/fotboll/osk/forum/3437.aspx/fotboll/osk/forum/3437.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-10-04 16:40
Asterix*//

Vad är det du har hört då?
Asterix*
2011-10-04 16:32
Innan 2012 års premiärmatch blåses igång för ÖSK, kommer mycket att hända om jag lyssnat rätt*.

*Delarant isti romani
2011-10-04 16:20
Om man jämför Sandqvist och Sahlman (som är lite av min favorit till Alvbåges ersättare), så har Sahlman spelat med kontinuerligt sedan han lämna Trelleborg 2008. Även Sahlman står på ett utgående kontrakt.
2011-10-04 16:15
oroT//

Ja, Sjögren har ju blåneka förr, fast än det varit det omvända.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-10-04 16:11
Krille // Sa SjöiS inte bara det att han inte var aktuell i planeringen till nästa säsong? Det där med "aktuell" kan ju sedan tolkas som många andra av hans uttalanden.
2011-10-04 16:09
Konstigt att Sjögren sa att de inte skulle bli något med "Crespo" så sent som förra veckan.
Örebro widemarsh
2011-10-04 15:55
ÖSK vill ha Kamara - enligt agenten.
2011-10-04 15:55
Vad jag kan få fram är att han stått total 3 tävlingsmatcher sedan han lämna Malmö 2009. Om det nu stämmer? Senaste matchen han stod var i Europa League-kvalet för Aalesunds den här säsongen.
Örebro Mattias69
2011-10-04 15:46
Angående Jonas Sandqvist, enligt kompisarna jag står med på Västra stå så ska Sandqvist ha spelat väldigt få matcher sedan han lämnade Malmö -09. Känns väl sådär att värva en bänknötare.
Örebro zxcv
2011-10-04 14:28
-----------------Sandq/Alven-------------
Anttonen----Wiken-----*Ny*-------*Ny*
------------------Berger--------------------
------------Gerzic-----Paulinho-----------
Astvald----------Haddad-----------Rama

Köp även Riski som rotationsspelare och en striker som ersättning för glaslirarna.

Sigurbjörnssons största uppgift är att hålla Haginge ifrån mittbacksplatsen.
2011-10-04 14:10
Om jag fick välja mellan Jonas Sandqvist och Josh Wicks, så väljer jag Sandqvist alla dagar i veckan. Han känns som ett mycket säkrare kort. Men däremot hade jag sett Marcus Sahlman som ett bättre alternativ. Sandqvist är en bra målvakt. Utan tvekan.
Örebro Aspen
2011-10-04 13:43
ÖSK verkar söka en målvakt som går direkt in i startelvan. Både jänkaren och Sandqvist är ju lite äldre, inga utvecklingsämnen utan rutinerade målvakter. Sandqvist verkar vara ett både trevligare (mer representativt) och bättre meriterat alternativ tycker jag.
Örebro Aspen
2011-10-04 12:09
pemo //Tråkigt att det saknas visioner här. Utan visoner är det svårt att driva utveckling.
Man kan inte göra något bättre än det görs av ÖSK idag !!!
Örebro Salt&Peppar
2011-10-04 11:58
Undra vad Alven säger på träningen idag?

"-Nej men tjena Sandqvist är du här på besök, allt bra eller? Bara så du vet så är västra målet mitt...doh."

;)

Örebro pemo
2011-10-04 11:13
Angående Alven och den "nye Bangura" så är det så att ju så att pengarna styr. Alltid. Och att ÖSK inte kan bjuda som AIK är ju en sanning. Man skall inte bara värva en kille för att det funnits andra från samma land som gjort succé.
Vet ni hur många som var "kusin" med George Weah på 90-talet. Han som var bäst i Milan alltså.

Nä, innan ni sågar ÖSK vid fotknölarna så behövs lite fakta. Sedan får man gärna gnälla på de "talanger" som kommit och gått på korta kontrakt. men det har antagligen varit på rea från "Galne-Gunnar" eller liknande.

Jag tror att man går till ÖSK om man är en ung talang från närområdet och helt plötsligt får en chans att tjäna pengar på sin hobby. Eller också är man en avdankad spelare som ingen storklubb vill betala för och har en bra agent som kan prata för sin vara på landsbygden.

Alltså, Almebäck ville ingen ha. Bedoya kom som okänd från USA. Haddad en fd. och skadad. William en ung talang sominte heller fick kontrakt med stor-IFK.
De två tyskarna kom från 0 speltid coh vill bara "komma iform" , så Valdet räknar jag bort somamren 2012. Den andre kan de skänka till Forward.

Bitter? Inte alls. Bara realistisk.
Örebro Aspen
2011-10-04 11:10
Sekt. E // Det är inte ovanligt att man i affärslivet försöker utvecklas tillsammans. Hur Örebroporten fungerar vet jag dock inte. Skulle dock vara förvånad om man inte ser möjligheterna till en gemensam utveckling. Ju med intäkter till ÖSK, ju större möjlighet att ta ut hyra.
Eller är det så att ÖSK avtal att kunna ta över BA är en hämsko?
Örebro Aspen
2011-10-04 11:05
Det har tidigare funnits planer att även bussar ska gå på en gata bakom södra. Tror inte det är en ny diskussion.
Bussarna ska bära en liten ÖSK vimpel?!
Örebro Sekt. E
2011-10-04 10:59
KCMarten// Ledningen i ÖSK lämnar en del i övrigt att önska när det kommer till resan mot SM-guldet. Kanske inte lika mycket i mina ögon som i dina, men det vet jag ju inte. Men jag tror att ÖSK som hyresgäst inte har sådär jättemycket att säga till om när det kommer till ombyggnad av läktaren tyvärr. Jag tror att de får komma med önskemål men inte mer. Att Örebroporten aktivt skulle verka för att ÖSK ska bli en absolut toppklubb tror jag inte finns öht.
Örebro Aspen
2011-10-04 10:59
Det som KCMarten säger är det samma som flera andra här önskar. Var inte nöjd med dagens situation. Det är ständig förbättring som gäller. På alla plan, inte bra på fotbollsplan.
Örebro Aspen
2011-10-04 10:57
När hassan kamara var här och provtränade som visste man hur gammal han var. Så åldern var nog inte det verkliga skälet att man inte var intresserad.

Efter att hört Mossander på spelarinvests infomöte tror jag på andra orsaker. T ex att de fotbollskurturella skillnaderna är för stora. Man (=tränarna) vill Inte ha värvningar från t ex Pananma.
Örebro KCMarten
2011-10-04 10:46
Sekt. E //

Som den hyresgäst ÖSK är så kan man ställa rätt stora krav på fastighetsägaren. Det finns ju inte så många klubbar i Örebro på samma nivå.

Sen betvivlar jag inte att ÖSK:s ledningen vill bli en toppklubb. Det jag ifrågasätter är om de förstår eller ens är intresserade av att göra jobbet för att bli en toppklubb. För den satsningen ser jag inte vare sig hos det kommunala bolaget Örebroporten eller hos klubbledningen/styrelsen i dagsläget.
Örebro gatutsio
2011-10-04 10:34
saywee//
du har pm
forza ösk
Örebro Sekt. E
2011-10-04 10:33
KCMarten // Även om jag håller med dig om att södra allra helst borde rivas och en helt ny läktare byggas är jag inte säker på att det innebär att ÖSK inte är intresserade av att bli en toppklubb. Det är väl så att det är Örebroporten och markägarensom avgör om och hur läktaren ska förändras och de har nog framtida hyresintäkter i fokus medan ÖSK som hyresgäst får komma med önskemål om utformningen.
Örebro KCMarten
2011-10-04 10:27
Saywee //

Du må vara irriterande för vissa, men vi andra upplever dig snarare som underhållande och vet att du är ärligt engagerad.

Din eviga tro på ÖSK behövs!

Jag ser fram emot dina kommande inlägg.

Forza Svartvitt!!
AIK Saywee
2011-10-04 10:21
KCMarten, det där var riktigt bra skrivet!!!

... men nu loggar jag ur, eftersom jag är så irriterande ...

... det är svårt att låta bli att skriva, men jag skall försöka skärpa, mig.

Personpåhopp är dock inte min grej, det får man la ta via pm om man inte kan scrolla ....

Tack och godnatt denna underbara höstdag!

Glömde nästan ..

Heja SPORT!
Örebro KCMarten
2011-10-04 10:21
Sen har vi det där med arenan..

De "lösa" planer man gått ut i NA med visar att man inte lärt någonting av historien och inte heller är intresserade av att lyfta blicken.

Om man bygger om Södra för att få samma funktion som Västra läktaren, så gör man en framtida utbyggnad av Södra läktaren näst intill omöjlig. Då är den fastbyggd med de lokaler som finns i bakändan med loger med fönster mot planen samt kontor i bakändan och det blir enormt svårt att bygga på med fler platser än de som finns idag.

Facit är ju att Berhn Arena är felbyggd, har kostat långt mer än den borde. Den enda chansen att rätta till detta är att riva och bygga nytt vid den Södra. Den möjligheten täpper man till med de föreslagna planerna.

Återigen känns det som att man inte vill eller tror på ÖSK som toppklubb. Helsingborg, Norrköping och Borås är mindre städer än Örebro, har färre licensierade spelare i sina resp län, men har satsat på sina Allsvenska arenor. Men inte Örebro..

Genomför man de föreslagna ändringarna av Södra läktaren så har man i praktisk handling visat att kontor är viktigare än läktarplats. Då är man inte heller intresserade av att bli en toppklubb.
Örebro KCMarten
2011-10-04 10:13
Säsongen blev väl inte vad man hoppats på direkt..

Det har skrivits mycket om anledningarna här så jag tänker inte rapa upp allihop en gång till.

Jag efterlyser dock att de satsningar och åtgärder man gör i klubben står i samklang med de mål man har, annars ingjuter man ju bara falska förhoppningar hos oss supportrar. Säger man att man skall ta SM-Guld senast 2015, så lär man nog visa i praktisk handling att man satsar mot det. Det gör man inte och det är ju detta faktum som gör att vi som varit med ett tag inte går i eufori-fällan en gång till.

För att bli en guldkandidat så måste man långsiktigt planera truppens utseende för detta. Skador och försäljningar är vardag och går hyfsat lätt att parera med planering. Med facit i hand så har man inte gjort detta och vi har fått ett platt fall den här säsongen i svallvågorna efter Bedoya och Almebäcks försäljningar ock skador på nyckelspelare som Haddad.

När man sen läser att Alvbåge inte vill signa nytt kontrakt, Sise inte vill hit och man scoutar målvakter på Åland, istället för att aktivt försöka få hit talanger som Noring, så inser man att spelarna i Allsvenskan inte heller ser ÖSK som en guldkandidat. Den starkaste signalen är väl Alvbåges motvilja att skriva nytt kontrakt. Han om någon borde väl vilja vara med på guldresan, om den nu finns.

Så tyvärr blir intrycket att klubben säger att man satsar samtidigt som man är rätt nöjd med att vara ett etablerat mittenlag. Då lär det inte bli några SM-Guld. För att nå dit behövs en satsning på en helt annan nivå.
AIK Saywee
2011-10-04 10:12
Asterix*

... välkommen, till den underbara staden och det svartvita forumet,
men det är inte roligt med så bedrövliga påhopp, även om det ingår i debatten.

I övrigt håller jag med alla, det blir nog enklast så :(

Heja SPORT!
Örebro Conjuration
2011-10-04 10:08
Nein! Inget ont om Sandqvist men han är ju ingen sagan om ringen hjälte direkt...

Alvbåge snälla rara söta skriv på nytt kontrakt :( ÖSK vore inte samma sak utan dig :(

Örebro ernot
2011-10-04 10:04
Sandqvist tränar med ösk
Annons: