/fotboll/osk/forum/3439.aspx/fotboll/osk/forum/3439.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration
2011-10-04 00:34
Först ingen Joe Sise, nu inget hopp om någon annan talangfull målvakt. Drömvärvningar är väl tydligen just som namnet säger. Börjar misstänka att vi ligger lågt ned på näringskedjan.

Jag har alltid velat ha Alven kvar. Håller tummarna för att så blir fallet :)
Admin
2011-10-04 00:15
Artwork: I vårt regelsystem för forumet så är det tillåtet att kritisera både positivt och negativt bl.a vår styrelse och tränarstab, spelare till en viss grad. Men vi skall hålla en god ton mot och med varandra. Du gav nyss prov på det omvända- Därav din IP-spärr på 30 dgr. Välkommen tillbaks när du lärt dig forumreglerna, dessa regler göt säkerligen vår sida till en av de mest frekventa på svenskafans.
Örebro 'den oumbärlige
2011-10-04 00:13
Ni som tror att ÖSK skulle ersätta Alvbåge med en av Norings rang kan drömma vidare. Tänk på att de ville ha hit en okänd amerikan som spelat i ett mediokert finsk lag senaste tiden på provspel.

Men däremot är en som Jonsson i HBK ett realistiskt alternativ, men är han mer stabil än John? Han har en säsong på toppnivå vad jag kan minnas, och var väldigt darrig i början av säsongen. Det är heller inte svårt att briljera som målvakt i ett så kasst lag som Halmstad varit i år. Han får 300% fler chanser att briljera än övriga målvakter.
Örebro gatutsio
2011-10-04 00:11
saywee//
gillar att läsa dina synpunkter och funderingar
du behövs här
så fortsätt att skriva
AIK Saywee
2011-10-04 00:05
pinsamt pintorp,

kollade synonymerna för "paranoid exhibitionism" och vill väl innan jag drar mig tillbaka, skriva att detta var ett av de värsta skriftliga påhoppen på ganska länge mot mig :(

Men det är nog många som tröttnat på mig, så det kanske snart är dags att lägga ned engagemanget, det verkar ju ända vara mer eller mindre på väg utför, för alltför många, eller?

Men, kuppen skall vi bara ha :)

Benämningen konstruktiv kritik brukar avse kritik som är menad att kunna förminska kritikvärdet, genom att den även innehåller förslag till förändring.

Jädra trams ...

... men ändå, Heja SPORT!

förresten Edit hälsar, glömde ett mellanslag :)

Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-10-03 23:56
Oj vilken mysig stämning det var härinne.
AIK Saywee
2011-10-03 23:48
Artwork, skärpning, verkligen skärpning!!!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-10-03 23:31
Dr.Macgrain//

MFF och Sixten igen, pust o stön, om MFF med sina resurser valde rätt på varje position de senaste åren borde/skulle de vinna AS i kamp med Ellos, men nu chockar jag väl dig, men jag har hellre Sixten kvar i ÖSK mot Norling och Hagström.

Artwork/
Letar förgäves i forumreglerna att man inte får vara negativ, hittar inget, kan du ge mig en ledtråd?

pemo/
Visst kan det vara kul att retas, men som vissa (t.ex Godzilla) framhålla Sixten som en som revoltionerat fotbollen i Örebro, då blir det lite mycket med tanke på vad jag sett under minst 40 år, jo, jag vet att ÖKH måste upp i Elitserien, men kolla in styrelsen och vad de kan lägga in, betänk sedan vilket jag tror att ÖSK:s idag sponsorer lägger över en stor del. Sist men inte minst, glöm inte bort Fahlander ;) pemo, den som lever får se !
AIK Saywee
2011-10-03 23:31
Se upp med vad ni skriver, här håller vi koll på varandra ...

Pintorp,

okej, jag drar mig tillbaka en stund, så kan du komma med något konstruktivt ;))))

"Skrållan" hälsar .....
AIK Saywee
2011-10-03 23:24
Pintorp,

du skall få ett spontant och rakt svar från mig, för jag tycker, att så många inlägg, där andra tjötat om, att inläggen måste vara konstruktiva, är så onödigt fåniga, så jag passsade faktiskt på att fåna mig lite själv.

Det är den enda och ärliga sanningen, till att jag ironiserar, för det är väl fortfarande tillåtet?

Konstruktiviteten måste ju Sixten och spelarna står för!

Jag förväntade mig faktiskt att någon felletare skulle komma med ett liknande inlägg och du blev först, grattis!

Jag skall kolla vad "paranoid exhibitionism" betyder och se om det kan vara ett personpåhopp ;)

Heja SPORT :)
Örebro Pintorp
2011-10-03 23:17
Skärpning och läs forumreglerna. Du har 30 dgr på dig.

//Admin
AIK Saywee
2011-10-03 23:08
Butterix, 22:50,

jag förstår ditt buttra och bittra inlägg, men jag börjar tyvärr också förstå, att vi har en medgångsklack OCH en motgångsklack.

Det är lite tråkigt faktiskt, för om tabellplaceringen i matchen mot HBK varit kring "förväntade topptre", hade västra stå varit totalt smockfylld och man hade sjungit fram laget hela matchen efter ett enastående tifo.

Men luften verkar liksom gått ur totalt, en svartvit mental kolaps. Klacken var ju inte större än på en träningsmatch, när kung Bore biter i rumpan.

Men de få som var där, skall verkligen ha all heder, det var RIKTIGA supportrar!!!

Vi måste starta om, festen kan inte sluta nu, jag har väntat i så många decennier!
Örebro Butterix
2011-10-03 22:50
tror inte vi har någon klack kvar snart. bara gamla gubbar och kärringar som snällt går match efter match och betalar sina pengar för årskort på norra och södra medlemsskap halsdukar och korv men är så tråkiga att de inte eldar bengaler eller skriker svff-fotbollsmördare. för att inte prata om de snälla men korkade sponsorerna som har fått för sig att de skall få någon form av valuta för pengarna. tokj--lar. dom kan vi lika gärna var utan på matcherna
AIK Saywee
2011-10-03 22:50
Butterix, 22:43,

tackar för info, det där är lite märkligt, för jag har heller inte hört något gnäll från tjejerna.
AIK Saywee
2011-10-03 22:47
Chipset,

... total laddning av allt och alla som kan ladda för att vi skall få en cupfinal på BA!

Vid en eventuell cupfinal sitter jag i luften på väg mycket långt söderut ...

Alla till BA, alltid !!!!!!!
Örebro Butterix
2011-10-03 22:45
nån som vet när biljetterna till cupsemin släpps?
Örebro Butterix
2011-10-03 22:43
jag har viss kontakt med spelare i kif-örebro. de är mycket nöjda med den nya mattan.
AIK Saywee
2011-10-03 22:42
Ajaj, var MFF ute efter Sixten, shit, synd att de inte har så bra ekonomi att de kunde köpa honom ;)

För det kanske fanns någon annan därute, som ville göra en fin omstart med ÖSK?

För nu skall vi snart påbörja ett nytt guldbygge och sådant tar tid, att bygga en bra centrallinje, kontinuitet i spelarleden, en stabil trupp och en gedigen bänk, samt inte minst en god stämning i laget.

Dessutom ett bra spelunderlag och stort sponsorstöd, stor hemmapublik och en ständigt växande klack.

Vi får börja om, men tiden börjar bli knapp, åren går ... mot serieguldet.

Heja SPORT!
Benny Böckling
2011-10-03 22:40
Chipset// Så sant, så sant! Btw vilken tid är matchen?
Örebro Chipset
2011-10-03 22:34
Säsongen börjar 29 Oktober. Glöm inte det!
AIK Saywee
2011-10-03 22:34
pemo,

men Alven skrev väl någonstans eller citerades, att de flesta i laget inte gillade underlaget, men att Norrporten hade lagt munkavle på spelarna?

Men han kan ju hitta på en massa saker ibland.

Jag önskade tidigare att NA, som gillar att gräva och rota, skulle ta sig an munkavlar och begravda hundar, men de bryr sig inte ....

Konstigt det dära med gräset, hemligt värre ;)
Örebro Butterix
2011-10-03 22:32
att mff skulle "varit ute efter" sixten är ju nys. de förutsätter ju nästan att sixten tackade nej. icke sa nicke. de har säkert frågat chans på 8 tränare eller så för alla eventualiteters skull men fick den de ville ha.
AIK Saywee
2011-10-03 22:27
Vem kan fotboll på ett forum?

Vi har bara lite olika åsikter om lika händelser, bryr oss och diskuterar lite grann!

... och alla som dragit på sig den svartvita dressen, hejar väl på ÖSK?
Örebro pemo
2011-10-03 22:26
Problemet med hemmaspelet är ju att de tror sig vara bättre än de är. Någon i klubben sa ju så. Att de spelar rakare på bortaplan, men känner att "publiken förväntar sig" finlir hemma. Och då även krånglar till det hela. Jag är helt övertygad om att mattan inte har någon större betydelse.

Hmm.. var det kanske Pelle Blom som sa så i NA-TV?

Kul att Kalle tror mer på guld i hockeyn, där de inte ens spelar i den högsta serien. Men jag tror att han gillar att retas lite också.

Jag tycker också att det DaSa skrev tidigare var väldigt bra.
AIK Saywee
2011-10-03 22:21
Ge fan i att vattna gräset, det växer ju ändå inte ...
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-03 22:20
Widemarch\\ Jag vet inte om det är hela förklaringen men som jag upplevde det hade ÖSK stora fördelar av den hysteriskt snabba mattan. Man tränade på den nästan dagligen och bolltempot blev sjukt snabbt vilket gynnar ett passningsglatt gäng som ÖSK är/var. Jag trodde redan förra året att det bidrog. Jag tror inte det är den enda orsaken till årets kräftgång att vi fått en mer långsam matta. Men visst hjälpte det ifjol.

Andra faktorer i fjol var att vi hade få skador och att konkurrensen i serien var svagare.

Vissa påstår att ÖSK övepresterade i fjol. Fast det där med "Överprestera" har jag svårt att ta åt mig. Jag har mycket svårt att se att man kan spela över sin förmåga en hel säsong. Och hur vet dom som påstår det att de verkligen gjorde det? Har laget då underpresterat i år? Eller är ÖSK precis så här dåliga just nu och med de förutsättning som gällt i höst? Ja, jag tror det.

Jag tror man kan överträffa sig själv i enstaka matcher, Men ÖSK spelade, bortsett från en dipp, stabilt hela säsongen. Man var precis så bra (i förhållande till omgivningen) som placeringen visade till slut.

Örebro D. McGrain
2011-10-03 22:14
Strunta i att reta upp er på ÖSK-Karl, låt han ha sin "analys" att allt är Sixtens fel (och styrelsen). De som kan fotboll kan nog förstå vad som är en bra tränare (t.ex. ngn som Malmö var ute efter) lr inte, om en klubb går från nästan konkurs t sund ekonomi m nästan bara lyckade nyförvärv sista åren. Och även vad som gått snett i år. Sen får var och en avgöra om ÖSK-Karl är en som kan fotboll...eller bara bitter...
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2011-10-03 22:11
Jo, det är väl något fel på gräset, när man begraver hundar därinunder ...

... kan man inte låta bli att vattna, om bollen går för snabbt, för det svartvita spelet?

En del tror att det är fel på en massa skadade spelare och Sixten tycker att det varit stökigt i år, trams, det är ju gräset som sabbat för oss.

Om jag förstått rätt så är det tränarna som bestämmer om gräset skall vattnas, men jag kan ha förstått fel ...?
Örebro KCMarten
2011-10-03 22:07
widemarsh //

En del av förklaringen kan ju vara att vi bytt ut stora delar av laget också ;-)
Örebro widemarsh
2011-10-03 21:47
En intressant sak som man märker när man studerar årets resultat jämfört med fjolårets är bortaspelet. Om vi tar en poäng borta mot Kalmar så har vi tagit lika många poäng på bortaplan under "fiaskosäsongen" som vi gjorde under "succésäsongen". Hela skillnaden mot ifjol ligger alltså i spelet på hemmaplan, och vad är det som skiljer på hemmaplan från förra säsongen? Nytt konstgräs.

Är det så enkelt att det förra konstgräset var så gynnsamt för ÖSKs spel, och att det nya är så likt vanligt gräs att vi inte har någon fördel längre?

Antagligen är detta inte alls skillnaden, men en del av förklaringen kan det kanske vara?
Annons: