/fotboll/osk/forum/3426.aspx/fotboll/osk/forum/3426.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro KCMarten
2011-10-07 14:42
Tusen tack för dina insatser Sarp!!

Du har gjort ett kanonjobb och kommer bli saknad.

Lycka till med nästa utmaning. Jag hoppas dock få se ett och annat inlägg här på Svartvitt även i framtiden som "vanlig" forummedlem.
AIK Saywee
2011-10-07 14:42
gatutsio,

jag ser vad du skriver och vet att du vet en hel del ...

... men det är ändå mycket märkligt.

Det är en hund begraven, det kan vem som helst förstå.
Örebro Conjuration
2011-10-07 14:40
Tror inte att det var några ÖSK fanatiker som äggade Alvens hus, låter som AIK-fasoner ifall du frågar mig. Har alla personer från firman boys alibi får igår kväll?
AIK Saywee
2011-10-07 14:37
Skönt att läsa här, behöver inte skriva alltför mycket ...

... efter lunch har Telle, FF och KCMarten skrivit många bra inlägg!

Fast jag är fortfarande oerhört besviken och förbannad, på de fega kräken, som svärtar vår klubb med äggkastning, det är så lågt, att jag inte vågar skriva vad jag tycker!!!! För då blir jag forumportad.

Tyvärr, även om det inte är några riktiga supportrar, så förknippas ju deras tilltag och meningslösa handlande med vårt ÖSK!

Vad är det för fel på dessa människor, eller är det höns, som flygit förbi Alvens hus i värpande läge?

Snälla, hitta dessa fega as och ge dem ett ordentligt straff!
Örebro Conjuration
2011-10-07 14:36
NEJ INTE SARP. Lämna oss inte :(

Örebro gatutsio
2011-10-07 14:32
ösk ville absolut ha kvar alvbåge
han har sen länge haft ett riktigt bra kontraktförslag från ösk
däremot så har man från ösk:s sida förstått att han ville vidare
då det inte gick att komma till avslut
Örebro Marta (hane)
2011-10-07 14:28
KCMarten/ Hört i stort sett samma sak...

Nu jävlar måste vi få in en karraktärsspelare a´la Krister Nordin. Och gärna snabbt! Inget sista-minuten-sjabbel denna gång tack!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-10-07 14:26
Självklart skall bästa laget spela i Cupen, tänk på att vi aldrig vunnit något. Personligen kommer jag ändå inte att gå, men det handlar om hur jag tycker SSSS sköter klubben, dock tänker jag göra undantag för eventuell final!
Örebro widemarsh
2011-10-07 14:25
Saviano// Jag antar att vi står på västra.
Personligen gillar jag hörnet på norra, men förhoppningsvis blir klacken för stor den här matchen för att få plats där ;)
Örebro TommyS
2011-10-07 14:10
Alvbåge kommer att försvinna, det är tråkigt och det finns delar i hans agerande som är stötande. Men. Hörrni. Vi ska vinna cupen och för att göra det ska vi ha Alven i mål och jag ber Kubanerna att ge honom sitt fulla stöd. Cupen kan rädda säsongen och för oss som älskar ÖSK får vi inte låta personlig förnärmelse komma emellan.

Just nu känns det oerhört skönt att Kalmar slog ut IFK i semin.
Örebro Butterix
2011-10-07 14:03
fotbolltransfers tycker Astvald är värd 6,8 milj! my god
Örebro KCMarten
2011-10-07 14:02
Telle //

Efter att ha sett intervjun med Alven på tv.expressen och åter läst Sjögrens och Alvens uttalanden under hösten, så har misstanken om att klubbens ledningen inte har varit fullt nöjd med målvaktsinsatsen. Alven verkar inte heller vara på topp humörsmässigt. Han borde ge ett gladare intryck.

Jag har därför pratat med ett par av mina kontakter som har betydligt bättre insyn i klubben än vad jag har och de har i stort bekräftat mina misstankar. Nämligen att det finns tecken på att man från klubbens sida vill ha en ny förstamålvakt inför nästa säsong och därför inte har något emot att Alvbåge går vidare. Men jag vill vara tydlig med att detta är info från andrahandskällor och kan därför vara helt felaktiga.

OM detta stämmer så dämpar jag min kritik mot Alvbåges beteenden, men vi pratar ju om Sveriges hemligaste klubb, så vem vet..?
Örebro Bempa no:10
2011-10-07 14:01
De som har kastat ägg på alvbåges hus är ju att gå över gränsen boka tid med sjögren istället för att fråga ut honom personligen vad ösk håller på med ...
Örebro Bempa no:10
2011-10-07 13:55
Jag håller med Nordins fullt ut jag hade inte kunnat skrivit bättre själv se länk
Örebro Telle
2011-10-07 13:42
KCMArten //

Du antydde tidigare idag att du hade fått ny info. Är det nåt du kan gå ut med här, månn tro, eller är det sånt som man bör ligga lågt med?

Eller är det det som ligger till grund för dina funderingar nu? Det är ju onekligen ett rätt intressant påpekande - varken Lennart eller Sixten verkar ju ha höjt på ögonbrynen särskilt mycket, när man tänker efter. Inte för att de skulle ha gått ut med några åsikter, tankar eller någon som helst info ändå, men i varje fall... ;)

I och för sig var det ju knappast någon nyhet för dem, så det har väl inte riktigt samma laddade nyhetsvärde för dem som för oss heller.
Örebro KCMarten
2011-10-07 13:35
Telle //

Även om jag också vill se Alven på bänken idag så håller jag med om Sixten.
Det finns inte på kartan att han petar Alven i cup-finalen och de två sista matcherna.

Örebro KCMarten
2011-10-07 13:31
En tanke som gnager mig mer och mer gällande ÖSK:s agerande och relativa lugn i situationen är följande:

Ville verkligen ÖSK skriva nytt kontrakt med Alven? Gav de honom medveten ett sämre kontraktsförslag för att de anser att han inte lever upp till kraven?

Var det ÖSK:s målvaktsjakt som satte fart på Alven, istället för tvärtom?

Blev Blåvitt en snygg bakdörr för Alven istället för att skriva på ett sämre kontrakt?

Som redan sagts så har Alven haft en nedåtgående kurva och det har naturligtvis andra inom ÖSK också sett. Sjögren och Sixten kanske är gladast av alla idag?

Det finns mycket märkliga turer i detta..
Örebro Telle
2011-10-07 13:27
Angående om Alvbåge ska petas eller inte...

Ingen av våra reservmålvakter är värvade för att hålla allsvensk klass. Man verkar iskallt ha räknat med att Alvbåge ska stå alla matcher, precis som han brukar, och hoppats att Nurme har kvalitet nog att kunna göra några kortare inhopp om det det i värsta fall skulle behövas. Nurme gjorde absolut inte bort sig mot Elfsborg, så inget ont om honom i sig, men det har nog aldrig varit meningen att han ska erbjuda någon egentlig konkurrens. Det är en lågbudgetlösning, och därför är jag tveksam till att Sixten petar Alvbåge, oavsett vad man tycker om det.

- Han petade inte Porokara, trots att han var direkt dålig större delen av sitt sista år, och han petade inte Bedoya, trots att vi hade gott om mittfältsalternativ som behövde få speltid. Att han skulle ställa upp med Nurme i målet i cup-semifinalen mot nyblivna svenska mästarna - en match som dessutom är enda chansen för honom och klubbledningen att ens få i närheten av godkänt för det här skitåret - tror jag inte finns med i hans världsbild.

Jaja, den 29:e oktober får vi svaret, oavsett vad vi tror eller tycker. SKa bli grymt kul med en match som faktiskt betyder nåt igen, det var länge sen nu.
Örebro Fatcit
2011-10-07 13:23
Marta (hane) // ;)

Dr. Cox // Precis, ÖSK:s kanske yngre spelare behöver någon att luta sig mot. Förra året var det Kihlberg, men i år har det varit tomt! Jag skulle vilja se Olof Mellberg i ÖSK när han bestämmer sig för att flytta hem!
Örebro rirobban
2011-10-07 13:05
Jag kan inte bli frustrerad på denna övergång i huvudtaget. En spelare har ett kontrakt, och när kontraktet går ut så har han all rätt att byta klubb. Klubben har dock rätt att använda spelaren tills hela kontraktet gått ut. Visst tråkigt att han går gratis, men sålänge han tillhör ÖSK så måste man utnyttja hans tjänster. Ska vi ha någon chans i cupen så måste vi ha en storspelande Alvbåge i mål. Nurme i all ära, men Alvbåges klass kommer han inte upp i...

En annan sak som gör att jag inte blir frustrerad är nog för att han inte imponerat så stort i år. Och hans bloggskrivande och snack på sidan om planen tror jag ÖSK påverkas positivt av att slippa.
Örebro Telle
2011-10-07 13:01
Franz //

Ja, det är en annan sak, att det är konstigt skött. Jag håller med helt om att det är jättemärkligt att de går ut med det redan nu, när minst tre matcher återstår. Inte minst känns det märkligt att han har fått stå helt ohotad av konkurrensen under hösten, när han har varit högst mänsklig i målet och klubbledningen har känt till att han förhandlar med IFK. Det kanske säger mer om nivån på andra- och tredjemålvakten i tränarens ögon i och för sig, jag vet inte.

Märkligast av allt är ju uttalandet om att det är IFK som gäller från och med nu, det håller jag också med om. Man kan inte säga så på en presskonferens när man har matcher kvar att spela med sin nuvarande klubb. Så visst, han kunde ha skött det mycket snyggare, det erkänner jag glatt.

Men jag hävdar ändå att det stora problemet är ledningens sätt att sköta klubben just nu. Väljer spelarna att gå till konkurrerande klubbar istället ligger felet egentligen inte hos dem, utan hos klubbledningen som inte kan erbjuda en tillräckligt lockande produkt.

Bara en sån enkel sak som att det är IFK som presenterar nyheten på sin presskonferens (efter att ryktena redan gått i NA, Aftonbladet, diverse forum etc...), istället för att vi gör det. Det är väldigt sällan som ÖSK utåt sett äger nyheter, information, eller kontrollen över vad som händer och sker. Det är andra klubbar, spelarna eller deras agenter, eller media, som verkar sitta i förarsätet hela tiden och kontrollera vad som händer, medan ÖSK ger bilden av att snällt få finna sig i vad de andra beslutar.
Örebro!
2011-10-07 13:00
Butterix// Alla får tycka vad dom vill och det är ok! Jag går då inte om Alvbåge står och det får man tycka är dåligt! Lika dåligt som jag tycker det är att låta honom stå!
Örebro Butterix
2011-10-07 12:58
att inte gå på matchen för att Alven står är ju nys. det är väl för f-n ÖSK vi ska stödja inte larva oss mot en målvakt som trampat oss på tårna
Örebro KCMarten
2011-10-07 12:56
Örebro!, Franz //

Jag håller helt med.
Örebro!
2011-10-07 12:52
Fläsklepp// Håller med i allt och det vi kan göra om kung alven står är ju att inte gå på matcherna! Har redan hört många som kommer göra det! Klart att Nurme ska få chansen! Han tillhör ju ÖSK och längtar inte efter att få käka pytt i panna nästa november!
Örebro Saviano
2011-10-07 12:50
Widemarsh//

Var ska Kubanerna stå? Ni skapade väldigt bra stämning när ni var på sittplats mot Sarajevo. Vore kul om ni fick stå där.
Örebro Butterix
2011-10-07 12:41
hur ska man ranka en cup-seger i kklbbens historia? det är ju sämre än att vinna allsvenskan men eftersom det ligger en europaplats i potten så är det på det sättet likställt med att bli 2-3a i allsvenskan. det måste ju vara bättre än att bli 4a eller hur? sen är ju en titel alltid en titel och segraren ska dessutom spela en supercupmatch i vår. så frågan är är cupseger bättre än att bli tvåa i allsvenskan? sämre än tvåa men bättre än trea, eller sämre än trea men bättre än 4a?

bottomline: om ösk vinner cupen är det då den bästa säsongen för klubben någonsin?
Örebro widemarsh
2011-10-07 12:28
Publikfest i Svenska Cupen!
Hoppas alla tar sig till vallen så kan vi tillsammans vända den här misslyckade säsongen till den bästa i klubbens historia. Skulle vi ta vår första titel någonsin på hemmaplan så förlåter det ALLT! Men först måste vi förbi Helsingborg, och då krävs det att staden ställer upp för vårt lag.

50 kr för ståplats och 100 kr för sittplats, billigt!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-07 12:28
Telle // Att han ska stanna i den klubb han påstår sig älska. För han fick inget erbjudande utomlands som han sa var anledningen till att han inte kritade på. Att han vill avvakta det. I själva verket pågick en process med IFK (en konkurrent)hela tiden (sedan i somras). Det stör jag mig på. Inte att vi förlorar Alvbåge i sig självt. Att Alvbåge/IFK presenterar honom under pågående säsongen. Kunde man inte ha smakfullheten att göra det efter allsvenskans slut? Igår sa han att from nu är det Göteborg som gäller.

Allt ovan stör jag mig på och jag ser helst därför att han inte står sista två matcherna. Vilket fall kommer inte jag stå där som nån jäkla "Tack för allt kungen min" och jubla och tacka honom storsint och kalla honom kung Alvbåge. För min del borde han ha gjort sin sista matcminut. Tycker det är ett hån mot fansen om han står sista två matcherna. Det är nog bara i ÖSK något sådant är möjligt i hela As efter samma scenario. För vi skall vara så jäkla präktiga och storsinta istället för att inse att vi är losers som bockar artig när en annan man tar vår kvinna.

Örebro Ståplats är bäst
2011-10-07 12:14
otroligt barnsligt tilltag...säkert ett gäng fjiortisar!
Annons: