/fotboll/osk/forum/3406.aspx/fotboll/osk/forum/3406.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-10-17 12:49
Salt & Peppar: ligger mycket i det du säger. Att ledning inte fått cred från många här för den förvandling de iscensatt inom sportklubben är (i min mening!) rätt så löjeväckande. Klart som tusan att besvikelsen nu är enorm med tanke på fjolårets fantastiska spel och fina placering men att demontera ÖSK-bygget anno Sixten på grundval av en mycket medioker säsong är i mina ögon lite väl hastigt.
Kan mycket väl vara så att förvandlingen gått lite för snabbt. Möjligt att ÖSK borde ha spänt bågen lite lägre inför säsongen och gått ut med topp 5-målsättning eller liknande. Mycket möjligt att det är inmurat i klubbens själ att inte kunna prestera vid favoritskap (minns 1995) men snarare prestera å det grövsta vid underdog/överraskningsstämpeln (minns 1994 och fjolåret).
Mycket möjligt att ÖSK illa kvickt bör anlita en idrottspsykolog!!
Örebro gatutsio
2011-10-17 12:19
lekiller,
behövs säkert nytt blod och lite ommöbleringar
är ingen större fan av sjögren,men alla fel har han inte
men vänder mig emot den aggressiva smutskastningen som försegår här från vissa personer
väldigt mycket har gjorts rätt i ösk under sista åren
men för att ta nästa steg kan det behövas en del andra personer med annan kompetens
Örebro Lekiller
2011-10-17 12:06
gatutsio// Så sant så!

Jag brukar försöka hålla mig hyfsat lugn. Men måste erkänna att man börja misströsta en del. En dålig säsong till nästa år och även du måste väll kunna hålla med om att alla SSSS i ÖSK borde se sig själva i spegeln och kanske säga tack för mig.

Eller?
AIK Saywee
2011-10-17 12:05
Tänker på detta med att resan från SE, uppåt i i den allsvenska tabellen, under några år, kanske gått lite för fort?

Men resan neråt i tabellen har gått ännu fortare !

Om jag enbart mäter resultatet som en tabellplacering alltså.
Örebro gatutsio
2011-10-17 12:01
lekiller,
vad bra,för att vissa personer ständigt kastar skit på SSSS så behöver det ju inte ha med verkligheten att göra
Örebro Lekiller
2011-10-17 11:56
Nej menar bara att det är ju lite samma vibbar som luftats här i forumet tidigare. Om dålig framförhållning vid kontrakts skrivningar och sådant.

Vad som verkligen är sanningen kan ju ingen som inte sitter med vid förhandlingarna veta.

Örebro gatutsio
2011-10-17 11:50
lekiller,
kan du utveckla ditt senaste inlägg
kanske har du information från ledningen som jag inte känner till
eller gissar du bara
Örebro Rallyfinnen
2011-10-17 11:46
Allt kan ändras, men detta stod på fotbollskanalens sida:

Nordin Gerzic berättade för Ekwall och Lundh hur gärna han vill pröva på ett proffsäventyr utanför Örebro. Men han kan också gå till en allsvensk klubb. Bara det inte är IFK Göteborg.
- Malmö absolut. Men inte Göteborg. Jag vet inte, men jag har aldrig gillat dem och kommer aldrig att göra det, säger Gerzic med glimten i ögat.
Örebro Lekiller
2011-10-17 11:34
Tycker mig känna igen detta ifrån en annan klubb, en klubb i våra hjärtan!

Örebro Salt&Peppar
2011-10-17 11:31
pemo //

Ja men det är min allra tydligaste känsla än något annat. Vilka andra lag har gjort, eller skulle kunna ha gjort den resa som Ösk gjort?

Väldigt få!

Och här har folk mage att gnälla över styrelse, ledning och Gud vet vad, när det är samma personer som tagit oss upp till ett lilla silver i Allsvenskan på bara 4 år!

Nej, folk borde kolla sig själva i spegeln och ransaka sig själva och se vad vår kära Öskledning faktiskt gjort. Ska man klaga så får man väl klaga på att det gått för fort än vad vår brinnande ledning i Ösk har hunnit med.

I dessa mörka dagar, så vill jag faktiskt HYLLA vår Ösk ledning med alla inblandade, tack för ett HÅRT jobb!

Det bar inte frukt detta år, men vet och har sett vilka ambitioner ni har med vårt Ösk och ert hårda jobb de senaste 5 åren är en fantastisk resa!! Det har inte gått mig omärkt förbi kan jag säga. TACK!

Jag tror bara ni vuxit lite för fort för att få alla kuggar sammanvävda, men det är ju egentligen bara ett lysande bra betyg värda att applådera.

:)

Örebro gatutsio
2011-10-17 11:27
salt&peppar,
ligger en hel del i det du skriver
Örebro Conjuration
2011-10-17 11:17
Ser Sarp Yesil lägga upp artiklar på fotbollskanalen och tänker på den gamla goda tiden :'(
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pemo
2011-10-17 11:17
Salt&Peppar

Mycket bra kommentar.
Det är väl vad många av oss okunniga, sansade supportrar hoppas på.

Men du vet ju att ÖSK-Karl sitter inne med den verkliga sanningen. ;)
Örebro pemo
2011-10-17 11:14
Fast det är konstigt att Nordin förklarade den senaste "vinstsviten" med att:
- När vi spelar som Sixten vill, så vinner vi.

Alltså, det är inte bara tränarens fel när vi förlorar. Sen kan ju fundera på hur hans instruktioner tas emot?

Kan vi inte chocka HeIF i semin och slänga upp Hagge som toppspelare?
Då kan vi slå inlägg på höjden ty han är inte rädd att sticka fram huvudet, samt att han med lätthet springer ifrån Holgers & co. Fast då får å andra sidan Sundin onödigt mycke försprång. Fast honom kan vi ju sätta Nordback på och göra en "Hansson" som ingen Helsingborgare någonsin kommer att glömma.

Örebro Salt&Peppar
2011-10-17 11:11
Godzilla Hårddisksson//

Min tanke varför det blivit som det blivit är kanske att Ösk själva har vuxit för fort från tvångsnedflyttningen 2006 och inte hunnit med att få alla kuggar att väva ihop. Det har ju onekligen gått fort från ekonomisk ruin i superettan, till lilla silvret förra året.

Egentligen har ledningen kanske gjort ett jättejobb, att det gått för snabbt. Kanske ett bättre jobb än många klubbar ens kan drömma om. Det kan man ju knappast gnälla på. Men min känsla är att de vuxit fortare än de hunnit med att få allt att samverka. Mina ören.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-10-17 10:59
pemo 23:10: mycket bra skrivet! Jag har slutat besvara diverse påhopp från en viss person så det är skönt att någon håller ställningarna :) Onekligen inte lätt att försvara tränare och ledning i dessa tider men tror man på något gäller det att uthärda de tyngre tiderna. Lex Haglund & Nilsson.
Men uppenbarligen har något varit på tok i ÖSK den här säsongen och postsäsongen borde inriktas, som många här konstaterar, på rätt mycket självrannsakning från såväl tränare,spelare som ledning. En rad faktorer som ingen hade kunnat kontrollera spelar givetvis in men man ska kunna kräva mer än så här ändock. Men tar vi cupen är mycket förlåtet. Har vi skuggan av en chans? Med lite stöd så kanske åtminstone.
Örebro Salt&Peppar
2011-10-17 10:44
pemo//

Tror sånt där måste diskuteras internt för att få alla att förstå hur det fungerar. Jag menar att spelar man för laget så kommer tillfället att få vara individuell, automatiskt, helt av sig själv. På ett sunt sätt.

Det är ju precis så man måste få alla att förstå, att jobbar man för laget som prioritet så kommer alla dina individuella chanser att komma av sig själv på ett sätt som är många gånger bättre än något annat.

Spelar laget bra tillsammans och för varandra, så kommer varje spelare lysa med sina individuella egenskaper på bästa sätt.

Örebro pemo
2011-10-17 09:53
S&P// Jo, men då undrar jag varför man värvar spelare som inte passar in i ett sådant tänk? De som är lagspelare och har lite hjärta får ju bara skit.
Typ Hagge, Per J och Nordback.

Men jag tror att tidens anda är sådan att alla bara tänker på sig själva.
Och så kan det ju vara att de unga inte tycker att de skall behandlas som paria, bara för att man alltid gjort så inom idrotten.

Ungefär som i NHL. Där skickar man ner talanger i farmarligan, inte för att de är dåliga, utan för att de skall härdas. Tål de inte detta , så tål de inte eliten heller.

Så har ju alltid militären drillats. först nedbrutna till lallande idioter, för att sedan utbildas till perfekta slaktmaskiner. Eller....nja, lite överdrivet kanske.

eller hur var det Grynet alltid sa: Tjejer, vi tar inget skit
Örebro Salt&Peppar
2011-10-17 09:26
kenya//

Jag tror Ösk måste implentera en ny regel, att alla nyanlända, alla som ska skriva på för Ösk måste veta att i Ösk så spelar man för laget. Ingen får spela för sig själv. Borde väl gå att implentera en sådan anda i klubbmentaliteten. För vet alla om den regeln i laget, så blir det lättare att säga ifrån och rätta enskilda spelare som spelar för sig själva.

Vad säger ni andra?
ostbåge
2011-10-17 08:46
Pemo// Nej, Örebro ska till eliten så Arboga Pastej får vänta! Däremot var det väl en jävla tur att det inte blev superettan för Sixten och gänget!
Örebro kenya
2011-10-17 00:28
Har svårt att se att vi ska få igång någon form av lagspel som bland annat Kihlen eftersökte förrän tidigast nästa år.

För att vi ska ha en chans mot HIF eftersöker jag individuella prestationer hos spelare som Rama, Paulinho, Nordin och även Alvbåge. Tror faktiskt att det är vår enda chans. Ett solonummer av Rama, en frisparkskanon av Pålle och en storspelande Alvbåge som håller tätt så är vi i final. Fotboll behöver inte vara svårare än så :)
Örebro Bempa no:10
2011-10-17 00:19
Jag trodde aldrig att jag skulle skriva detta men för f.. Sixten peta alvbåge nu va f.. håller han på med han får faktiskt ta på sig alla målen mot Kalmar ???man kan ju tro att peter westman har varit målvaktstränare då numera alvbåge bara agerar på mållinjen likt en stiga bordshockey målvakt sedan när han går ner me ett knä i backen för sedan likt en hockey målvåkt sträcka ut ett ben nä albåge suger just nu han bryr sig mer om husförsäljningen än om Ösk just nu
Örebro 'den oumbärlige
2011-10-16 23:52
Det jobbiga är att Helsingborg har redan hunnit fira sitt guld och är nu säkert sugna på mer framgång. Man är ju Sveriges mest kompletta och stabila lag, en beskrivning som är ljusår från ÖSK.

Allt kan ske i en match, vi har sett större "under" än en seger mot HIF i semifinalen i cupen. Men, jag tror inte alls på det. Game over 2012.
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-10-16 23:15
Är ingen fantast av Sixten mycket har han gjort fel , men man kan lasta många spelare, styrelsen etc minst lika mkt för den katastrofalt dåliga säsong ÖSK har gjort. Vill även tillägga att Stahre är enligt mig ingen bra tränare, åtminstone tror jag inte han skulle fungera i Örebro med begränsad ekonomi. Att han fick sparken av historikerna är iofs inget anmärkningsvärt då klubbarna där nere kickar tränarna omedelbart vid dåligt spel
Örebro pemo
2011-10-16 23:10
Vill inte bråka allt för mycket med dig ÖSK-Karl, men när jag bad om namn du ville ha kommer du med Magnus Erlingmark? Vad har han åstadkommit?
Visst, en mycket bra spelare och talesman för spelarfacket och säkert en duglig ekonom, men har han gjort något jobb som klubbchef?

Sen lyfter du fram Gerhardsson? Vad han gjort, mer än spridit lite glans över Häcken , mest som en "pop-tränare" Men han har inte tagit någon medalj i allsvenskan. Som grädde på moset så nämner du inte ens Stahre.

Han som nu helt plötsligt hade varit Mesias för oss?
Nä, håll dig till hockeyn. Nästa år är ni välkomna till Arboga och div 1 igen.

Och var är alla som ropade på Prahl och Olsson? Där kan vi väl snacka om loosers. TFF var femma förra året och åker ur nu? Det är väl nästan större ras en vad ÖSK har gjort.

Nä, Sixten har säkert en hel del fel, men vad skall man då säga om de elva som startar matcherna?

Återigen, det är allas rätt att uttrycka sig på ett forum tycker jag, oavsett om man råkar kalla tränaren för "finndjävel" eller Sjögren för Västeråsare.
Det skulle vara bra mycket tråkigare att läsa här utan ÖSK-Karl , Aspen Saywee mfl, så bara för att vi har lite olika åsikter tycker jag att ni skall fortsätta skriva.

Nu återstår det två hemmamatcher. Missar nog MFF för att prioritera HeIF.
Mest för att jag inte vill se ett dåligt genrep, då jag tror att vi tar stryk av di himmelsblå pga satsningen på cupmatchen.

Slutligen, har vi någon chans mot HeIF? Rent objektivt, NEJ!
Kan inte se vem som skall stoppa mittfältarna samt hålla koll på inläggen från Matias Lindström. Hinner någon få tag på "filmar-Sundin" Kanske Hagge, men då blir det säkert straff.

Men eftersom jag håller på ÖSK så drömer jag om att motståndarna från skåne skall vara så deppade över underlaget, att de inte är helt på tå, samt att Nordin äntligen får göra mål och att Alvbåge trots allt vill ha ett lyckligt slut.

Sen har vi bara Kalmar kvar. Suck. ;)
Hammarby Inspektör Smack
2011-10-16 21:56
Fan vad usel Alvbåge var igår. Nu måste väl Sixten peta honom, eller?
Örebro Stso
2011-10-16 21:51
Många ger dig skit ÖSK-Karl. Men jag gillar dig och tror på det du säger. Det går också att se att ÖSK numera är en båt med hål i. Alla vill bort.

Jag älskar ÖSK. Att se dom bli så förnedrade gång efter en annan gör mig ledsen, besviken och arg. Något måste hända i vinter, något stort. Jag tror och hoppas.

Lite kuriosa: I april köpte jag Aftonbladets fotbollsbibel eller om det var Expressen dito. Där tippades ÖSK som sjua och AIK som fyra. Jag skrattade åt krönikörernas misstag och kastade tidningen bakom soffan. Med killar som Haddad, Kushi och Rama skulle vi dansa hem guldet medan killar som Bangura x2 med den helt okända Div.3 spelaren Teteh Bangura skulle slåss i botten.

Oj så fel jag hade.
Örebro ÖSK Fans
2011-10-16 20:37
Kan inte bara den här säsongen t slut så vi kan börja se fram mot nästa, Revansch året!!!

Vi Hade ett guldlag när vi startade serien i år, men efter att Anttonen, Almebäck, Haddad, Bedoya fått lämmna sina platser till andra så har kvaliten sjunkit betänkligt..

Tror många här inne överskattar ÖSK väldigt mycket men faktum är att tabellen ljuger Aldrig,vi är helt enkelt inte bättre än så här just nu.

Visst man kan ha formsvackor men inte en hel säsong va!?!

Nej! nu gäller det att ALLA ser sig i spegeln och funderar på vad som kan göras bättre till näsa år. För det första måste spelare med KVALITE in i laget, truppen måste bli mindre och Tränare måste bli mer flexibla.

Tror inte vi behöver vara oroliga för jag VET att ÖSK har några riktigt bra spelare på ingång.....

Nu ser vi fram mot cupen seriestart 2012, Revanschens år!!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-16 20:30
Sen ska vi inte vara helt säkra på att Stahre vore en jättehit. Han står för en annan typ av fotboll. Mer fysisk och försvarsinriktad och passar nog IFK väl men jag är inte så säker på att han skulle passa ÖSK med dagens material. Han lyckades inte alls i Grekland heller. Han har egentligen bara en säsong i Sverige på högsta nivå som visserligen var mycket lyckosam och visst gjorde han ett stort jobb där.

Tiden lär utvisa hur pass duktig tränare han egentligen är. Dessutom måste man ta hänsyn till vilka resurser en tränare får och vilken organisation som står bakom. Såvitt jag förstår satsar IFK rätt mycket just nu.

Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-10-16 20:03
Jag håller med föregående skribenter. Oavsett utgång i Svenska Cupen så krävs det att samtliga i organisationen rannsakar sig själva. ÖSK måste dessutom bli bättre på att kommunicera med sina supportrar.
Annons: