/fotboll/osk/forum/3498.aspx/fotboll/osk/forum/3498.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-09-19 16:00
Saywee/ Skriver under på dina ord! Och det är uselt att inte hinna hitta ersättare till både Haddad och William som båda skadade sig tidigt på säsoongen.

Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-19 15:52
Halmstad hemma och Syrianska eller Trelleborg borta bör vi vinna. Malmö hemma och Kalmar borta har jag inga större förhoppningar på.
Örebro widemarsh
2011-09-19 15:39
pemo// Ja, fast Syrianska kommer inte ta 15 poäng på de sista matcherna. Snarare max 7-9 poäng.

8 poäng ner till kvalplats dock.
Örebro pemo
2011-09-19 15:35
Ödesmatch på onsdag. har ni tänkt på det?
Syrianska 21 p. fem matcher kvar = max 36 p
ÖSK står nu på 32 p
Vi behöver alltså minst sex poäng på fem matcher för att inte åka ur!!!

Vad har vi kvar då? Syrianska och TFF borta
HBK hemma KFF borta och MFF hemma.

Med tanke på vårt bortafacit kanske det är klart redan på onsdag, men i värsta fall blir det en riktig nagelbitare. Fast som KCMarten skrev, så tar vi inte i om det inte luktar nedflyttning.

Men det känns inte bra. Varför skulle det bli så här?
Snacka om sexpoängsmatch mot Syrianska.
Örebro KCMarten
2011-09-19 15:34
Aspen 15:23 //

Utan att veta så är jag säker på att du har rätt..
AIK Saywee
2011-09-19 15:34
Nu har vi spelat 25 omgångar, är det någon som kan minnas i vilken omgång Haddad spelade sina senaste minuter?

Jag vill påstå att de varit tillräckligt med tid att hitta en target ... men vi letar fortfarande?
AIK Saywee
2011-09-19 15:31
Farsen, men du kan väl hålla med om att om västra stå är tokfyllt av kubaner, övriga sektioner tomma och inte en enda sponsorkrona finns i klubbens ekonomi, då blir det låga löner till alla svartvita aktörer.

Jag vill att BA skall vara sprängfylld varje match och att sponsorerna pumpar in miljoner !
2011-09-19 15:27
Känns som att det fattas en del tur i att hitta guldklimpar likt Bangurafallet. Eller är det dålig känsla av värvningsansvariga? Brunet värvades som uppvärmare? Hur kan man ha en sån spelare på bänken när vi nyss signat unga spelare på 5 år? Märkligt...
AIK Saywee
2011-09-19 15:26
Svartvitt forever, jag har tidigare skrivit om AIK´s scoutingverksamhet och ibland förvånats över hur ÖSK scoutar, jag tror det finns iallafall något, att lära från AIK´s sätt att jobba, även om de flesta ogillar laget från Solna ...
2011-09-19 15:24
Det är viktigt med både publik och sponsorer. Att utse det ena viktigare än det andra är ju omöjligt. För det är väl för publiken man spelar, och tack vare sponsorer man gör det. Den debatten kommer jag nog stå utanför.

Saywee/ Ja att NA är här och tittar är nog inte omöjligt :)
Örebro Aspen
2011-09-19 15:23
Svartvitt forever // Du kanske börjar förstå ÖSK-Karl synpunkter på SoS. Det finns mer om man vill gräva. Men då är det för många här som får hjärnsläpp. Ibland tror man det är kansliet som sitter här och spyr på förbättringsförslag.
Örebro Svartvitt forever
2011-09-19 15:19
Sayewee//

Det glömde jag. Då känns det bättre! Brunet fick man ju se i träning också innan man signade honom, och också inte i match. Det är väl så man hittar guldklimpar. (Avd. Jag är inte bitter.)
Örebro KCMarten
2011-09-19 15:07
Jag skrev ett långt inlägg som bara försvann ut i eterrymden någonstans..

Jag orkar inte skriva samma långa inlägg så jag sammanfattar:

1. Spelarna verkar bara vara intresserade av att ta jobbet när det luktar nedflyttning i tabellen. När ÖSK är på säker mark skiter de i att anstränga sig.

2. Så fort något händer så stoppar alla huvudet i sanden i ÖSK. munkavel? taskigt självförtroende? Jag vill se någon som kliver fram och tar ansvar både på och utanför planen. Det finns inte idag..

3. Vår säsong i år luktar Halmstad 2010 lång väg.. Jag hoppas att nästa säsong inte luktar Halmstad 2011. Halmstad är nämligen ett utmärkt exempel på vad som händer när en felaktig klubbledning får härja ostört för länge, rakt ner i superettan..

Vi är bättre än så här. Vi fans förtjänar mer än så här. Vi ger all vår kärlek till klubben och många av oss betalar dyra pengar för att ÖSK skall vara ett topplag.

För bövelen!! ÖSK:s styrelse: TA ANSVAR!!

Stå inte med armarna i kors och titta på.
AIK Saywee
2011-09-19 15:01
Svartvitt forever, men vi har ju Bruno och Eidur på bänken .....
AIK Saywee
2011-09-19 14:57
pemo, eller ELO´s "Moment in paradise"

Vi skall ha det dära djävla kuppenguldet :)
Örebro Svartvitt forever
2011-09-19 14:54
Ur NA:
"- ÖSK var väldigt intresserade av Mohamed, men Sixten Boström ville se honom i träning först för att godkänna övergången. Sixten och ÖSK var på plats i Borås, och såg honom spela mot Norrby, men Mohamed blev skadad och ÖSK fick åka hem utan honom i bilen.
- Hade Mohamed inte blivit skadad i den matchen hade han med all säkerhet spelat i ÖSK, säger Patrick Mörk.
Istället hamnade Mohamed Bangura i AIK och nyligen såldes han vidare till skotska Celtic för, enligt uppgift, 23 miljoner.
Mörk försökte även sälja in Teteh Bangura till ÖSK förra året. Teteh spelade då i Köpings FF.
Teteh spelade bara 30 minuter från Behrn arena och jag pushade på hela förra hösten. Men ÖSK spelade en tackmatch mot Köping för Johannes Skoglund och Teteh var rätt iskall i den matchen. Jag tror ÖSK avskrev honom då, säger Mörk."

Svårt att inte få exem när man läser detta, när man samtidigt betänker att AIK har gjort 55 miljoner på dessa två. Avskrev man Teteh efter en tackmatch med KFF utan att följa upp honom mer? Samma fingertoppskänsla med Mohamed, verkar det som. Varför var det så viktigt att se honom i träning, då man redan sett honom i match?
Örebro pemo
2011-09-19 14:47
Jag vet att man inte skall bry sig, men ÖSK-spelarna fick genomgående bättre betyg i Expressen idag jämfört med de mot AIK. Och då var vi ju betydligt bättre mot AIK. Ser man fotboll så olika?

Saywee// men efter cup-guldet kör vi The Turles " Happy together "
AIK Saywee
2011-09-19 14:14
widemarsch,
men jag trodde faktiskt mer på ståplatsfansens engagemang och intresse för ÖSK, i förhållande till sittplatspublikens. Det är oroande om Kubanernas intresse för klubben är så klen att den avtar med tabellplaceringarna :(

Själv ser jag så många matcher jag kan, hemma som borta oavsett tabellplacering, den spelar liksom ingen roll för mig, jag vill se fotboll live!

... svik inte nu, när stödet behövs!

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-09-19 14:07
Kiss Härenstam,
du får gärna förtydliga varför bortaklackens storlek, en enstaka match, betyder mer är sponsorernas pengar, "som är lätta att byta ut"?

För långsiktigt kan jag inte förstå detta, inte ens kortsiktigt kan jag förstå detta resonemang.

ÖSK behöver både stor hemmaklack och en stor bortaklack och publik och sponsorer etc etc

Varifrån skall spelarna och klubbens anställda annars få sina löner ifrån?
Örebro widemarsh
2011-09-19 14:04
Butterix// Sittplats var halvfylld igår, och ståplats var halvfylld likaså. Finns medgångssupportrar på alla sektioner, tyvärr.
IFK Göteborg Royboytoy
2011-09-19 14:01
1) ÖSK har hittills använt 29 spelare i allsvenskan 2011.
Som alla vet, det finns till och med forskning bakom, leder kontinuitet till framgång.

Gilla de där ur artikeln.

Titta hur många spelare vi har, speciellt på anfallsidan..

Vi kommer gå i ekonomisk konkurs..
AIK Saywee
2011-09-19 13:59
FF,
idag verkar jag hugga på allt, du har helt rätt, så borde det vara angående lättläsligheter av spelsystem och idéer, men det smyger oftast in en fundering från mig.

Tränaren kanske har ett spelarmaterial som kan vara lovande efter hans egna idé, men är de feltränade och utan att orka en hel match, så blir det svårt ändå :(

Dessutom måste spelidén var väl förankrad hos spelarna och i organisationen i övrigt.

Taktik är som du skriver en mycket viktig del i förberedelser och med en bred trupp ger det möjligheter till stora förändringar i halvtid eller under pågående match.

Men, jag vet inte hur bra Sixten är på taktik, ingen aning, för jag sitter alldeles för långt ifrån båset och bevittnar inga träningar och vet inte hur han tänker, eller coachar, så det kan jag helt enkelt inte, inte ens gisssa ???
Örebro 'den oumbärlige
2011-09-19 13:59
jag vill ha Joe Sise till ÖSK nästa säsong när HBK åkt ut.
Örebro Butterix
2011-09-19 13:54
"sanna" supportrar på bortaplan men inte på hemmaplan? om det är de 30 som höll igång i klacken igår så blir nog inte stödet så stort.

köp souvernirer för pengarna i stället för att lägga dem på bärs före match. det tjänar ösk på och så gör de pengarna lite nytta i stället för att hamna i våt form i någon blomrabatt.
Örebro Kiss Härenstam
2011-09-19 13:49
De flesta av dem kommer iallafall att vara i Södertälje på onsdag medan du sitter hemma i soffan. Det betyder så oerhört mycket mer än dina sponsorpengar, som för övrigt är väldigt lätta att byta ut.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-19 13:48
Jag tror alla lag i AS har läst varandras spelsystem relativt väl. Det gäller bara att göra det bättre än motståndaren + smyga in lite taktik. Och som grädde på moset hela tiden detaljutveckla systemet. ÖSK måste väl kunna IFK Göteborgs spelsystem lika bra som de kan vårt.

Sen är det en annan sak om tränaren har spelarmaterial till det spelsystem och spelide denne vill att laget ska spela efter.
AIK Saywee
2011-09-19 13:48
zxcv, även din "älva" är intressant, men naturligtvis inte mot Syrianska, eftersom jag ser dina tydliga asterixer och kommentarer.

Det viktigaste i nuläget är att vi bygger en bra trupp för 2012, att klubben tar ett realistiskt mål, att vi slipper 15 skador och att gräset blir bättre och att publiken kommer åter och att Kubanerna inte stannar av i sin tillväxt, samt att sponsorerna vågar tro på framtiden ytterligare ett år och att Sixten slutar stå med armarna i kors.

Heja SPORT!
Örebro zxcv
2011-09-19 13:29
--------------------Alven--------------
Anttonen----Wiken--Sigur---Wowen*
Rama-----Berger--Gerzic-----Paulinho
--------------Haddad--Staaf*-----------

Nurme
Astvald
Per
Haginge*
Yashin
Kushi
Nordback*

Enligt mig det bästa vi kan ställa upp med vad det gäller våra egna spelare i truppen minus skador och avstängningar..
*= måste bytas ut snarast.
4-3-3 fungerade förra säsongen men iår, utan Haddad är så systemet så äckligt sönderläst. byt
AIK Saywee
2011-09-19 13:04
Farsen,
Lasse har många intressanta funderingar i det du länkade, flera kanse till och med är hämtade från vårt levande forum?

"Som alla vet, det finns till och med forskning bakom, leder kontinuitet till framgång"

Detta är dock något jag hakar upp mig på, för "kontinuitet" har vi ju fått genom förlängningar av de tongivande aktörerna, Sixten och Nordin med flera ...

... och Sjögren och Sköldmark, samt Styrelsen, etc som väl fortfarande är kvar, och Alven kommer att förlänga när löneökningen är ok, så detta fattar jag inte riktigt ....?

Två tongivande spelare har sålts (Almebäck och Bedoya, för de ville bort) smart av försäljningsavsvarige (pengamässigt alltså) ...

... och ett lån , samt två nyförvärv har klivit in bland eleganterna, varav två kanske har lång inskolningstid.

Vilken jädra röra det är .....
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-19 13:01
Lite oroväckande att Sammy uttrycker att laget är för dåligt tränade (fysiskt). Är det Thomas A som får ta den pucken?

När det gäller Pålle, Kushi och spelare som kom in lite senare tycker jag inte det är en ursäkt för att vara i dålig fysiskt skick. Man har dessutom haft flera månader på sig att träna upp fysiken.

Sammy som jag förövrigt anser kom undan med klart godkänt betyg spelmässigt igår. Däremot kastar han nog lite spjut i radhuset i pappers NA idag när han kritiserar markeringsspelet.
Annons: