/fotboll/osk/forum/3404.aspx/fotboll/osk/forum/3404.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-10-17 21:19
Saywee // PM :)

Förövrigt tror jag inte på Santos... =/
Örebro Telle
2011-10-17 21:18
Lekiller // 18:41

Ja, det hade nog känts bättre om de hade lugnat sig lite med att släppa nyheten om Alvbåge. Att höra honom säga på presskonferensen att det är Blåvitt som gäller från och med nu, när det återsod minst tre matcher av säsongen, kändes sådär. Det gynnade nog knappast stämningen i laget heller, och den verkar vara rätt låg ändå, om man säger så... Å andra sidan vet man aldrig vilka spekulationer och ryktesspridningar det hade blivit om de hade sagt att han skulle lämna, men inte till vilken klubb. Och hade de inte sagt något alls hade det förmodligen ändå läckt ut under veckorna som återstod, och det hade också varit surt som supporter, så jag antar att det inte finns något självklart och rätt sätt att hantera det. (Själv tyckte jag dock att det kändes tråkigt att det var IFK som presenterade nyheten, men det har jag redan gnällt på i ett tidigare inlägg...)

Saywee // 18.40

Tack för berömmet, det var fina ord, men jag hoppas nog att det finns mer kompetenta människor i styrelsen än jag... :)
AIK Saywee
2011-10-17 21:18
Bulten i Boo, jag gillar inga påhopp eftersom jag själv ofta blir utsatt.

Men du skriver "underförstått" i ditt inlägg, det håller nog inte i en rättegång, det kanske bara är så att ÖSK-Karl misstänker att TL är intresserad av den fjärde våningen av någon byggnadsteknisk anledning.

Själv är jag intresserad av Sektion "X", där är det flera som pimplar öl också, så dumt, man får ju bara ränna omkring och slå en och annan sjua. ;)
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-17 21:12
Vad jag menar är att det är bättre att anmäla till Admin inlägget som går över gränsen istället för att påbörja uppläsning av lagtexter och juridiska spörmål här inne vilket leder till att i slutändan kommer inläggen handla om allt utom fotboll.

Alternativ ta det över PM med personen i fråga
AIK Saywee
2011-10-17 21:12
Välkomna åter till Allsvenskan, Åtvidabergs FF, Östergötlands stolthet !
Örebro DaSa
2011-10-17 21:11
Bra inlägg Telle!

Det som talar för att Osiako är klar för ÖSK är att han inte vill gå ut med det innan allsvenskan är klar. Skulle det varit en utländsk klubb så hade det kvittat om han väntade eller inte?!

Angående Santos så är jag lite kluven. Han verkar inte vara den mest lätta personen att ha att göra med och jag tror han kommer att få nöta en del bänk om Haddad är frisk, ingen bra kombination. Men samtidigt så är han helt klart ett vettigt alternativ till Haddad om han inte blir för dyr.

Till sist så om Gefle kan slå HeIF så borde vi kunna göra det också. Utgår från att Sixten var där och scoutade...
Örebro Bulten i Boo
2011-10-17 21:09
Franz// Nejvisst, förlåt, dumt att påpeka att vi här i landet gemensamt skapat lagar vilka vi har att förhålla oss till. Så dumt....
Örebro Bulten i Boo
2011-10-17 21:07
Saywee// Tror att Sveriges Rikes lag "overrides" forumregler här. Tycker du att påhoppet var ok?
2011-10-17 21:05
Nej men det känns lite knepigt att komma in med lagboken i hand och börja mässa. Känns som det flippar ut rätt ordentligt härinne
Örebro Bulten i Boo
2011-10-17 21:03
hmmm.. vem "läser upp" för vem här. Vet inte vad du menar. Tycker du att det är ok att förtala enskilda personer på offentliga media?
AIK Saywee
2011-10-17 20:59
BiB,

tänk om dessa paragrafer fanns med i forumreglerna, då vore många skribenter inlåsta, troligtvis även jag ;)
2011-10-17 20:54
Bulten i Boo //Fast frågan är ju om det är du eller en åklagare som bör läsa upp lagboken för honom.
Örebro Bulten i Boo
2011-10-17 20:40
ÖSK-Karl tog sina anklagelser mot "SSSS" till en helt ny dimension när han anklagade Tage Liljeson för att vara mer intresserad av "4:e våningen" än av ÖSK som lag. Underförstått mer intresserad av dryckjom alltså än av sitt styrelseuppdrag.
Från Wikipedia: Ärekränkning är ett samlingsnamn för förtal och förolämpning enligt 5 kapitlet i Brottsbalken.[1] Brottskategorin omfattar sådant som kränker eller skadar en persons ära, antingen den objektiva äran (gott namn, rykte och anseende hos andra) eller den subjektiva äran (den egna känslan av vad ens anseende är).
annan nätkälla:
1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter
2 § Är brott som i 1 § sägs att anse som grovt, skall för grovt förtal dömas till böter eller fängelse i högst två år.
Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om uppgiften genom sitt innehåll eller den omfattning i vilken den blivit spridd eller eljest var ägnad att medföra allvarlig skada.
3 § Den som smädar annan genom kränkande tillmäle eller beskyllning eller genom annat skymfligt beteende mot honom, dömes, om gärningen ej är belagd med straff enligt 1 eller 2 §, för förolämpning till böter.
Är brottet grovt, dömes till böter eller fängelse i högst sex månader.
Kalmar Kalmar FF smålands Stolthet!
2011-10-17 20:38
Hoppas ni tar R.santos!! då slipper vi se alla missade målchanser... asså seriöst han är sämst!!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-10-17 20:38
Aspen: du missade liksom lite av poängen med mitt inlägg...
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-10-17 19:50
ÖSK Fans//

Du har PM :)
Örebro ÖSK Fans
2011-10-17 19:44
Saywee

Kan tycka att om ÖSK har spelare klara bör dom presenteras direkt efter säsongen för att visa vad dom vill med denna klubb..Kan tänka mig att många privatpersoner och sponsorer inte är så nöjda med detta år och kankse dissar ÖSK till nästa år om inget händer..Men att presentera några nya spelare tidigt kan vända det till en fördel, en Revansch! och få fler sponsorer och privatpersoner att bli intresserade....
AIK Saywee
2011-10-17 19:26
ÖSK Fans,

Jag tackar verkligen för ditt PM, det var mycket intressant !
Örebro ÖSK Fans
2011-10-17 19:07
saywee jag drar iväg et pm
AIK Saywee
2011-10-17 19:01
ÖSK Fans,

jag vet att han VAR het, jag vet mer än ni kan tro, genom mina PM-ande forumvänner.

Men mina sillagrejer kör jag i år via PM till de som jag har fullt förtroende för.

Det är konstigt detta, för är det ÖSK som vill vara hemliga fram till årsskiftet, så undrar man varför, hänsyn till hans "nuvarande klubb" eller något annat, för är han klar så är han ju klar?

Samtidigt funderar jag över liknelsen, varför Alvbåge´s klubbflytt kommunicerades så tidigt, dvs innan han är klar för fuskgänget, för det är ju inte förrän kring nyår?

Kommunikation?!?!

Konstiga grejer det där.
Örebro ÖSK Fans
2011-10-17 18:48
saywee jag hoppas ösk..

Han var het för ÖSK för 2 veckor sen iaf..
Örebro Lekiller
2011-10-17 18:46
Ska bli intressant att titta på ÖSK-TV på torsdag.

Då skall Sjögren svara på frågor ifrån oss supportrar.

Själv missade ja att skicka in frågor men jag hoppas någon annan skickade in ett par giftiga frågor.
AIK Saywee
2011-10-17 18:44
ÖSK Fans,

varför inte till ÖSK, men man vill kanske hålla detta hemligt, till skillnad mot Alvbågeaffären där nyheten blev klar långt innan årsskiftet.

Kommunikation, vad är det och varför?
Örebro Lekiller
2011-10-17 18:41
Telle/

Kanon inlägg måste jag säga.

Nästa exakt samma tankar som jag har. Just detta att man envist fortsatt med sitt 4-3-3 med de problem som uppkommit under säsongen är för mig en gåta!

Ledningen borde också kanske bett John att avvakta med sin presskonferens hos Gbg tills efter nästa helg eller säsongens sista match. Som en fin gest till ÖSK och dess supportrar. Visst, man hade kanske kunnat gått ut med att John inte blir kvar, men utelämnat vilken klubb han skulle gå till. Hade nog blivit lite lugnare för alla parter då.
AIK Saywee
2011-10-17 18:40
FF,

ÖSK är interesserade av Santos tydligen, men är Santos intresserad av ÖSK, eller är det som vanligt money talks? Passar han in i en framtida svartvit trupp?

Frågor, frågor, frågor ....
Örebro ÖSK Fans
2011-10-17 18:38
Vart tror ni Osiako har gått då?

om vi inte får han, blir det Grahn och Skulason då ?

känns so vi behöver 2 mittfältare in..
AIK Saywee
2011-10-17 18:34
Telle, än en gång, all heder till ditt inlägg 17:59 :)

Du borde ingå i styrelsen, med din förmåga att se, höra och uppfatta verkligheten, kunna analysera den och dessutom ha förmågan att kunna kommunicera den på ett utomordentligt sätt, samt att genom detta skapa förbättringsmöjligheterna!

TELLE!!!
2011-10-17 18:32
Ricardo Santos bekräftar intresse från Örebro SK
Örebro Aspen
2011-10-17 18:20
Säg att SoS tjänar 2 milijoner tillsammans. Ska man inte då ta ansvar för den verksamhet man svarar för. Sjögren ska ta mest ansvar för han är chef, därefter Sixten.
Jag tror att Axen och Sixten var ett mycket bra par. Och att Axens flytt var en stor förlust. Axens bidrag till ÖSK nya sätt att spela var större än jag trodde. Sedan tror jag att det gamla kostgräset bidrog till ett antal placeringar förra året. Därför är besvikelsen extra stor i år, man trodde att allt var tränaren och spelarnas förtjänst.
Örebro Aspen
2011-10-17 18:14
Godzilla Hårddisksson , gatutsio // Detta "Det var Rolles assisterande som fick sluta (ta smällen)" är verkilghetsbeskrivningen vad som hände i MFF. Det var det Godzilla refererade till i inlägget före.
Jag vill bara beskriva verkligheten. Och den var att Rolle var mycket omtyckt men inte assisterande tränaren (Green?).

Svårt att fatta?
Annons: