/fotboll/osk/forum/3495.aspx/fotboll/osk/forum/3495.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2011-09-19 11:03
Hur kan det skilja så mycket från en match till en annan? Mot AIK spelade vi bra och "borde" stängt matchen med 2-0 istället för att bjuda på 1-1.
Men det är ju i stort sett samma lag mot Gbg. Eller? Staaf gjorde minst lika bra som Wille i första matchen och Per var inte så mycket sämre än Eidur. ( båda bjöd på mål ) Men inställningen i går var kass. Hoppas att Nordin och Valdet skäms idag. Så dåliga får de bara inte vara.

Jag kan acceptera om man slänger in någon yngling eller "reservspelare" som är nervös, men det där två som jag syftade på är ju givna stratspelare. Nä, en förklaring krävs omgående.

OK, Per gjorde väl inte sin bästa match, men övriga försvaret skötte sig som väntat. Vet inte vem som skulle markera Stiller, men han är väl en av allsvenskans bästa huvudspelare, så det var ganska snyggt.

Mitten en katastrof. Inte ens Berger kunde leverera annat än krosspassningar, som i och för sig var bra, men han slog bort på tok för många korta passningar.
Riski vet jag inte ens om han var på plan? Eller, han var ganska osynlig långa stunder i alla fall. Framåt jobbar Robin bra, men får inget understöd. Men visar i alla fall lite vilja. Valdet????? Kushtrim får kanonpassningar och löper bra, men verkar rädd om benen. Har han någonsin vunnit en närkamp?

Ville fick samma otacksamma uppgift som Staaf, med den skillnaden att han tog många pass på kroppen felvänd, och fick springa ner till mittlinjen för att kunna passa till en medspelare. Virtanen tycker jag kunnde ha kommit in i halvtid istället för att bandagera Per. Eller så hade Per kunnat tagit Nordins plats istället för Kihlen. Han gjorde knappast någon gladare.

Frågan är ju nu hur skadad Paulinho är. Hur "mätt" Nordin har blivit och hur "ego" Valdet är. Kanske bättre att spela med"cup-laget" på onssdag. Alltså låta alla bänknötare få chansen. Fast Syrianska är ju ett "spelande" lag, så de passar oss kanske lite bättre än "försvarsspelande" lag som AIK och Götet.

Sixten! Skit i resultatet och speal så här på onsdag:
Nurme
Tommy - Eidur - Hagge - Per
Berger - Dennis - Paulinho
Astvald - Staaf - Wille

Då vet vi ju i alla fall vem vi skall skylla på.
AIK Saywee
2011-09-19 11:02
Varför försvann Yasin´s möjligheter i ÖSK efter resan till Irak?

Ibland kan jag underligt nog länga tillbaka till tiden i Basrah 1991, konstigt kanske, men där fick man göra nytta (orka) 7 x 12 timmar i veckan, blod, svett och tårar, men så mycket glädje ändå, efter det människorna varit med om, skrattande barn, att dom orkade ...

Varför är han borta, Sixten tar ut 11 spelare, där de flesta inte orkar jobba pga att de är dåligt tränade, in med Yasin!

Vi måste ha unga hungriga killar som orkar, det bara är så :)

Testa prova, det är fortfarande lite distans till kvalstrecket, eller?
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-09-19 10:56
Saywee //

Kul att du nämner Berra, för sagd person var rejält frustrerad och förbannad över hur vi lyckats slarva bort dessa två kameruanska lejon!

Berra slutade väl helt om jag fattat det rätt? han träffade väl nån tjej och sadlade om..? jag kan förvisso ha heeelt fel. Förbannad är jag iaf, Berra i måttlåset, vilken dröm!
AIK Saywee
2011-09-19 10:51
oroT,
intressant, men kan vi inte låna Berra, var är han nu, denna unga spänstiga lovande talang?
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-09-19 10:45
Spenderade gårdagens match sittandes brevid en av de större investerarna i Spelarinvest som sa sig ha varit på ÖSK om att signa Samuelsson från Degen hela året. Pengar ska tydligen finans också.

Väldigt trevlig herre och med väldigt bra förståelse för ÖSKs behov, är det Sjögren som inte lyssnar tro..?

Väldigt mycket intressanta saker fick man iaf höra, bland annat gällande Grahn ryktet :)
Örebro _Adde_
2011-09-19 10:44
"hur skall vi kunna vinna mot helsingborg eller elfsborg i cupsemin med detta självförtroende. ärligt, jag tycker rama suger. han har ett bra tillslag på bollen men sabbar lagspelet och fotboll är framförallt ett lagspel. inte idoluppvising. sälj karln så fort det går." -Butterix

Ledsen att behöva skriva det, men jag håller med dig till hundra procent! Den karln har ingen fotbollshjärna öht!! Undrar hur det känns för Ahmed och Josef? Jag hade t.o.m. valt Botvidsson före, varför får inte han prova på a-träning?
Örebro widemarsh
2011-09-19 10:43
ÖSK försöker med en ny "Bangura", ska vi gissa att han hamnar i AIK till slut?
AIK Saywee
2011-09-19 10:43
Sekt.E,
Sixten bör ju veta ju allra bäst vilka killar, som är i bäst form och orkar prestera.

Jag håller med dig i, att om han bytte ut spelare, pga att orken försvann, eller att skador störde, så var det nog bra, även om han ibland, inte har problem med att spela med skadade eller sjuka spelare från start.

Jag" betänker" oftast byten som två delar, utbyten och inbyten, vilket innebär att jag kanske kan hålla med om att utbytena kan har varit riktiga, sett ur synvinklar från de som vet varför de skedde, men inbytena var faktiskt lite förvånande, sett till vilka som fanns på bänken.

Jag begriper mig inte alltid på sådant där, eller vad som snurrar i Sixten´s skalle, men hans armar i kors större delen av matchen gör mig småirriterad, vad är det för kroppsspråk, egentligen, liksom Alven´s "döende svan" när matchen precis har börjat

Vi skall väl inte behöva ett kvalkrismöte?

ÖSK, kom igen, kommunicera, prestera, var glada och kämpa :)

ORKA :))))
Örebro Butterix
2011-09-19 10:42
eddie meduza, salig i åminnelse, skrev en gång en låt om det f d statsbärande politiska partiet i sverige:

"det började så bra på alla sätt och vis,
men nu så har det gått helvete precis"

just de två stroferna tycker jag man kan applicera på ösks sportchefer och tränare, hur många de nu är. dessutom har denna djupdykning varit på gång länge. och styrelsen som förlänger kontraktet med tränaren. hur tänkte de där?
AIK Saywee
2011-09-19 10:29
ÖSK-Karl//
Men tänk om det ändå är fel på gräset, bollarna kanske studsar fel eller är för snabba för Alvblogge ?

Däremot är jag tveksam till att byta alltför många aktörer i ÖSK, för skall vi byta många spelare, tränare, styrelsemedlemmar, då tar det minst några decennier, innan vi är åter där vi bör vara, dvs i den absoluta toppen. Jag gillar faktiskt ditt nya ord "blöd" för det är faktiskt precis vad som på något sätt behövs denna bloody monday, "blod/glöd"

Spidväj är inte min grej, med buller, oljelukt, kardanmutterbultar och lera eller damm som sprutar runt varv efter varv efter varv, fast å andra sidan har jag aldrivg varit åskådare till sådant, kanske skulle prova någon gång?

Däremot vet ni att jag tycker mycket om indianer, framförallt de nordamerikanska prärieindianerna, som de vita blekansiktena på c:a 150 år lyckats klämma in i små reservat :(((

pemo//
Cherokee people, Paul Revere & the Raiders
Örebro Conjuration
2011-09-19 10:16
Värva Paolo Roberto som fystränare! Då får vi Champions som skulle t.o.m. vinna på arenan i Capua ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sekt. E
2011-09-19 10:15
Igår kändes det verkligen piss i andra halvlek. I första tyckte jag vi var ganska bra med bollen, men med en otroligt dålig förmåga att göra något av det hela. Jag brukar försvara Sixten, men jag hoppas att gårdagens byten gjordes pga skador.

Nya tag!
AIK Saywee
2011-09-19 10:02
Förresten, vi kanske skulle anlita inspektör Smack, som mental rådgivare i ÖSK, han verkar ju vara sysslolös ;)
AIK Saywee
2011-09-19 09:55
IFK´s start de första 5 minuterna var bland den pinsammaste utspelning jag sett på länge, det var i stort sett spel på en planhalva, och min guldstjärnechans rök ganska snabbt :(

Men mot Syrianska är det nya tag, då blir det 2-0 till ÖSK, för Sixten anser i pappersNA, att det är "ingen idé att sörja". Fast det är inte helt lätt idag, även om man lever längre, när man är glad ...

... men jag tror alltid på ÖSK :)

Heja SPORT!
Örebro Butterix
2011-09-19 09:46
skrämmande. vems ansvar är det att de inte är tränade?
AIK Saywee
2011-09-19 09:45
"Alla orkar inte jobba i 90 minuter för vi är inte tillräckligt bra tränade, konstaterar Wovoah krasst" i en pappersNA !

Hur fan kan det ha blivit så?

Kan vara det som är felet, i vårt letande efter kontinuitet eller fel (förbättringsmöjligheter), under detta år med medaljchanser?
AIK Saywee
2011-09-19 09:31
Jag har fortfarande inte tagit reda på, eller fått reda vad på, är vad det är för fel på gräset, så ja tjötar väl vidare lite till.

Vad jag speciellt undrar över i nuläget, är om bollen skall bete sig på ett speciellt sätt när man har vattnat elller/och om det är spelarna som skall prestera bättre när underlaget är blött?

För på vår hemmaborg skall vi helt enkelt dominera och vara mycket svårslagna, på vårt egna underlag som vi bör behärska bättre än våra motståndare, på tok för många hemmatorskar i år.

Vem är det egentligen som bestämmer eller har kommit på idén att det skall vattnas?

Gräsligt inlägg helt enkelt ;)
Örebro Butterix
2011-09-19 09:10
laget fick sin kontinuitet med tränare och härförare på plan. blev det något bättre?
Örebro Matta
2011-09-19 08:58
rirobban/
Så sant, så sant.

Många förluster i år beror på det rent mentala. Här är inte Sixten/Mosander några mästare. Här måste styrelsen tänka till inför nästa år. Det hjälper inte bara att värva rätt spelare.

Hur ser det ut för Mosander inför nästa år, förresten. Har han erbjudits något kontrakt och har han i så fall ritat på? Skulle gärna se någon annan personlighetstyp bredvid Sixten.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-19 08:43
Vad har hänt med Gerzic? Igår såg han otrolig seg ut. Inget klipp i steget alls.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-19 08:23
Vi var otroligt dåliga offensivt igår. Till nästa säsong behövs en rejäl back up till Haddad. Atashkadeh kan ta ett kliv till nästa säsong. Staaf får nog börja leta efter en ny klubb till nästa säsong.

Sedan behöver vi en vänster back av hög klass till nästa säsong. Jag tycker Wowen har sett sina bästa dagar på en fotbollsplan. Signa Riku Riski till nästa säsong. Till nästa säsong vill jag även att Sigurbjörnsson spelas in på mittbackspositionen så får Hagge dra sig ut till höger och kämpa om en högerbacksposition tillsamman med Wirtanen och Anttonen.
Örebro Conjuration
2011-09-18 23:56
Jag saknar Kim Olsen, en av få som spelat spets i vårt (orka skriva "vårat) 4-4-3 system och som dessutom passat in. Tycker Kim fick lite väl mycket kritik på slutet dock. Han var verkligen en krigare som stångades, offrade sig osv. En rejäl typ, gillas ;) Hur mår Kims fru nuförtiden? Oerhört tråkig historia det där.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-18 23:14
Och nu ligger Bajen på kvalplats i SE
Örebro Butterix
2011-09-18 23:09
gäsp vad dött det var här
Örebro Svartvitt forever
2011-09-18 23:04
Håller för övrigt med den som kommenterade vårt kortväxta mittfält. Duktiga spelare alla tre, men då har vi gett bort luftrummet på mitten. Det håller inte. Idag saknade man Bedoya grymt.

Sen befästes jag i min uppfattning (fördom) att Kushtrim inte håller för Allsvenskan. Han har inte hårdheten och fysiken, helt enkelt. Dessutom, och det är väl lite som att svära i kyrkan för vissa, tyckte jag att Samuel var bra idag.
Örebro Butterix
2011-09-18 22:54
frångå
tillgå
framgå
sömngå?
Benny Böckling
2011-09-18 22:49
Avgå va ordet
Örebro widemarsh
2011-09-18 22:46
AVGÅ!!!!!!!!!!!!!!
Örebro Conjuration
2011-09-18 22:45
Värva Cavani fort!

Ge Napoli Haddad i utbyte samt miljonerna från Bedoya affären. Agera nu!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-09-18 22:42
Jag tycker inte Alvbåge gjorde en dålig insats. Skott i krysset och nick från 1 meter känns inte som några tavlor. Däremot kanske han borde rest sig snabbare efter första och skällt ut nån. Låta spelare få vandra in och skjuta så ohotat ska inte slippa undan hårblåsen ála Ravelli.

Mycket signifikativt för hela matchen och hela laget när han låg där.
Annons: