/fotboll/osk/forum/3434.aspx/fotboll/osk/forum/3434.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2011-10-05 21:12
sorry Indianerna
Örebro Djäflun
2011-10-05 21:01
Kollar man Lisa Alvbåges blogg verkar familjen vara i flyttartagen.....tyvärr! Beroende på hur man tolkar saker förstås!

Edit Rensa kan man ju göra utan att vara på g att flytta!
Örebro Ösk-groda
2011-10-05 20:31
Kan inte Lagrell vara polis i Malmö den där dagen när MFF-DIF möts.........för han är väl en liten sån i SvFF ?????
AIK Saywee
2011-10-05 20:28
BiB, 19:39,

... bra att du engagerade dig och orkade med ett mail till Martin Fransson.

Det är ju sanslöst klent tänkt av honom, och att han skriver ned detta och vill förmedla detta i media, för jag förmodar att han jobbar avlönat, känns bara så pinsamt dåligt.
AIK Saywee
2011-10-05 20:22
Cherokee people :)
Örebro Aspen
2011-10-05 20:21
Noll rätt av SvFF.

Hug hug Indianerna
Örebro Bulten i Boo
2011-10-05 20:07
Rafflande final, Indianerna-Piraterna. Med 8 heat kvar är det helt lika sett över två matcher...
AIK Saywee
2011-10-05 19:35
BiB, 19:20,

... får Fransson ihop detta till rasism, så kan han byta jobb, nu i höst behövs det många som krattar löv ....

"Vi är svarta, vi är vita", bara ordet "Vi" är ju enande.

Vilken total meningslös insinuation !
Örebro Bulten i Boo
2011-10-05 19:20
För att anknyta till mitt morgon-inlägg, såhär skrev Martin Fransson i DN angående "(fem andra) matchintron som gått galet": "Örebros lag där kenyanen Paul Oyuga gjorde hemmadebut från start och där hans landsman Boniventure Maruti fanns med i laget tågade inför hemmamatchen mot Norrköping i juli 2001 in på Eyravallen till tonerna av den klassiska kampsången "Vi är svarta, vi är vita". Till nästa match var inmarschlåten utbytt."
Örebro _Adde_
2011-10-05 18:23
Förstår inte hur folk kan skriva att Crespo inte passar in i 4-3-3. Killen är ung och utvecklingsbar, dessutom med en massa talang. Vidare har han fysiken med sig. Jag tror att han hade kunnat växa in i det, men det är klart... vi har ju Haddad och William där som vissa uttrycker det. Hur ofta är dessa två herrar disponibla?

Nu dock så valde han ju AIK... känslan säger att det blir succé!
Örebro DaSa
2011-10-05 17:45
Det kommer garanterat bli en intressant silly-season denna vinter. Hoppas bara vi får klart med nya spelare så snart som möjligt så det inte trillar in ngn precis innan säsongen startar som denna säsong.
Örebro DaSa
2011-10-05 17:42
Costa är nog en av de mest överskattade spelarna som spelat i ÖSK, vill inte se honom i klubben igen.

Sen är Sjögrens kommentar om Crespo rätt så intressant, de visste att han var 18 år innan provspelet så att då dissa honom på grund av åldern känns skumt:) Men jag tycker det var rätt, vi skall värva spelare som passar in i 4-3-3.

Jag kanske är ute och cyklar, men jag tror inte att det är rimligt att vi kommer att plocka in en target till av Haddads klass. Vi har inte ekonomi att ha två klasspelare på samma position (där ingen av dem antagligen klarar ngn annan position).
Guldskölden Norge
2011-10-05 17:39
ÖSK hade inte en chans mot AIK. Och det har inget med ekonomin att göra.
Man måste förstå att AIK är överst i näringskedjan i Sverige.
Vill verkligen AIK ha en talang, så får dom han också.

Sen att Teteh Bangura är "Crespos" största idol, gör ju inte saken lättare för ÖSK.

"Han hade valt AIK före Barcelona"
http://www.fotbollskanalen.se/1.2311031/2011/10/05/aik_varvar_nasta_bangura_han_hade_valt_aik_fore_barcelona
Örebro Kom hem Kuba
2011-10-05 15:48
Saywee

Tack! Kan återkomma här när den (förhoppningsvis) är färdigskriven i januari :)

Ja, det lutar åt att jag får dyka ner i ÖSK:s arkiv för att komma åt dessa uppgifter, men det bör väl inte innebära några större problem.
AIK Saywee
2011-10-05 15:34
Kom hem Kuba,

jag vet inte, men det blir en intressant uppsats, som jag tror att flera skulle vilja ta del av så småningom.

Egentligen borde ju klubben ha någon slags förteckning över detta, eller möjligtvis koll på, vem som kan ha det ....?

Lycka till :)
Örebro Kom hem Kuba
2011-10-05 15:29
Någon här som har koll på vart man kan få information om vart ifrån ÖSK hämtat sina spelare? I Christer Blohms böcker finns endast uppgifter om detta för åren 2000-2008. Håller på med en uppsats där jag ska syna spelarrekryteringar från 50-talet och framåt för ÖSK och Degen.
AIK Saywee
2011-10-05 15:27
.... eller "Vi åker ur", med Inspektör Smacks trio ?

Det var ett tag sedan han hälsade på här, med sina korta kommentarer, undrar om han mår bra?
AIK Saywee
2011-10-05 15:08
... efter så många trevliga pm och telefonsamtal, kan jag nog inte sluta med att tjöta på här, till några´s förtvivlan ...

Svartvitt forever, 14:36,

ditt sista stycke är mycket sant och intressant.

Detta har jag påpekat flera gånger tidigare, vi måste kunna ändra spelidé och taktik gentemot det motstånd vi möter, eller om något måste förändras under en match!

Det är en av de saker jag vill ge kritik för, mot den envise Sixten.

Annars har han väl flera goda sidor, men envisheten är ibland lite enerverande, eller kallas det prestige, eller är det något annat stelt förutsägbart, som gör att många börjar tröttna på ÖSK-fotbollen?

Våga förändra!

Heja SPORT :)
Örebro Bastard on Parade
2011-10-05 15:02
Jag tycker det är värre om klubben värvar spelare som uppenbarligen inte passar in i det spelsystem vi har, speciellt med tanke på den inflexibilitet som finns angående taktik.

Självklart vore det bittert om Crespo gör succé i AIK, men det är en del av spelet. Vi kan inte heller ha hur många centrala anfallare som helst för att ha möjligheten att justera taktik om 4-3-3 kommer vara alternativ 1. Nu har vi ändå Atashkade, Paulinho och Holmberg som kan komplettera Haddad i en 4-4-2 uppställning t ex. Jag har även för mig att både Yasin och Ibrahim spelat en del som anfallare, likaså Riski om han nu blir kvar.

Jag vill se en klockren target om det ska värvas in en anfallare. Crespo känns inte som en sådan spelare.
Örebro Telle
2011-10-05 14:45
Anledningen till att vi inte har en chans mot Aik i budgivningen är ju just Bangurorna, dessutom. Fram tills försäljningen av dem har ju Aik haft ekonomisk kris...
Örebro Svartvitt forever
2011-10-05 14:36
Jag skrev för någon vecka sedan att jag skulle få exem om AIK norpar "Crespo", gör succé liksom Bangurorna och säljs för 20 miljoner. Nu hade vi förmodligen inte haft en chans i en budgivning, men det som gör mig bitter är att man helt enkelt tackade nej till honom, liksom man gjorde med Teteh och slarvade bort Mohamed.

Det kan mycket väl hända att man inte såg dem som nr 9 i 4-3-3. Men det är något fel i en klubb om man säger nej till klasspelare för att de inte skulle passa som nr 9, när vi inte själva har någon sådan spelare (jo en, och han har varit skadad i ett halvår nu).

Det är att köra huvudet i väggen. Mosander sa själv på Spelarinvestmötet att motståndarna har lärt sig läsa vårt spel nu, vilket är en förklaring till att det gått så mycket sämre i år. Varför då framhärda? Varför inte träna in ett varierat spel där vi inte är sönderlästa? Det är sånt här som får mig att misströsta om ett svartvitt guld och ser framtiden mer i helsvart.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-10-05 14:28
Malta?!! Aj,aj,aj. Kanske inte något för ÖSK ändå...
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-10-05 14:26
IFK Värnamos Jonathan Ring (fd ÖSK U spelare) eftertraktad i Allsvenskan.

Kanske ÖSK vill ha tillbaka honom?
2011-10-05 14:09
Godzilla Hårddisksson//

Ricardo Costa spelar för Tarxien Rainbows på Malta nu för tiden. Han är 29 år, så last gammal är han inte ;).

Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-10-05 14:03
Zlatan. Han kanske får den nytändning han så väl behöver i sportklubben.
Mitt personliga andrahandsval är Fredrik Jensen i Trelleborg. Rivstark, slitstark och med ett bra skott. Frågan är om han kanske passar bättre i ett 4-4-2 men jag tror han skulle kunna fungera bra som target. Annars är Joe Sise intressant han med. Drömmen vore Ricardo Costa men han är nog tyvärr lite för gammal nu.
Jag vill minnas att han hade ett fantastiskt one-touch spel men var rätt hämmad pga sin smärre långsamhet. Som target i ett 4-3-3 skulle han dock passa som handen i handsken. Var gör den goda Costa numera egentligen?
2011-10-05 13:57
Undrar vilket namn som står högst upp på Sixten target-önskelistan?
Örebro kenya
2011-10-05 13:14
Var väl inte direkt överaskande att "Crespo" valde AIK. Inte direkt den spelartyp vi söker heller men han hade förmodligen inte gjort bort sig i ett 4-3-3.
Örebro Krontorps
2011-10-05 12:28
Oavsett pengar så är det ju inte så svårt att förstå att en spelare från sierra leone/FC Kallon i första hand vill spela för AIK med tanke på Banguras.
Kan inte tänka mig annat än att dom rekommenderar AIK å det varmaste.

*RIP Richard Holmlund*
Örebro Aspen
2011-10-05 12:23
Motivet för ÖSK att inte gå vidare med Crespo var att man ville ha en äldre spelare, enligt Sjögren.
Låter lite konstigt krav - menar han kanske mer rutinerad, personligt mogen eller var det bara ett svepskäl för att Sixten vill ha någon annan
Örebro Simon78
2011-10-05 12:18
RIP Richard Holmlund.....! Du var bäst i Örebro.
Annons: