/fotboll/osk/forum/3409.aspx/fotboll/osk/forum/3409.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D. McGrain
2011-10-16 07:22
Ha ha ha...vilka underbara inlägg. Stor humor att läsa vissa inlägg som är en smula bittra, negativa och tveksamma till vissa personer i ÖSK. Hur ska dessa reagera om ÖSK tar cupen och sin första pokal i klubbens historia - med 6-10 som tränare? Fortsätt roa mig iaf två år till.. ;-)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Svartvitt forever
2011-10-16 06:31
Saywee, du får inte lämna, du är faktiskt den som mer än någon annan gör att det här forumet lever!

Läser Uddlings krönika att Stahre var på väg hit i somras men att styrelsen inte kunde enas. Inte utan att man känner sig lite bitter. Ser gärna en handuppräckning här på forumet om de fattade rätt beslut.
Örebro 019_Örebro
2011-10-16 04:49
Nej, Saywee. Du ska inte lämna. Tror nog ÖSK-Janne mest är avundsjuk på att han inte kan gå om dig i tippa matchen-tabellen.

Nu kommer min stora fråga; Hur tänker ÖSK:s tränare när han slänger in Robin Staaf som kommer lämna klubben??? Fattar nada, faktiskt. Måste väl ha varit 110 gånger mer värt i självförtroende för Yasin eller Ibrahim att få göra ett inhopp. Känns som att dessa spelare kanske inte är kvar i klubben så länge till heller...med tanke på deras behandling.
AIK Saywee
2011-10-16 04:05
Just denna mening (!) från dig ÖSK-Janne får mig att ta en allvarlig funderare på min framtid här på detta forum, du får inget skäll från mig, för det vara bara förväntat, för jag vet så väl, att jag tramsar alldeles för mycket.

”Älskar du så mycket att se dina tankar i tryck?”

Det känns så oerhört tråkigt, att få en sådan kommentar, men jag förstår genom årens lopp att många blir irriterade på mina ovidkommande inlägg, men jag bara är sådan. Jag är ingen präktig människa som bara kan skriva elegant och sakligt om ÖSK, jag tar lite vida svängar ibland och bjuder på mina privata förehavanden och intressen.

Jag skall försöka skärpa mig, men det är så himla svårt att låta bli.

Ditt egna nattliga inlägg, hur mycket handlar det om ÖSK, är det konstruktivt, eller är du bara trött på mig och vill få bort mig från detta forum?

Ja inte vet jag, men får jag tillräckligt med antydningar att jag skall försvinna, ja då tackar jag och talgoxen för mig!

Loggar genast ur …
AIK Saywee
2011-10-16 03:26
Skrålla, snälla skrålla,

jag vet att jag är jobbig, och ditt inlägg ÖSK-Janne var mycket förväntat från vem som helst, men jag älskar inte mina tankar i tryck, de bara finns där, och jag vill bli bemött, eller ibland bara skriva av mig ..

Nu loggar jag ur och skiter totalt i GT-grejen, är jag jobbig så skall jag ta till mig och skärpa mig ...

Nattskiftet får väl gå vidare, utan detta forum om det stör.

God natt alla svartvita!
Örebro ÖSK-Janne
2011-10-16 03:16
Jag vet att jag kommer få skäll nu men......
Måste varannat inlägg vara från dig Saywee? Älskar du så mycket att se dina tankar i tryck?
Ja, jag vet, man kan scrolla, men det blir ju väldigt mycket scrollande om man ska slippa läsa om din musiksmak och räkor och Halland och allt annat helt ointressant som du häver ur dig!
AIK Saywee
2011-10-16 02:50
4 tappra kvar :)
AIK Saywee
2011-10-16 02:50
Bättre music än Jeff Becks "ELEGY FOR DUNKIRK" vid denna tidpukt under dygnet finns säkert, men var svår att hitta i bland mina CD´s ...

... förlåt, att jag deppar lite, men hoppas att vi snart kan gunga loss i jamaicanska reggaerytmer vid Behrn Arena´s strålkastarljus, med det konstiga gräset :)

"Giv mi hop" ÖSK, "giv mi hop" :)))
AIK Saywee
2011-10-16 02:38
Forfarande 7 inloggade, att vi bara orkar?

Dream on!
AIK Saywee
2011-10-16 02:36
Gnällbältets centra i Västvärlden tror jag har sitt epicentrum i Skåne.

Det har liksom flyttats dit av någon anledning, sett över flera år alltså ...

... fast 2011 passar även vi i Närke på att kritisera lite, eftersom vi hade lite förhoppningar inledningsvis, men det kanske inte är en bra idé, att kritisera alltså ?

Kanske bättre att hylla och glädjas åt årets prestation av alla svartvita aktörer?

Bra jobbat ÖSK;)

(nu var jag väl vädigt konstruktiv?)
AIK Saywee
2011-10-16 02:28
HC,

ja musiken är en tröst, men jag orkar inte med Lena Ph´s, det gör ont ;)

Det blir i stället Jeff Beck´s fantastiska "tolkning" av The Beatles "A day in the life"

Snart skall jag leta fram dagens pappers-GT och skriva lite om de blåvita rubrikerna, som jag lovat leverera ..

... men först lite krabbeklor och en sort gold, denna fantastiska morgon.

Startälva i sista seriematchen hemma på BA, med det konstiga gräset, där hundar kanske är begravda, är det någon som orkar gissa, får vi en "full" bänk?

puuuuuh :(
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-10-16 02:10
SkåneÖSKare//

Det du skrier om gnällbältet är en oerhörd myt. Igår var jag tillsammans med flera vänner ifrån Skåne, Ett sådant gnäll ifrån de som kom ifrån Malmö för att de fått pisk av Örebro i ishockey med sitt stjärngäng överträffar med lätthet när vi fick stryk av Qviding i SE,
Örebro Harry Cripps
2011-10-16 02:09
Hur lågt kan man sjunka, hur kasst kan man må?
Ja Saywee, det är tur att vi kan söka tröst i musiken kvällar som dessa.
Det gör ont nu.
AIK Saywee
2011-10-16 01:55
Sov gott Kalle, jag drömmer om att bli granne med dig i ditt framtida boende!

Fantastiskt, faktiskt, helt fantastiskt :)
2011-10-16 01:51
Saywee//

Lugn bara, ÖSK:s handbollsdamer ligger väl i elitserien, där kanske vi kan hoppas på Guld inom några år? Eller i Bowling?

I fotbollen är väl risken överhängande att Sjören blir värvad till Posten igen och att Sixten längtar tillbaks till att träna någon finskt, f-låt. finländskt pojklag igen, eller var han arbetslös? Blotta tanken på vilka tunga namn som kan tänkas lämna styrelsen kan ju göra en sömnlös. Fast när man tänker efter kan det ju göra att man istället sover gott.

Gonatt!
AIK Saywee
2011-10-16 01:38
Lyssnar just nu på ...

"Hard to say I´m sorry" Chicago

... men snart åker en av mina favoriter på

"Life goes on" Gerry Rafferty

Edit tyckte att jag skulle förklara detta meningslösa inlägg, det är så att mina känslor efter gårdagens fotbollsäventyr, behöver sansas med "klassmusik", vilket jag ofta främst finner i Bob Marley, Eric Clapton och Gerry Rafferty, Jeff Beck samt Gary Moore, Pink Floyd och många fler ...
AIK Saywee
2011-10-16 01:34
Tänk om jag kunde vara konstruktiv, men det kan jag inte, och det har ingen större betydelse, för jag fattar inga svartvita beslut :(

Jag kan bara önska att få uppleva en fantastisk framtid med ÖSK :)

Heja SPORT!
2011-10-16 01:19
pemo//

Ja, visst är det otroligt att just Anttonen skulle bli skadad.
Samma sak med Haddad.
Korttidskontrakt med Almebäck, skit också, nonchalant spelade han också, trots att han var landslagsaktuelll. Småpengar i försäljning.
Å bara småpengar för Bedoya, sicken otur, gick ju inte att ersätta under transferfönstret.
Att en ung kille som Astvald dippar, o ingen stressdoktor i närheten.
Paulingo hittar ingen plats i laget, skit också, fel spelare blev skadade ;(
Nordin skriver du, han måste ju gjort en jättesäsong, fick ju 5-årskontrakt!
Alvbåge, fick någon annan chansen eller värvades under transferfönstret, eller kan Alvbåge ha varit kluven under sin långa förhandling?
William, är han skadebenägen, ja, kanske lite som Anttonen o Haddad.
Nordback, sen när kunde vi luta oss mot honom?
Kilen får du fråga Sixten om, Berger var ju rätt skaplig när han fick chansen till slut.
Kushrim, var han inte scoutad?

Håll du dig fast vid SSSS pemo, ÖSK kan väl inte bli bättre och allt är frid o fröjd? Över 100 år utan SM-Guld och lika länge lär våra ättlingar få vänta. ÖSK har försatt sin chans, så enkelt är det, face it. Nu har vi demontränaren kvar i två år, hinner han ge oss ett guld tror du? Kommer våra fantastiska sportchefer att leverera och sist men inte minst, vår otroliga styrelse? Dessa SSSS ;) Trots att sponsorer, publik o Kubaner tröttnat. Näää, inte kan väl något bli bättre hos ÖSK. Undrar om bandyn trodde samma sak?

AIK Saywee
2011-10-16 01:17
OT-varning från Halland!

En spännande fotbollsvind och framtid, sveper in över gattet.

I Halland blir det spännande att följa SE nästa år, många publika matcher :)

-Halmstad spelar för att snabbt återkomma till AS.

-Falkenberg spelade idag, så att både FFF och Degen blir kvar i SE nästa år.

-Varbergs BOIS klättrade rakt igenom div 1, och spelar i SE, med storpublik nästa år (vill jag lova).

Mina tankar går även till Sir Patrick Walker, som tränade V BOIS för många år sedan, och när det inte stämde i spelet, klev han in på planen som back, vill jag minnas, för att styra upp det hela.

Undrar på vilken position Sixten skulle kunna agera i dagens svartvita spelidé?

Tack Patrick Walker, för att vår SE-tid blev så kort, med så klent material :)))
AIK Saywee
2011-10-16 01:05
Conjuration, jag delar inte din uppfatting om Alvbåge helt och hållet, han har väl varit en rolig spjuver, men har inte klarat av jobbet, så som jag hade önskat.

Medelmåttig allsvensk kvalitet, helt enkelt ...

Jag hoppas att ÖSK får en stabil målvakt snarast!

Sven-Gunnar Larsson är med i min drömelva, landlagsmässig när det begav sig!
Örebro Conjuration
2011-10-16 00:57
Gillar Alvbåges stavfel så passion blev opassion ;)

Har alltid gillat alvbåge, gör det fortfarande. Jag har inte följt ÖSK så länge men i min svartvita drömelva så står han i mål. Ganska intressant faktiskt, okej här är min svartvita drömelva (obs är bara 22 år och bara följt ÖSK seriöst sen jag var typ sen tonåring)

Alvbåge
Anttonen, Almebäck, Wikström, Joel Riddez
Porokara, Bedoya, Gerzic, Rama
Niklas Skoog, Kim Olsen

Ganska kontroversiellt kanske men har ingen stor koppling till Lars Larsen, Kapten Blod, Tjerna, Nordback osv. eftersom att jag inte var så inbiten ÖSK:are då. Konstigt med Skoog då kan ni tycka men jag minns när jag bara var en liten valp och såg han spela på Eyravallen, tyckte han var kung ;)

Gillade verkligen Kim Olsen & Porokara också, Kim gick alltid in helhjärtat och Porokara... den enda finnen som jag älskat, och vilken cool frisyr ;)

En ganska modern startelva överlag. Alvbåge är given dock, så mycket han gett sportklubben och ställt upp för oss samt klubben, han har gjort mer än vad han har kontrakt för.
AIK Saywee
2011-10-16 00:45
Sixtenstaty´n kan väl placeras bredvid hemmabåset, med armarna i kors?
2011-10-16 00:43
Saywee//

Tack! Ja, Godzilla är det som tycker att Sixten revolttionerat fotbollen i Örebro. Frågan är var vi skall placera statyn med Sixten, var syns den minst? I Svartån eller liggandes på Tybblebron?

Men lite mellan raderna på NA så är ju Sixten extremt smart. Kalmar kommer att underskatta ÖSK i en eventuell final ;) Smart Sixten, smart. Eller hur Godzilla? Så resonerar en demontränare!
AIK Saywee
2011-10-16 00:42
81 Brunet Hay Pino

... han är svartvit och bör behandlas med respekt!
AIK Saywee
2011-10-16 00:38
pemo,

vem kunde tro:

Att Sixten tog ut några av de spelare du nämnde 00:26?
Att topp tre var ett orimligt mål?
Att publiken sviker när det tar emot?
Att kubanerna verkar minska i antal?
Att vi skulle behöva ängslas för ett kval?
Att sponsorerna kanske avvaktar?
Att det inte finns någon ansvarig?

Det roligaste i år var väl som du skriver, panamakillens miss, skitkul :(

Skitsäsong, leta bara vidare efter förklaringar och försvara varför det gick som det gick ...

... för det klarar inte jag av.
Örebro pemo
2011-10-16 00:26
Vem kunde tro:
Att Anttonen skulle vara borta (nästan ) hela säsongen?
Att Haddad skulle gå sönder?
Att Almebäck skulle spela nonchalant sista halvåret?
Att Bedoya skulle åka på landslagsuppdrag under fem allsvenska omgångar?
Att 2010-års succé skulle dippa totalt? ( Astvald )
Att supervärvningen som t.ex Paulinho inte hittar en plats i laget?
Att Nordin skulle åka på lunginflamation under uppbygnadsfasen och sedan aldrig komma ikapp?
Att Alvbåge skulle visa sig vara mänsklig i bland?
Att William aldrig skulle hålla för en match?
Att Nordback skulle trötna till slut?
Att Kihlen skulle få forsatt förtroende
Att Kushtrim var en träningsspelare?

Tja, det finns många frågor som inför året mer kändes som utropstecken.
Men det måste ju finnas någon ansvarig för att det mesta har gått åt skogen?

Finns det då inga ljuspunkter i år? Jo, av det jag sett så måste Rama betraktas som ett klipp. Berger och Per tog chansen när den väl kom.

Men roligast av allt måste väl ändå vara det där stolpskottet som lkom in som nyförvärv mot AIK och inte orkade kasta fram benet för kvittering. Kommer någon ihåg ens vad han hade ( har ) för tröjnummer?

AIK Saywee
2011-10-16 00:02
SMS-intervjun med Alven ...

"Jag: Din insats?
Alvbåge: Du lägger orden i mun på mig. ..."

Märklig inledning som svar ?
Örebro Ösk-groda
2011-10-15 23:55
Namn: "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
Fel av dv dig ..Sjögren är från Avesta ...även om han spelade för IFK V-ås ......sorry!!
AIK Saywee
2011-10-15 23:53
Vad får mig i natt, att tro, att det skall bli så mycket bättre nästa år?

Jo, min galna optimism, ingenting annat!

Heja SPORT :)
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-15 23:52
Skåne ÖSKare // Men du tycks sitta på "sanningen" ?
Annons: