/fotboll/osk/forum/3452.aspx/fotboll/osk/forum/3452.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kenya
2011-09-30 14:35
ÖSK-Karl/ Du vet mycket väl varför jag påpekade ditt användande av "finnen". Du använder det alltid med negativ ton och det tycks alltid drabba Sixten. Har aldrig sett dig skriva kosovoalbanerna när du pratat om Rama och Kush. Aldrig sett dig referera Nordin som "juggen". Har inte ens sett dig kommentera övriga finländare, se Nordback, Riski, Wirtanen som usla finnar när det gjort en dålig match.

Vi vet alla att du har en personlig vendetta med Sixten och att du inte ens skulle kunna kalla honom vid namn eller ge honom cred efter ett cup-guld.
Man kan dock uttrycka sitt missnöje utan att göra det till personliga påhopp av ledare vilket jag tycker du har varit nära att göra ett par gånger. För övrigt heter det tyskar och inte tyskländare.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-09-30 14:08
Conjuration//

Förstår din fråga till Kenya, kanske forumreglerna måste ändras då jag skrev finnen?. Tänker t.ex på den fd. tyska tränaren i Assyriska, han TV-profilen som går under namnet tysken, fär man skriva det Kenya eller skall det vara Tyskländare?
Djurgården ×huddinge_sjukhus×
2011-09-30 13:59
Har just scannat långenlistan och lämnat in spelet. Jag tror mig ha tagit ut tre riktigt bra vinnare (fast det tror jag iofs varje gång).
Man United- Norwich 1:a.
Valencia-Granada 1:a
Örebro-Halmstad 1:a

Lite konstigt att Ösk-Halmstad ens är med på listan, de är ju helt avsågade? Samtidigt måste ni vinna för att vara 100% säkra.

Hursomhelst, 400kr double or nothing. Kämpa ÖSK!

Örebro kenya
2011-09-30 13:57
Con/ Det måste vi givetvis fråga honom men tills dess är det amerikanen som gäller.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-09-30 13:56
Saywee//

Scrollade igenom inlägg, har varit långt från Örebro ett tag. Därav att jag missade Almtuna, men på tisdag mot Rögle är jag på plats ;)

Däremot tänker jag inte utsätta mig för risken att eventuellt se hårdsatsande ÖSK tappa poäng mot HBK på söndag. Men går eventuellt mot MFF och om vi mot förmodan når finalen i cupen. Mina besök på BA-fotboll kommer med största sannolikhet att bli sporadiska så länge vi har mannen med armarna i kors kvar och Herr Sjögren. Tur vi lever i ett fritt land. Men snart är det SM-Final, akta dig för Indianera.......
Helsingborg HIF Skånes Stolthet
2011-09-30 13:32
Skriv gärna här eller skicka PM, går bra vilket som.
Helsingborg HIF Skånes Stolthet
2011-09-30 13:31
Hej!

Jag är med i Drömelvan och tänkte höra med Er om Ni kan ge mig några tips på heta Örebro spelare? Tror Ni kommer vinna mot HBK.

Hur ser skadeläget ut i Er trupp? Hur är Riku Riski? Är han skottglad? Håller han till som anfallare eller mittfältare?

Hur är Berger? Defensiv? Offensiv?

Patrik Haginge, går han upp mycket på fasta situationer och är offensiv trots han är back?

Tacksam för svar och Lycka till =)
Örebro Conjuration
2011-09-30 13:28
För övrigt, Kenya är det okej ifall vi kallar amerikanen för jänkare eller är det rasistiskt?
Örebro Aspen
2011-09-30 13:18
Jänkaren är redan 27 år nu, 28 nästa år. Det finns flera yngre lovande med AS och/eller S1 erfarenhet. Varför äldre gentlemen??
Örebro Conjuration
2011-09-30 13:06
Jag vill ha Alvbåge! Kan inte hans fru ställa ultimatum om att stanna?

Jag vill inte ha någon jänkare som spelat i Finland. Ser hellre att någon ung talangfull svensk får chansen som Nurme, Oscar Jansson, Dejan Garaca eller Halmstads keeper får provspela.
Örebro Aspen
2011-09-30 12:01
Vi behöver 3 poäng till för att vara på säkra sidan och dom måste vi ta på söndag. Sedan kan vi ta det lungt till den 29 oktober då det är cupen.

Med vilket lag ska vi spela på söndag då? Jo, motivation slår klass. Därför satsar vi på dom som har störst motivation för att spela, helst mer motivation än HBK. Rutinerade rävar med skavanker som Pauhlinio, Rama, Nordback, Kihlen, Wirtanen får sitta på läktaren och slicka sina sår. IN med dom som är beredda att offra livet (nästa) för en boll.
Örebro pemo
2011-09-30 12:01
Det var värst vad Alvbåges ersättare figurerar i div media. Betyder det att Alven redan är förlorad? I så fall, står Nurme de sistsa matcherna?
Örebro Aspen
2011-09-30 11:11
ÖSK KRILLE(Go For Gold) //Med en staregi och samsyn i ledningen (Sjögren, Sixten och Juhlin) borde degraderingen till div 3 kunnat undvikas.
Bättre att spela än att sitta på läktaren.
Tycker Sjögren som sportchef har ett STORT ansvar här.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-30 11:00
Aspen//

Jag skyller inte allt på Juhlin. Det jag mena var att om man ska vara med i u21 serie så kanske en annan tränare är att föredra. Det var ju inte helt oväntat att han skulle få gå på grund av att ÖSK U åkte ner en div.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-09-30 10:54
Franz: höhöhö.

Håller förövrigt tummarna för att Yasin får chansen från start mot HBK (om Paulinho är indisponibel).
Örebro Aspen
2011-09-30 10:30
ÖSK KRILLE(Go For Gold) //Skyll inte allt på Juhlin. reserverna och bänknötarna i a-laget är det någon annan som har ansvar för och som INTE samverkar med ÖSK U.
Örebro Jonny Puma
2011-09-30 10:09
Butterix //
Kuppern gick väl på fruset vatten men det kanske det blir i november
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-30 09:22
Om ÖSK klarar kontraktet tycker jag att vi på något sätt måste visa vår tacksamhet till Sixten. Någon sorts manifestation till mannen som räddade kvar ÖSK i allsvenskan.
Örebro widemarsh
2011-09-30 00:29
11 år sedan vi senast förlorade mot Helsingborg på hemmaplan. Måtte den statistiken hålla ett tag till...
Örebro Miroslav kuba
2011-09-30 00:23
ÖSK KRILLE Snacka om guldläge!! Hoppas bara ÖSK har lärt sig hur man vinner fotbollsmatcher till dess!! Får ta och träna på d i dom AS matcherna som är innan semin!! KÄMPA Svartvitt !!!
2011-09-30 00:13
Miroslav kuba///

Ja, rätt uppfattat :).
Örebro Miroslav kuba
2011-09-30 00:10
Å fan om ÖSK går till final så Spelas den på BA 5 November? rätt uppfattat???
2011-09-30 00:08
Japp, förutsätt att vi vinner mot Helsingborg förstås :).
AIK Saywee
2011-09-30 00:04
Krille, aha, på BA?

När helgonen marscherar in ....
Örebro 'den oumbärlige
2011-09-30 00:04
Det är synd att vi inte kunde spelat finalen mot HIF istället. Då hade ÖSK varit garanterade EL-plats.
2011-09-30 00:01
Cup-finalen den 5:e november ;).
AIK Saywee
2011-09-29 23:58
Krille, vad händer den 5 november på BA?

Har spelarna blivit helgonförklarade eller möjligtvis Sixten?
Örebro Miroslav kuba
2011-09-29 23:56
29 Oktober alltså?! Cupsemi på BA mot HIF om jag förståt saken rätt !!! Grymt drag på BA då alltså!! Då går vi till cupfinal !! Spelas finalen mot Kalmar på Råsunda?
2011-09-29 23:56
Alla till Behrn Arena den 5 november ;).
AIK Saywee
2011-09-29 23:49
Lördag 29 oktober 14.00 - ALLA till BA!
Annons: