/fotboll/osk/forum/3387.aspx/fotboll/osk/forum/3387.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Frökire
2011-10-24 07:00
Svartvitt forever//
Ja, det skulle jag kunna göra, men å andra sidan vet väl alla om att ÖSK jagar målvakt så det var väl ingen högoddsare att Noring varit i blickfånget?
Örebro Svartvitt forever
2011-10-24 06:20
Frökire//
Om det stämmer beträffande Trelleborg, kanske är det då bättre att inte skriva ut detaljerna här? Kanske läge att editera inlägg?
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-10-24 06:13
Såg ej matchen tyvärr, hur spelade ÖSK? Någon som vill skriva lite om hur spelet såg ut? Rama var bra hörde jag? Var vi värda tre poäng?
IFK Göteborg Framåt Blåvitt
2011-10-24 05:26
Varför hänger det MFFare härinne ser att lillasyster MFF har stängt sitt forum, så gulligt då...

Bedrövligt nu är dom igång igen på läktarna.
Örebro Frökire
2011-10-24 04:39
Har länge läst på forumet, men känner att jag nu måste göra debut med skrivandet. Dessutom försvara Saywee då jag vet att ÖSK har inlett förhandlingar med Trelleborg om Viktor Noring. Så, kära Pozniak, du får luska på lite bättre innan du försöker lura någon. ;-)

Kan också meddela att klubbar från Holland, Belgien och en storklubb i Östeuropa anmält intresse för Valdet Rama. Så det är antingen läge att sälja honom nu eller förlänga kontraktet.
Örebro 019_Örebro
2011-10-24 03:17
Pozniak is back.
Sluta sprid massa dynga. Du verkar inte ha någon som alls koll på vad som händer och inte händer inom ÖSK:s styrelserum.

Saywee har kommit fram med mer fakta än du så du bluffar på ännu mera i såna fall. Något som jag har misstänkt väldigt länge.
GAIS Helig
2011-10-24 02:24
SM-Guld 2012 eller?!!!!!
Pozniak is back
2011-10-24 02:02
Konstigt saywee för jag ljög endast för o avslöja din lögn. Örebro förhandlar inte med Trelleborg, dessutom ska trelleborg se över sin trupp först nästa vecka då man bestämmer försäljningar osv, du bluffar på rätt gött som jag fattat och misstänkt rätt länge.
AIK Saywee
2011-10-24 00:18
Skåne ÖSKare, 23:02,

tackar för klargörandet.

Pozniak, 23:24,

detta visste jag redan, men de förhandlar knappast "just nu".
Dessutom vet jag lite till, men det handlar om någon helt annan :)
Jimmyc
2011-10-23 23:56
Valdet Rama är fan riktigt vass, hade lätt kunnat tänka mig honom på vår högerkant. Nu hade han 1,5 år kvar vilket betyder att han hade varit dyr att lösa.

Nordin var också bra idag men han skulle inte spela i Allsvenskan om han lagt ner sin koncentration på sitt eget spel istället för allt annat.

Förresten bra spelare i Trelleborg är Noring, Demir, Pode, Haynes samtliga där hade förstärkt er trupp. Samuel W är iofs jäkligt stabil och han spelar på samma position som Demir så han tror jag inte ni rycker i.

De mest troliga är Noring/Haynes om man ser till er trupp idag.
Örebro widemarsh
2011-10-23 23:54
Kanske är någon helt oväntad, Marcus Pode kanske :)
Örebro Bat Back
2011-10-23 23:49
ush, ingen ur den backlinjen tack. Med den målvakten och trelleborgs målskillnad
Örebro widemarsh
2011-10-23 23:41
Noring eller Demir, finns nog ingen annan i Trelleborg jag vill se i ÖSK. Nej tack till Jensen, kan ha fel men tror inte han skulle passa alls i ÖSKs spel.
Örebro Aspen
Pozniak// Det finns dom som hoppas det är Tom Pral !!!
Örebro Fang
Om de förhandlar så borde det väl röra en spelare som har kontrakt med dem? Fast jag har väldigt svårt att se varför Noring skulle vilja gå till Ösk så honom vågar jag inte hoppas på.
Örebro Aspen
2011-10-23 23:37
gatutsio // Man ska lära av det man gjort, bra som dåligt.
Hur ska vi annars bli bättre?

Vi är väl inte strutsar som stoppar huvudet i sanden.

Man är inte bitter för att man lär sig, man är smart.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-23 23:36
Pozniak//Jag hoppas det är målvakten. Men då han står under kontrakt är det väl inte så troligt...

En annan som sticker ut är väl Jensen. Fast han är väl mer av en djupledsforward och dessutom skadad till och från. Men det kan ju lika gärna vara någon ur backlinjen
Örebro Kuba for president
2011-10-23 23:33
Spelare från Trelleborg?
Spontant känns väl Jensen och Demir mest intressanta.
Jenssen är väl mer en djupleds-spelare än target?
Demir känns spännande men frågan är om en v-back är prioriterad?
Örebro Harry Cripps
2011-10-23 23:27
-Tack, gamle högerback!
Pozniak is back
2011-10-23 23:24
Ösk förhandlar just nu med trelleborg om en av deras spelare.
mer får ni inte :)
Örebro Hahne
2011-10-23 23:21
Värvningsbomben är !

Olof Mellberg och Viktor Noring
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-10-23 23:19
Good riddance i så fall!
Figure
2011-10-23 23:12
Om inte Sixten avgår / får sparken nu i vinter kommer jag inte att skaffa säsongskort igen, oavsett hur det går i cupen. Jag tror många tänker samma sak.

Vi har härmed gjort oss totalt till åtlöje inför hela Sverige när vi pratat om topp 3 och hamnat på denna placering.. fan va jag är bitter.
Örebro Skåne ÖSKare
2011-10-23 23:02
Saywee //
MFF kommer inte spela i Europa som 4a i allsvenskan.
Vinnaren av cupen får en EL plats och om HIF vinner cupen så blir det förloraren som får EL platsen.

Det är bara när cupvinnaren redan är klar för EL som 4an i allsvenskan får platsen och både Elfsborg och AIK är ju borta. HIF är som bekant klara för CL.
2011-10-23 22:57
Undrar om man kommer att fira förlustrekordet på lagfesten efter säsongen? Sixten får priser och så? Man har ju skrivit historia!
2011-10-23 22:56
hemvändarn // Med en Haddad löser sig det sista du skriver, eller en fullgod ersättare till Haddad. Dock tycker jag ff att ÖSK lider av att inte få in tillräckligt med spelare i boxen.

Kan man dessutom få in en riktig fältherre och pådrivare mellan Nordin och Emil kan det bli angenämnt,
Örebro hemvändarn
2011-10-23 22:41
Idag fick jag se en hel del oväntat ifrån läktarn.
1. Nordin glidtacklade. Han rörde sig mer än vad han gjort på länge.
2. Spelarna manade på varandra. När Rama inte gick upp i press ropade flera spelare på honom.
3. Eidurs räd som nästan tog honom fri med målvakten rakt genom MFF försvaret.
4. Paulinhos tokkapning som gav Eidur det första gula kortet.

ÖSK gjorde sin bästa match på riktigt länge. MFF kommer in i matchen på en utvisning och efter att ÖSK blivit av med Wikström. Rama hade blivit alltmer stilla stående och blev helt rätt utbytt men även Paulinho började se sliten ut av allt sitt spring. Nu orkade man inte hela vägen in men det så bättre ut en på länge.

Det som inte är bra är att man inte gör mål på sina chanser. Skärpan måste bli mycket bättre.
AIK Saywee
2011-10-23 22:29
FF,

aha, jag trodde att det handlade om ett arrangemang på en arena, där funktionärer arbetar, men det handlar alltså om att en match måste avbrytas?

För det small ju innan alla procedurer var över, jaja, då hade de väl tur som attan,

Men spelet avbröts tidigare, då någon fick för sig om att elda på bortastå, vid en hörna (så puckat), viket (bland annat)innebar 5 min tillägg och MFF-seger.

Jädra oturligt?
2011-10-23 22:25
Jo jag är en bitter gammal luttrad ÖSK anhängare.
Örebro gatutsio
2011-10-23 22:23
tycker vi kan lägga ner tugget nu om denna tråkiga säsong
och se framåt istället och stötta vårt kära ösk
för vi är väl inte en samling gamla bittra män i skor
forxa ÖSK
Annons: