/fotboll/osk/forum/3403.aspx/fotboll/osk/forum/3403.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kuba for president (Förläng Sixtens kontrakt nu!)
2011-10-17 22:51
Intressant länk, KCmarten.

Även om man inte kanske ska dra alla växlar på en (möjligtvis ensidig och bitter) spelares tankar och åsikter om hur en klubb sköts, så får jag ändå olustiga känslor när jag läser artikeln.

Hur ser det ut i ÖSK, ni som har lite mer insyn, för man kontinuerliga diskussioner innan en förhandling för att känna av hur en spelare/klubben ser på framtiden, eller är det som i Kujovics fall att man tar kontakt 1 månad innan andra klubbar får kontakta spelare?

Man agerar förmodligen olika beroende på om det gäller förlängning eller inte, eller?
Örebro Kuba for president (Förläng Sixtens kontrakt nu!)
2011-10-17 22:38
Först och främst, ett kanoninlägg Telle 17.59!
Det är lätt att få "lätt att vara efterklok" - reaktioner på ett sånt inlägg, men din andemening är just att fakta och tendenser fanns redan innan säsongen för att de ansvariga skulle ha agerat på ett annat vis.
Trots att man tog in många nya spelare så tror jag att det var lite för mycket förhoppningar om snabba inlärningskurvor, fullgoda och ständigt tillgängliga backup-alternativ och fortsatt bra och oförändrad inställning hos spelare med utgående kontrakt.
Eftersom vi som andas fotboll har förhoppningar och drömmar som ständiga följeslagare kan i viss mån naturligtvis ha förståelse för detta, men de som lever närmare verksamheten (och verkligheten) borde naturligtvis se mer krasst och förutseende än så.

Men, men, får hoppas att de spelare som värvades för framtiden kommer ta för sig och, i kombination med en bra försäsong, forma grunden till ett starkt lag nästa säsong.

Men truppen behöver nog spetsas lite kvalitetsmässigt och karaktärsmässigt.
Grahn är i grunden en bra spelare med bra vinnarskalle, men jag är osäker hur han skulle passa in i ÖSKs omklädningsrum.
Osiako blev jag imponerad av förra året, jag tror och hoppas på denna värvning.
Santos verkar vara en spelare med egenskaper passande i centertanks-roll, men får dåliga vibbar av hans sorti från Kalmar.
På vänsterbacken behöver vi en som konkurrera med Samuel nästa säsong, snubblade över Erdin, vänsterback i TFF och U21-spelare (se länktips). Någon som har bra koll på honom?
AIK Saywee
2011-10-17 22:38
KCMarten,

ja din länk är verkligen mycket intressant i nuläget, ligger en hel del i det Kujovic berättar.
Örebro TIC-TAC
2011-10-17 22:20
Hoppas inte Santos är ett hett spår. Siktar man inte högre än bänkspelare i Kalmar. Vad har han bidragit med i Kalmar då han spelat, dragit ner på tempo. Behöver dessutom 10 chanser för att till slut göra mål. Inte är det väl så illa att det bara är spelare i denna klass som intresserar sig för ÖSK.
Örebro KCMarten
2011-10-17 22:11
Riktigt intressant artikel där Halmstad sågas av en tidigare spelare för senfärdighet i kontraktsskrivandet. Enligt Kujovic var det starkt bidragande till degraderingen.

Något att läsa och ta till sig för ÖSK ledningen. Jag ser nämligen samma mönster i vår klubbs agerande.
Örebro Aspen
2011-10-17 22:00
Såg att MFF vunnit de 3 senaste matcherna.
Detta trots att man bytt ut alla utespelarna till nästa match.
Vi tycker det är besvärligt att 2 i startelvan slutat i klubben.
Problem med inställningen?
Kalmar ElBarto
2011-10-17 21:58
För er lags skull,förenings skull, fans skull signa INTE Santos! Loj,seg,missar oerhört mycket lägen,jobbig utanpå plan som kritiserar laget och tränaren, han tål ej bänken vilket han kommer få när Haddad är skadefri! Jag är glad han lämnar men hoppas att ni ej värvar han då jag vet vad ni kommer få för kille som festar länge efter matcher mmm..
Örebro ÖSK Fans
2011-10-17 21:54
Telle

TOBIAS GRAHN...=)
AIK Saywee
2011-10-17 21:50
Telle, 21:25,

även jag skriver under på denna anmälan ;)
Örebro Telle
2011-10-17 21:49
Franz //

Vad sägs om Per Gawelin innan skadorna kom? Fast man vill kanske någon som är lite elakare, eller i varje fall hårdare, i och för sig. Typ Nordback i fornstora dagar, fast med spelsinne och teknik... ;)
Örebro ÖSK Fans
2011-10-17 21:48
hehe bläddra ner lite.......sur
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-10-17 21:47
ÖSK Fans // Jadu vem vet, kanske så det ser u tnär serien börjar.. ;)
Örebro Telle
2011-10-17 21:46
Vad blir det förresten av Pavey nu när han lämnar Aik?
Örebro ÖSK Fans
2011-10-17 21:45
Grahn skulle passa ösk perfekt

----------------------Nordin-------------------

-------------Grahn---------------Skulason------------

MUMMMMAAAA!
Örebro Bulten i Boo
2011-10-17 21:40
Telle//
Tack!!! Åtminstone någon som förstår!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-17 21:40
ÖSK Fans //Du nämnde honom själv ;)

Jag vill ha en riktig kampspelare som löper skiten ur motståndarna. Som eldar på men som inte heller är oäven rent tekniskt. En Kilen när han var som bäst. Eller en blandning av Kilen och Kenny Pavey. En kille som det gör ont att möta. En fältherre! En modern Carlos Gustavsson (fast med bättre teknik)!

Vem är det? Ja jag vet inte riktigt ;) Men Osiako tycker jag inte når ens nära den nivån.
Örebro Aspen
2011-10-17 21:37
Bulten i Boo //Nej, känner mej inte kränkt. Däremot har jag erfarenheten hem ifrån att en starköl för mycket gör det svårt att följa en match med bra tempo.
Örebro ÖSK Fans
2011-10-17 21:34
Franz Flääsklepp

ge exempel på spelare som är bättre en Osiako?

jag skulle vilja ha Grahn som kan elda på spelarna när det går trögt.
Örebro Bulten i Boo
2011-10-17 21:33
Jovisst, Aspen, så dumt av mig! Känner du dig kränkt?
AIK Saywee
2011-10-17 21:32
Bulten i Boo, 21:24,

jag tycker inte om påhopp eller kränkningar, vet inte hur du tolkar det du läser, fast det är jobbigare med hot (från så kallade egna)!
2011-10-17 21:32
Bulten i Boo //Det tror jag ingen tycker. Men vis av alla flames här inne historiskt (vilket jag noterat håller på att brusa upp mellan dig och Kalle) och som leder till pajkastningar hur som helst mellan olika konstellationer så är det bättre att stämma i bäcken tidigt. Anmäl inlägget istället för hamna i ett långt of topic gräl som slutar med att flera medlemmar tackar för sig.

Du är en alltför intelligent forumskribent med förtjusande ÖSK-historiska inlägg ibland som jag med uppskattning läser och en "bra statistiker" som kommer med intressanta siffror. Slösa inte bort den talangen med att istället ge dig in i personliga vendettor
Örebro Aspen
2011-10-17 21:31
Bulten i Boo //Jag har besökt 4:e våningen flera gånger både i samband med match och även annars för att äta mat och dricka Ramlösa.
Är det inte det som Tage Liljeson också gör på 4:e. Vilken ska bli åtalad för att han gör det? Blir man åtalad för att Tage inte äter upp innan matchen börjar? Är det skamligt att äta på 4:e? Nakna brudar där? Jag såg inga nakna.
2011-10-17 21:27
Att Alvbåge och IFK gick ut med det under pågående säsong tycker jag är jäkligt klantigt, på gränsen till osmakligt faktiskt. Fattar han inte att det kommer bara stå irriterade fans bakom honom sista matcherna? Sen tror jag säkert att han försöker vara proffesionell när han väl står nu på slutet. Kanske ännu mer på bettet bara för ingen Örebroare ska få för sig något, Nu var Nurme skadad och Rosendahl har iaf inte imponerat (och är kanske historia i klubben om en månad) på mig så Sixten hade förmodligen inget val.

Santos har iaf kroppen för en #9 i ÖSK betydligt mer än Paulino och Staaf och kan kanske duga som en bättre backup till #9 än vad vi haft tidigare.

För övrigt tycker jag ÖSK skall titta efter en bättre spelare än Osiako

Örebro Telle
2011-10-17 21:25
Om det är brottsligt att kränka någons goda namn, rykte och anseende hos andra, alternativt den egna känslan av vad ens anseende är, så vill jag lämna in en anmälan mot större delen av startelvan mot Kalmar.

159 kr och 90 minuter av mitt liv jag aldrig får tillbaka... ;)

Edit, Bulten i Boo, självklart har du rätt i sak egentligen, visst ska man tänka sig för innan man kastar ur sig saker mot andra personer, vare sig de representerar klubben eller inte.
AIK Saywee
2011-10-17 21:25
Telle,

efter attt ha läst ditt långa inlägg tre gånger redan, har jag svårt att tro att kompetensen och förståelsen för årets svartvita verklighet skulle vara större hos alla i styrelsen.
Örebro Bulten i Boo
2011-10-17 21:24
ok, tolkar det som att flera (många?) här tycker att det är helt ok att uttrycka sig kränkande mot företrädare och representanter för ÖSK Fotboll på det här forumet.
AIK Saywee
2011-10-17 21:23
Men för att larva mig lite, som jag är så känd för, vi har ju även stiftat trafiklagar som innebär att vi inte får köra fortare än 90 kilometer i timmen när vi passerat nittioskyltarna, men hur många bryr sig ...?

Nu börjar vi rota i detaljer och tappar snart totalt bort fotboll och ÖSK i detta forum. Vi anstränger oss för att hitta fel hos andra, även jag kanske gör detta.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-10-17 21:19
Saywee // PM :)

Förövrigt tror jag inte på Santos... =/
Örebro Telle
2011-10-17 21:18
Lekiller // 18:41

Ja, det hade nog känts bättre om de hade lugnat sig lite med att släppa nyheten om Alvbåge. Att höra honom säga på presskonferensen att det är Blåvitt som gäller från och med nu, när det återsod minst tre matcher av säsongen, kändes sådär. Det gynnade nog knappast stämningen i laget heller, och den verkar vara rätt låg ändå, om man säger så... Å andra sidan vet man aldrig vilka spekulationer och ryktesspridningar det hade blivit om de hade sagt att han skulle lämna, men inte till vilken klubb. Och hade de inte sagt något alls hade det förmodligen ändå läckt ut under veckorna som återstod, och det hade också varit surt som supporter, så jag antar att det inte finns något självklart och rätt sätt att hantera det. (Själv tyckte jag dock att det kändes tråkigt att det var IFK som presenterade nyheten, men det har jag redan gnällt på i ett tidigare inlägg...)

Saywee // 18.40

Tack för berömmet, det var fina ord, men jag hoppas nog att det finns mer kompetenta människor i styrelsen än jag... :)
AIK Saywee
2011-10-17 21:18
Bulten i Boo, jag gillar inga påhopp eftersom jag själv ofta blir utsatt.

Men du skriver "underförstått" i ditt inlägg, det håller nog inte i en rättegång, det kanske bara är så att ÖSK-Karl misstänker att TL är intresserad av den fjärde våningen av någon byggnadsteknisk anledning.

Själv är jag intresserad av Sektion "X", där är det flera som pimplar öl också, så dumt, man får ju bara ränna omkring och slå en och annan sjua. ;)
Annons: