/fotboll/osk/forum/3488.aspx/fotboll/osk/forum/3488.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-20 17:56
"ÖSK-Karl//

Ursäkta, men hur kan man inte vet vem Magnus Erlingmark är? Man måste ha legat under en sten i skogen i 20 år om man inte vet vem han är.
2011-09-20 17:47
Jag ser gärna Magnus Erlingmark som sportchef när Sjögren lämnar.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-09-20 17:44
go_osk (Spela Per J från start) //

Magnus Erlingmark föreslog jag för flera år sedan som sportchef. Fast Kenya undrade om styrelsen, jag är nästan helt säker på att inte alla i styrelsen vet vem Magnus Erlingmark är. Ungefär så illa tror jag det är vad gäller vår klubbs högsta organ tyvär.

Nu sticker jag ut hakan ordentligt, slå till Godzilla m.fl. Skippa 51%-regeln, hur kul är det att få upp Ängelholm med sina 700 i snitt. Men om någon köper Ängelholm så visst. Men klubbfotbollen i Sverige är ett skämt i Europa. Förklara gärna för mig om det ine beror på 51%-regeln?
2011-09-20 17:32
Kenya//

Det finns ju mängder att välja på för styrelsearbete, att nämna några här blir ju fel eftersom de inte är kända. Men jag känner mänga som brinner för ÖSK, är tuffa o snälla beroende på situation. Personligen gillar jag Björn Åqvist, men han är för snäll vad gäller ordförandeposten. Vill inte namnge de som bör bytas ut, men när de konstant kommer försent ifrån baren på 4:e våningen till andra halvlek blir man betänksam.

Men i några år har jag haft en kille som jag tror skulle passa perfekt som ordförande, han heter Tomas Nordahl.
Örebro Artwork
2011-09-20 17:28
Nya bilder på "Crespo" på länken!
Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-09-20 17:23
kenya//

Det har varit på tapeten här tidigare, men jag skulle gärna se Magnus Erlingmark i ÖSK´s organisation.
Örebro Conjuration
2011-09-20 17:21
Herregud se detta länktips också.

Kvinnorna fyller arenan? Varför? Hur?

Mina ex hade inte satt sin fot på en fotbollsarena, hon var typen som behövde syretuber i ryggsäcken för att kunna vara 500 meter ifrån gallerian.
Örebro Conjuration
2011-09-20 17:15
Nya tider, nu får de turkiska männen stanna hemma istället och laga mat medan kvinnorna går på fotboll ;)

Hade varit den största skandalen i Sverige någonsin ifall det hade hänt här men Turkarna kanske vågar mer? Alt. deras huliganer är värre och förstör i bredare omfång?

Synd att Fener har så många rötägg, bra klubb annars.
Örebro kenya
2011-09-20 17:11
Ni som har koll på damerna och herrarna runt ÖSK. Vilka namn är det som ni skulle vilja se istället för Sjögren och Sköldmark. Om vi nu fokuserar på styrelsen. Vilka namn är intressanta och intresserade?
Örebro Butterix
2011-09-20 17:09
han bor väl i köping?
Örebro Butterix
2011-09-20 17:08
patrik mörk framstår som en seriös agent med goda resultat på dom spelare han "levererat" till olika klubbar
2011-09-20 17:05
KCMarten, ÖSK-Karl//

Ok, fick bara den känslan att ni ville det. Vi får väl se vad som händer vid nästa årsmöte.
2011-09-20 16:50
ÖSK KRILLE/

Styrelsen, svar nej, inte hela, men två-tre bör bytas ut, sedan är det en nåd att stilla be om att SSS byts ut tills nästa år.
Örebro KCMarten
2011-09-20 16:50
ÖSK KRILLE(Go For Gold) //

Nja, det är väl drastiskt men jag vill se någon form av ledarskap.

Om majoriteten av medlemmarna är missnöjda så får man väl rösta fram andra i styrelsen vid nästa årsmöte.
2011-09-20 16:25
Ska vi kräva styrelsens avgång? just asking.
Örebro KCMarten
2011-09-20 16:21
Sekt E //

Gärna det. Ingen blir gladare än jag. Men min poäng är att om ingen gör det så är det yttersta ansvaret lik förb-nnat styrelsens. Så om ingen annan tar ansvar så måste vi kunna kräva det av styrelsen.
Örebro KCMarten
2011-09-20 16:18
Saywee //

Det var nog igår..

I förra årets CL final mellan Barca och Inter så spelade Barca runt bollen på mittfältet och hade ca 70% av bollinnehavet. Inter vann matchen.

Glenn Strömberg kommenterade läget så här. "Barca spelar bara runt runt och kommer inte åt Inters försvar. Så gör man inga mål och kan de inte låsa upp försvarslinjen så kommer de förlora" Den kommentaren skulle kunna gälla som en kommentar runt ÖSK:s samtliga förlustmatcher i år.

Problemet är inte att vi saknar en målgörare. Barca har målgörare i överflöd men kom ändå inte åt Inters straffområde. Det är taktiken. Med spelare som Maicon i spetsen så var Mourinho smartare taktiskt än Pep som inte hade något att sätta emot när maskineriet gnisslade. Det enda han gjorde var att skicka upp Pique, en mittback, i anfallet för att ev nicka in en höjdboll, vilket var dömt att misslyckas.

Hela matchen stod Pep med armarna i kors. Känns det igen?

Så vacker fotboll, javisst. Men taktiken måste lyckas också..
2011-09-20 16:18
Vad det gäller "Crespo" så tycker jag också att man ska värva. Men jag tror ÖSK måste vara rätt snabba och bestämma sig fort. Det är en hel del klubbar som rycker i honom.
AIK Saywee
2011-09-20 16:11
Andy King, ja det var kanske ytterligare ett problem, för siktade vi mot topp tre och i nuläget harvar på tiondeplatsen under slutspurten så gäller det att först hitta felen och sedan rätta till dem, men i år är det redan kört ....

Forza Kronblom :)
Örebro Sekt. E
2011-09-20 16:09
KCMarten// Måste jobba lite också... så detta får bli mitt sista på en stund. Jag håller med om okontrollerad ryktesspridning och att det är skadligt. Jag har iofs inte upplevt någon sådan nyligen i klubben. Visst har det diskuterats bristande kommunikativ förmåga, att alla i laget inte älskar varandra och varför vi helt plötsligt har tappat vinnarskallarna. Men om ex styrelsen skulle göra ett uttalande när sådant händer tror jag också att man ger saken en legitimitet som den inte ska ha och som missgynnar klubben. Svårt som sagt men just nu känner inte jag att jag behöver ha några "svar" från styrelsen. Däremot gärna från tränare och spelare om var skåpet ska stå.

Väl mött.
AIK Saywee
2011-09-20 16:07
Sådärja, nu har jag relativt snabbt skummat igenom dagens diskussioner och tycker nog att KCMartens 14:36 är ett mycket bra och tydligt inlägg!

Däremot har jag svårare att hålla med i Brinkewall´s ...

" Idag kallas vi "topplag", "spelande" och "svåra att möta" trots att tabellplaceringen kanske inte riktigt håller med."

... det var nog möjligtvis igår, eller kanske i förrgår ???

Dessutom vet jag, att ÖSK-Karl, vet en hel del, om vad som händer bakom kulisserna ... det är inte bara hans egna tankar och idéer som finns i inläggen, han delar med sig en hel del av information, som i vart fall jag är tacksam för.
Örebro zxcv
2011-09-20 16:04
Sekvenserna på NA.se är nog för mig. Värva "Crespo".

Att killen snackar helt ok engelska är ju ett plus givetvis
Örebro KCMarten
2011-09-20 16:01
Sekt E //

Visst är det svårt med en fotbollklubbs varumärke. Det är mycket känslor inblandade och många är engagerade. Det är ju inte lika många som skriker "avgå" och t.ex Volvo bara är 12:e största företaget i Sverige. Idrotten är mer i blickfånget, så visst är det grymt svårt.

Jag vill dessutom inte strypa spekulationerna. Jag gillar själv att spekulera och tycker att det är rykten och spekulationer som är behållningen i Silly Season när vi inte kan titta på fotbollen. Många spekulationer är dock komntrollerade och viss information släpps ju med syfte att medvetet ge dimridåer och dessa kontrollerade spekulationer är det inga problem med. Det är när det sker okontrollerad ryktesspridning som är skadlig, för då bör man ut och dementera och ta bort detta, men det görs sällan av ÖSK, vilket leder till att de snurrar på några varv ytterligare i onödan och gör skada.

Men rykten kan som sagt vara av godo också om det sker på rätt sätt.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-09-20 15:48
Otroligt spännande testspelare. Med Staaf påväg bort, Haddad osäker och Attack skadad/ej mogen för AS hade den här killen varit riktigt trevlig. Han ser fruktansvärt stark ut i kroppen ser man på NAs bilder.

Borde inte vara nåt snack om saken!
Örebro Sekt. E
2011-09-20 15:47
KCMarten // Att jobba med en fotbollsklubbs varumärke måste vara riktigt svårt tänker jag. Att ha en mediastrategi är absolut viktigt och en viss transparens måste finnas för att målgruppen ska bli nöjd. Men samtidigt sker ju väldigt mycket av klubbens jobb bakom stängda dörrar där för mycket information kan vara till skada. Till detta kommer marknadsgruppens insatser för att locka sponsorer och publik. Som supporter är spekulationer en del av min försäsong och min bild av Sportklubben grundar sig främst på min egen närvaro på plats under de senaste 25 åren. I det fall jag tyckte att klubben missköttes skulle jag nog inte bli arg på ÖSK utan på de personer som befinner sig i klubben fn.

ÖSK-Karl// ÖSK har sjunde bäst intäkter spelarförsäljningar borträknat. Före ex Djurgården, GAIS, Kalmar och Halmstad. Elfsborg är grymma på det området och bra att ha som ledstjärna för det fortsatta arbetet.
Örebro Andy King
2011-09-20 15:46
Kan problemet vara att dom flyttade på Kronblomstatyn..? :)

Inget vakande öga bakom ryggen på träningar och matcher finns kvar.

Ta tillbaka statyn innan det blir katastrof.
AIK Saywee
2011-09-20 15:32
Innan jag läser igenom och kollar dagens inlägg vill jag bara skicka iväg ett förmiddagsinlägg, som jag lyckligtvis kunde spara innan min internetleverantör brakade ihop i Örebro-Kumlaområdet. Det kanske inte alls passar i i eftermiddagens diskussioner, men här kommer det ...

"Självklart skall en tränare vara med och ge sina synpunkter, på eventuella nytillskott, och ge sin bedömning av hur en spelare fungerar (åtminstone) på en träning och kanske skulle kunna tänkas fungera i den spelide som tränaren har, vilket (idén alltså) troligtvis är förankrat hos "klubbledningen".

Scouterna, om det nu finns flera, i ett bra scoutnät, kanske har haft möjlighet, att fått se, det tilltänkta nytillskottet, live i matchspel. De har ju kanske en ännu bättre möjlighet att bedöma framtida möjligheter för spelaren i tränarens tilltänkta spelsystem.

Jag vet inte vad som betyder mest i bedömningen av ett tilltänkt nyförvärv ...

- hur han fungerar på träning(ar)
- hur han fungerar i youtubeklipp
- hur han fungerar i en match eller flera, inspelad(e) på video
- hur han fungerar live, under en eller flera matcher
- annat

Jag vet inte heller vem eller vilka som slutligen bestämmer och beslutar om sådant här?

Men en ärlig och öppen kommunikation i dessa "frågor" är mycket viktig!

Heja SPORT :)

2011-09-20 15:31
Alhassan "Crespo" Kamara.
Örebro KCMarten
2011-09-20 15:07
Sekt E //

Nja, en märklig mediastrategi i så fall, men visst. Att konstant vägra mediakontakt kan ju vara en strategi det också..

Spekulationer kan nog vara kul för den som spekulerar, men det är skadligt för ett varumärke om man inte har koll på vad som sägs som varumärkesägare.
Örebro KCMarten
2011-09-20 15:02
Brinkewall //

Sen Nanne tog över och började bygga Kalmar så har de sakta men säker jobbat till sig placering för placering upp till toppen, där de sedan har stannat.

Ösk:s utveckling sedan Sixten tog över skiljer sig inte mot andra tränare som ÖSK haft. 6:a, 7:a 3:a och nu ligger vi på en10:e plats. Det är inte att jobba långsiktigt mot en gradvis förbättring. Det är status quo gentemot där vi varit de senaste 10 åren.

Sen håller jag med om att det är bra att ekonomi är på rätt sida +/- strecket.
Jag är dock inte lika säker på att ekonomin är lika bra efter den här säsongen..
Annons: