/fotboll/osk/forum/3466.aspx/fotboll/osk/forum/3466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-09-25 21:52
Nu har jag läst Pelle´s krönika en gång till och funderar lite fortfarande, men börjar ana vad han irriterat sig på, men då är det lite feltajmat, kanske, eller?

Han vill nog med denna krönika tysta, nja kanske "hyssja" de,som kritiserat Sixten i år, men det blir liksom lite svårt, med det som Sixten tillsammans med de älvor han tagit ut, presterat och att han inte alltid helt perfekt coachat och bjudit alla förväntansfulla på fint spel och många poäng ,,, men jag vill skriva att Sixten har en bra spelidé, men den har sällan fungerat i år.

Undrar om PB omfattas av "alla" de som verkar tro att de vet?

Nja, den dära krönikan var väl sisådär ......
Örebro Mattias69
2011-09-25 21:46
Aspen// Jag vill verkligen inte vara supporter till ett lag där det finns supporters som uppför sig som AIK:s som kommer ner på träningar för att motivera spelare och som uppträder hotfullt om en spelare går till en konkurrerande klubb.

Det kan väl inte vara så att det är oss supporters det hänger på om ÖSK ska lyckas eller inte? Att vi har varit för snälla och det är därför som ÖSK ligger där de ligger.

Som någon skrev att vi har haft en hel del skador i år. Vidare så har nyförvärven kanske inte varit vad vi hoppats på och det kan delvis ses som otur.
Örebro Grixx
2011-09-25 21:45
Aspen// Ok du spyr inte på dom utan kallar dom fotbollsmördare istället;-)

Du talar om två kategorier här i forumet. Jag tror på en salig blandning.

Ser man så på AIK så är det ett lag som kan chansa hej vilt när det på något sätt alltid trillar upp en massa 08-slantar. Alla kan inte leka bort slantarna som AIK´s kravmaskiner. Övriga lags vinnarskallar är nog jämnt skägg, lite upp och lite ner ibland. Ok storstadsmentalitet ger väl lite mer vinnarskalle allt efter storlek på kommun.
,
Saywee// Knepigt är det. Berger som i stora stycken varit klockren tappade boll i parti och minut i andra. Det var inte väntat. P2 och Valdet har varit småskadade och stått utanför flera matcher. Islänningen kommer att bli riktigt bra med träning och erfarenhet men stundtals lite ostadig tidigare, dock i dag hyggligt bra.

I stora stycken riktigt bra match mot AIK. Förra matchen var det nog en miss av Sixten att ligga på försvar. Däremot var bytet med Valdet och Kilen klockrent. Kanske skulle en start med Valdet varit bättre och spelat till han var tvungen att byta? Samtidigt, om Valdet hade han gått in tidigt så hade motståndet varit starkt och hans ork/skada hade gjort sig påmind tidigare. Bäst var nog att gå in senare i matchen. 2-3 bollar var ju mer eller mindre inne men gav ändå en förlust.

Vi fick ingen utdelning trots pressen senast. Däremot fick Trelle det mot oss i dag. Vi har alla sett lägen i AS där ett lag håller på att vända matchen mot slutet. Vad är det som gör att det brukar bli den där extrema pressen? De blir ju bara i slutet och aldrig i början av en match. Valdets miss i bra la läge borde ha resulterat likaså kunde Staafs skott från sidan gått in.

Alec sa nyss att vissa saker sker bara i fotboll och man har ingen aning om vaför det blev si eller så.

Det krävs mycket analys och därmed några kapitel text för att komma en bit på väg. Vad som spelat in i årets resultat är mycket och sanningen vette 17 om man hittar men någonstans i närheten kommer man att komma.

Gääääst trött och segt på hjärnkontoret nu...
Örebro MrCrowly
2011-09-25 21:40
saywee // du kan ju inte bara klippa ut den text som passar dig och dina åsikter, du får ta med hela texten.

"När det kommer till fotboll vet i princip alla lika mycket om taktiken som ett lag lägger upp inför match och hur man bäst når framgång. Tränarutbildningar, många års erfarenhet med att jobba som tränare på alla nivåer, spelarkarriärer innan tränarkarriär och diverse pedagogiska och fysiologiska kurser betyder faktiskt ingenting i sammanhanget.

För ”Svenson på läktaren”, Klabbe i korvkiosken eller Rut vid souvenirshopen och fastighetsmäklaren Jan vet exakt lika mycket som alla tränare ändå. "
Benny Böckling
2011-09-25 21:36
Häcken Peta
2011-09-25 21:19
Hur är det med Paulinho nu för tiden? Skadad eller formsvag, vilket är det?
Örebro Miroslav kuba
2011-09-25 21:13
Borde inte Viktor Noring i TFF vara en bra värvning för ÖSK till nästa säsong. Alvbåge blir ju inte direkt yngre och han kan ju behöva lite ung o bra konkurans. Han har ju inte varit riktigt lika bra denna säsong .
AIK Saywee
2011-09-25 21:09
I Pelle Blohm´s krönika, som på något sätt är intressant, finns följande avsnitt som man kan fundera lite extra över ...

"Tränarutbildningar, många års erfarenhet med att jobba som tränare på alla nivåer, spelarkarriärer innan tränarkarriär och diverse pedagogiska och fysiologiska kurser betyder faktiskt ingenting i sammanhanget."

.... där kan PB faktiskt ha rätt, för hur utbildad man än är och vilken bakgrund man än har, så har man inte förmågan, att utnyttja kunskaperna, eller kommunicera och agera utefter det allra bästa, för i detta fall ÖSK, så spelar det liksom ingen roll.

Intressant, men lite konstig krönika, förstår inte riktigt varför han irriterar sig på andras inlägg i tidningen, känns inte konstruktivt helt enkelt ...

Men, vad vet jag, han får väl betalt för vad han skriver, men jag skriver gärna gratis ;)

Heja SPORT!

Örebro Aspen
2011-09-25 21:07
Det verkar finnas två kategorier här på forumet. Dels dom som är nöjda med att vi klarar oss kvar i AS och dels dom som kräver vinst och medaljer.
Det är den senare kategorin som Sixten i bland säger att han saknar i ÖSK, vinnarskallarna. Direkta motsatsen till ÖSK är nog AIK där man har några supportergrupper kräver vinst och medaljer stenhårt.
Frågan är, kan ÖSK bli ett lag av vinnarskallar om supportrarna är nöjda med dagen resultat och situation?
Örebro Aspen
2011-09-25 20:58
Grixx// om du läser mitt ursprungs inlägg och gatutsio svar ser du var spyorna kommer från. Jag hakade på, det ska inte upprepas
Örebro D. McGrain
2011-09-25 20:53
Aspen: Ursäkta, kanske var lite otydlig...jag vill ha MINST 5 år till med Sixten. Jag tycker vi har ett spelande lag som vi inte haft någonsin förr, och klubben utvecklas hela tiden. Och att sälja två landslagsspelare gör att laget fösvagas markant = längre ner i tabellen. Att vi sen har otur (?) med mkt skador lastar jag inte heller Sixten för. Avslutningsvis menar jag inte att Sixten är ofelbar, även han måste göra en grundlig analys över säsongen (sig själv och laget), för visst är den här säsongen ett fiasko trots allt.
AIK Saywee
2011-09-25 20:52
rirobban,
att tränare kritiseras när det går sämre, eller till och med mycket sämre ibland, än förväntat alltså, är inte särskilt ovanligt, precis som du antyder.

Därför anser jag, att det inte är speciellt knepigt denna gyllene säsong, att den helige Sixten får kritik, men några verkar inte klara av detta, eller tolkar jag fel bland alla inlägg?

Detta tycker nämligen jag är lite märkligt ...
Örebro Knotte
2011-09-25 20:48
För engångs skull överrensstämmer NA:s spelarpoäng med verkligheten
Örebro MrCrowly
2011-09-25 20:44
Pelle Blohm:
Alla verkar tro de vet allt

Säger som Pemo, läs den.:)
Örebro MrCrowly
Pelle Blohm:
Alla verkar tro de vet allt

Säger som Pemo, läs den.:)
AIK Saywee
Grixx,
Jag håller nog med dig till viss del, men vill även tilläga, att Sixten måste kanske bänka de spelare som inte förstår hur de skall spela, eller placera dem utanför truppen, för jag inbillar mig att även han är "delaktig i det dåliga spelet"?
Örebro Conjuration
2011-09-25 20:33
Pemo du skulle ju kunna länka den också...
AIK Saywee
2011-09-25 20:32
Tror att det kan bli en spännande Superetta nästa år, för min del, om Varberg går upp förstås.

Halmstad
Falkenberg
Varberg

.... flera derbyn och mycket publikt :)
Örebro Grixx
2011-09-25 20:30
Lite som Berger sa att vi måste gå tillbaka till spelet där vi passar runt och håller boll.

Varför går laget in och spelar hyggligt och sedan glömmer det de ska göra och bara tappar spelet.

Jag går tillbaka till mitt gamla tjöt om att passa bollen nere på mattan och sluta tjonga. Så fort vi slutar med det som vi är bra på "passningsspelet på mattan" så blir det höga chansbollar....några går hem men vi tappar de flesta bollarna och andra laget får bollen och chanserna om och om igen....helt i onödan.

Kom närmare mål och mer rörlighet och sök boll, stå inte och vänta.

Aspen/ Intressant att du spyr över andras åsikter....intressant. Är du sån´;-)
Örebro pemo
2011-09-25 20:24
Nu finns Pelle Bloms krönika på NA:s hemsida.
LÄS DEN ALLA.!!
Örebro rirobban
2011-09-25 20:22
Både Prahl och Rehn har blivit kritiserade av de egna supportrarna, liksom Sixten. Håller med om att Rehn verkar vara "mysgubbe" och kanske kan ha en bättre dialog med både spelarna och media, men han behöver nog någon bredvid sig :) Prahl är slut...
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-25 20:10
Prahl kanske söker jobb snart ;0)
Örebro Conjuration
2011-09-25 19:59
Rirobban//

Stefan Rehn är min favorit i sådna fall, mysgubbe #1 ;)
AIK Saywee
2011-09-25 19:55
rirobban,
jag har aldrig krävt att Sixtren skall sparkas, men vill ändå skriva
att vore väl konstigt om det inte fanns någon tränare som kunde motivera och tända killarna, för den förmågan verkar ju Sixten för närvarande inte ha?

Är det den "kontinuitet", som vi har upplevt under detta år som eftersträvas, då vetet tusan hur kommande år kommer att bli.

Jag förväntar mig mer av både spelare och tränare, det är ju de som har det största ansvaret under den tid spelet pågår!

Heja SPORT!
Örebro ÖSK Fans
2011-09-25 19:54
Vi behöver en spelskicklig Tobias Grahn till nästa säsong.
Vi behöver en sugen Sise till nästa säsong
Vi Behöver en Stabil mittback i Torlak till nästa säsong
Vi behöver en Erdin Demir(TFF) som är grym vänsterback till nästa säsong

Vi behöver inte Nordback,Khilberg,Erik N,Staaf ,Dennis och Haginge till nästa säsong

Men dom flesta här inne tycker att vårat mittfält är bra..men i ärlighetens namn har det väll bara varit bra en halvlek mot AIK.

Min start 11a 2012

----------------------------------------Alven--------------------------------------

---Anttonen-----------------Wikström----Torlak--------------------Demir--

---------------------------Grahn-----------Berger--------------------------

----------------------------------------Nordin----------------------------------------

---------Paulinho---------------------Haddad------------------------Valdet

Bänk: Nurme
Wovven
Eidur
Sise
Astval
Atashkadhe
Örebro Miroslav kuba
2011-09-25 19:51
Saywee håller med måste vara riktigt surt för Trelleborg om det visar sig att det skiljer mindre en tre poäng lagen emellan när säsongen är över.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-25 19:50
Offensiva ÖSK!!!!
AIK Saywee
2011-09-25 19:47
Jag hoppas verkligen, att inte SFC vinner någon fördel,
AS-spel 2012 eller kvalspel,
pga de tre fuskiga knallskottspoängen, som tilldelades av Lagrells lakejer!

Örebro rirobban
2011-09-25 19:47
Alla som vill se Sixten sparkad... vem vill ni ersätta honom med? Jag vill mer än gärna ha minst 1 realistiskt namn, har änsålänge inte fått något sådant. Man kan inte bara sparka en tränare och sedan inte ha någon annan att ta in.
AIK Saywee
2011-09-25 19:45
Härligt mål av Berger, kul med en pinne, men tråkigt med så dåligt spel, återigen.

Jag tror inte att vi skall behöva kvala, men Halmstad hemma kan bli lite lurigt, de kan ju spela helt utan nerver, vilket inte våra nervösa killar kan, publikens och klackens förväntningar på vår hemmaborg kanske blir för stor?

Årets svartvita seriespel är faktiskt ett fiasko, men jag längtar efter cupmedalj :)

Heja SPORT!
Annons: