/fotboll/osk/forum/3414.aspx/fotboll/osk/forum/3414.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pozniak is back
2011-10-13 21:43
Hahne/ du kan inte va seriös när du hänvisar till fm att du skulle va bättre en scout Hahaha
Örebro Hahne
2011-10-13 21:42
Jag kan vara din side kick o kolla genom fm då o då kan även åka på ngn match om de verkligen krisar :p iofs åker nog mer än gärna ^^
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-10-13 21:38
ÖSK borde anställa chefscout. Jag ställer gärna upp ;). Om de nu inte redan har det?
Örebro Hahne
2011-10-13 21:29
Ösk och säkerligen många andra svenska lag har sjukt dålig scouting verksamhet !
Jag som Fm spelare skulle kunna säga vem o vilka de ska värva lika gärna är säkert bättre än en panik panama värvning precis innan fönstret stänger!

Nee anställ någon som kan ta tag i det hela o hitta intressanta spelare ! o fixa i ordning med u-21 laget så att vi kan få upp talanger därifrån med ! utan att vi låter de gå till något annat lag o sedan tillbaka till oss för dyra pengar!
AIK Saywee
2011-10-13 21:25
Finska pinnar ä gött, te en köpp kaffe, med lite kösken i botten ...

ÖSK, vi är svarta, vi är vita :)
2011-10-13 21:19
Själv föredrar jag finsk sommar-soppa :)
2011-10-13 21:17
Saywee 21:07//

Absolut :)
AIK Saywee
2011-10-13 21:15
KUPPEN kan bli vår stolthet!
AIK Saywee
2011-10-13 21:14
Valderinho,

ja Hawaii-soppa är ett bra uttryck :)

Hawaii-pizza med ananas och bananas kanske vore något?

ÖSK måste scouta/värva bättre, om jag skall få uppleva ett guld, eller åtminstone en medalj i serien.

... och om ekonomin skall fungera framöver måste vi sälja bättre ...

Vart tar alla talanger vägen?
AIK Saywee
2011-10-13 21:07
Silence is golden :)
2011-10-13 21:04
Saywee//

Nu har jag läst ditt svar. Ja det skulle få folk att höja på ögonbrynen.
Örebro Valderinho
2011-10-13 21:01
Jag tycker värvningsansvariga är rena rama Hawaii-soppan. Finns ingen tydlig struktur eller planering, eller för den delen kunskap. Man tar in en Panama-värvning i sista minuten, när man tidigare hade samma situation med Flood..när man visste vad det skulle innebära. Som man bäddar får ligga..
AIK Saywee
2011-10-13 20:59
Jag vill nu att alla fokuserar på ett kuppenguld!

ALLA
AIK Saywee
2011-10-13 20:55
Tackar Krille,

det du skrev och det PM-svar du fick från mig, skulle nog vända ut och in på mycket i dagens ÖSK på detta forum!

Musslan.
2011-10-13 20:44
Saywee//

Du har PM
AIK Saywee
2011-10-13 20:42
Valderinho,

men efter vad du sett och skrivit tidigare, och jag har samma farhågor, så är det inte alls säkert att det blir någon bonus om han skulle bli svartvit, eller hur menar du? Det är ju bara en eller kanske två matcher det handlar om och har man anställningögon på sig, så kanske man presterar annorlunda än normalt, inte vet jag. Men jag håller fortfarande med dig, men vet inte vad som händer i scoutingröran ...
AIK Saywee
2011-10-13 20:37
BiB,

tackar för ditt inlägg, men funderar vidare lite till ...

Om jag tar en ytterlighet, som exempel, låt oss skriva att en enda Allsvensk spelare deltager i någon av de tre "AM-kvalen", stannar då Allsvenskan av, en vecka eller två?

Var går gränserna?
Örebro Valderinho
2011-10-13 20:32
Saywee,

Det jag menade, om jag ska förtydliga mig är att man åker och kollar på en spelare, Wicks i det här fallet, det behöver inte bli något, överraskar han positivt är det en bonus.
Örebro Bulten i Boo
2011-10-13 20:30
Saywee// Ja, jo, det bestäms om ett antal "fönster" då ligorna gör uppehåll och landskamper kan spelas. Oftast är de ju så långa att det hinns med två kvalmatcher. Kan tänka mig att UEFA är de som håller i taktpinnen i det sammanhanget och att de andra förbunden får dansa efter deras pipa. De flesta av världens spelare finns ju i de europeiska ligorna....
AIK Saywee
2011-10-13 20:21
DaSa,

Håkan Juhlin borde vara den som är bäst är lämpad för detta jobb, enligt det jag läser i din länk!
AIK Saywee
2011-10-13 20:15
DaSa,

instämmer i det du skriver,

men att åka österut för att kontrollera att man inte går miste om något, känns inte särskilt meningsfullt, om det handlar om en andremålis, eller det kanske det gör?

Handlar det om ett förstaalternativ, blir jag lite mörkrädd, för första gången i mitt liv ;)

Valderinho, du får gärna förtydliga lite till ...
Örebro DaSa
2011-10-13 20:11
Ngn på forumet som sökt jobbet?:)
Örebro DaSa
2011-10-13 20:06
Känns onödigt att lägga tid och kraft på att åka och scouta en andramålis. Hoppas att SS prioriterar rätt, skulle vara trevligt om värvningarna börjar trilla in snart. Men som jag har skrivit förut, ju längre vi väntar desto billigare kommer vi få dem. Varför skall en bosman-spelare skriva på ett kontrakt redan nu när han kan vänta tills AS slutar?! Fungerar för klubbar som IFK Göteborg och sthlms klubbarna men tror inte ngn spelare stressar fram ett kontrakt med ÖSK, tyvärr....
AIK Saywee
2011-10-13 20:02
Tänker forfarande lite på detta med uppehåll i nationellt seriespel på elitnivå när diverse landslag har matcher.

Är de olika kvalmatcherna till mästerskap samordnade, typ pågår EM-kval, Asien-kval, Afrika-kval, Amerikanska-kval samtidigt eller hur kan det vara?
Vad gäller vid träningsmatcher?

Om olika kval i andra världsdelar pågår, kan väl ändå inte några enstaka landslagsmäsiga spelare i Allsvenskan innebära långa stopp i vår serie, eller?
AIK Saywee
2011-10-13 19:02
Valderinho, 18:44,

förstår i stort sett vad du skriver ...

... men också att det i så fall är läge att förbättra scoutningverksamheten.
Örebro Ösk-groda
2011-10-13 19:01
Möjligt att det kan ha varit dig som jag citerade ...........men har för mig jag läste det i en kvällsblaska ......men vad gör väl det var det kom ifrån ......huvudsaken ÖSK får en MYCKET bra målis......inte amerikanen för min del
AIK Saywee
2011-10-13 18:59
Ösk-groda,

jag forumskrev för någon månad sedan, att Kalle Johnsson, hade bestämt sig för att fortsätta i HBK ett år till, av lojalitet etc, det var ett långt inslag i SR P4 Halland, som handlade om detta ...

... men man kan ju alltid hoppas.
AIK Saywee
2011-10-13 18:56
Krille, 18:19,

en youtubeklippt match från 2009, med några snygga räddningar, en del enkla, men det kan väl inte vara tillräckligt för en anställning som förstemålis hos de svartvita elgeanterna, som siktar mot guld, eller kan det det?

Jag inbillar mig att man måste se honom flera matcher live, för att själv göra en riktigt bedömning, men av det jag hittillls förstått, är jag mycket tveksam till,om han skulle vara det perfekte förstemålvakten i ett guldjagande ÖSK, mycket tveksam ...
Örebro Ösk-groda
2011-10-13 18:48
Pozniak is back
Jag läste någonstans att han Kalle Johnsson ville vara kvar å hjälpa HBK tillbaks till AS........
Pozniak is back
2011-10-13 18:45
Inte troligt att hbks målvakt kommer! Ska mycket till att ÖSK ska värva en U21 landslagsman med kontrakt
Annons: