/fotboll/osk/forum/3508.aspx/fotboll/osk/forum/3508.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2011-09-14 08:30
Bulten i Boo //Tycker Du inte ska benämna ÖSK:s spelare som "snorgärsen". Det jag har hört från Sixten finns det inga sådan bland de nyligen värvade spoelarna. Tvärt om, har han haft en del positiva kommentarer om flera av dom. Kommentarerna rör bl a hård arbete och övertid efter träningarna. Märkligt om inte spelarna har en uppfattning (både positiv och negativ)om varandras förmåga.
Visa respekt. Det ska vara roligt att spela i ÖSK!!
Örebro ÖSK Fans
2011-09-14 08:30
SAYWEE

Mejlade Sjögren angående konstgräset...Han sa att spelarna var väldigt nöjda med det nya gräset, om det bara sköttes på rätt sett. Vad menar han med det?
Frågade även varför dom vattnade när det regnade och fick svaret att spelet skulle bli snabbare....

god morgon
Örebro KCMarten
2011-09-14 08:27
Bulten i Boo 07:30 //

..och med det inlägget vill du säga..vad?
AIK Saywee
2011-09-14 08:21
Godmorgon Bulten, Katja har härjat vilt i natt på campen .

Nepotism är i detta/dessa fall helt OK, för kan även spelare och fans och forumskribenter deltaga i scoutandet för vårt ÖSK, så är det mycket bra, det vill säga (skriva), om vi tipsar om/hittar spelare, som kan tänkas platsa i "klubbens filosofi" och leverera det vi önskar, då blir jag glad, ännu gladare till och med :)

Tror att du redan nämnt de flesta släktingarna, för jag kommer inte spontant på några i övrigt?

I andra fall kan nepotism vara vidrigt!
Örebro Bulten i Boo
2011-09-14 07:38
Saywee// Ja, det verkar var Rena Rama nepotismen vi ser.. Men, vad gör väl det om han visar sig vara duktig!? Hur många kusiner vi har haft samtidigt i ÖSK innan vet jag inte, men flera samtida släktingar kan jag komma ihåg. Ja, finns ju redan nu, med svågrarna Alvbåge/Anttonen. Dessförinnan släkten Walker, Ståhl-bröderna, trill-Tore och hans bror Inge, Ronnie och Arne Ohlsson. Finns nog många fler vilka jag inte minns just nu på morgonkvisten.
Örebro Bulten i Boo
2011-09-14 07:30
Stso// Har en bekants bekant som känner några som känner två duktiga veteraner i ÖSK (utan att nämna några namn, ni kanske kan komma på vilka dom två är) och de har berättat att två snorgärs i ÖSK som kallar sig "duktiga talanger" springer och baktalar sina lag- och arbetskamrater på ett otrevligt sätt. Dessutom berättar de som känner veteranerna att de här snorgärsen inte tycks ha förstått att egen framgång är något man förtjänar genom eget hårt arbete och inte genom att man är "mindre dålig" än de som man anser vara dåliga utan genom att man är bättre än de som är bra!
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2011-09-14 07:29
Farside, Det kan du ha rätt i. Hoppas de kompenserar det på andra sätt.
Kommer ni ihåg när vi hade Mambo-Mumba? Då förlorade vi inte en enda höjdboll på mitten :-)
Örebro Farside
2011-09-14 07:16
Ang ett mittfält med Nordin , Berger och Riski , är inte det ett lite för kortväxt mittfält?
Jag håller med om att de alla är fantastiska fotbollsspelare , men jag är rädd för att vi kommer sakna storleken och tyngden.
Mot AIK senast så vann vi knappt en höjdboll på mitten.
Vad vet jag..
AIK Saywee
2011-09-13 23:19
Bujar Rama, handlar det om nepotism, eller hur bedrivs 2000-talets scouting?
AIK Saywee
2011-09-13 23:14
Farsen fortsätter (igen) 22:55, jag håller verkligen med dig!
AIK Saywee
2011-09-13 23:10
Attans oxå, så det kan bli... nu viker jag snart ihop sportexpressen, där Eric Bassombeng belönats med 5 getingar, det är inte vanligt med så många getingar, men i rätt miljö och med rätt förtroende ökar prestationsförmågan och struligheterna minskar ....

... jag saknar Axén ibland ...
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-09-13 23:05
Franz/ Tycker Blohm är klok.
2011-09-13 22:58
Mittfältet med Berger,Nordin,Riski ser riktigt bra ut!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-13 22:57
Som P.B skriver. Ge kontinuitet nu för Riku-Berger-Nordin och sedan ett anfall där någon måste offras för Pålle (Rama om man ska gå på dagsform). Tillbaka med Per J på h.b
2011-09-13 22:55
Saywee/ I denna "främmande värld", är det inte tänkbart att göra allt för att få in bollen? Varför försökte han inte ens? Han hade ju kunnat nå den utan att kasta sig. Kanske inte ska såga honom efter hans korta tid men det känns ju inte som man vill använda några superlativ från spanjorerna i tjuren ferdinand direkt. Testa Yasin? Om man bara vill ha nån med bra huvudspel kan man lika gärna sätta upp Wikström där uppe.

Försvaret är ju jävligt märkligt. Från att vara uselt vid fem(?) raka förluster, till att hålla nollan fyra raka. Sen två förluster igen. Hur kommer det sig?

2011-09-13 22:49
Pelle Bloms analys efter AIK matchen
AIK Saywee
2011-09-13 22:46
Chipset, att Bruno missade den eleganta smörpassningen från Lushtako gör mig lite orolig, men det är ganska kort tid han varit här och han kommer ju från en "främmande värld".

Förresten, vilken omgång blev det klart att ÖSK inte kunde använda sig av vår kanske skadebenägna, men förmodade skyttekung och nyförvärv, Haddad?

Har Haddad blivit ersatt, i tid, eller letar klubben fortfarande, eller chansar man inför framtiden?

Beträffande försvaret, så kan man ju också fundera, Alven´s storhet?, backarnas stabilitet? (Wiken undantagen, han är en gigant!)

Mittfältet regerar om de rätta spelarna spelar!

Heja SPORT!
2011-09-13 22:38
Jag tycker också Luschtako varit helt ok. Men framöver borde man låta Ibrahim få fler chanser. Finns det bättre tillfälle att testa ungdomarna?
Örebro Chipset
2011-09-13 22:30
Kan bara hålla med tidigare talare. Lushtaku är allt annat än en stjärna men inställningen är det inget fel på. När han dessutom är näst bästa poängplockare är det svårt att kritisera honom. Om Big Bruno hade gjort sitt så hade lushtaku haft två assist igår.
AIK Saywee
2011-09-13 22:21
Sådana här smårubriker, som i den dagsfärska Expressen´s sporthalva vill jag inte vara med om fler gånger ...

"Wowoah efter tredje raka förlusten: "Vi får skylla oss själva"

Tredje förlusten i rad - och nia i allsvenskan. Då sågar ÖSK-spelarna det egna spelet"

Vilket spel skall man spela om man inte ens klarar av att spela det egna spelet???

... fast media kanske tramsar, vilket inte är helt ovanligt ....
AIK Saywee
2011-09-13 21:37
"Finn fem fel"

... fanns det väl något slags spel, som benämndes, på detta sätt under 1980-talet?

Jag vill ärligt skriva att jag inte är ute och letar fel för att sabba, men det vore så himla bra om vi kunde hitta felen, problemen, etc. så att vi kunde rätta till dessa!

... inför kommande gyllene år?

OK, årets serie verkar vara avgjord för vår del, typ någonstans i mitten?
"Kuppen" är den som får mitt blod att pulsera och hoppas :)

1 är det fel på underlaget?
2 är det fel på kommunikationer?
3 är det fel på det sätt som Sixten tar ut laget eller coahcar?
4 är det fel på de "flesta" spelarna?
5 är det fel på någonting annat?

HEJA SPORT!!!
AIK Saywee
2011-09-13 21:14
Aspen tackar för lite smyginfo, för jag har funderat så himla mycket på detta, att jag inte vill släppa det.

För vår hemmaborg, Behrn Arena, skall väl ha ett underlag som passar våra egna giganter allra bäst? Inte att "passa" motståndarna bra , men jag börjar ana för motståndarkritiken, den negativa, har nästan försvunnit ...

När Allvbåge "bloggar", att han själv helst vill spela på naturgräs och att spelarna inte tycker om underlaget, och att det finns hundar begravda och att det är munkavle på, då blir jag ärligt himla nyfiken på den riktiga sanningen bakom detta?

Jag vill veta vad "Porten" och "Alven" med flera inte är överens om!!!

Tänk om det är underlaget, och några skador på nyckelpositioner, som sabbar denna säsong som vi hade så stora förväntningar på?
Örebro Aspen
2011-09-13 20:58
När det gäller det nya konstgräset på Behrn Arena har Nobbe sagt så här:
- Visst kändes konstgräset lite långsammare i början men med träning och anpassning ska vi kunna uppvisa samma passningstempo även denna säsong. Det är inget vi oroar oss för utan det ställer bara lite högre krav på oss själva. Vi kommer även att ha helt andra möjligheter att vattna planen i år vilket gör vårt passningsspel snabbare.
Min tror är att det gamla konstgräset gav så stora fördelar att spelarna nu inte klarar att nå samma resultat och då blir man besvikna. Kan inte påminna mej att andra lag har haft annat än positiva omdömen.
Jag är inte så besviken över årets resultat som många andra för att jag tror att vi fick en del gratispoäng på hemmamatcherna tack vare det gamla konstgräset (som var som en inomhusplan)
AIK Saywee
2011-09-13 20:48
Vad är det för fel på BA´s nya konstrgräs?
Örebro Aspen
2011-09-13 20:44
Franz Flääsklepp (Auri sacra fames) //Berger var väldigt bra mot Åtvid i våras. Han måste ha väldigt höga krav på sig själv.
2011-09-13 20:40
Aspen // Fast det tog väl ändå ca 2 säsonger innan forwardkillarna tog fast plats i MFF? Men ok, de var ju lite yngre än Yasin & Ibra också när de kom till MFF.

Bäst på att slussa in yngre spelare måste väl nog vara IFK Göteborg om man ser det över flera år bakåt.

'den oumbärlige // Sixten har ju uttryck att man måste förtjäna platsen och jag har ofta undrat vad han egentligen menat med det. Eftersom prestation på träning inte tycks räcka så om man inte heller får speltid så förstår jag inte hur man ska kunna förtjäna det.

Precis som du säger ramlade ju Berger in pga av skador och försäljningar men med facit i hand tycker jag han presterar bättre än både Kilen och Nordback från match 1. Blev han så bra över en natt?

Det var mycket tack vare Berger ÖSK kunde driva AIK från sida till sida igår. Han kan verkligen byta sida på spelet med sina crossbollar. Och han känns så trygg för man vet direkt att när Berger får bollen så vet han direkt vad han ska göra av den. Aldrig något kladd

I rättvisans namn måste man tillägga att Berger själv uttryck att han hade en tung vår och inte alls var bra i våras.
Örebro Aspen
2011-09-13 20:26
'den oumbärlige //Vi vet ju vad Berger presterade i cupen mot Åtvid i våras. Inom truppen finns det konkurans som kan göra att man inte puschar för spelare utanför laget (spekulation).
Sixten har nyligen sagt att för dagen bästa laget ska spela, så han tycker säkert Astvald/Lushtaku är de bästa. Även om det serannolunda ut från läktaren.
Problemet med unga viljestarka grabbar ( Ibrahim och Yasin ) borde man löst genom utlåning redan i vintras. Man det kräver en relation med lämpliga klubbar i stan (t ex ÖSK U eller Forward).
Konstigt att inskolningen tar så lång tid i ÖSK jämfört med MFF. Är vårt spelsystem mycket mer avancerat?
Örebro 'den oumbärlige
2011-09-13 20:00
@Stso

Skitsnack finns på alla arbetsplatser. Personligen tycker jag Kushtrim varit varken eller. Han har inte övertygat, men inte heller varit dålig. Sedan får man ta hans bakgrund i beaktande. Astvald har nog varit dålig på träningar också, men varför man startar med honom går ut på att klubben gärna pushar fram en "egen" produkt. Eftersom det gick så bra för honom när han först började spela i Allsvenskan så vill man nog kicka igång honom. Men det har som sagt gått väldigt dåligt och jag vill gärna se någon av de yngre förmågorna få en chans på en kant, iaf kontinuerlig speltid i form av inhopp.

Nu känns det som att Lushtaku och Astvald byter av varandra (när Palinho är skadad) hur dåligt de än spelar.

Vet att det finns snack i laget om att Ibrahim och Yasin inte är helt skolade i det taktiska ännu, men det är fan bara peka på fallet Berger. Innan han fick starta var det i princip ingen i laget som sa: "oj vilken spelare, han kommer ta en plats väldigt snart". Men när han pga. skador och försäljningar fick gå in och gjorde det bra är det lätt att säga att han var redo.

Med andra ord måste man ibland sätta spelaren i spel för att få han att växa. Vet att Josef fått en del speltid, men sen tog det stopp. Tyckte inte han gjorde bort sig på något sätt och var bland de bättre när han hoppade in tidigt mot Elfsborg hemma. Sen är jag väldigt nyfiken på Yasin, han har ju som sagt ett väldigt tungt skott. Förutom nye Riski vet jag inte om det finns så mycket av den kvalitén i laget. Det sas ju inför säsongen att Valdets skott var grymma, och visst har han fått in en och annan strut men för hög andel procent av försöken blir plockpotatis målvakten.

Det blev långt fan.
Örebro Sekt. E
2011-09-13 19:47
Om det är de spelare man spontant kommer att tänka på är det kanske inte så konstigt att just Kushtrim och Astvald får en släng av sleven... Men visst tycker även jag att Sixten ska öva på sin kommunikationsförmåga. Eller vara ytterst tydlig med att det är Mosander som är bollplanket i sådana frågor.
2011-09-13 19:35
Stso// Kommunikation har aldrig varit Sixtens signum. Det har historiskt sett under Sixten, vad jag hört, spelat mindre roll vad man presterar på träning. Form tycks vara egalt också. Å andra sidan måste ju Sixten gå på något kan man tycka när en ersättare skall in.

Angående Kushtrim så menade å andra sidan Alvbåge för ett tag sedan att han varit bäst i en månads tid på träningen

Aspen// Var det verkligen U21 ÖSK drog sig ur? Var det inte reservlagsserien som fanns då? När jag frågade en person på ÖSK om U21 för ett tag sedan så ansåg de att det var för dyrt. Nya bussresor hit & dit m.m i kostnadsväg
Annons: