/fotboll/osk/forum/3458.aspx/fotboll/osk/forum/3458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro BandW
2011-09-27 21:29
Vi talar om långa spelare ...
Jag tror att Juan Robledo(mittback). Han spelade i Mjallby innan, Han är så bra i luften,
nu är han i Turkiet, men hans kontrakt fram till maj 2012.
Titta här ¡¡¡

http://www.youtube.com/watch?v=doIXjj1ZkHU
Örebro Bulten i Boo
2011-09-27 21:26
Saywee/ Blåvitt tycks ha släppt iväg åtta spelare från den trupp de startade säsongen med (de gråmarkerade). Kanske en bra idé? Starta med många spelare i truppen och sedan låna ut/ släppa iväg dem man inte tror är nåt för startelvan under den närmaste tiden?
Örebro Bulten i Boo
2011-09-27 21:14
Saywee// Helt sant
AIK Saywee
2011-09-27 21:12
BiB,

Blåvitt, Häcken och Elfsborg visar dock att det är möjligt att göra skapliga resutlat med max 25 gubbar .....
Benny Böckling
2011-09-27 21:09
Oscar Berglund skulle jag gärna se i ÖSK
Örebro svartvitseger!
2011-09-27 21:09
Värva Marcus Sahlman! Om ryckterna stämmer om alvbåge ska lämma gör det inget . Marcus Sahlman är klart bättre!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-27 21:00
Intressanta alternativ att kunna värva till säsongen 2012.

Målvakter:
Karl-Johan Johnsson, 21 år, Halmstads BK, kontraktslängd: 2012
Kristoffer Nordfeldt, 22 år, Brommapojkarna, kontraktslängd: 2011
Marcus Sahlman, 26 år, Tromsö IL, kontraktslängd: 2011
Jonas Sandqvist , 30 år, Ålesund FK, kontraktslängd: 2011
Oscar Berglund, 27 år, Assyriska FF(inlånad från Helsingborgs IF) kontraktslängd: 2012
Ole Söderberg , 21 år, Newcastle United, kontraktslängd: 2012

Backar:
Andreas Dahlén, 28 år, FSV Frankfurt, kontraktslängd: 2012
Christoffer Wiktorsson , 22 år, Degerfors IF, kontraktslängd: 2011
Petter Hansson, 34 år, AS Monaco, kontraktslängd: 2011
Marcus Andreasson, 33 år, Lierse SK(Belgien), kontraktslängd: 2012
Tom Söderberg, 24 år, BK Häcken, kontraktslängd: 2012
Mohammed Ali Khan, 25 år, BK Häcken, kontraktslängd: 2011
Olof Mård, 22år, Gefle IF, kontraktslängd: ?
Matias Concha, 31 år, VFL Bochum, kontraktslängd: 2011

Mittfältare:
Patrick Osiako, 24 år, Mjällby AIF, kontraktslängd: 2011
Tobias Grahn, 31 år, Mjällby AIF, kontraktslängd: 2011
Ari Skúlason, 24 år, GIF Sundsvall, kontraktslängd: 2011
Fredrik Holster, 23 år, GIF Sundsvall, kontraktslängd: 2013
Yussif Chibsah, 27 år, Gefle IF, kontraktslängd: 2011
Pontus Farnerud, 31 år, Stabaek IF, kontraktslängd: 2011
Daniel Nordmark, 23 år, IF Elfsborg, kontraktslängd: 2011

Anfallare:
Johan Andersson, 28, Stabaek IF, kontraktslängd: 2011
Mattias Andersson, 29 år, Odd Grenland, kontraktslängd: ?
Al Hassan "Crespo" Kamara,18 år, Bodens BK, kontraktslängd: ?
Emad Javanmiri, 21 år, Ankaret FK(Div 6), kontraktslängd: ?
Zlatan Muslimovic, 30 år, Kontraktlös, kontraktslängd: Ingen
Dinko Felic, 27 år, Syrianska FC, kontraktslängd: ?
Joe Sise, 21 år, Halmstads BK, kontraktslängd: 2011

Några spelare som skulle kunna vara intressanta. Min lilla lista är en blandning av rykten och mina egna önsketänkanden. Ni får gärna lägga till någon som ni tycker jag har glömt :).
Örebro Bulten i Boo
2011-09-27 20:55
ÖSK-Karl// Förtydligande kring vad jag tidigare skrev om deklarationers offentlighet:

SKATTESEKRETESS (9 kap. 1 § SekrL):

Sekretess gäller för uppgift som avser enskilds personliga eller ekonomiska förhållanden i myndighets verksamhet, som avser bestämmande av skatt eller som avser taxering eller i övrigt fastställande av underlag för bestämmande av skatt.

/....../ denna regel är tillämplig på deklarationer i allmänhet (RÅ 85:2:62) till ledning för taxering. Vidare kan betonas att denna sekretessgrund saknar möjligheter till utlämnande oavsett om uppgifternas utlämnande inte kan antas medföra skada eller men för den skattskyldige. Sekretessen är med andra ord absolut och faller handlingen in under denna regel får den ej lämnas ut med undantag för att den enskilde lämnat sitt samtycke (14 kap 4 § SekrL). /...../ deklarationer till ledning för taxering är allmänna hemliga handlingar som endast får lämnas ut om den skattskyldige lämnar sitt samtycke.
AIK Saywee
2011-09-27 20:50
BiB,
men 25 verkar väl rimligt, det är ju två elvor och några till?

Dessutom sparar man kanske en slant ...

... jag tycker det är bättre att invänta och se var det eventuellt behöver förstärkas.

Trupper kring 30 och därutöver, förstår jag mig inte riktigt på?
Örebro Bulten i Boo
2011-09-27 20:43
Saywee// Det där/här med antal spelare i respektive trupper varierar en hel del. Det tycks inte finnas något direkt samband mellan antal spelare i truppen och tabellplacering. Data nedan är hämtad från aktuella trupper enligt Svensk Fotboll. Verkar vara helt up to date. Så här ser truppstorleken ut för respektive lag i fallande ordning:
DIF 34
TFF 34
HIF 33
GAIS 30
KFF 30
MFF 30
Syrianska 30
ÖSK 29
IFK N 28
AIK 27
Gefle 27
Mjällby 27
Elfsborg 25
HBK 25
Häcken 24
IFK G 23

Såväl median som medelvärde är 28,5. ÖSK ligger ju onekligen rätt nära mitten. Inte för få och inte för många i truppen om man ska lita till att lagom är bäst...
AIK Saywee
2011-09-27 20:03
gatutsio, tackar, det var nog så jag trodde ...

... men är det någon som vet, anledningen till, eller syftet med att dela ut dessa tabellplaceringspengar?
AIK Saywee
2011-09-27 19:24
En trupp på 25 giganter/eleganter bör väl vara rimlig?
Örebro gatutsio
2011-09-27 19:03
svff delar ut pengar efter tabellplacering
blir nog ett rätt så stort tapp där
men har inte siffrorna / placering
AIK Saywee
2011-09-27 18:58
Mina önskningar 13:37 gäller nyförvärv och målvaktsfrågan.

I övrigt har jag ju lite önskningar om att vi bantar truppen lite grann, för ekonomin´s skull. För detta miserabla år, kanske inte ger oss kalkylerad publikintäkt och en del sponsorer har kanske inte bestämt sig för framtiden.

Vet inte heller om SvFF delar ut pengar efter tabellplacering?
Örebro Trivseltorsten
2011-09-27 17:29
Osiako dementerar @ NA.se ....
Örebro Valderinho
2011-09-27 15:46
Problemet med ett "kort" mittfält är väl främst på utsparkarna/insparkarna.
Med en en stor och stark "nia" som kan komma ner och hjälpa till. Alternativt
Grahn, om han kommer till oss. Han är 1.89 lång.

Jämfört Grahn och Osiako nu på slutet och stundtals har Osiako slagit bort väldigt många enkla bollar, när han är på topp, då är han en klasspelare.
Grahn kämpar och kan liknas vid en härförare på planen, där han domderar.
Han är dessutom rörlig till skillnad från Nordback som gömmer sig i passningsskugga för det mesta.

Grahn och Osiako. Ja tack!

Sen vill jag se Joe SIse som backup till Haddad. En perfekt spelartyp som är lik Haddad i spelsätt. Dessutom är han ung. Som ersättare till Wowoah, Erdin Demir(!?). Sen får vi hoppas att Antonnen är skadefri, Haginge backup,och Wirre 3:e alternativ. Värva en etablerad mittback. Sen en anfallare som ersättare till Staaf. "Crespo" och div. 6 anfallaren ska bli intressant att följa.
Förläng sedan med Alvbåge, även om jag tycker att han inte gjort någon kanonsäsong.

Bort med alla medelmåttor, Staaf, Denis, Erik.N, (KIhlberg slutar) Nordback(Bankjobb) Rosendal.

NU ser det bra ut!
Örebro pemo
2011-09-27 14:43
Jag tycker att vi skolar om Hagge till en "nia". Han är bra på huvudet, orädd och ganska snabb. Han har ju ändå ett långt kontrakt. samtidigt håller vi honom borta från egna straffområdet. ;)

Osiaka? Tja, då får vi väl ett mittfält med medlelängd 170 cm. Möter vi då tex AIK med RÅP på mitten så får vi inte en enda höjdboll.
Fast, fotboll spelas bäst efter marken.

Nä, jag håller med föregående forumister. Vi behöver en härförare och en stark mittback. Ung eller gammal spelar ingen roll. Det har AIK , MFF och HIF bevisat.
AIK Saywee
2011-09-27 13:37
BoP,
vi är helt överens, en target till, två backar av klass och målvaktsfrågan bör lösas innan inskolningen börjar för 2012 års svartvita upplaga, med guld i sikte.

Även om mittfälltarna är "korta", så finns det många.

Men en härförare vore roligt att ha i laget, för det räcker inte med Sixten bredvid den vita långa linjen ...
Örebro Bastard on Parade
2011-09-27 13:24
Osiako är en duktig innermittfältare. Jag vill nog se en mer fysisk spelare som dessutom gärna får vara bra på huvudet om vi även ska spela med Berger och Gerzic centralt. Osiako känns ganska lik Berger till spelstilen även om jag inte sett särskilt mycket av Osiako den här säsongen.

En Kihlberg ala 2008 är vad ÖSK behöver till nästa säsong. Alternativt en Bedoya-typ, men frågan är om inte mittfältet blir för dåligt defensivt då?

Något säger mig att kommande silly season kommer bli jobbig. Ska vi envisas med att spela med en ensam central anfallare måste vi ha en liknande spelartyp som Haddad som backup. Vi behöver förstärka backlinjen med minst 2 spelare som går in i startelvan. Lämnar Alvbåge måste vi få in en riktigt bra målvakt dessutom.
AIK Saywee
2011-09-27 12:58
gatutsio,

jag tror tyvärr att du har rätt ...

en "härförare" måste nog köpas in?

Detta innebär ofta och tyvärr att veteraner och talanger måste acceptera en ny lirare i truppen, som kanske aldrig tidigare kämpat för ÖSK.

Sådant där är lurigt, eller finns det någon tänkbar "gammal" spelare som har ett svartvitt hjärta och vinnarhjärna. som skulle kunna komma hem ?
Örebro gatutsio
2011-09-27 12:53
saywee,
nej en eller flera såna spelare måste köpas in
anser att det är prio ett i nästa fönster om vi ska gå till topp
tycker att det inte ska vara så svårt att se vilka egenskaper som saknas i truppen
kanske svårare att få tag i dom
men det har vi folk som har betalt för att göra
AIK Saywee
2011-09-27 12:50
ÖSK-Fans, jag är också lite tveksam till Grahn ?

Det viktiga är att härföraren och Sixten kommer överens och kan kommunicera rakt och ärligt både vid match, men även offside ...
Örebro ÖSK Fans
2011-09-27 12:44
Saywee

det verkar inte finnas någon sådan i truppen nu..

Grahn har ju en jävla inställning och kräver mycket av sina medspelare. men jag vet inte om han kan ta det ansvaret. vad tror du?
AIK Saywee
2011-09-27 12:41
Finns det någon "härförare" i dagens trupp, bland vetaraner och talanger som kan tänkas ta den rollen, på vägen mot det utlovade guldet, eller måste vi köpa en sådan?

En spännande cup och en spännande Silly Season väntar , för det allsvenska seriespelet har av någon eller några anledningar kollapsat totalt ...
AIK Saywee
2011-09-27 12:08
gatutsio,

ja det är faktiskt kul, jag hakar inte upp mig på ett speciellt nic ...

.. det är innehållet i texten som skrivs, som jag ibland håller med om, ibland berömmer och ibland bemöter.

Fast oftast scrollar jag bara på ...

Heja SPORT!
Örebro gatutsio
2011-09-27 12:05
saywee,
kul att vi kan vara överens ibland
vi har ju ändå samma önskan om ett bättre ösk
tycker som du,är precis vad som måste till
AIK Saywee
2011-09-27 11:55
gatutsio och Godzilla,

ja, nu är vi rörande överens, för denna uppgift har inte Sixten själv klarat av så bra, bredvid arenornas spelbara område ...

.. han behöver någon/några som kan ta tag i spelet, ryta till och ge järnet, under pågående match.

Armarna i kors duger inte, om man skall plocka medaljer, eller?
Örebro gatutsio
2011-09-27 11:53
godzilla,
visst behöver vi en sådan mittback
helt rätt
isåfall får vi två flugor i en smäll
försvaret håller inte allsvensk toppklass,varken defensivt eller offensivt
Örebro Butterix
2011-09-27 11:51
såg ni rydström med gummihjälm och allt i Sportnytt igår. en härförare av rang. där spelas det även om kff bäst blir åtta
AIK Saywee
2011-09-27 11:48
MMS, verkar "spännande"

" Mittfältaren har i år noterats för 17 matcher varav tolv från start och ett mål."

Undrar vilka han skulle kunna tänkas peta ut från vårt (Sixten´s) stora (=till antalet spelare) mittfält, "veteraner", lån och eventuella "talanger"?

Jag vill nog helst ha en target och ett par backar, i första hand, samt att man löser målvaktsfrågan smart och snart ....
Annons: