/fotboll/osk/forum/346.aspx/fotboll/osk/forum/346.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Benny Böckling
2017-02-13 22:08
@Pedretti - Admin:

Nej bara nej.
Örebro Pedretti - Admin
2017-02-13 22:07
@Asbjörn#10 - Admin:
På sida 44 i det femte kapitlet i SVFFs tävlingsbestämmelser för 2017. Så står det i paragraf nio, i det sjätte stycket, följande: "Avstängning till följd av uppnått antal varningar eller till följd av utvisning i tävling som avslutas innevarande säsong, upphävs inför ny säsong." Så om jag tolkar det rätt så upphävs hans avstängning i och med att denna match avslutade vår tävlingssäsong 2016. Hade vi fått lov att kvala hade avstängningen hängt med.
Örebro öörebrooo
2017-02-13 22:04
Inspelning med Åström imorgon, passa på och slänga iväg frågor nu när chansen ges.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-02-13 21:44
Någon som på rak arm har koll på vad regelverket säger om att Almebäck fick ett direkt rött kort i säsongens sista match förra året? Har han en avstängning att vänta i årets premiär eller ströks detta helt i samband med att förra årets säsong tog slut?
Örebro Pedretti - Admin
2017-02-13 21:01
Riktigt sega tider nu.
Vad säger forumet om idén om inverterade ytterbackar?
Vi fick ju se Ring på högerbacken förut och det såg inte alltför dåligt ut.
Frågan är ju hur det påverkar spelet.
Ring har en okej passningsfot och en inläggsfot av mixad kvalité, där hans inlägg till Sköld mot Kalmar var höjdpunkten.

Sen kan man undra hur speluppbyggnaden kan påverkas av detta.
Då ingen av våra ytterbackar har en riktigt vass inläggsfot, så är detta en egenskap hos våra ytterbackar jag inte skulle sakna.

Jag tror dock inte att detta är något experiment värt att genomföra på båda kanterna, då jag inte tycker ytterbackarna har spetsegenskaper i spelet med boll som gör experimentet värt det.

Men vad tror ni?
Hur skulle spelet se ut om Lorentzson var på vänsterkanten och Ring,eller Pa Konate(!), var på högerkanten?
Hagges vänsterfot
2017-02-13 19:21
Kom igen nu Sköldmark! Det går så slött nu
AIK Saywee
2017-02-13 17:53
Jepp, senare i höst!
Hammarby Ludmilla!
2017-02-13 17:19
Har ni fest?
Loppan i Axens skägg
2017-02-13 15:17
Omoh sände precis live från sin instagram där han pratade mycket om att Aldrig ge upp och idag ger många unga spelare enkelt upp och börjar jobba på Ica och jag citerar hans ord "men faktum är att jobba på Ica är inget bra jobb"
Han gjorde en El Kabir helt enkelt ;)
Örebro Benny Böckling
2017-02-13 14:48
@Restalundsv:

Brändh är säkert lite sleten efter Portugal resan... Måste väl mena Besara?
Örebro Restalundsv
2017-02-13 14:42
I laget med gula västar står Fagerström i mål. Hamren, Brendan, Ring, Omoh, Haginge, Ayaz, Rogic och Mbombo. I andra laget står Oscar Jansson i mål. Utespelare Valgardsson, Almebäck. Nordin, Sema. Berisha, Lundberg, Ajdarevic och Sköld.

Från NA liverapport från träningen. Vem är Berisha? Någon junior eller är
Det en felskrivning?
Örebro Vinnartradition
2017-02-13 12:47
Träningsmatcher i all ära, men på lördag börjar det som betyder något. Tävlingssäsongen och Svenska Cupens gruppspel.

ÖSK inleder gruppspelet med att ta emot anrika Åtvidabergs FF på hemmaplan. Tävlingssäsong innebär ökade krav på våra spelare men även på oss själva som supportrar. Cupen är den kortaste vägen ut i Europa. Det ska vi ta vara på!

Under föregående säsonger har vi i samband med Svenska Cupen huserat på Sektion F med god uppslutning som resultat. På lördag är det åter dags att dra ihop kompisgänget, ställa er på Sektion F och sjunga högt för Örebro Sportklubb.

De som köpt säsongskort går in fritt mot uppvisande av detta och de som inte införskaffat det än, gör det innan lördagens match!

Inför matchen bjuder Kubanerna in till en gemensam uppladdning på Harrys. De slår upp portarna för oss kl. 11.30 och vi har i vanlig ordning förmånliga priser på menyn:

Harrys Hamburgare med rökt chilimajonnäs, picklad rödlök, bacon och två sorters ost. Serveras med pommes och saltgurka. 109 kr.

Uppladdningens rätt (olika från uppladdning till uppladdning). 109 kr.

Lax Café de paris. Grillad laxrygg med fru Boubieres klassiska kryddsmör. Serveras med grillad citron, frissesallad, morots och selleri krudité samt dillslungad potatis. 149 kr.

Stor stark/cider 40 kr
IPA 70 kr
Örebro bitter 70 kr

Det kommer under uppladdningen vara möjligt att anmäla sig till årets första bortamatch i Norrtälje, lördagen den 25/2.

Vi jobbar på att göra klart med en gäst till uppladdningen och hoppas inom kort kunna återkomma med mer information om vem det blir.

Vägen mot Europa är öppen – slut upp på Harrys och Sektion F på lördag!
Örebro Orlok
2017-02-13 11:09
@Hitta avslut!!:

Det nyaste jag hittar är länkad artikel från 2016-05-16 där ordföranden säger att det fortfarande är aktuellt och att samtal pågår.
Låter som ett Nigeria-brev men vem vet...
Det har iaf inte påverkat deras ekonomi positivt än.
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-13 10:40
Det där var väl bara rent nonsens?
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-02-13 10:21
Enligt artikel från mars 2015 har samarbetet med Libyen inte kommit igång. Landet har ju två rivaliserande regeringar. Det verkar ju något udda om prio ett när den ena regeringen tagit kontroll över landet är att utbilda fotbollsspelare i Östersund, men vem vet.
Örebro Aspen.
2017-02-13 10:18
@Orlok:

Kan man tänka sig en mindre stabil affärspartner än Libyien??
Örebro Orlok
2017-02-13 10:04
@Bengt-Erik Gårdefors mustasch:

Angående Östersunds ekonomi, den har ju varit på tal tidigare i vinter angående deras ekonomiska förutsättningar att erbjuda höga löner eller inte. Hur har det blivit för deras del med det här med att de ska utbilda Libyska spelare mot betalning (se länken).
Loppan i Axens skägg
2017-02-13 09:50
Tycker personligen det är totalt ointressant. Vad kan de om fotboll? För övrigt är de alltid "storklubbarna" som är med på de där listorna.
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-13 09:48
En lista med "bäst värvningar" innan ens säsongen startat... tunga stoff av Bladet :)
2017-02-13 09:40
Ska man vara noga bör det vara nio klubbar med bättre ekonomi än ÖSK, nu när HeIF åkt ur. MFF, AIK, BKH, IFE, DIF, IFKG, Bajen, Peking och KFF. Vi måste väl ändå ligga lite högre än HBK, Giffarna, AFC, ÖFK, Sirius och JSödra? Kanske kan vi gå förbi KFF snart t.o.m.? Antar att man borde mäta en mix av omsättning och eget kapital.
Örebro Minatankar
2017-02-13 08:59
@Restalundsv:

Det finns tio klubbar med bättre ekonomi än ÖSK. Var och en av dem kan värva flera spelare och någon ett helt lag till större genomsnittliga pengar än vad ÖSK kan lägga på sin största investering.

Mot den bakgrunden är det inte förvånande, speciellt som ÖSK ännu inte gjort sin största satsning.
Örebro Aspen.
2017-02-13 08:35
@Restalundsv:

Man undrar om om våra värvningar ska finnas på denna lista. Vi ska värva utveckling- eller renoveringsspelare och dom finns inte på AB lista.
Örebro Restalundsv
2017-02-13 08:27
Ingen av våra nyförvärv är med topp 21 över allsvenskans bästa värvningar hitills enligt AB Plus. Är det inte snålt?
Örebro Restalundsv
2017-02-13 07:15
Tänkte vara lite optimistisk. Tror vi landar ett nyförvärv denna vecka. I sämsta fall en provspelare. Inte många rykten nu, tror man gör en "Rogic värvning" dvs en oväntad värvning man inte hört om, men en bra värvning. Finns det några intressanta namn därute, någon som inte fått kontrakt än? Någon gammal AS lirare kanske. Vad tror ni?
2017-02-12 23:52
Det är lite tokigt att Åtvid-matchen krockar med ÖSK-Ljusdal i bandy, matchstart kl.14 i båda matcherna. Bandyn spelar ju faktiskt för elitseriekval (otroligt nog). Vore vackert om Åtvid flyttas till kl.16, men gissar att det inte går.
Örebro ÖnSKar
2017-02-12 22:31
@Nubbli:

Jag har tidigare mejlat Simon om att man inte kan se tiden från västra stå och fick då svaret att de har köpt till så tiden nu kommer finnas med på storbildsskärmarna.
Loppan i Axens skägg
2017-02-12 22:19
@KalleTeodor - Admin:

Frågade du om det kan bli klart med ett nyförvärv veckan som kommer? Hade vart intressant med en intervju med Sköldmark.
Keep the good work up!
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-02-12 22:04
För övrigt så börjar gränsen nås för flera av er nu. Personliga påhopp är inte ok. Klarar ni inte av att hålla linjen blir nästa steg avstängning. Alla som på något vis varit nära den gränsen i helgen är härmed varnade. Känner du dig träffad? Ta ett djupt andetag och stämpla ut självmant något dygn.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-02-12 22:01
@Brandao:
Jag hade kontakt med Sköldmark tidigare ikväll och frågade om det fanns någon substans i ryktet. Svaret Jag fick var att "Ryktet stämmer INTE". Sen får en tolka det hur en vill. Ordagrant skrev jag: "Hej Magnus. Det har börjat florera ett rykte om att MFFs Pa Konate varit i Örebro i helgen och träffat dig. Är det något som du kan säga något om?"
Loppan i Axens skägg
2017-02-12 21:45
@Brandao:

Sällan jag blir upprörd med det sagt tycker jag inte de var okej sagt igår bara för du fick kritik från skribenter.
Annons: