/fotboll/osk/forum/3475.aspx/fotboll/osk/forum/3475.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Harry Cripps
2011-09-22 10:30
AIK Saywee
2011-09-22 10:24
Jag tycker synd om alla förhoppningsfulla fans som ville stödja våra proffsbetalda amatörer i Södertälje i går kväll, VERKLIGEN!

Om Krille´s infogade (?) "NAkommentar" är rätt återgiven, tycker jag att Sixten agerade nonschigt och respektlöst mot fansen, med betoning MOT fansen ...

... men jag vet inte om det kan vara så illa?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-22 10:22
kenya//

Jo, så kan de ju vara men tydligen fick några av dem som var där igår den känslan.
2011-09-22 10:20
Ur Fredrik Scherman krönika:

"Att Trelleborg och Syrianska ska få maximal utdelning, samtidigt som ÖSK inte vinner någon av de återstående fyra matcherna känns som en utopi.
Likväl är ändå årets upplaga av Örebro Sportklubb på väg mot en historiskt usel allsvensk säsong. I skrivande stund är man uppe i 14 förluster. Senast det var så stora siffror i förlustkolumnen var 1999, då det blev 15 förlorade matcher. Dessförinnan får man backa till 1947, då ÖSK förlorade 16 gånger."
AIK Saywee
2011-09-22 10:19
pemo, ja du har nog rätt, jag är "So tired" EC
Örebro kenya
2011-09-22 10:15
Krille/ Han kanske syftade på klacken.
Cred för övrigt till de som var nere o stort om man sjöng vi är besvikna o inget värre efter den insatsen.
Örebro pemo
2011-09-22 09:55
Jag såg inte matchen i går, så jag skall inte försvara någon. Men det var intressant att lyssna på Barsom och Kihlberg i NA-TV. Tydligen så gjorde vi en bra andrahalvlek, men ( som vanligt ) fick inte in bollen.

Sixten berättar i pappers-NA(?) också att Valdet är småskadad och inte har tränat riktigt på 6-7 veckor, samt att de hade en annan taktik för matchen igår. Bra att få veta i efterhand i alla fall, så kanske det finns en viss förståelse att det är ryckigt i maskineriet.

Men om man följde matchen på NA:s site så är jag glad att det inte stod 5-0 i halvtid. Skall bli intressant att se laguppställningen mot TFF. Om det blir "brunkar-laget" eller finlirarna. med tanke på vångavallens höga gräs och tunga bollar.

Fatcit// Håller fullständigt med dig på de flesta av punkterna, framförallt den sista.
Men kontraktsskrivning är ( tycker jag ) en sår nöt. Skriver jag ett avtal på tre år för en viss uppgift, så måste det också gälla i tre år, om parterna inte kommer överens om något annat. Därför kan man inte bänka en spelare pga ointresse att förlänga. Bästa laget skall alltid spela, oavsett hur långa kontrakt man har.

Sen tror jag att ÖSK har haft lite bråttom att skriva kontrakt med "framtiden" då de fått mycket kritik för att MFF-killarna lyckades efter två år. Därför har också truppen blivit så "obalanserad"

Men det sistnämda ligger ju på styrelsen och där kan jag bara spekulera i dugligheten hos berörda personer. Jag har , till skillnad från ÖSK-Karl, ingen aning om vem som ansvarar för vem, så jag hänger inte ut några namn.
Örebro Andy King
2011-09-22 09:50
Sixten verkar ju tycka allt är bra!
2011-09-22 09:48
En kommentar från NA.

"va på plats på matchen!
efter slut signal kom sixten till oss i klacken o då sjöng klackan " vi är besvikna "
sixten svara med att ge oss tummen upp o säga " Jag är inte besviken " o sen vända sig om o gå."

Märkligt om så skedde.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-09-22 09:28
Först och främst tack till de icke-ÖSKare som kommer in och skriver positivt, Gud vet att vi behöver lite positiva ord i tider som denna!

Vad gäller nästa säsong så hoppas jag innerligt att arbetet med nya truppen kan vara klar i December så alla pusselbitar finns på plats när försäsongen drar igång.
Min önskelista:

1: Mittback --> Skulle vilja se en ersättare till Wikström komma till nästa år som får tid på sig att jobba sig in till när Wiken lägger skorna på hyllan(1-2säsonger till max..?). Dessutom en position vi redan i dagsläget har svårt att fylla när vi får någon skadad.

2: Vänsterback(/Mittback) --> En konkurrent/ersättare till Samuel. Samma som ovanstående punkt, Samuel blir inte yngre och vi har otroligt svårt att täppa igen när Samuel är borta. Om personen även klarar Mittbacken vid kris vore det ännu bättre.

3: Testspelande Sierra Leone killen. Staaf bör försvinna efter säsongen, kan inte se något annat alternativ, vi behöver då få in ett tredje alternativ. Det lilla jag sett av denna gosse ger mig en riktigt bra känsla i kroppen, att han dessutom är ung är ju ännu en fördel. Haddad/Sierra Leone killen/Attack hade varit en riktigt stark och bra besättning av #9 positionen till nästa år.

Vad gäller övriga positioner så anser jag oss vara i fas(om vi kan få in "rätt" förlängningar på Alven etc). Risku och Berger håller jag väldigt högt. Mitten och kanterna i anfallet känns stabila. Högerbacken har vi Antonnen(får vi hoppas) och Haginge, räcker bra.

Så ne, Mittback, Vänsterback och Sierra Leone killen så har vi ett toplag nästa år om vi får harmoni i truppen!
Örebro Henry Fiat
2011-09-22 09:23
,,,,,och när jag ändå är igång o klagar så är jag duktigt irriterad på gilette reklamen ovanför, orkar inte höra på Josefin Craford :)
Örebro Henry Fiat
2011-09-22 09:21
Jag har varit riktigt tålmodig med mitt favoritlag i år och inte valt att såga vare sig Sixten eller spelarna altför mycket. Men nu är det svårt att hålla tillbaks längre.....personligen tycker jag att det är ett hån mot oss som håller på Ösk att spela med Robin Staaf och Kushtrim!! Jag vet inte om jag sett sämre spelare i laget sen jag började följa Ösk. Jag kollade på matchen igår och kom på mig själv att jag satt o blev arg på hur lite Staaf jobbade i pressen samt dåliga mottagningar o passar och dessutom hela tiden drar på sig onödiga frisparkar. Kushtrim har en så urusel teknik och spelförståelse så jag vet inte vad man ska säga. Haginge måste bort ur startelvan, 2 av 3 passar går till en motståndare från hans fötter........
2011-09-22 09:14
Saywee//

Tack :). Men tyvärr så har jag tippat mer med hjärnan än med hjärtat.
AIK Saywee
2011-09-22 09:09
Fatcit, man får göra listor, och din lista kan säkert utökas ....

Listigt av dig ;)

... sedan kanske man skulle kunna göra en lista på "Rätt 2011", men det blir lite svårare :(

Men, jag hoppas att cupresultatet så småningom kan hamna på den listan :)

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-09-22 09:03
Krille, grattis till stjärnan, jag förmodar att du tippade realistiskt ...

Jag finner ingen glädje i att vi har otur eller stundtals spelar bra,
när vi torskar mot nästjumbon, med 3-1 :(
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-09-22 09:01
Får man göra listor?

Äh, skit samma... Jag stillar mitt listsinne! :)

Fel 2011

1. Utgående kontrakt inför säsongen.
Spelare som spelar måste veta att de ska vara med HELA säsongen.

2. Scoutingen verkar obefintlig.
Något annat lag kommenterade deras scouting med att man måste se spelaren i sin naturliga miljö. Bedoya såg man i USA, men sen är listan lång på spelare man tagit "hem" för att testa i Svartvita färger.

3. Allt snack kring vad vi inte har.
Någon gång vill jag höra "DET ÄR VI SOM SKA GÖRA DET". Men istället känns det som att Sixten mest hänvisar till förlusterna av (Almebäck, Bedoya och Haddad(skadad) - vilket även spelarna börjat göra...

4. Okända ansikten på träningen.
ÖSK måste vara det lag som har flest spelare på test. Varje vecka läser man i NA om nya Banguras och Premier League duos som tränar med SportKlubben. När ska ÖSK stänga träningarna och låta spelarna inse att "DET ÄR NI SOM SKA GÖRA DET"? När ska gruppen svetsas samman?

JÄVLA AMATÖRER! :)
2011-09-22 08:26
Efter lite distans till matchen igår så tycker jag ändå att vi har lite otur i andra med två ribbträffar och två tveksama offside. Vi hade många bra chanser, men likförbannat går bollen inte in.

Sedan vill jag göra en pudel. Jag skrev igår att Alvbåge gått kunde lämna ÖSK. Det vill jag inte, utan jag vill att han tar sitt förnuft till fånga och krigar på en kråka på en förlängning av sitt kontrakt. jag var så arg och besviken på allt och alla igår.
Kalmar Grenis
2011-09-22 07:42
Jag lider med er, min räddning denna skitsäsongen är helt klart finalplatsen i Svenska Cupen. även om vi antagligen kommer förlora i finalen så är jag glad över iaf gått till finalen.
Jag unnar er verkligen att få gå till final i Cupen, kanske kan det rädda er säsong också.

Visst drog man lite på smilbanden tidigare i år när ni underpresterade, men ni får inte åka ur allsvenskan. Då blir det en tråkigare liga med 1 publiklag färre.
Syrianska FC Stolt Syrian
2011-09-22 05:14
Jag har läst lite i ert forum, många av er verkar vara lite oroliga men det tycker jag inte ni ska vara. Stundtals så spelar ni riktigt bra och med spelare som Nordin och Rama m m så kommer ni fixa det här även om ni är inne i en riktigt jobbig svacka så är ni för bra för att inte lyckas med att hitta vinnar spåret igen. Av hela mitt hjärta så hoppas jag det iallafall och önskar er all lycka nu
Syrianska FC SFC 4 Life
2011-09-22 00:47
Vår vinst satt långt inne, det var jävligt nervöst de sista 15 minuterna. Jag önskar er lycka till i nästa match mot TFF.

Krossa dem!!
Örebro kenya
2011-09-22 00:34
Saywee/ Vi vill båda ha ett guldlag men vi måste inse fakta. När spelare som Antonnen, Almebäck, Bedoya, Haddad och Paulinho är borta har vi inget guldlag.

Det är hälften av spelarna i den elva vi trodde skulle ge oss en topposition innan säsong. Kanske även de fem mest tongivande spelarna. Vi skulle behövt en bättre back-up plan vilket ÖSK tyvärr inte hade i år.
AIK Saywee
2011-09-22 00:29
Nej nu skiter jag i detta sopgäng, jag måste sova ...

... undrar vad Alven skriver i sin nästa blogg ;)
AIK Saywee
2011-09-22 00:25
26 matcher och 14 förluster, när man siktade mot topp tre, och hade en så stor och fin trupp, jag är riktigt förbannad! Serieoptimismen är borta detta år.

Men cup´en kan ge mig en kick ?

Jag skäms för vårt lag! Ärligt pinsamt, halva Sverige skrattar, men det kan inte jag ...
AIK Saywee
2011-09-22 00:18
Jag tycker faktiskt riktigt synd om alla fans som gav sin tid och stöd till ÖSK genom att åka till Södertälje för att få se våra klena spelare, som Sixten tog ut :(

SOPOR !!!
AIK Saywee
2011-09-22 00:07
Jag håller med Mackan i hans tidigare inlägg, det är ju Sixten som tar ut spelarna som har det största ansvaret för att vi skall ha en chans att vinna matcher, vid rätt uttagning och smart coachning.

Så han får nog bära största tyngden, för även denna pinsamma förlust, varför var det så förbaskat bråttom med en förlängning med Sixten, detta begriper inte jag!

Men , jag undrar även över ....

.... njaeeej orkar inte skriva mer!

God natt, dream on :)

Heja SPORT ..............................
Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-09-22 00:00
Sarp//

Skulle det vara möjligt att ordna en ny frågestund med Sixten/Sjögren? Jag tror att det skulle vara mer välbehövligt än någonsin.

Jag är så jäkla less på den här skiten. Vi är många som på ett eller annat sätt ägnar extremt mycket tid åt ÖSK utan att få speciellt mycket tillbaka. Klart vi inte kan förvänta oss att ÖSK ska spela champagnefotboll och vinna alla matcher. Jag förväntar mig dock att spelare, tränare och ledning alltid gör sitt bästa..
AIK Saywee
2011-09-22 00:00
Chicko, det var lite det jag
varnade för i förmiddags, kämpa, kämpa, kämpa, men ÖSK´s eleganter orkade inte med detta ,,, fy vad trött jag blir ....

SOPOR!!!
Örebro Berhn Arenaa
2011-09-21 23:54
TYVÄRR så finns det ingen i klacken som har stake till att sätta dit sixten!!
Tommy W vad fan gör han på planen första halvlek har dom lek stuga med honom! Den nya finländaren visst gjorde han en bra halvlek mot aik,,, men för det kan han ju inte spela på varenda javla position som finns. R.staaf haha honom ska man inte prata om, en anfallare ska göra mål,,,,, inte springa runt på planen och inte veta vad man gör där. du har valdet , yashin , astvald på bänken?
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-09-21 23:42
Vi borde ta lärdom av Syrianska, dom kämpar för sitt lag tills dom blöder. Våra spelares (inte alla) inställning och attityd är under all jävla kritik.
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-09-21 23:38
Bollen går väldigt snabbt på den här ytan? Antyder han att ÖSK inte var det 2-3 snabbast o bäst spelande laget ifjol och dessutom själv hade en matta ifjol på behrn arena där det ibland klagades från motståndarhåll att det gick väldigt fort.
Annons: