/fotboll/osk/forum/3510.aspx/fotboll/osk/forum/3510.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2011-09-14 22:28
ÖSK-Karl// och jag diskuterade med två målvakter ( som spelat div 2 ) där båda oberoende av varandra reflekterade över det dåligaförsvarspelet innan.
Men matchen går just nu i repris på Canal? så jag återkommer nog i natt med en ev. revidering.
Örebro pemo
2011-09-14 22:25
Tack för alla beröm för min långa drapa. Skriver Rama i stället. Varför jag vill ha Staaf? Jag tror att han gör de mål som de andra missar. jag vill ha en vinst helt enkelt. Sen kommer Wille in när det är 25 kvar och kan spela mer på inspiration.

Sixtens uppgift tror jag att jag förstår, men vad Sjögren och framför allt Sköldmark gör har jag ingen aning om. Därför kan jag heller inte ifrågasätta deras jobb. Fast det är ju också en sorts kritik att aldrig bli omnämd.

Nej, jag tror inte heller att vi vinner guld med Hagge/Wiken, men jag tror inte att Sixten splittrar dem i år.

Jag hoppas att alla nyförvärv blir klara i tid i år, så att ÖSK kan träna ihop ett lag fr.o.m. januari. Dessutom saknar jag också någon "härförarare". Tänker med saknad på killar som Gustaf A , Thomas A och även Frippe Jansson. Dom tog inga fångar, om man säger så. Men nu vill ju alla lag ha dribbelkonstnärer i stället för lagspelare. Och det gäller inte bara vår klubb. Fast jag tror att Berger kan bli en sådan. Fast då får han inte vara så tystlåten.

Ni som inte såg " Ekwall vs. Lundh" när de pratade med Magnus Pehrson, kolla i efterhand. Den killen hade väldigt många bra åsikter.

Och så kan man ju undra om det är en fördel att IFK fick stryk i dag. Stukat självförtroende eller revansch-lust?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-09-14 22:10
Pemo//

Såg ditt inlägg tidiare idag angående AIK:s 1-1 mål, för mig såg det billigt ut och just denna match hade jag återigen med mig en fd. storspelare. Vilken målvaktstavla sa ham, bedöm själva?

Men Alvbåge har i mina ögon inte varit ens nära en landslagsplats i år, så vad han o Sjögren håller på med fattar jag inte.
Örebro Aspen
2011-09-14 21:55
Saywee //Beskrivning av konstgräset
AIK Saywee
2011-09-14 21:55
Aspen, Piss i mist, från en evig optimist;)

Heja SPORT!
Örebro Aspen
2011-09-14 21:49
"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen) // Jag gillar Karlssons intresse för rena och fräsa toaletter.
AIK Saywee
2011-09-14 21:47
Farsen, jag fiskar inte, trots havets närhet, utan vill bara att allt skall bli bättre för ÖSK, det är min ärliga avsikt!

Men när Alven totalt tidigare "sågat" konstgräs, som är hans arbetsplats/arbetsplast, så börjar ju jag fundera om det kan vara detta som är ett av många problem i dagens ÖSK?

I måndags hade ju både vår herre och kommunen vattnat det bedrövligt gröna underlaget ordentligt, men det hjälpte ju föga, bolldjävuln var ju snabbt inne bakom Alven?

Är det något annat du funderar över?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-09-14 21:43
Saywee//

Jag gör ett kort inhopp, ligger ju lågt till SSS är borta. Men skall man ta det från början så räddades vår älskade klubb undan kk tack vare Behrn och gavs resurser beroende på att herr Sjöström lämnade politiken samtidigt som Spelarinvest bildades. Med Herr Sjöström vid rodret (oavsett parti) tror jag inte Örebroporten lyckats gjort BA så fint, han la ju hellre pengarna på kammarorkestern och länsteatern.

Sdan har ju en massa saker gått snett. ÖSK borde vara påväg med tanke på befolkning och intresse att gå om Ellos på alla plan. Du "tjatar" om ditt konstgräs, jag har tjatat utan att få svar på vem som kom på idén att anställa Sjögren? Sköldmark? Det måste nog VD Jan Karlsson ta på sig.

Det är så mycket jag blivit trött på. Sjögren som inte kan skriva kontrakt, Sköldmark som inte kan sälja spelare, Sixten som bara kan ett spelsystem och är bedrövlig på att kommunicera med truppspelare. Ett ÖSK-U påväg i onödan ner i källaren. En alldeles för snäll ordförande i Björn Åqvist. Sedan återigen en VD ifrån bankvärlden, Jan Karlsson, som bara lovar o lovar.

Har jag nu funnit dina fem fel? ;)

Förövrigt är det kul med Indianernas framfart och jag ser verkligen fram emot vad Fahlander och ÖHC kan åstadkomma i år!

Vi får trösta oss med att vara sveriges bästa idrottsstad, trots mediokra finska tränare ;)
Örebro Aspen
2011-09-14 21:42
Farsen fortsätter (igen) //Nog kan man få ha åsikter om Örebroportens fögderi, man får ju ha åsikter om ICA:s köttfärs.
Det som gör det intressant är ju munkavlen på ÖSK spelarna, tycker jag. Det gör ju alla intervjuer mindre intressanta.
Inget kontroversiellt där. Verkar lite diktatoriskt, det offentliga är bra där finns meddelandefrihet.
Örebro Aspen
2011-09-14 21:38
Saywee/ / Här kommer några åsikter om kontgräset från KFF och HeIF
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-09-14 21:37
Saywee/ Som jag förstått det tycker Alven att gräset är ok om man vattnar det ordentligt. Annars duger det inte. Fast å andra sidan verkade flera spelare ha problem med det sist. Tex Rama och Eidur hade stora problem att kontrollera både boll och sig själva i vätan. Känns som att du förstorar upp det problemet lite. Kanske inte är sån grej egentligen? Men att Örebroporten inte gillar att spelare klankar ner på det är väl förståeligt.

Tror faktiskt inte gräset är det största problemet med årets dåliga hemmafacit. Snarare inställning och en gnutta ineffektiva spelare.

Vad är det du fiskar efter egentligen? :)
AIK Saywee
2011-09-14 21:27
Har KIF´s snygga tjejer samma problem med sin hemmaarena ?
AIK Saywee
2011-09-14 21:12
´do, ställ, eller sätt, Alvbåge och Cardesjö (Porten) bakom linsen och mikrofonen, för jag vill bara veta vad som är sant eller inte, även om en sådan medial grej inte ger mig fullständig sanning!

Jag vill bara veta vad det är för fel på BA´s konstgräs, för vi måste väl i rimlighetens verklighet jobba för att i första hand hitta alla fel och i andra hand försöka rätta till dessa, elller?

Håller med dig om att det inte skall vara ett "stängt Örebro", gräv upp hundarna och kasta bort munkavlarna!
AIK Saywee
2011-09-14 20:55
Ösk-groda, vad är det för ointressant match du refererar till?
Lagrell messade mig nyss att han fixat en finalarena i Kiruna ;)
Örebro Brinkewall
2011-09-14 20:53
3-4... Kalmar..
Örebro Ösk-groda
2011-09-14 20:45
Nu oavgjort igen 3-3 hårda bud verkar det vara..
AIK Saywee
2011-09-14 20:44
Jag vill bara att alla skriver i klarspråk , även John Alvbåge, om han "vågar", släng bort munkalvlen och skriv någonstans, vad det är för fel på konstgräset på Behrn Arena´s färska konstgräs.

Ställ. "Porten"mot väggen, fega inte ur, det är ju eran arbetsplats/arbetsplast det handlar om!.

Gräv upp de begravda hundarna!
Örebro Ösk-groda
2011-09-14 20:42
Kalmar leder i förlängningen i cup matchen mot IFK..........
AIK Saywee
2011-09-14 20:34
´do, Alvens bloggande kanske inte är ett problem, men det han ibland försöker skriva eller antyda, kan bli ett problem, för klubben, för fansen, eller för andra som försöker föstå, vad han egentligen menar?

Detta med konstgräsets dåliga kvalitet, kan man ju evigt fundera över, och munkavel och begravda hundar, är något som gör mig så förbaskat nyfiken på, vad som i verkligheten är sant.

Ni får ursäkta, men Saywee, är sådan .... sorry!
AIK Saywee
2011-09-14 20:26
Tänk om vi hade fyra Ess (S) i vår framtid :)

Sixten, Sjögren, Sköldmark och ***

Fyrtal, nollställer övriga och ger en segerkänsla som är fantastisk :)

Heja (S)PORT
Örebro Harry Cripps
2011-09-14 20:22
Ja nog behöver vi en "Barsom" som oxå kan gå "dit" riktigt fult när det behövs och komma undan med en tillsägelse för att han har ett så väloljat munläder. Synd att inte pengarna fanns på den tiden för det han krävde lär ha varit i storleks ordningen 10 miljoner på 4 år. Gerzic klass sålunda. Barsom hade varit mumma de åren. Mer än Gerzic. Ja jag vet, jag bara gnäller på Nordin, men jag har en känsla av att han blir vår sämsta affär genom tiderna på sikt. 5 år och han har blivit sämre och sämre för varje match sen han fick sitt nya guldkantade kontrakt. -Hur är det nu, det var snack om nåt nytt gnällforum. Kan någon delge adressen?!
Örebro 'den oumbärlige
2011-09-14 20:20
Fattar inte varför folk ser Alvbåges bloggande som ett problem.

Annars pratas det ju friskt om det "stängda" Örebro...
AIK Saywee
2011-09-14 20:10
Farsen och allla ni andra, det var faktiskt inte meningen att häckla Sixten för hans klädstil, förlåt , snälla Edit ta bort detta, men det är för sent, för jag ser ju att många är inloggade och läser och redan kanske läst det jag skrivit.

Det är nog Sixtens sävliga agerande, med armarna i kors ,som stör mig lite grann ;)

Håller med dig att Sixten är godkänd, sett över 40 års bedömande av olika tränare, men han är inte bäst och det finns väl sådant han borde förbättra, eller är han redan perfekt?

Rör inte min Sixten, han är redan guld, i allt han gör!

Sjögrens inköpta spelare är urusla och Sköldmark kan inte sälja sådant elände ;)
AIK Saywee
2011-09-14 19:57
roxxorz,
jag vet tyvärr inte, orkar inte kolla SvFF´s hemsida, det är nog bara Lagrell som vet, han vill väl ... fan vet ...

... orkar inte, skriva mer, det är så jädra rörigt i den ointressanta "kuppen" ....
2011-09-14 19:52
Saywee/ Det finns så många olika coachtyper. Hamrén är ju också välklädd men också väldigt frejdig i sitt agerande. Jag tycker nog inte att en coach är sämre för att han har en annan framtoning. Svennis är en lugn herre som inte står och hoppar och vevar men ändå väldigt respekterad. Sen finns det idioter som den gamle Liston som var en idiot på många sätt och vis.

Nej jag tycker Sixten har en bra nivå på sin "stil". Det enda jag kan tycka är lite dåligt är hans konstiga byten emellanåt. Som sist när Nobbe kommer in när de flesta tycker att ÖSK borde satsa framåt. Och att det ska behövas skador eller nåt strul med spelare för att han ska våga satsa på en ungdom. Astvald hade nog inte fått chansen så tidigt om inte Bassombeng strulat. Berger fick ju komma in lite på samma sätt. Skador, försäljningar osv.

Så vad ska hända för att Ibrahim och Yasin ska få chansen? Rama,Paulinho,Kuchstrim och Astvald blir skadade samtidigt?

Men annars är Sixten väl godkänd hittills i min bok :)
Örebro roxxorz
2011-09-14 19:49
Är det någon som vet när cup semin mot Helsingborg ska spelas? Den andra semin mellan kalmar och Göteborg spelas ju tydligen ikväll så den borde ju vara relativt snart.
AIK Saywee
2011-09-14 19:19
Farsen,
ja, jag saknar en "Barsom" på plan, en extracoach helt enkelt, för coachandet klarar inte Sixten av, jättebra alltså, helt enkelt, med armarna i kors, kostymklädd, för fest .....?

Vilka signaler sänder sådant ut, till spelare, fans och publik?

VAKNA, KOMMUNICERA, JOBBA!
AIK Saywee
2011-09-14 19:11
Harry Cripps,
Berger är en framtida fantastisk svartvit möjlighet, slarvar klubben/Sixten bort en talang och kille med denna inställning till fotboll, då vete tusan om jag inte "backar ur" och byter tröja för all framtid.

Bergers storhet, har jag sett länge, men först nu börjar Sixten förstå att han kanske kan vara bra ..`?

Tjöta, jag vet att jag inte bevittnar träningar, men jag fortsätter tjötet och hoppas att Sixten kan få en bättre förmåga att se och känna, vilka som kan tänkas vara bästa startkillar, jag är fortfarande mycket fundersam över Sixten´s storhet.

Walker började bygga en positiv och annfallsinriktad fotboll för gamla tråkiga ÖSK, Sixten fortsatte på denna väg, all ära til dessa tränare, men Sixten måste börja leverera, på alla olika plan som tränare, han är väl inte perfekt ännu, eller ?

Men, rör inte min Sixten, 16 ;)
2011-09-14 19:06
Aspen och Harry/ Bra inlägg!

Apropå hörnor har de varit en KATASTROF senaste 3 säsongerna. Så dåliga att man faktiskt har svårt att hålla sig för skratt många gånger. 90% går mot första stolpen där också 90% nickas undan av motståndarbacken som står där. Varför finns det ingen tanke på hörnor som bör vara en farlig situation?? Annars får man göra som Barca och passa kort och börja om.

Kommer ihåg Barsoms hörnor som det alltid fanns en tanke och finess bakom. DÅ trodde man att det kunde bli mål när linjemannen pekade på hörnflaggan.
Örebro DaSa
2011-09-14 18:57
pemo/ Vill vi se Wiken och Hagge som mittlås nästa säsong?! Jag tror inte de två håller för att slåss om guldet, Wiken är för långsam och Hagge har sin svackor. Sen vill inte ju inte Hagge spela mittback heller, jag hoppas att Eidur spelas in på mittbacken med Wiken under hösten. Sen kommer det förhoppningsvis in ytterligare en mittback till nästa säsong (Wiktorsson?!) som kan bilda mittlås med Eidur.
Annons: