/fotboll/osk/forum/3446.aspx/fotboll/osk/forum/3446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Det är Von Rosens pokal!
2011-10-02 22:26
Att strax över 4000 tog sig ner till för att se matchen idag betyder att vi har en trogen publik, och det är j*vligt viktigt.. nu vill denna trogna skara se att truppen bantas rejält till nästa år och förnyas..

Att Sixten skulle avgå är nog för mycket att önska..
Örebro Bonaventure Maruti
2011-10-02 22:10
Missa min andra match för säsongen idag pga av jobb. 1-0 mot Halmstad, var det lika sexigt som det låter?
Örebro kenya
2011-10-02 22:04
Saywee/ Förmodligen Sjögren som ska agera jultomte åt Sixten.
Örebro GT
2011-10-02 22:01
Kvällens bästa: Domaren när han blåser av matchen...........
Örebro Ösk-groda
2011-10-02 21:49
Saywee
Det är från TT som både AB å Expressen har tagit dem artikeln om bl.a. Sixtens önskelista ....
AIK Saywee
2011-10-02 21:41
kenya,

det vore intressant att läsa Sixtens önskelista ...

... och undrar samtidigt till vem han har lämnat önskelistan?

(Om inte AB tramsar som vanligast)
Örebro kenya
2011-10-02 21:22
S E / Du har så rätt så. Vi begär ett mittfält med Berger, Nordin samt en offensiv lirare som Riski eller Paulinho men avsaknaden av en bollvinnare är allt för uppenbar.

ÖSK har tappat mycket av sitt höga press spel och snabba omställningar i år. Detta har bland annat berott på våra nya yttrar som inte riktigt förstått vikten eller inte har orken att göra samma arbete som exempelvis Porokara gjorde.

Med dagens innermittfält så vinner vi boll ännu längre ner och det tvingar oss att anfalla mot uppställt försvar gång på gång. Hur mycket folk än sågar Kihlen och Nobbe så behövs en av dem på plan. Många anfall som startade förra året tack vare Kihlens patenterade glidtacklingar.

Läste för övrigt på Aftonbladet att Sixten lämnat in en önskelista med nya spelare och jag tror att en bollvinnartyp ligger högt uppe där.
Örebro Ösk-groda
2011-10-02 20:33
Såg att Italienska laget Novara som spelar i högsta ligan nu.....har plastgräs :-)
Behöövs detv erkligen där ????
Det ligger strax väster om Milano ..
Örebro Aspen
2011-10-02 20:22
S E //Håller med att Berger behöver träna upp bollvinnaregenskaperna.
Dock så jag ett antal bollvinster i dag.

Sixten hittar säkert på ett genidrag så slår vi HeIF lätt
Örebro Aspen
2011-10-02 20:20
widemarsh //Det tar 3 år att lära sig vårt positionsspel. Då är det inte aktuellt med spel innan man får gå på systemet. Kihlberg, Staaf och Wirtanen har alla varit med tillräckligt länge för att kunna positionsspelet
Örebro S E
2011-10-02 20:17
Kihlberg behövdes idag tyvärr, att han skulle in förstog jag.. Dock så är Kihlen gammal och vi behöver en bollvinnare på mittfältet.

Inget ont om Berger, han kan slå fina mackor, men han behöver till nästa år träna på att bryta uppspel och vinna boll på mittfältet. Idag vann han inte en enda duel och som def. mitt är det inte så bra. Nåt att träna på inför nästa säsong.

Som jag ser det så kommer Helsingborgs mittfält att köra över vårt dito i semin tyvärr. Men jag hoppas att ÖSK kan få spelet att fungera och stå upp som gladiatorer. :)
Örebro widemarsh
2011-10-02 20:07
Förresten är det underbart att se hur Sixten satsar på ungdomarna! :)
Kihlberg, Staaf och Wirtanen fick äntligen hoppa in och visa vad dom går för.
Örebro Aspen
2011-10-02 20:02
Simon78 //Brunet viktigast uppgift är att se till att Kalle H sitter på läktaren och inte på bänken. Han lyckas ganska bra.
AIK Saywee
2011-10-02 20:02
Skönt att det allsvenska kontraktet 2012 säkrades idag, när det nu bara återstår två omgångar.

Stämningen på arenan var inte speciellt upphetsande och som någon skrivit, var det nog lite tursamt att det blev tre poäng, eller?

Typ, som en dag på jobbet .....
Örebro widemarsh
2011-10-02 19:48
Nostalgikväll på vallen, med gamla klassiska "Tyst! Vi ser på fotboll!"-mentalitet.
Tror aldrig jag har varit på en mer avslagen fotbollsmatch, faktiskt. (tävlingsmatch)

Men vi vann ju iaf, och Valdet var ju rätt så bra. Övriga? Njaee.
Örebro Artwork
2011-10-02 19:34
Bildspecial från matchen!
Länktips: 1908.nu
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-02 19:25
Ståplats är bäst //Men han reparerade själv väl det misstaget där (om vi avser samma situation)? Tycker han offrade sig bra och var också nära att skalla in ett mål. De andra backarna gör väl också enstaka misstag ibland. Sett över 90 min tycker jag Hagge gjorde en stabil kämpestark match. Sen skall han låta andra sköta uppspelen. Det medger jag. Men det är ju något som ligger i Sixtens uppgift att styra.
Örebro Simon78
2011-10-02 19:21
Man undrar arför värdades Brunet..? Han måste få ett chans nästa match....!
Örebro Ståplats är bäst
2011-10-02 19:18
Franz//Hagge tappade ju bollen när han skulle täcka ut den över kortlinjen...knappast säkert backspel där!
2011-10-02 19:15
Jag hoppas ÖSK då välljer en forwardtyp av samma slag som Haddad. Och inte någon sort kompletterande djupledsforward. Vi kan inte räkna med Haddad i 30 matcher nästa säsong så det är lika bra att värva en likadan.

William har kontrakt tre år till och det betyder att Staaf ryker för jag tror inte ÖSK vill ha mer än högst tre centerforwards i truppen.

två spelare till måste offras givet att man inte tänker ha en ännu större trupp nästa år. Att Kilen gjort sitt tar jag för givet, Kan tänka mig att Erik och Denis ligger pyrt till också samt nämnde Staaf.

Örebro Mattias69
2011-10-02 19:08
Där satt den, domedagsprofeter. Hoppas ÖSK har ork nog att mobilisera nya krafter inför cup-mötet med Helsingborg nu bara.
Örebro Lekiller
2011-10-02 19:06
En rapport ifrån medlemsmötet idag är att man siktar inför nästa säsong på att förstärka upp centrallinjen. Alltså står en mittback, en mittfältare och central anfallare på prio 1 listan.

I övrigt inte så mycket att rapportera, gamla läktaren skall tas in i 2000 talet. Taket skall lyftas och glasrutorna på sidorna skall bort. Man planerar att göra detta inför 2013. Baksidan skall också fixas upp, med kiosker och dylikt.

ÖSK kommer att göra någonstans mellan 5 och 10 miljoner plus i år.

Scouting verksamheten skall bli bättre till nästa år, U21 laget är flaggskeppet i detta. En U21allsvenska och U21superetta är på tapeten.

William har lagt ner denna säsong för att bygga upp sig ordentligt inför nästa säsong istället.

Mosander är i stora delar klar inför nästa säsong. Mer info om detta kommer att komma ut i NA i veckan.
Örebro bison
2011-10-02 18:51
Samme slog väl sina absolut bästa hörnor under hela säsongen idag?

Inför nästa säsong ser jag gärna att man gör sig av med följande spelare:

Lusse, Staf, Kihlen, Wirtanen, Nordback och givetvis Brunet. Erik Nilsson kommer aldrig få förtroende av Sixten så han är ingen större idé att behålla heller.
Känner mig skeptiskt till Riski, hade jag varit ansvarig hade han värvats direkt efter AIK-matchen men nu vet jag inte riktigt. Haginge tycker jag duger som högerback och backup på mittbacken. Frågan är väl om Eidur håller som mittback redan till nästa säsong.
Örebro zxcv
2011-10-02 18:48
Skönt med seger men spelet är så otroligt dåligt.

Rama och Paulinho är bra, Alven, Wiken o Berger är ok, resten borde avgå.
Jag kan inte förstå att man värvade Brunet. Ge killen chansen istället för att sätta in sopan Staaf.
Förresten, Publiken är det sämsta jag upplevt.
Örebro Conjuration
2011-10-02 18:45
Helt befogad publiksiffra, jag är glad att jag inte såg matchen på plats. Tack TV för jag slapp se den tråkigaste allsvenska match under hela säsongen.
Örebro KCMarten
2011-10-02 18:43
bison //

Glöm inte "Sixten Bergström" som han sade när Sixten skulle intervjuas..
Örebro bison
2011-10-02 18:41
Valderinho// 17:01 satt också och störde mig nåt förbannat på kommentatorns hemmasnickrade namn på spelarna, framförallt Lussebullen som väl fick minst tre olika namn under samma match och Wiklund som nickade undan ett inlägg in i straffområdet.
Örebro bison
2011-10-02 18:37
Är William skadad igen? Fan har han glasfötter?Det här börjar ju bli en parodi.
Egentligen ska man ju inte bli alltför förvånad, ICA-fans sade ju innan säsongen att vi nog kunde få nytta av William i de 2 matcher han skulle hålla sig hel under en säsong......
Matchen är bara att glömma, 3 pinnar, slut på den teoretiska risken att åka ur.

Riski bör bara värvas om Sixten skriver på ett vattentätt avtal att bara utnyttja honom i mitten.

Varför värvade man Brunet?
2011-10-02 18:37
Vad var det för fel på Hagge idag? Jag tycker han var helt ok.
Örebro Ståplats är bäst
2011-10-02 18:34
De tre poängen är väl egentligen det enda man är nöjd med,spelet lämnade mycket att önska och väldigt konstigt att man inte utnyttjade Halmstads högerkant mer där det fanns stora ytor.Istället blev det för mycket bollar i mitten där det var stängt.Rama bäst på plan även Riski OK även om han tar lite konstiga löpningar i bland.Hagge?Ja vad ska man säga...In med en bättre mittback till nästa säsong förhoppningsvis!
Annons: