/fotboll/osk/forum/3511.aspx/fotboll/osk/forum/3511.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2011-09-14 15:24
Det tog sin tid, men nu har jag nog smält AIK-matchen.
Problemet var väl att vi gjorde en förträfflig första halvlek, där AIK bara hade ett skott över ribban, medan Turina gjorde ett par bra räddningar.
MEN VI GÖR INGA MÅL!!!!
Typsikt att det blev en mittfältare som slog till. Men sen blir jag lite fundersam när man ser tidningarnas betyg. Bara för att AIK vann ( tre skott på mål totalt? ) får de i snitt högre betyg trots att ÖSK dominerade fram till 1-1 Det erkände tom spelarna och tränaren. Då funderar jag om de som betygsätter ser matchen.

Nåja, min reflektion på laget är att Eidur skulle blivit utbytt direkt efter smällen mot huvudet. Det var ju han som inte tog löpningen vid AIK:s första mål och ställer Hagge i ett taskigt läge. Att skylla på Alven är helt felaktigt. Det är målvaktens svåraste skott när man skjuter direkt vid mottagningen då backen faktiskt skymmer bollen. Kolla på TV och ni ser det klockrent.

Visst kan man klaga på Hagges uppspel ibland, men om Nordin ropar på bollen , då får han också röra på köttet framåt och inte stå och vänta på bollen. Tippar på att Wirtanen fortsätter ( eller Per ) som högerback och Eidur får skolas in på träningar. Sammy blir nog kvar året ut.

Mittfältet var härligt att skåda i första halvlek, men sedan slog de bort lite för många passningar.

William kom aldrig in i matchen. Kushtrim blir bättre när inte Waldet är på plan.
Undrar just varför? Men som någon skrev, han är ju faktiskt två i vår poängliga.
Sen kan jag nog sakna Staaf. Han gör i alla fall mål inne i boxen.
Det andra nyförvärvet lämnar jag utan kommentar. hade hellre sett att Kalle fått chansen.

Vad skall man då se fram mot? Tja, jag ser alla hemmamatcher och hoppas på att bli överraskad när jag kommer. Att vi inte kan bli bättre än femma i år, får man ta när vi inte kan hålla antalet spelare på en normal nivå. Det är kanske ingen tröst, men Elfsborgs förlust senast måste svida mer.För Boråsarna alltså.

Kan det bli en rolig match mot IFK? Ja, det tror jag. Nordback är ju avsängd. ;)
Vad ställer vi då upp med för gubbar? Jag hoppas att den elva som börjar är skadefri. Vill inte se någon som går på 80%. Kommer en boll in i motståndarboxen så skall någon vara villig att offra ett smalben.

Ställer vi upp så här?
Alven
Tommy/Per - Hagge - Wikstsröm - Sammy
Riku - Nordin - Berger
Paulinho/Kushtrim - Staaf - Waldet.

Tror inte Sixten plockar bort Sammy. Inte heller gör något byte på mittbacksplatsen. Samma mittfält som senast. Allt annat är tjänstefel.
Pålle om han är frisk. Waldet alltid given ( trots allt ) sen satsar jag på Staaf, då jag tycker att han helt enkelt är bättre än Wille. Fast den sistnämde kanske vill knäcka sina gamla klubbkamrater.

Det blev inte så många "avgå" efter matchen som jag trodde. Jag tillhör ju dem som försvarar tränaren ( som heter Sixten just nu ) och hellre klankar på spelarna, som ändå är de som kan påverka resultatet. Visst, det är tränaren som tar ut laget, men de elva måste ta sitt ansvar och gå för 100% ( typ Per J )

Oj, det blev långt. Men så känns det ibland. Nu slår vi Götet istället.
Trots fel på mattan. För grön, anser jag. ;)
AIK Saywee
2011-09-14 13:44
Kung Kobra, ja jag hoppas också att klubben i våra hjärtan, även tittar på andra målvakter, att bygga en framtid med, för jag tror ibland att Alven har lite för mycket fokus på andra grejer än jobbet mellan stolparna ... det verkar iallafall så från åskådarplats, de få minutrarna under en vecka eller två, som han skall vara på topp och prestera maxiamlt .... för en skaplig penning?

Finns det inga alternativa målvakter i en förhandling, ja då är "klubben såld"
Örebro Kung Kobra
2011-09-14 13:23
Jag skulle inte bli speciellt bekymrad om Alvbåge inte skriver på nytt kontrakt. Från att ha varit på gränsen till landslaget, har inte inte bara stagnerat i sin utveckling, utan gått tillbaka rejält det senaste året. Han är fortfarande bra i närspelet med sin reaktionssnabbhet men direkt svag i luften. Dessutom släpper han in alldeles för många enkla mål. Jag tror att det finns ett antal målvakter att välja på som skulle kunna ersätta honom och som dessutom skulle nöja sig med en betydligt lägre lön än vad han har (och nu vill höja ytterligare).
AIK Saywee
2011-09-14 12:42
Farsen fortsätter (igen), 12:32
ja det vore trevligt att som "underdog" fixa serieguldet 2012.

Det ligger en hel del i det du skriver, för "press" verkar inte vara något som Sixten och spelarna klarar så bra i år ....

.... sikta på en tolfteplacering och dölj formen ;)
AIK Saywee
2011-09-14 12:37
Jag är den supporter som inbillar mig att Alvbåge skulle kunna bli bättre av lite konkurrens, både lönemässigt för ÖSK och prestationsmässigt i framtidens ÖSK, men det är bara vad jag inbillar mig ....

... eller är han bra som han är?

Fast medialt, kan det kvitta, där tillför han inte mycket konstruktivt ;)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-09-14 12:32
Saywee/Kanske är bättre att ÖSK är ett lag utan press och favoritskap? Guld 2012!
2011-09-14 12:30
Bulten/Nja :)
AIK Saywee
2011-09-14 12:29
Farsen, farserna rullar vidare i vår fina klubb, vare sig vi vill eller ej, för på detta forum kan vi bara uttrycka vår vilja och vår ilska och allt däremmelan.

Håller verkligen med dig, "vart skulle Alvbåge tänkas vara på väg?"

... och varför med, precis det även du skriver, hus, jyckar och släkt?

Han är fast i Närke!

Detta är ju en bra förhandlingsmöjlighet för ÖSK, eller?????

När jag kikar i tabellen så spelar inte 8 matchers nollor så stor betydelse, det är inget bra facit, vi ligger på minusmål, faan, topp tre laget som hade chans på ett guld :(
Örebro Bulten i Boo
2011-09-14 12:25
Farsen// Farser brukar vara roliga! :-D
2011-09-14 12:02
Shit nu har man scrollat igenom 3 timmars fars! Ett rykte från en kompis,brors,kusins pappa som är kompis med en veteran i ÖSK. Ingen som vet att rykten har en förmåga att bete sig som en snöboll i rullning? Men så är det.

Angående sammanhållningen så verkar Alvbåge vara guld värd. Sen har han väl hållit nollan 8(?) matcher va? Helt ok enligt mig. Sen är det klart att man saknar de där fantastiska prestationerna han gjorde för några år sedan.

Vart skulle Alvbåge kunna tänkas vara på väg? Han har familjen här, med hus, jyckar, och frugans släkt. Försöker han bara trycka på lite angående lönen(då han vet att Sjögren har dessa faktorer i tankarna)?

Bloggen är väl som roligast när han filmar lite. Kul att se lite inifrån.

Ännu en gång: Våga köra med talangerna nu de sista omgångarna. FInns inget att förlora.
AIK Saywee
2011-09-14 11:44
Aspen, jag har funderat en hel del på Alvens feedback eller kroppsspråk under matcher, eftersom jag sällan bevittnar träningar och inte finns med i omklädningsrummet.

Men i vissa mediala inspelade "sammanhang", verkar det som att spelare går förbi honom i ex.vis i olika inspelade avsnitt utan att bry sig. Jag blir lite orolig över stämningen i truppen och varför, VARFÖR, Alven inte förlänger nu, men jag tror att jag börjar förstå ...

Jag vill bara att en så duktig målvakt, lägger all sin energi på det han skall göra för oss som siktar högt, alltså att alltid hålla nollan !

Dessutom bör han väl ge mycket till sin familj, villa, hundar och trädgård, vid sin ålder , det orkar han och pengar är väl inget problem i hans framtid!

Men bloggjiddret i NA, det kan ha sluta med, om han är seriös, eller?
AIK Saywee
2011-09-14 11:24
Jag har ett "betongförsvar" i mitt laboratorium, men det tar tid när cement härdar och andra beredningar väntar.

Ursäkta många inlägg, men jag har svårt att låta bli ...
Örebro KCMarten
2011-09-14 11:07
Aspen //

Well spoken.
AIK Saywee
2011-09-14 11:07
BiB, 10:38
ja, blir det inte vinst mot sillastryparna,vet jag inte riktigt vad jag kommer att försöka skriva?

Nu är det bara vinst som gäller, på vårt hemmaunderlag (?!?!?!?) ,Sixten skall ta ut bästa "älva" och coacha, som en coach och spelarna skall prestera som om det gällde kval eller guld!

Det är dags för svartvita aktörer att börja jobba, med de löner som utbetalas, kanske månadsvis!!!

Heja SPORT :)
Örebro Aspen
2011-09-14 11:00
Bulten i Boo //Tycker vi inte ska betrakta det som en anklagelse utan som en subjektiv åsikt. Och det ser vi också på matcherna när Alven ger sin feedback.
Örebro Bulten i Boo
2011-09-14 10:55
Aspen// Det som blir ännu värre är att anklagelsen om det påstådda uttalandet kan gälla i princip vem som helst i truppen, t o m talangen Kihlberg ;-)
Ok, förutom Astvald själv då? Eller kanske är det han själv som har påstått att han är sämst på varje träning? I så fall en bra inställning, för den som anser sig fullärd har ju inget att lära! ;-)
AIK Saywee
2011-09-14 10:54
Aspen 10:40,
ja Nordahl, Hammar och dessutom även Axén, vore nog bra i en,
så småningom,
framtida gyllene ÖSK- period, med mycket klubbkänsla och framgångar !

ÖSK :)
AIK Saywee
2011-09-14 10:46
Sluta gnälla, gny och klaga, var konstruktiva ;)

Stöd ÖSK på bästa sätt efter egen förmåga och känsla!
Örebro Aspen
2011-09-14 10:43
Bulten i Boo //vad är det som blir värre? Det måste väl alla förstå att alla i truppen har åsikter om sina lagkamrater.
Alven kan ju skälla som en hund unter matcherna, bra och direkt feedback tycker jag Hela BA förstår vad han tycker (just då)
Örebro Aspen
2011-09-14 10:40
Saywee //Klubbkänsla kan Nordahl och Hammar bygga. En strateg och en social person
Örebro Bulten i Boo
2011-09-14 10:40
Jamen, om det nu INTE är de två vi nu antar, är det då inte ännu värre?!? Det är ju dilemmat med att antyda..
Örebro Aspen
2011-09-14 10:38
Var det inte Simon och Dennis Stso menade? Ellar var det Kalle och William?
Total förvirring
Örebro Bulten i Boo
Saywee// Blir det torsk på söndag blir du portad här tills du vet vad du kommer att skriva... ;-)
AIK Saywee
Jag undrar hur stämningen är, innerst inne, bland alla aktörer, ÄRLIGT alltså, i en så stor och "rörig" trupp/organisation, som årets ÖSK?

Vem, vilka har förmågan, att bygga en stark klubbkänsla och fin laganda?

.... som leder oss uppåt och framåt?
Örebro KCMarten
2011-09-14 10:37
Bulten i boo //

Självklart har man ett moraliskt ansvar. Stso skrev ju aldrig ut namnen på spelarna så det behöver ju inte vara Yasin och Ibra även om jag håller med om att det framgick att det var de två det handlade om. Men ingen är de facto uthängd..

Moraliskt anser jag att man skall skriva sanningar och inget annat. Så länge man inte hänger ut någon, eller sysslar med ogrundad ryktesspridning, så måste man kunna uttrycka t.ex oro för att två spelare faktiskt tycker så som stso skrev.

Det är helt ok tycker jag. Det är ju därför vi finns här på forum. För att tycka till om ÖSK i stort och smått och då är väl trivsel i gruppen en del av detta?
Örebro Aspen
2011-09-14 10:35
Bulten i Boo //Notera att Stso inte nämde några namn. Det var vi andra skribenter.
Man får väl se det som feedback om någon säger vad han tycker, gäller såväl de som tittar på träningar och bedömmer spelare som spelare under träning. Feedback behöver inte vara fel.

Nu har i alla fall Stso skrivit minst om detta och utan att nämna namn. Det är vi andra som blåst upp det hela.
Örebro Bulten i Boo
2011-09-14 10:35
KCMarten// Då förstår jag ;-)
På offentliga forum måste man vara beredd på att ta moraliskt/etiskt ansvar för det man skriver. Ironi och skruvade överdrifter är ett sätt att undvika att det man skriver uppfattas som förtal. För ingen trodde väl att "veteranerna" i ÖSK hade sagt det jag påstod i mitt inlägg? det är ju olyckligt förstås om det jag skrev upplevs som "förlöjligande och nedvärderande", det var inte min avsikt (gillar inte sånt "Alexander Bard:eri"). Å andra sidan måste man som forumskribent i allmänhet och som Stso i detta enskilda fall, vara beredd på mothugg när man på det sättet hänger ut enskilda spelare. Ja, för det var väl Yasin och Ibrahim han avsåg?
AIK Saywee
2011-09-14 10:31
Siktade mot topp tre, men efter 24 matcher finns det 12 (tolv!) torskar att rensa (fundera över felen) ... kan vi reda ut benen, eller?

Sillastryparna måste bara få spö i nästa match på Behrn Arena, annars vet jag inte vad jag kommer att skriva ...

... tiden börjar bli knapp, och vår fantastiska trupp, måste snart ge allt, Sixten måste vara toksmart och fansen måste övertyga!

Inte en hemmaförlust till, för då är det fel på underlaget ;)

Heja SPORT :)
Örebro Bulten i Boo
2011-09-14 10:22
Det finns en annan problematik också i Stso:s inlägg: Säg att det nu inte är sant, det som Stso skriver. Yasin och/eller Ibrahim har aldrig nämnt detta de påstås ha nämnt. Att de t ex tycker att Astvald "är klart sämst på varje träning". Ponera att detta inte är sant, något som jag tar för mycket sannolikt att det inte är.
Nu har vi dock en "anka" (eller kråka sa' väl Alvbåge) igång om "schism i ÖSK", etc, etc.. Och om det (vilket jag altså förmodar) inte är sant så är det ju baktaleri mot två ÖSK-spelare...
Och i dessa avseendet har man väl ett moraliskt ansvar här på forumet? Eller?
AIK Saywee
2011-09-14 10:19
Hoppas att "kuppen"-guldet kan förena oss i en sann glädje, alla svartvita forumfans :)
Annons: