi ska? Någon som vet hur den "ekonomiska allsvenskan" ser ut?

Ge mig ett cupguld på hemmaplan så är allt annat förlåtet!
AIK Saywee
2011-09-07 16:59
Guldtass, mycket bra skrivet, men med mitt tilläg, det var i år vi planerade att bli topp tre, och det kan vi faktiskt bli :)

Brus-Nillson, jag trodde att det allsvenska SM-guldet skall tas senast 2015? Eller är det 2014? Bra i såfall.

Butterix, ja det blir nog tråkigt för oss som är mittemellan gnäll och hyllning?

Heja SPORT!
2011-09-07 16:25
Guldtass
Sänt: 2011-09-07 14:44//
Bra inlägg, jag vill bara tillägga följande:
För 5-6 säsonger sen kom vi upp ur det ekonomiska träsket, bl.a tack vare Ros-Marie Frebran och försäljningen av arenanamnet till Behrn Fastigheter. Minns att svansen från Forward och Hammarbyar´n från Würth gemensamt gjorde vad de kunde för att föra ÖSK rakt ut i oändligheten med bl.a reverser med tomt innehåll.
ÖSK är definitivt på rätt väg idag, men bakslaget denna säsong kan enkelt förklaras med skador och försäljning av nyckelspelare. Fjolårets 3:e plats, den bästa på över 15 år, verkar redan vara glömd?? Målsättningen är fortfarande, såvitt jag vet att ta SM-guld 2014. Forza!!!
Mycket mer skulle kunna skrivas om gnället här, men det överlåter jag åt Föreningen Närkes Gnällexperter.
Örebro Butterix
2011-09-07 15:34
kan vi inte ha två forum. ett gnällforum och ett hyllningsforum. då blir väl alla glada. säkert blir båda skittråkiga.
Örebro Rasberg
2011-09-07 15:28
Guldtass//
Tack! Slapp jag skriva själv.
Ultras 1977
2011-09-07 15:25
Tjena kära örebroare. Vill bara informera er om att matchen mellan syrianska fc-örebro den 21 september är det fri entre. Så om ni kan lägga upp det på svenskafans eller på era andra fan sidor vore det jätte bra. GLÖM EJ FRI ENTRE DEN 21SEPTEMBER I TÄLJE
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-09-07 15:19
Guldtass: väl rutet! Skriver under på vartenda ord.
Annons: