/fotboll/osk/forum/342.aspx/fotboll/osk/forum/342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2017-02-17 21:59
Vinter Har klickat lite ... Brynäs IF FK 1925 Norrlands Guld
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-02-17 21:24
@Pedretti - Admin:

Håller med om alla Kujovic styrkor. Jag skall inte misstolkas så. Men frågan är om man kan skifta på det sättet? Jag vet inte. Det handlar ju om helt olika principer. Shpetim Hasani är en lightversion av Kujovic och var den första att läggas på offeraltaret när Alec ville omstöpa ÖSK:s anfallsspel.
Örebro Pedretti - Admin
2017-02-17 21:19
Axén har ju pratat om att vi ska ha en större taktisk bredd i år.
Visst att Kujovic inte har lika starkt djupledsspel som en annan forward men han har allt annat i mitt tycke.
Styrka, huvudspel, avslut, frisparkar, spelförståelse bl.a.
Sen har vi ju djupledslöpande anfallare i form av Janne.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-02-17 21:12
Jag skulle jubla alla dagar i veckan för Kujovic i ÖSK. "Problemet" är kanske att han inte står för det raka djupledsspel som Alec vill spela. Men det går kanske att justera lagets sätt att anfalla för att sedan justera tillbaka om han blir skadad eller avstängd eller utbytt. Intressant också att Alec nämner Rogic som publikfavorit samtidigt som Mårtensson är "favoritspelaren". Skall Alec lämna antingen publikfavoriten eller sin egen favorit utanför startelvan? Eller skall han bänka Nordin? Eller kommer han plötsligt spela med tre centrala? Iofs var Sema också en länge efterlängtad favorit för Alec och har inte, trots det, blivit 100% ordinarie.
Örebro Vinter
2017-02-17 21:10
@Saywee:

Ett klick och så kan man hitta. Men, din fråga är intressant. Svenska mästare i fotboll har utsetts 116 gånger sedan 1896. Frågan är intressant, som sagt mest för att spontant skulle jag själv och säkert många, många med mig svara: Inget norrländskt lag har någonsin vunnit SM-guld i fotboll. MEN, ett har faktiskt gjort det!
Örebro Empes
2017-02-17 21:06
@Brandao:

Skulle vara toppen! Hoppas!
AIK Saywee
2017-02-17 20:58
Tjeeeena
Örebro T8
2017-02-17 20:58
Verkar som Hammarbyfansen fixat in Kujovic som Hammarbyare på Wikipedia. Men står typ 2016. Men Bajarna har säkert dragit några bira...
AIK Saywee
2017-02-17 20:55
Sköldmark, ta ett lån nu! Kujovic
Örebro Brandao
2017-02-17 20:36
Empes

Så kan det vara. Vet bara att ÖSK förhandlat lite med han. Tror dom har ganska mycket pengar kvar att satsa på han.

Han lär ju inte spela kvar i Gent iaf och ett lån den här säsongen låter väll inte helt orimligt..

Finns inte en chans att vi köper han, tror enbart lån är aktuellt
Örebro Empes
2017-02-17 20:29
@Brandao:

Kujovic vore en fantastiskt värvning. Bättre nr 9 än så kan inte ÖSK hitta. Han skulle definitivt kunna lyfta vårt lag flera placeringar. Tror dock att vi är helt chanslösa på honom. Tyvärr. Han kan nog få betydligt bättre avtal någon annanstans. Men hoppas att jag har fel.
Örebro öörebrooo
2017-02-17 20:12
Dags för admins att lägga till Anders Karlssons bild i den vänstra spalten, han är vår största spelare genom tiderna och om det är någon som förtjänar en plats i spalten så är det Anders. Alltid saknad, aldrig glömd.
Örebro Brandao
2017-02-17 20:04
Blir det inte typ AIK för Kujovic tror jag vi har en skaplig chans. Djurgården värvar säkert Engvall eller Erton. Hammarby har tömt kassan på en ny back och har nog inte råd med en dyr anfallare till. Norrköping tror jag har fullt och jagar nog ingen forward.
AIK Saywee
2017-02-17 19:57
Det var på "tiden", kollektivet är laget ! De som vill glänsa och "överdribbla" och stila för publiken tills motståndarna snott bollen, har missat vad laganda är. Egoism hör inte hemma i lagsporter. Det är laget som gäller!
Örebro T8
2017-02-17 19:39
Intressant artikel på na med Nordin. Han lyfter fram kollektivet och att alla hjälper varandra i år jämfört med förra året då man stod mer ensam efter ett misstag.
AIK Saywee
2017-02-17 18:58
Jag skulle inte bli helt förvånad över, om klubben som bildades för cirka 20 år sedan, tar ett guld senast 2020. Iofs var det en sammanslagning av några klubbar, jag minns nog mest Ope. Men ÖFK verkar ha någon slags stark målmedvetenhet och beslutsamhet ... Förresten, hur många norrländska lag har ett guld i bagaget? Jag vet inte något och tänker inte lägga tid på att leta, men det kanske finns någon som minns?
Örebro Misterister
2017-02-17 18:07
@Brandao:

Jag håller med. ÖFK imponerar med sin "old school Barca tiki taka"-possesion-fotboll. Det är grant att se på när det fungerar. Jag tror dom är där uppe topp 4 i år. Vi får se.
Jag tycker oxå att det är många sura miner här. Ingen tvekan om att Ayaz kommer vara bra i år. Jag hoppas på att Janne kan bli vår nya Crespo. Omoh har så mycket i sig, handlar mer om att styra honom lite bättre så att han utnyttjar sina kvalite'er bättre. Jaja vi får se om det trillar in några mera förstärkningar. Men jag tycker inte att det är någon ko på isen... inte än i vart fall.
Örebro Brandao
2017-02-17 18:04
Jag har sett dom på försäsongen och dom har varit bra...spelar trevligt, är farliga framåt
Örebro Jonas r
2017-02-17 17:58
[QUOTE=Brandao]Tror både Halmstad och Östersund kommer överraska .. Östersund spelar finast i Allsvenskan så dom får gärna vinna guld.. [/QUOTE] ÖFK kan definitivt överraska men vad ser du hos Halmstad?
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-17 17:47
Får hoppas att spelarna har större tro på dom själva, än vad andra här på forumet har på dom.

Dags att tvätta bort de går allrii - mentaliteten och börja tro på oss själva.

Gå på matcherna och heja på laget och bli den 12:e spelaren så har vi gjort vad vi kan för att lyfta laget. Dom är ingenting utan oss.

Kom igen nu! Varför måla fan på väggen innan säsongen ens har börjat.

Imorgon tar vi Åtvid!
Örebro Brandao
2017-02-17 17:37
Tror både Halmstad och Östersund kommer överraska .. Östersund spelar finast i Allsvenskan så dom får gärna vinna guld..
Örebro Robben 82
2017-02-17 17:29
@Örebro-Hjärta:

Bra skrivet jag känner mig som en riktig grinig gubbe när jag skrivit senaste tiden....brukar alltid försvara Ösk i alla väder men i år känns det inte bra! Jag kanske är realist och inte en grinig Närking trots allt :-)
Örebro Jonas r
2017-02-17 17:28
Baserat detta på den info jag har kring respektive spelartrupper.
Örebro Jonas r
2017-02-17 17:27
Dessa sex lag tror jag utmanar om guldet Malmö Aik Häcken Norrköping Djurgården Elfsborg Nedan lag utan inbördes placering som konkurrerar om plats 7-11 ÖFK Ösk Bajen Kalmar IFK Göteborg Plats 12-16 Giffarna Eskilstuna Sirius Jönköping Halmstad
Örebro Örebro-Hjärta
2017-02-17 17:10
@Minatankar:

Nu är du ute o cyklar igen, vad är det för amatörpsykologi?

En optimist blir ju besviken ständigt o jämt, speciellt om man samtidigt är ÖSK:are. En pessimist är jobbig, inte minst för sin omgivning.

Som realist ser jag att vi med nuvarande trupp måste ha ett djävla flyt för att inte hamna i bottenstrid.
Örebro Empes
2017-02-17 16:50
En positiv sak med ÖSK är att vi trots allt – på förhand – har ett par potentiella klasspelare i Besara och Ayaz och en joker i Omoh som kan hur mycket som helst om han hittar rätt. Skulle de lyckas så… Och tänk om några spelare (till) skulle överraska positivt. Men hoppas verkligen på minst två klasspelare in!
Örebro Empes
2017-02-17 16:49
Med en dålig start så tror jag att vi kan åka ur eller få kvala. Med en bra start och få skador så kan det nog bli en placering liknande fjolårets. Just nu skulle jag sätta in ÖSK på plats 11, före AFC, Giffarna, Halmstad, Sirius, Jönköping. Men tror någon av Halmstad Sirius och Jönköping kan överraska.
Örebro Empes
2017-02-17 16:38
@Minatankar:

Handlar inte alltid om pessimism för de som har det tufft. Det handlar ofta om jobbiga känslor, såsom sorg, besvikelse, förtvivlan, rädslor. Och sådana känslor är helt normala och det naturliga när det gäller känslor är att möta dem för då omvandlas de till något annat. Positivt tänkande som gör att man förnekar naturliga känslor är inte sunt.
Örebro Karlstruum
2017-02-17 14:47
Har aldrig hört talas om dansken som Hammarby tagit in. Men detta citat kan ju ge ett litet sken om VARFÖR ÖSK kan ha lite problem med att få in spelare på två så viktiga positioner som mittback och anfallare. "Samt att Fenger får över nio miljoner för sitt kontrakt – dels fem miljoner svenska kronor i sign on, som han bara behöver skatta 15 procent på. Därutöver fyra och en halv miljoner kronor i lön för ett treårskontrakt, som han skattar 30 procent på." Hade det kommit fram att vi värvat honom för det där, undrar hur tongångarna hade gått då här i forumet. Jag hade inte velat ha in honom för den där summan iaf. Ska ju tilläggas återigen att jag aldrig sett karln spela.
AIK Saywee
2017-02-17 14:12
Premiärtruppen http://oskfotboll.se/osk/aktuellt/nyheter-2017/2017-02-17-osks-premiartrupp-i-svenska-cupen.html
Annons: