/fotboll/osk/forum/3471.aspx/fotboll/osk/forum/3471.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2011-09-24 23:29
Om man kollar på laget, det håller helt enkelt inte för en topp-position. Mittfält och ytteranfallarna håller hög allsvensk klass när de är i form. Men försvaret är inte bättre egentligen (utan Almebäck och Anttonen). Vi har tappat de två försvararna som kanske var viktigast för fjolårets succé. Att ersätta en av allsvenskans absolut bästa mittbackar (Almebäck) med en spelare som inte platsade i bottenlaget Djurgården (Haginge) är första steget till trubbel. Nästa steg är att vi inte har ersatt viktiga Anttonen på högerbacksplatsen. Haginge duger iofs som högerback, men han verkar behövas i mitten ändå.

Men att tro att ett försvar med Haginge och W*3 (alternativt PJ som högerback) ska vara med och återupprepa bedriften (hålla ett stabilt försvarsspel) ifrån i fjol är knappast troligt.

7 spelare av 11 är nya i startelvan mot fjolårets lag. Det går aldrig att spela ihop ett lag då, speciellt när man använder 28-29 (?) olika spelare under en säsong. Jag varken skyller eller försvarar någon, men Sixten har absolut inte haft någon lätt uppgift med årets lag. Kan garantera att få tränare i Sverige hade lyckats bättre med dessa förutsättningar.

Se till att fixa kontraktet nu, och försöka ta sig till svenska-cupen-finalen. Sen får Sixten och styrelsen en hel lång härlig (!?) svensk försäsong på sig att finna bristerna. Om Haddad kommer tillbaka så anser jag att man kan behålla befintlig offensiv till nästa säsong, och bara satsa på ny mittback och vänsterback (målvakt om Alven drar). Sen är det bara att börja spela ihop laget!
Örebro .-*Mackan*-.
2011-09-24 23:06
Styrelse har ju gett ett stort förtroendevotum till tränaren då man valde att förlänga med honom (vilket jag tycker var ett genomuselt beslut). Så jag antar att man anser denna säsong var ett simpelt snedsteg.

Tydligen verkar man (klubbledningen) anse att vår katastrofala säsong helt går att tillskriva skador på Anttonen, Haddad och Paulinho. Det är rätt idiotiskt då man inte kan ha varit helt obekant med två förstnämndas skadehistorik.

Vi riskerar kval, vi skulle komma topp-3 enligt den interna målsättningen. Det är ett generalmisslyckande.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-24 22:57
M.O.S // Ja jämförelsen är ju otroligt likt...
Örebro _Adde_
2011-09-24 22:52
Jag kan ta på mig ansvaret för denna säsong. Sådär, då kan vi vara konstruktiva och blicka framåt! ;)

AIK Saywee
2011-09-24 22:28
.-*Mackan*-.

Jag tror inte att någon kommer att ta ansvaret för denna säsong, de flesta verkar vilja skylla på en massa tramsiga grejer och på alla andra, vet ingen som kan tänkas ta på sig ansvaret, ingen som vill eller vågar, men det är klent jobbat av de flesta aktörerna ...

... jag är mycket besviken, men ger aldrig upp, aldrig ...

Örebro!
2011-09-24 21:20
Ha, Ha! Hockeyn startar med 4 bortamatcher pga av hallen och idag var det ett bottennapp och över 52 omg kommer nog ett par men inte många!
Örebro .-*Mackan*-.
2011-09-24 21:06
Hoppsan fem poäng ned till kvalplats. Det är starkt jobbat av alla ansvariga för klubben som hade målsättningen att komma topp-3.

Vem tar ansvaret för denna katastrofsäsong?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-09-24 21:06
Nån som vet hur det går med "Crespo"? Jag skulle gissa på att AIK kommer ge sig in i striden. Sällan sett nån mer vältränad fotbollsspelare, och de korta klippen som fanns på NA såg lovande ut. Sen tycker jag gott man kan ta ett snack med Berra igen. :)
Örebro M.O.S
2011-09-24 21:05
Jag brydde mig om hockeyn förr på ÖIKs tid, men det känns väldigt länge sen.Nu säger jag som Ekwall, låt käppakrigarna hållas.
Fotboll är den enda sporten!
ÖSK, ta tag i det här nu, poäng mot Trelle o vinst mot HBK så man kan slappna av!
Örebro M.O.S
2011-09-24 21:03
Örebro förlorade i hockeyn mot Oskarshamn..är det kris där nu?? Risk att åka ur? Krav på avgång?*s* Nyans..
AIK Saywee
2011-09-24 21:02
Talgoxen twittrar i mörkret ... ger aldrig upp liksom ... trots det oväntade kvalspöket

Heja SPORT!
Örebro Artwork
2011-09-24 20:23
Intervju med Mikael Steen!
Örebro Butterix
2011-09-24 20:04
höhö
Örebro Valderinho
2011-09-24 19:53
Emad Javanmiri gjorde 3 mål (hattrick).Trots att han var hårt markerad, gjorde han lite som han ville och skulle inte förvåna mig om Örebro vill se honom på provspel efter att dom ska kolla på honom, nästa helg. Han har kapacitet att bli något riktigt stort. När jag såg Mohamed Bangura visste jag att han skulle bli något stort. Jag har samma känsla nu!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-09-24 19:10
Godzilla//

Din hjärna börjar mer o mer att säga något om ditt nick. säg mig, kan vi övriga ÖSK:are göra något för att du skall må bättre? Sedan fattar du knappt enligt dig själv vet vad Ishockey är? Då skulle du varit med på 80-talet när man fick stå i-20 grader minst en timme för att komma in till ÖIK, eller åren innan när laget hette ÖSK.

Den förra säsongen var bunkern naturligtvis i sitt sämsta skick någonsin eftersom det var sveriges äldsta ishall. Att då inte ÖHK ville betala full hyra kan jag mycket väl förstå. Parterna enades, så vad är problemet?

Allt vad gäller nuvarande sportarenor och framtida har vi Örebroporten att tacka för, samtidigt som naturligtvis deras vanliga hyresgäster kan bli sura, gäller även ÖSK. Men Godzilla, fortsätt att läsa här så ofta du orkar, ta hjälp om så behövs. Men du kommer att lära dig en massa nya saker.

Ha nu en riktig trevlig lödagskväll!

Örebro Butterix
2011-09-24 19:03
hohoho här osar det katt minsann
2011-09-24 18:47
Godzilla//

Alla har rättigheten att bete sig dumt. Men du vet hur det brukar vara, en del missbrukar privilegiet och du har gått över den gränsen.
2011-09-24 18:47
Godzilla//

Alla har rättigheten att bete sig dumt. Men du vet hur det brukar vara, en del missbrukar privilegiet och du har gått över den gränsen.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-09-24 18:36
Sedan vill jag allt bestämt hävda att jag har bra koll på fotboll då jag följt det så länge jag kan minnas. Det är mycket förmätet av dig att slänga dig med ett sådant taskigt språkbruk. Hockey är jag den första att erkänna mina okunskaper i, jag tycker inte det är särskilt intressant. Men jag står dock fast i min åsikt att ÖHK inte sköts på ett speciellt bra sätt. Som någon annan påpekade är det en enda man man förlitar sig på. Förra året hade man en skuld till kommunen som gick till kronofogden. Vette tusan om det löst sig nu men ändå. Allt verkar inte frid och fröjd där som du påstår. Och så har du mage att säga att jag har dålig koll? Skärpning!
2011-09-24 18:33
ÖSK-Karl: höhöhöhöhöhöhöhö. Vilket oanade komiska talanger du besitter.
2011-09-24 18:31
Godzilla 16:46//

Nej, nej, jag har inget emot att förstå ditt nick. Att du befinner dig på apstadiet var för länge sedan lätt att räkna ut. Ta en banan eller två, sedan är väl kvällen räddad? Halka inte på skalen bara, men antar att du har hjälp med städningen o.s.v? Annars, skicka ett pm så skall jag se till att fixa det värsta hemma hos dig, allvarligt menat.
2011-09-24 18:20
Godzilla (kvar på apsdadiet)//

Något säger mig att det är kanon om du lämnar Ishockeyn! Skulle sannolikt vara lika bra att att du även lämnade fotbollen. Du har ju noll koll i båda stora sporterna i Örebro.

Kval eller nedflyttning närmar sig med stormsteg, vad gäller Ishockeyn så är det till elitserien och forbollen SE, trots DIN revoltionerande tränare. Vi får verkligen hoppas att vi får de tre poäng vi behöver mot HBK. För Prahl gentemot finnen imorgon är ju värre än kattens lek med råttan. Hoppas verkligen jag får äta upp det ;) För att inte göra någon upprörd så är jag en svenne!
Örebro!
2011-09-24 17:38
Nu är ju Fahlander en viktig man för hockeyn men fler har vaknat och fler sponsorer vill vara med på resan så nog är han inte ensam Falle! Slutpunkt på hockey! TFF imorgon! Sjätte raka torsken och Sixten sitter säkert! Kanon det!
Örebro!
2011-09-24 17:35
Bra, lämna hockeyn och koncentrera dig på SSSS!

Om två år om inte nästa lirar man Elitserien! Synd att konka då men du har säkert stenkoll!
AIK Saywee
2011-09-24 17:27
scouta Berra!

Var är han, denna lojale, ungdomliga, spänstiga talang som kunde nå högst i vårt svartvita lag?

BERRA, jag saknar faktiskt dina "talanger" .... och tycker fortfarande att det är tråkigt att du slarvades bort :(
Örebro gatutsio
2011-09-24 16:47
ösk-kalr,
är knappast någon skit jag kommer med
har inget emot personen fahlander.....han kan vara riktigt underhållande
däremot är det oftast rena lekstugan i öhk...........knappast så seriöst
som du tror
nog om detta................är här för jag älskar ösk
2011-09-24 16:46
ÖSK-Karl: vi får väl se vem som har rätt av oss om ÖHK om ett par år.
Jag varken fjantar mig eller skämmer ut mitt nick. Jag står för det jag skriver. Har du sådana problem att med hantera det? Nu lämnar jag förövrigt hockeyn och koncentrerar mig på ÖSK.
Örebro Miroslav kuba
2011-09-24 16:46
HBK-SFC 0-1 Barsom!! kvalstrcket ännu närmare ÖSK just nu. ILLA!!
Örebro Miroslav kuba
2011-09-24 16:44
Conjuration: Att det skulle gå riktgt så här illa för HBK som det gjort trodde man väl inte men att då åker är väl inte någon jätteskräll !! Jag tippa HBK på kvalplats!!
2011-09-24 16:33
gatuitsio//

Bra att du kröp fram ;) Det normala är ju annars att just Godzilla kommer med allt skit ;)

Mem Fahlander är vad som krävs och jag lovar, han är snäll om du lär känna honom, men han har hårda nypor om så krävs. Det gör det både i elitidrotten och näringslivet allt som oftast.
Annons: