/fotboll/osk/forum/3482.aspx/fotboll/osk/forum/3482.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro gatutsio
2011-09-27 00:15
jag lägger ner den här diskussionen .......klart att vi kan tycka olika
vi är ju män i skor
vi får hoppas på ett riktigt gott nästa år för ösk
AIK Saywee
2011-09-27 00:11
MrCrowley,
hur skulle jag kunna veta det, jag anser ju bara att det är en del av hans ansvar, att han måste kommunicera i dessa fall!

Fortsätt gärna leta fel, det är så konstruktivt ..
Örebro gatutsio
2011-09-27 00:09
saywee,
fotbollsrådet..........där larsen är länk till syrelsen och där sixten är med
har ofta möten där det diskuteras och ventileras friskt
du verkar tro att ösk sköts lite hur som helst
organisationen har byggts upp sakta och säkert under lång tid
och ären av dom viktigaste grundpelarna för att ösk ska kunna vara en toppklubb i framtiden
sen blir självklart inte allt som man hoppas och tror..........ibland har man mer flyt
eller tror du att man gör alla rätt bara i andra klubbar
Örebro MrCrowly
2011-09-27 00:07
Så du vet att tränaren inte har kommunicerat med klubbledninge om det?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK Saywee
2011-09-27 00:06
MrCrowly, mycket konstruktivt!
AIK Saywee
2011-09-27 00:06
Hertig_Karl

Jaha, ytterligare en som inte läser :(

Är du också nöjd?

Jag har ju försökt att tydliggöra och förklara att det är ...

"Sixten och de spelare som Sixten spelar med"

... som bär det största ansvaret för resultaten i matcherna.

Fungerar inte truppen så måste ju Sixten kommunicera och Sjögren och C:O agera.

Attans vad trött jag blir, tjöta!
Örebro MrCrowly
2011-09-27 00:02
Ok inte larva, menade löjla.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK Saywee
2011-09-27 00:00
kenya,
ja är det inte en del av tränarens jobb att tydligt kommunicera med klubbledningen, att det inte kommer att fungera, med de skador som finns, eller befaras, för att nå målet, då vet inte jag vad ...

... försvinner nyckelspelare så måste de "relativt" snabbt ersättas!

Det har varit en jädra röra och kommunikationen verkar brista ...

... inte fan vet jag, men jag kan inte acceptera en skitplacering med topptreförhoppningen och drömmen om guld.

Troligtvis är det ingen som undrpresterat, ingen som gjort något fel, alla som har haft möjlighet att bidraga till att ÖSK skulle nå målet har gjort så bra de någonsin kunde.

Tack och godnatt alla tomtar!!!!!!

Heja SPORT!
Örebro gatutsio
2011-09-26 23:53
visst har vi haft en stor trupp....alldeles för stor
men kvaliten på många spelare som inte varit avsedda för startelvan har inte räckt till
däremot så saknar ösk några riktiga karaktärs spelare som kan bära upp laget
nordin under presterat.........astvald.......osv
sen är det väl en bedömningssak om vilka spelare som ska in under matcherna........beror väl ibland på saker som vi inte har en aning om
Örebro Hertig_Karl
Saywee

Ja, du kanske förtjänar smålöjliga svar på ditt smålöjliga ältande?

Är det Sixten själv som satt målet topp 3? Vad skulle det signalera om ÖSK satte målet topp 6? Ett sämre mål än resultatet för 2010.

Ska man sätta målet med utgångspunkt att det blir ett optimalt år när det gäller form och skador, eller ska man vara realistisk och tänka att om 2 nyckelspelare lämnar och 2 andra viktiga spelare går skadade hela säsongen, vart hamnar vi då?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
Jag tycker att ÖSK ska sätta topp 16 som mål nästa säsong.
2011-09-26 23:52
Jag tycker att ÖSK ska sätta topp 16 som mål nästa säsong.
AIK Saywee
2011-09-26 23:51
Nej, jag loggar ur det finns inga rakryggade svar (förväntat) från vissa nic, bara förväntade undanflykter ...

... det är säkert bra som det är, kan kanske inte bli bättre, vi behåller våra fantastiska klappruttna spelare och Sixten kan välja och vraka bland dem.

Slumpen får avgöra om det blir stolpe in.

MrCrowley, har du hakat upp dig på ordet "larva", undrar vem som skrev detta?
Örebro kenya
2011-09-26 23:50
Så du anser att skylla på tränaren är mer berättigat än att skylla på skador? Man har en bred trupp för att täcka upp för skador men när allt för många nyckelspelare försvinner blir det svårt.
AIK Saywee
2011-09-26 23:43
gatutsio,
men vi har ju haft en jättetrupp på c:a 30 killar, men jag tycker att det har laborerats alltför mycket och att vissa har fått chansen först, som vanligt vid "allvarliga!" skador, för småskador spelar ju ingen roll.

.. bekväma spelare ... puuuh ...

Varför har inte klubben ersatt viktiga skadade spelare i tid, detta bör väl vara Sixtens jobb att påpeka, eller? Kommunikation?

Jag anser fortfarande att årets resultat hittills är alldeles för svagt, trots allt som de flesta skyller på, med en jättetrupp, det håller inte, om man har topp tre som mål, att bara leta något att skylla på, klent!

Jag köper inte detta trams, men förstår att vi inte kunde ta guld, men att vi nu skall behöva diskutera hur vi smartast kan undvika ett kval, är bedrövligt :(
Örebro MrCrowly
2011-09-26 23:42
håller man med så larvar man sig? och håller man inte med så är man en Sixten-lover... :/
Örebro MrCrowly
2011-09-26 23:40
Nu blir jag väl beskylld för att larva mig igen? Vet inte vad vill du ha för svar på dina frågor om Sixten?
Örebro MrCrowly
2011-09-26 23:38
Du har rätt Saywee, det är Sixten som inte har presterat iår, har inget med skadade spelare att göra, de är ju skadade pga Sixtens felaktiga träningar.
Visst är det bra att vi har hittat en syndabock? För det finns väl inte fler?
Örebro gatutsio
2011-09-26 23:31
saywee,
alla dessa skador som ösk haft på viktiga spelare
finns väl om jag har rätt bara en klubb som använt så många spelare som ösk i år
det brukar medföra dåliga resultat
nyförvärv som kom in sent i truppen
är också av den uppfattningen att ett 433 system kräver mer tid för nya spelare att bli bekväma i........bara en känsla
sen kan jag säga att haginge varit en riktig besvikelse
han är varken en mittback eller ytter back för ett topplag
därav många gratis mål för motståndare
man bygger att lag bakifrån.....om man vill ha framgång
AIK Saywee
2011-09-26 23:29
Fortsätt gärna undvika mina frågor om Sixtens prestation 2011, eller ta dessa via PM, för fortfarande verkar dessa Sixten-lovers vilja undvika frågan av någon eller några anledningar, eller vilja komme med lite smålöjliga svar, märkligt?

Nej, ganska förväntat!

Heja SPORT :)
Örebro MrCrowly
2011-09-26 23:25
Sixten har inte presterat ett enda mål iår:( jävligt kasst tycker jag.
Örebro MrCrowly
2011-09-26 23:24
de e spelarna som inte har presterat, i första hand?
AIK Saywee
2011-09-26 23:22
MrCrowly, fantastiskt moget inlägg och mycket konstruktivt ;)

Hur tycker du att Sixten har presterat i årets säsong?
AIK Saywee
2011-09-26 23:19
gatutsio,
förtydliga, förutsättningarna var det väl inget större fel på eller?

Jag själv, lägger främst skulden på "Sixten OCH de spelare" Sixten tagit ut och hur han coachat ibland.

Med coachning menar jag vilka spelare som tas ut, vilket ofta har varit relativt skaplligt, men de som satts in, tja, vete tusan.

Tror inte att han är så smart strateg, men det är bara en tro ..

... han verkar var lite envis och fastlåst.

Fast jag tror som vanligt att han kan bli bättre, i de delar där han inte är perfekt ...

... för det vore ju bra för vårt kära lag :)
Örebro MrCrowly
2011-09-26 23:13
måste ju vara kalles sponsorpengar som sätter spöken i huvudet på spelarna, nu när han sponsrar ÖHK så har dom börjat flörlora :)
Örebro gatutsio
2011-09-26 23:08
tror nog att ingen öskare är nöjd med säsongen
däremot kan jag tycka att en del så kategoriskt läggen all skuld på sixten
självklart har han sin del i säsongen som tränare
men med dom förutsättningar som givits i år tror jag ingen hade kunnat göra det så mycket bättre
2011-09-26 22:43
Saywee//

Jo visst är det så.
AIK Saywee
2011-09-26 22:38
Krille,
ja självklart skall "Alla i ÖSK" känna att de borde ha kunna gjort bättre, men spelarna och Sixten har väl ändå störst möjlighet att påverka resultaten, eller tänker jag galet?
AIK Saywee
2011-09-26 22:35
Grixx, varför läser du inte det jag skriver, eller vill du inte förstå eller svara tydligt?

Spelarna OCH Sixten skrev jag ju!

... men jag börjar bli lite fundersam på vad du tycker om Sixten´s prestation denna senaste mediokra säsong?

Det var därför jag undrade vad du tycker om Sixten.

Du undviker att svara på en rak fråga ... ta det via PM om det är obekvämt.
Örebro Grixx
2011-09-26 22:29
Det låter som att du vill lägga allt ansvar på 1 person. Var Sixten bra eller dålig?

Var går gränsen? Har andra lagt gränsen genom att ge honom vissa möjligheter. Har spelare gjort missar som begränsat utrymmet för framgång....eller har andra det. Kanske Larsen?

Ja det kan man undra. I år var Sixten kanske 74% av vad han var förra året. Var är han då i bra eller dålig-skalan?

...men hur bra var han förra året? 10% av sin kapacitet....?

Han kanske var 32% i senaste matchen och laget var i 68%. Möjligen var Trelleborg 23% i början av matchen och 82% mot slutet. Varför blev det så?

Var det domarens fel som blåste bort en Trelle-frispark som dom borde haft i första halvlek. Vilket gjorde dom förbannade och gav dom energi till andra.

Domarens fel allt....
Annons: