/fotboll/osk/forum/3402.aspx/fotboll/osk/forum/3402.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-10-18 13:35
Knallskottsgökarna går dock fria från böter och fängelse, straffen beslutande SvFF om.

SFC går nog "segrande" ur dessa fördömda SvFF-beslut, mycket illa i så fall ?!
Örebro Bulten i Boo
2011-10-18 13:11
Saywee// Svenska spel
Örebro Bulten i Boo
2011-10-18 13:09
Appropå ärekränkning och verbala förolämpningar så synes dessa vara tidlösa. Kränkningar blev på 1600-talet oftare än nu föremål för rättslig behandling där det handlade om att bevisa om beskyllningen var sann eller ej. Den som falskeligen kränkt någon kunde dömas till 15 mark i böter vilket motsvarade priset på ett får.
Kan man gissa att det idag kanske motsvarar priset på en restaurangmiddag bestående av Rökt gök med lök?
AIK Saywee
2011-10-18 13:08
BiB, 12:54,

intressanta prissummor, även om de har ett par år på nacken. På nedre hälften skiljer det inte så mycket som i toppen. Undrar vad syftet med dessa prispengar är, egentligen alltså och var kommer slantarna ifrån?

ÖSK får "teoretiskt" en placering mellan 10:e och 13:plats, men Peking får bara inte gå om, det blir för pinsamt.

Heja SPORT!
Örebro TommyS
2011-10-18 13:02
Angående missade talanger. Vi ka dela upp dem i två grupper, (i) de som gått till ÖSK men inte lyckats fastän förutsättningar fanns, och (ii) de som lyckats annorstädes. Kategori (i) är svår att uttala sig om, (ii) är lättare: vi missde Durmaz och Hamad eftersom relationen mellan Forward och ÖSK var ytterst frostig då (de har väl reparerats något nu). Vilka mer talar vi om? Barsom (som till slut kom hem om än bara för ett tag)? Per Johansson (som kom hem illa kvickt och som endast ligger på gränsen till allsvensk startelvaklass)? Alla de övriga vi sett lämna stan har hittills inte visat ÖSK-klass. Eller glömmer jag någon?
AIK Saywee
2011-10-18 13:01
gatutsio,

Love, peace " respect :)
Örebro gatutsio
2011-10-18 12:58
tycker vi lägger ner stridigheterna här,för vi är väl öskare allihopa
vi kan spekulera om vem som vet mest eller har den bästa felanalysen
bekräftelse är mycket skönare att få av det andra könet
tycker vi går för det istället
puss på er alla
Örebro Bulten i Boo
2011-10-18 12:54
Aspen// Så här såg det ut 2009, kr:

1) 1 360 000
2) 926 000
3) 845 000
4) 764 000
5) 508 000
6) 351 000
7) 270 000
8) 216 000
9) 176 000
10) 149 000
11) 135 000
12) 122 000
13) 108 000
14) 95 000
15) 75 000
16) 0

Örebro Lekiller
2011-10-18 12:31
Dax igen tydligen!

Självklart kan inte alla duktiga unga spelare ifrån Örebro spela i ÖSK och det går fort att bli kallad supertalang i media.

Men nog är det lite underligt hur Örebro som stad kan få fram så många talanger, men väldigt få av dem hamnar i stadens största lag eller lyckas bra i stadens största lag.

Lag som Norrköping och Malmö måste ju hånle åt ÖSK när de åker hit och plockar med sig talanger hem.

Man undrar ju hur ÖSK:s talangutveckling egentligen fungerar eller har fungerat.

Visst, ÖSK har många spelare ifrån regionen i sitt A-lag. Men nu menar jag unga supertalanger som lyckas i A-laget.
Örebro Aspen
2011-10-18 12:28
Drivs det en kampanj, med hot om fängelse, för bojkott av 4:e våningen?
Örebro Aspen
2011-10-18 12:23
Någon som vet hur mycket placeringsbonusen är per plscring?
Örebro Bulten i Boo
2011-10-18 12:22
ÖSK-Karl// Ja, det kanske blir tre dar i buren i st f två år i skogen då för din del... ;-)
Bäst du börjar träna på Thore Skogmans gamla slagdänga!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-10-18 12:08
Bulten i Boo//

Fy vad du skräms, så jag kan få fängelse för att jag namngivet en person i styrelsen som jag tycker tillbringar för mycket tid på 4:e våningen?

Förövrigt verkar flera i styrelsen ha roligare där än på läktaren, i.of.s kan man förstå dem. Men inte varför de sjabblade bort Stahre och samtidigt indirekt Alvbåge.

Nu blir väl mitt fängelsestraff längre? ;)
Örebro Rallyfinnen
2011-10-18 12:03
Alvbåge skrev nyss ett blogginlägg om att Kalmars omklädningsrum för bortalagen har en psykande färg i form av rosa. Tråkigt att han valt en klubb med denna psykande färg på bortastället...
Örebro TommyS
2011-10-18 11:59
Frågan till gruppen är alltså. Hur kan man från att ha varit mästare på att försvara ledningar förra säsongen plötsligt tappa åtta stycken (sex till förlust, två till oavgjort)? Och på det inte ta en enda poäng när man släppt in första målet (ett problem vi haft tidigare). Kondition? Lagkänsla? Bristande "vinnarmentalitet"? Taktisk disposition? Vilka är orsakerna? Hur kommer vi tillrätta med dem?
Örebro TommyS
2011-10-18 11:45
Lite sent på bollen här men tycker att Telles analys förtjänar applåder. Fortfarande vill jag dock trycka på att det värsta med denna säsong är hur vi hanterar ledningar. Hade vi spelat första målet vinner (som i stort sett gällde för oss förra året - vi stänge matchen när vi tog ledningen, men vände inte till seger) så hade vi skramlat ihop 58 poäng inför slutomgången. Dra av poängen HIF fick genom sin kvittering mot oss borta och vi hade spelat om guldet på söndag. Det är en fruktansvärt skrämmande och på alla sätt häpnadsväckande statistik.
Örebro gatutsio
2011-10-18 11:44
tror vi först kan vara bra om två år igen
men det förutsätter att rätt spelare köps in i varje lagdel
krävs väldigt mycket för att få 433 systemet att fungera helt ut
undrar ibland om klubbar i sverige kan lyckas med det systemet
tror det behövs spelare med sån teknik och klass att dom är för bra för allsvenskan
tummas det på kvaliten så är det för lätt att avväpna ett 433 system
det här är något jag funderar över
Örebro 1908.nu
2011-10-18 10:15
Tack!
Det finns även en intervju med Micke Steen och Erlingmark är på G!
Örebro kenya
2011-10-18 10:08
1908/ Kul initiativ med både Larsen och Sköldmark. Skön diss av Larsen rörande tv-spel, poker och sociala medier.
Örebro kenya
2011-10-18 09:54
Saywee/ Anledningen att Sixten tar ut Rama är av samma anledning som Hamrén kommer låta Zlatan starta alla matcher i kommande EM. Han är helt enkelt för bra för att petas.

André Villas-Boas (Chelsea) tog i och för sig ut Salomon Kalou efter 30 minuter efter att Kalou varit den främsta offensiva kraften i matchen. Anledningen var att han inte gick upp i press och hjälpte sina medspelare. Har för mig att det var premiären mot WBA men inte säker. Så visst går det att peta spelare för man inte "gör jobbet" men det är givetvis lättare att plocka ut en allround spelare i Chelsea än att peta en stjärna i landslaget eller ÖSK.

Ska dock sägas att det faktiskt sett bättre och bättre ut från Rama även när det kommer till försvarsspelet. Med en ordentlig försäsong så kommer han utan tvivel få upp ett bättre flås vilket förhoppningsvis leder till att han kommer orka göra även det "tråkiga" jobbet som krävs på en fotbollsplan.
Örebro 1908.nu
2011-10-18 09:36
Ni ville ha en intervju med Sköldmark så här kommer den!
Länktips: 1908.nu
Örebro Fatcit
2011-10-18 09:12
Telle & Kenya // Ni är föredömmen för olika åsikter!

Intressant det där om Paulinho G. Jag börjar mer och mer tro att det är fel väg att gå med en "target" som nummer 9 (central forward). För att skapa ytor krävs löpningar, men det blir lite väl statiskt när löpningarna allt som oftast sker på samma yta. Med Paulinho bytte man platser och löpte för att skapa luckor för andra. FANTASIN HAR FÖRSVUNNIT!
Örebro Fatcit
2011-10-18 09:07
När vänder Mellberg hem?

Jag börjar samla pengar redan nu...
Örebro Stelig
2011-10-18 07:16
För att alternativ saknas?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2011-10-18 01:35
kenya,

jag måste bara kolla vem du anser vara den, som lättast kan avhjälpa dessa fel, hos vår skyttekung, om inte skyttkungen själv klarar av det förstås ..

"När det gäller Rama så är han en grym fotbollsspelare på många sätt men han blir lat i matcherna. Jag tror mycket väl att Sixten har givit honom riktlinjer hur han vill att han ska spela. Dock så fuskar han allt för ofta eller om det är orken som tryter efter 45 spelade minuter"

Varför tror du att Sixten envisas med att ta ut en sådan spelare, eller tränas han felaktigt ?
AIK Saywee
2011-10-18 00:50
Tack igen för ett bra inlägg Telle!

Du är ju helt vaken mitt i natten :)
Örebro Telle
2011-10-18 00:25
Kenya //

Ja, det var verkligen inte meningen att såga ditt inlägg, skönt att du inte verkar ha tagit det så. Jag ville bara få fram att även om många faktorer ligger utanför tränarens kontroll borde ledningen ändå kunna göra betydligt mer än vad som verkar ha gjorts för att minimera dessa risker.

Många av de negativa faktorer som drabbat oss i år kunde man till och med som utomstående förutse, eller åtminstone misstänka att de skulle kunna ske, och därför borde man ha haft en bättre beredskap i vissa situationer, anser jag. Istället har klubben utåt sett agerat som att det var första gången någonsin som allt hände:

"Va, kan skadebenägna spelare skada sig igen? Oj då, vad gör vi då då?"
"Är unga, lovande landslagsspelare med spikrak utvecklingskurva attraktiva för andra klubbar? Ups..."
"Jaha, blir det turbulens i gruppen om samtliga storstjärnor i laget med utgående kontrakt avvaktar med att förlänga samtidigt?"
"Jaså, blev det ännu sämre stämning bland de gamla spelarna av att vi satsar konsekvent på de nya som inte verkar vara beredda att ta det defensiva jobbet, eller för den delen förstår vårt system? Oj, ja, då får vi ta oss en funderare..."

Ok, lite tillspetsat kanske, men poängen är ändå att mycket av årets turbulens nog hade kunnat ha skadereglerats bort med en bättre förberedelse, helt enkelt. Tur att man är så j-la mycket bättre själv, inte sant...? ;)

För övrigt instämmer jag om att Paulinho Guaras löpningar verkligen saknas på många sätt, inte bara i presspelet, utan även i offensiven. Även om han inte gjorde så många mål som man kanske hade förväntat sig var han otroligt nyttig. Väldigt ofta spelbar, och tog ofta viktiga löpningar som drog isär motsåndarna och erbjöd spelalternativ för bollhållaren. Trots att Kim, som var en utpräglad boxspelare, försvann känns saknaden av svartvita spelare i boxen i år nog lika stor av att Paulinho och Bedoya inte är där och löper in längre.

Nej, nu är det läggdags för länge sen...
AIK Saywee
2011-10-17 23:43
Av alla de många PM och telefonsamtal jag fått idag från trovärdiga och insatta personer i ÖSK´s förehavanden, tror jag inte att vi helt skall friskriva Sixten från årets problem, och även Mosander borde ta sig en tankeställare :(

Liksom kanske även spelare, styrelse med flera.

Telle har helt enkelt årets bästa inlägg, ur min synvinkel , men det jag har erfarit idag från flera andra gör mig både fundersam och mycket fundersam.
Örebro kenya
2011-10-17 23:31
Telle/ Läste ditt inlägg från mobilen tidigare idag. All heder åt dig att du tar dig tid att svara på mitt inlägg på ett så utförligt sätt.

Min tanke var att problemet rörande årets säsong ligger djupare än Sixten Boström och där tror jag vi är överens. Sen vill jag bara påpeka att jag inte skyller på skador utan bara tog upp några faktorer som jag ansåg att Sixten inte kunde rå över.

När det kommer till presspelet så kanske jag ska tillägga att det inte enbart hänger på yttrarna utan även centern. Paulinho Guara snappade upp denna del väldigt bra under den korta period han var här oss hos. Johan Elmander är annars en drömanfallare i just den aspekten då han orkar löpa kopiösa mängder. När det gäller Rama så är han en grym fotbollsspelare på många sätt men han blir lat i matcherna. Jag tror mycket väl att Sixten har givit honom riktlinjer hur han vill att han ska spela. Dock så fuskar han allt för ofta eller om det är orken som tryter efter 45 spelade minuter. Karaktären hos en spelare är alltid svårscoutad.

Jaja, kul att forumet lever och att det ryktas om nya namn som vi kan såga efter fiaskot nästa säsong ;) Forza!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-17 23:26
På tal om Pavey
Annons: