/fotboll/osk/forum/3436.aspx/fotboll/osk/forum/3436.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-10-06 16:01
ÖSK bör ju kolla möjligheten och kolla om de har råd att köpa loss Oscar Jansson.
IFK Göteborg Hjalmerista
2011-10-06 16:01
Alvbåge 100% klar.
Örebro Bonaventure Maruti
2011-10-06 15:56
Vill dock inte att ÖSK lånar in en målvakt. På den positionen behövs kontinuitet, därför ser jag helst att Orre Jansson köps loss om det nu är möjligt med det nyskrivna kontraktet han har.
Örebro Deviation
2011-10-06 15:56
Mr Milton.

Men varför skulle han vara en judas? Han har ju klart och tydligt deklarerat att han inte kommer att skriva på nytt kontrakt, och dessutom går han ju efter säsong.
Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-10-06 15:53
Hoppas att ÖSK kommer överens med Nurme om en förlängning. Då är det ingen tvekan om att han ska stå resterande matcher den här säsongen..
Örebro #7
2011-10-06 15:53
KcMarten// Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så finns det självfallet spelare med klubbhjärta. Men jag står fast vid att de spelare du nämnt kanske inte är de bästa exempel. Jag kan gå så långt att jag kan hålla med dig om att om det skulle finnas spelare i dagens ÖSK med klubbhjärta så kanske Nordin är given. Men återigen... Alla tre har på ett eller annat sätt varit på väg bort , flertalet gånger dessutom (antonnen). Det har ju gått så långt att de varit borta på provspel men blivit nobbade, o därför har de stannat kvar i ÖSK. Det är något som du borde tagit med i din sammanfattning av dessa tre herrar. Annars har du rätt i mycket av det du skriver, och jag önskar att jag kunde tro på det där med klubbhjärta... Men en viss Mattias Jonsson krossade den förhoppningen för längesen :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Kiss Härenstam
2011-10-06 15:48
KCMarten, 15.33

Bra inlägg!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-10-06 15:48
Problemet med Oscar Jansson är att han har ganska nydligen förlängt med Tottenham. Men ett lån går säker att få till.
Benny Böckling
2011-10-06 15:47
go_osk (Spela Per J från start) // Håller med
Örebro gatutsio
2011-10-06 15:45
att alvbåge går som bosman är väl knappast ledningens fel
han har haft ett riktigt bra lontraktsförslag liggandes länge från ösk
men han vill vidare
Örebro svartvitseger!
2011-10-06 15:41
KCMarten beskriver allt rätt ingen kan säga mot min/vår åsikt han är en judas i mina ögon. och nog för många andras.
Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-10-06 15:40
Att Alvbåge inte skulle förlänga har varit uppenbart en längre tid. Spelmässigt så ser jag det inte som någon större förlust. John har en del i varför det inte har gått som förväntat i år.

Däremot så tappar vi en profil.
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-10-06 15:36
Ska vi värva någon ny målvakt borde Oskar i Tottenham vara det självklara valet.
Örebro KCMarten
2011-10-06 15:36
Aspen //

Jag sade ju att Alven var bra 2008/09. Sen har det gått utför..
Örebro kenya
2011-10-06 15:34
Alvbåge har varit sågad hela säsongen, dissad för sitt bloggande osv.
När han nu väljer att flytta och ger oss möjlighet att ta in en ny målis så svänger opinionen helt. Blir folk aldrig nöjda?

Själv så känner jag att vi inte hade så mycket val. John satt på utgående kontrakt, ÖSK ville säkert behålla honom men inte till vilka pengar som helst. John hade ett bra förhandlingsläge då flera allsvenska klubbar sökte ny målvakt. Självklart tror jag att John har ett stort ÖSK-hjärta men jag har alltid varit frågande kring om det är större än de blåvita.
Örebro KCMarten
2011-10-06 15:33
BoP //

Om Alvbåge älskar Blåvitt skall han väl inte bedyra sin kärlek till ÖSK?
Visst ville Antonnen gå vidare i vintras, med klubbens goda minne efter mer än tio års tjänstgöring och ett troget engagemang när man behövde honom som mest i superettan.

Som sagt, jag klandrar ingen som vill vidare. Jag har t.ex inte klagat på Porokara som också försvann som bosman.

Men står man i klacken, klagar på att fansen inte ställer upp, bedyrar sin kärlek till klubben och trots detta sticker när det blåser, inte en gång utan två, då är min respekt helt borta.
Örebro KCMarten
2011-10-06 15:28
Det finns spelare med klubbhjärta om man bara lyfter blicken. Tyvärr håller de inte för evigt och nu sjunger både Nordback och Antonnen på sista versen.
Men ingen av dem har någonsin klagat eller ojat sig i media i onödan.Nu får Nordin ta över klubbfanan och bära den vidare in i framtiden.

Självklart kan ÖSK konkurrera med AIK, Blåvitt och andra klubbar om talang och stjärnspelare men då måste man visa att man faktiskt menar allvar.

vi kan ju inte begära att spelare utifrån skall tro på ÖSK när inte ens vår egen klubbledning orkar satsa och våra egna fans inte tror på klubben?

Jag tror dock på ÖSK:s möjligheter i framtiden. Vi kan spela i CL om vi vill.
Vi kan ha en arena som tar 40 000 åskådare med ett snitt på 20 000 om vi vill. Vi kan få hit den ena drömvärvningen efter den andra om vi vill.

Men då måste vi börja tro på vår älskade klubb på allvar och begrava "dä går aldri" menatliteten så långt mer i myllan som det går. Detta innebär också att alltid vara jobbiga och ställa krav på klubbledning och spelare, för de måste OCKSÅ bidra med sitt yttersta och aldrig vara nöjda.

Så bli aldrig nöjd! Vi måste ständigt sikta uppåt!

Forza Svartvitt!

Örebro!
2011-10-06 15:24
Skit i John! Nu får han ju lira med klubben i sitt hjärta! Han är väl trött på gnället och den dåliga publiken här!
Örebro Bastard on Parade
2011-10-06 15:21
KCMarten//

Jag tycker du är orättvis mot Alvbåge med din jämförelse. Både Anttonen och Nordback har varit nära att lämna, Anttonen flera gånger om. Har du redan glömt bort vintern?

Alvbåge är IFK Göteborg-supporter sedan barnsben. Kan man förvänta sig att den kärleken ska försvinna? Jag tycker John har visat väldigt mycket hjärta för klubben, mer än vad man kan förvänta sig av en Göteborgare, men det är väl just hjärtat han har följt. Sedan har han antagligen blivit erbjuden bättre villkor, men sett till helheten kan jag inte klandra John för det val han har gjort även om det känns jäkligt bittert att tappa honom till en konkurrent.

Tillägg: Angående kommentarerna om bloggningen. Vad tyder på att han tappat fokus på fotbollen pga bloggningen? Han har ju bloggat flera år.
Örebro Aspen
KCMarten //När Alvbåge kom sommaren 2008 låg verkligen ÖSK illa till. Axen och Sixten troddee dom skulle få foten. Då kom Alvbåde och Kim därefer vände det för ÖSK.
Örebro!
Alvbåge ska väl inte vara med på träning efter det här? Nej, låt honom slippa ÖSK nu och koncentrera sig på annat!
Örebro Mr. Milton
2011-10-06 15:20
Deviation/

Lägga ned??? Trodde detta var ett forum där jag fick vädra mina åsikter. Eller är du någon självpåtagen diktator härinne. Eller????

Att han har sin mor och far i Götet är väl ett relativt klent argument. Hus i E-A och "sin" familj där borde vara argument nog att stanna om han nu verkligen vill. Uppenbarlig är han beredd att ge klubben som röv******* honom förra gången en ny chans. Det är för mig JUDAS fasoner.

PUNKT
Örebro widemarsh
2011-10-06 15:13
KCMarten// Väl rutet! Trött på spelare som ska hålla på och fjanta sig med påklistrad kärlek till klubben och sen dra så fort någon viftar med plånboken.
Örebro!
2011-10-06 15:10
Håller med om allt KCMarten! Tänkte skriva något liknande men nöjer mig med att jag är så trött på Alvbåge, hans blogg och utspel om lite publik mm
Örebro!
2011-10-06 15:02
Alvbåge som alltid pratat så fint om ÖSK och klubbkänsla! Nu lockar skattefusk med stora plånboken och låt honom gå så får han se om gräset är grönare där, ja plastmatta slipper han ju den gode John!
Örebro KCMarten
2011-10-06 15:01
2004: Antonnen stannar för att hjälpa ÖSK tillbaka trots tvångsnedflyttning. Nordback likaså. Alven sticker direkt för att bli bänknötare i Blåvitt.

2008: Nordin signar ett tre- årskontrakt, trots att AIK rycker i honom, med orden "ÖSK är klubben i mitt hjärta". En Alvbåge, som är iskall på bänken i Danmark ansluter ÖSK med buller och bång när det ser ut att gå bra för ÖSK. Antonnen är lojal och låter sig omskolas till back. nordback gör lojalt som Sixten säger.

2011. Trots en medioker säsong signar Nordin på ett 5-årskontrakt med orden "ÖSK är fortfarande klubben i mitt hjärta och jag vill att de skall få betalt om jag blir utlandsproffs".

Molnen ser mörka ut i horisonten och Alvbåge packar naturligtvis sitt pick och pack och drar i vanlig ordning när det börjar blåsa.

Alvbåge var bra 2008/09, hyfsad förra året och medioker i år. Han har larvat sig med sin blogg och videofilmat med sin telefon istället för att fokusera på sitt målvaktsspel. Han har i media kritiserat fansen för att man inte ställer upp i motgång. NU när det börjar blåsa drar han snabbast av alla. Så mycket för "kung Alven"

Återigen.. Nordback och Antonnen är trotjänare som stannat trots nedflyttningar och anbud från andra klubbar. Gerzic visar klubbhjärta gång på gång. De förtjänar att få kyssa klubbmärket

Alven förtjänar att nöta bänk i Blåvitt.

Jag vill aldrig se honom i ÖSK mer.
Örebro Bonaventure Maruti
2011-10-06 14:49
Talar bara för mig själv nu. Hade kunnat ta att han går till en klubb utanför Sverige, men till IFK Göteborg det tar jag inte. Visst han kommer ifrån GBG men sist han var där var han en bänkspelare. Det är ÖSK som har gjort han till den Allsvenska spelare han är idag.

Går du till IFK, ja då är och kommer du vara en svikare i mina ögon. Som sagt MINA ögon.
Örebro svartvitseger!
2011-10-06 14:46
Allt han är en Judas inget är han värt nu Vissa klubb känlsa !!
Örebro svartvitseger!
2011-10-06 14:46
Allt han är en Judas inget är han värt nu Vissa klubb känlsa !!
Örebro!
2011-10-06 14:38
Är väl klart som fan att inte Alvbåge ska stå! Lycka till i skattefusk nu!
Annons: