/fotboll/osk/forum/344.aspx/fotboll/osk/forum/344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2017-02-17 09:19
Benny Absolut, men Sixten prioriterade inte cup'en, men han är historia:)
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2017-02-17 09:17
T8, ungefär när i sändningen, min ajfån la ner under lyssnandet ?
Örebro Benny Böckling
2017-02-17 09:17
@Saywee:

Ja det hade väl varit lite dumt om han inte gjort det?
AIK Saywee
2017-02-17 09:16
... halva inlägget försvann. Här kommer resten Under Sixten's ledning kändes det ibland ganska märkligt med uttagningar till främst cup'en och diskussionerna blev som de blev under den "finska eran". Jag tror dock att Axén och Axel inte tar cupmatcher som någon slags träning.
Örebro T8
2017-02-17 09:15
Det sa Axel igår i Sportklubben Saywee på frågan om hur man ser på cupen.
AIK Saywee
2017-02-17 09:11
Även om Axén kan uppfattas som nonschig, så tror jag faktiskt att han (och Axel) tar ut "för dagen bästa elva" (spam? det har ju skrivits så många gånger, av så många).
Örebro T8
2017-02-17 08:49
På Öskfronten, intet nytt... Min förväntan just nu är ett stabilt mittenlag. Med toppar och dippar. Plats 7-11 liksom. Det handlar inte om att laget är dåligt. Tycker det är en okej allsvensk grund. Men som vi tjatat ihjäl oss om, spetsen saknas.
Örebro Benny Böckling
2017-02-17 08:36
Verkar bli ännu en händelselös vecka..

Trodde ju faktiskt att nåt skulle bli klart tills dess att cupen startar men som nån varit inne på redan, Åtvid och Norrtälje ska vi bara plocka sen vore det fint med en färdigvärvad trupp till den troligtvis avgörande matchen mot Häcken.
Hagges vänsterfot
2017-02-17 08:03
Dansk mittback på gång till Bajen alltså inte Kujo.
AIK Saywee
2017-02-17 07:35
Erik, du gör ett jättebra jobb för ÖSK. Efter att nyligen ha läst ... "ÖSK I SAMHÄLLET" ... så har jag en önskan om ett kommande ÖSK-avsnitt. Något som känns mycket viktigt att visa i dagens "verkligheter", där ÖSK har en stor och möjlig uppgift. Detta blir kanske lite svårare och innebär kanske mer jobb än intervjuer i studion, men ack så viktigt och troligtvis mycket goodwill för klubben. Läste bl.a. " Våra spelare är ofta ute på skolor och fritidsgårdar och andra platser där vi möter ungdomar." Jag blir lite imponerad av detta och vill veta mer, hur ofta sker sådant exempelvis, liksom hur man jobbar med många andra "projekt ". Det är kanske lite i "utkanten" av verksamheten, men jag gillar sådant, som kan bidraga till en bättre framtid för många. Jag är ju en "gammal" hjälparbetare ... Sorry om detta blev OT, men fotboll är så mycket mer än bara fotboll!
Örebro Gamla Trä
2017-02-16 23:58
Klart det vore roligt att få hit en spelare av Kujovic kaliber, men det är med vissa förbehåll -
* En spelare i så färskt minne i allsvenskan är det naturligtvis huggsexa om då han inte får speltid i sin klubb. OM vi får honom så kan vi vara säkra på att vi får betala dyrt.
* Gent har sagt att de inte kommer stå i vägen för honom? Betyder det verkligen samma sak som att han är gratis att lösa från kontraktet? Det är väl ganska normalt att en klubb vill sälja hellre än att ge bort. Depay dumpades ju av United alldeles nyligen för hutlöst mycket pengar sett till vad han presterat senaste året. Dyra övergångssummor är ju inte vår melodi riktigt, så jag vet inte vad det finns för möjligheter...ett lån?
* Om vi snackar "översta hyllan" skulle jag nog föredra en yngre förmåga från sydamerika eller afrika, och få bättre vidareförsäljningspotential. Ta Djurgården förra året som lånade in Ranegie som en riktig bomb och smög in Olunga på sidan. ...

Spekulativt självklart.
Örebro Jonas r
2017-02-16 23:21
Bajen fansen verkar mer inne på erkan kommer presenteras imorgon hoppas dem har rätt
Örebro Brandao
2017-02-16 21:54
Kujovic verkar nära Hammarby, han kan vi nog glömma..

Disco la ut på sin Facebook att det blir Hammarby nyheter i morgon 8:00 och tillägger allsvenskan blir ännu hetare.

Kämpa Sköldmark
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-16 21:35
Kan det vara så att det är en utländsk anfallare och inte en svensk som ÖSK är ute efter just nu?

Erton kan jag tänka mig hamnar i Djurgården. Engvalls övergång till Djurgården kan spricka pga en skada på en av anfallarna i Bristol City.
Kujovic hamnar nog i Hammarby.
Goitom hamnar i Kina.

AIK Saywee
2017-02-16 21:29
Hitta avslut!! 20:43 Frödingklass på ditt inlägg. Nåväl, ÖSK är redan ett lag för övre halvan av Allsvenskan. Lån och sommarfönster kan fixa hösten om det går trögt. Men varför inte en bra start, en skaplig vår och en riktigt bra höst?
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-16 20:52
Var ärliga. Det är väl inte så konstigt om Hammarby lockar mer än ÖSK. Säkert en svinbra lön. Riktigt fet sign on. Sthlm är en kanonstad (tvåa i landet ;)) Derbyn. Högsta klass på läktaren. Intresset från media och fansen. Säkert blivit lovad en intressant satsning osv
Hagges vänsterfot
2017-02-16 20:49
@Hitta avslut!!:

Touche! Ole'
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-16 20:43
Hamad och Kujovic alltså. Är det årets Khalili*? Eller har Jingblad återuppstått från de döda? Bajen bränner stålar Vi forumister går som på nålar Vill ha in en chef där bak En sån som verkligen kan sin sak Som lyfter laget till en ny nivå Gör kubanerna helt vilda på Västra Stå Även en målskytt av hög kvalité Skulle nog få de flesta av oss att le Hoppas Sköldis har kontroll Så vi får se ett vasst ÖSK rulla boll Faktiskt redan om ett par dar, då första steget mot nytt cupäventyr vi tar Se nu till att få tummen ur, ta er till Behrn och stötta Svartvitt i ur och skur * = Prestigevärvning/-ar som visar sig vara allt annat än bra.
Örebro Pedretti - Admin
2017-02-16 20:41
Vet inte hur hårt vi försökt att få hit Henok Goitom, men Kina verkar locka mer.
Satfläsk.
Örebro Brandao
2017-02-16 20:22
Hagges

Jag tycker vi har gått tillbaka på fotbollsplanen..! Inte samma toppnamn. Spelmässigt känns det som vi fått tillbaka till lite tryggare och tråkigare spel..

Det är vad jag tycker och du behöver absolut inte håll med.. Facit har vi när Allsvenskan är färdig i höst
Hagges vänsterfot
2017-02-16 20:17
@Brandao:

Svara gärna på Jonas fråga och sen så är det väl snarare positivt att vi hade bättre lag än ekonmin var.
Örebro Lekiller
2017-02-16 20:16
Bajen får ju så mycket extra pga av sin publik och stämningen på matcherna. Sen att laget är lite utav en illusion verkar ju inte spela någon roll.
Örebro Vinnartradition
2017-02-16 20:15
Vi har helt klart en bättre trupp än vad Hammarby har i dagsläget. Deras silly season ser ut enligt nedan:

In: Elias Durmaz, Gershon Koffie, Björn Paulsen och Jiloan Hamad.

Ut: Philip Haglund, David Boo Wiklander, Lars Saetra, Alexssander Medeiros de Azeredo, William Eskelinen, Petter Andersson och Erik Israelsson.

Tunga tapp i form av Boo Wiklander, Saetra och Israelsson. Kujovic skulle dock vara ett bra nyförvärv i alla allsvenska lag.
Örebro Jonas r
2017-02-16 20:15
[QUOTE=Brandao]Tycker vi inte har alls lika slagkraftigt lag som året /åren innan. Axén säger ju själv att laget dom hade förra året ska man inte kunna ha med den ekonomin.. Vi tycker olika så enkelt är det [/QUOTE] Visst på pappret har vi tappat Astrit en poäng spelare men även dg gjorde en del poäng. Återstår att se ifall ersättare kan göra lika många poäng.
Örebro Brandao
2017-02-16 20:12
Tycker vi inte har alls lika slagkraftigt lag som året /åren innan. Axén säger ju själv att laget dom hade förra året ska man inte kunna ha med den ekonomin..

Vi tycker olika så enkelt är det
Örebro Jonas r
2017-02-16 20:05
[QUOTE=Hagges vänsterfot ]Jaså trodde vi gått framåt både sportsligt och ekonomiskt sen vi gick upp men man ser ju olika när ena parten är blind ;-) [/QUOTE] På vilket sätt har vi gått bakåt?
Örebro Jonas r
2017-02-16 19:58
Kennedy är ett år äldre dessutom. Nä på mig imponerar dem inte.
Hagges vänsterfot
2017-02-16 19:57
@Brandao:

Jaså trodde vi gått framåt både sportsligt och ekonomiskt sen vi gick upp men man ser ju olika när ena parten är blind ;-)
Örebro Brandao
2017-02-16 19:48
Nog tycker jag Bajen ser minst lika bra ut som oss, särskilt om dom lyckas värva Kujovic.. vi har gått bakåt dom sista åren..
Örebro Jonas r
2017-02-16 19:35
Bajen har tappat sin bästa poäng spelare israelsson och in har en hamad med lite speltid och formsvacka kommit in annars typ samma trupp nån back har väl också lämnat
Annons: