/fotboll/osk/forum/3385.aspx/fotboll/osk/forum/3385.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2011-10-23 19:21
2009 vände ÖSK ett underläge hemma mot Halmstad, känns som att NA ska göra om och göra rätt.
Vi har alltså inte vänt underläge till vinst under 2 säsonger.
Örebro Pencing
2011-10-23 19:19
Vi kommer åka ur så det bara skriker om det nästa säsong. Det här laget innehåller inga vinnare överhuvudtaget.
Örebro kenya
2011-10-23 19:19
Riktigt fin och rolig match idag. Ett ordentligt steg i rätt riktning som kommer ganska oväntat. Helt plötsligt spelar Alvbåge som i forn stora dar, innermittfältet fungerade perfekt, Rama och Paulinho har lekstuga. Man undrar ju varför laget inte kan prestera på det här sättet varje gång...

Sen blir utvisningen helt avgörande och fattar inte varför han ska satsa på det sättet han gör. Ren och skär idioti.

Det enda man kan anmärka på är att Paulinho och Rama borde suttit dit ett par bollar till. Hoppas det blir ketchupeffekt mot Helsingborg istället. Forza!
Örebro Bat Back
2011-10-23 19:16
Tycker mittfält och anfall spelade bra idag. Tyvärr har vi en backlinje som är under all kritik, så fort de blir satta under press så blir det jätte virrigt. Det är bara att värva in två rutinerade backar.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-10-23 19:15
Rama och Paulinho var planens giganter. Tyvärr är matchen signifikativ för hela säsongen. 1-0 och fint spel i 60 min, sen kommer tappet. Känns som hela året varit så. Tänk om Paulinho passat till Rama när de var 2 mot 1 i ett läge där det står 1-0. Kunde punkterat matchen där.

Franz/ Säsongen är inte slut än. Sixten kan fortfarande vinna en titel.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-10-23 19:14
Nu glömmer jag denna här förbannade skitsäsongen och ser fram emot nästa säsong . För något cup-guld får vi nog glömma bort.
Örebro bison
2011-10-23 19:13
Franz// Man vände väl 0-1 till 2-1 hemma mot Sundsvall 2008 så det kan inte vara mer än tre säsonger. (Inte för att det är nåt att slänga in i ett CV)
) ledningar tappade under en och samma säsong där har man förklaringen till årets skitplacering i tabellen.

2008 vände man också ett 0-1 till 3-1 hemma mot Helsingborg.
Örebro gatutsio
2011-10-23 19:08
Rama hade känningar i vaden och fick behandling för det
där har ni anledningen till bytet
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-23 19:00
Så har då demontränaren i.o.m dagens match satt tre rekord för Örebro sk (enligt NA) som kommer stänkas in i historieböckerna.

1: Rekord i antal hemmaförluster
2: Rekord i antal förluster under en allsvensk säsong
3: Inte vänt ett underläge på fyra säsonger till vinst

Undrar om Sixten skriver in det i sitt CV?
Örebro bison
2011-10-23 18:55
Kc// Jag tyckte nog att man på reprisen såg att det var Durmaz som slog bollen med handen. Känns dock lite som kompensation med gult på det.
Kan hålla med att vi tappar matchen när Haginge halkar i straffområdet vid ettan och jag vet inte vad som händer vid tvåan.
Örebro KCMarten
2011-10-23 18:54
BoP //

Det verkar som vi såg samma match..
Örebro bison
2011-10-23 18:53
BoP// Håller med om dina bedömningar rakt av. Hatar dock Strömbergsson och kommer alltid löeta fel hos detta praktfiasko till domare.
Örebro KCMarten
2011-10-23 18:52
bison //

Självklart. Men i sekvensen när Durmaz fick sitt gula kort så såg det ut som bollen studsade på en ÖSK:ares hand, så det kunde också varit straff. Det var nog det Durmaz gick i gång på.

Som sagt, domaren var kass men det var inte han som gjorde att vi förlorade.
Eidurs orutin som gav rött kort (jag tycker dock att han har lyft sig) och ett virrigt försvarspel vid MFF:s mål avgjorde.

Alvbåge är helt enkelt inte bra i närspelet när det är mycket folk i straffområdet. Jämför med Dejan som var betydligt bättre i närspelet.
Örebro Bastard on Parade
2011-10-23 18:50
Eidurs satsning är galen när man har gult kort, frågan är om han visste om att han hade gult? Tycker det första gula kortet är felaktig. Det är Paulinho (tror jag?) som ska ha en eventuell varning om någon nu ska ha det för den situationen.

Angående straffsituationer så är det en solklar hands på Ricardinho, en tveksam hands situation innan ett av Paulinhos lägen och sedan tycker jag Janssons brytning är OK. P

Rama har en fantastisk högstanivå. Hoppas vi får behålla honom till nästa säsong och att han kan träna bra under försäsongen.
Örebro bison
2011-10-23 18:49
Strömbergsson förnekar sig aldrig. Gult kort på Paulinho mot Norrköping för att han inte sprang av plan när han skulle byta. Jag har i alla fall aldrig sett det i en annan match på 25 år.
Gult kort på Paulinho för filmning när han blir kapad i straffområdet hemma mot Kalmar.
Solklar hands på Ricardinho i straffområdet i första, hands på Jansson i straffonmrådet i första - dock inte lika tydlig.
Örebro Conjuration
2011-10-23 18:47
F Zappa//

Välkommen till västfronten intet nytt ;)
Benny Böckling
2011-10-23 18:47
Antagligen bytte han ut Rama för att spara honom till Cupen
Örebro bison
2011-10-23 18:46
KC// Så handbollen i straffområdet i första är inte klar straff?
Assyriska Forza A - F - F
2011-10-23 18:45
Hur fan kan ni behålla en sån här usel tränare???

En gåta.

Varför byter han ut en av allsvenskans 5 bästa spelare, Valdet Rama?

Vill inte mongot vinna fotbollsmatcher eller.
Örebro KCMarten
2011-10-23 18:43
Äsch, Domarn var kass men han avgjorde inte matchen.

Eidur borde inte ha satsat så hårt med ett gult kort i bagaget. Det blev en given utvisning. Straffsituationen är oklar i och med att MFF:aren nådde bollen först. Fast om Eidurs satsning renderar i gult kort utan att träffa motspelaren så borde själva satsningen mot Pålle egentligen gett straff av samma anledning.
Örebro bison
2011-10-23 18:40
Hoppas för övrigt att ÖSK brytetr kontraktet med samtliga finska spelare så Sixten inte kan spela med dessa/byta in. Riski ÄR ingen ytterforward är det bara Sixten som inte ser det?
Örebro KCMarten
2011-10-23 18:40
Vi blev alltså 12:a i år....

Just nu känns det tungt även om laget kämpade på bra idag och föll med flaggan i topp. Paulinho klart bäst så länge Rama var kvar på plan.

Ett par reflektioner..

Vad håller Alvbåge på med vid andra målet? Dansar rysk folkdans en halvmil från spelet? Jag är glad över att vi får en ny målvakt nästa år.

Varför byter Sixten ut Rama och låter en osynlig Riski vara kvar? Om inte Rama var ordentligt skadad eller helt slutkörd så var det tjänstefel.

Det allsvenska eländet är slut. Nu hoppas jag på cupen..
Örebro bison
2011-10-23 18:39
Ungefär så här känner jag inför Strömbergssons flinande nuna.
Benny Böckling
2011-10-23 18:37
F Zappa// Kunde inte sagt det bättre själv!
GAIS F Zappa
2011-10-23 18:36
Ni är tamejfaan helt värdelösa.
Benny Böckling
2011-10-23 18:34
Pozniak// Nu väntar jag på namnet!
Örebro jocke.
2011-10-23 18:31
Eyra//

9 gånger, varav 7 resulterade, i förlust - hade vi hållit undan dessa matcher hade det varit 25 poäng extra :)
Örebro Svartvit sen barnsben !
2011-10-23 18:28
Trist ! Men jag tycker ändå man kan skönja ett visst hopp inför nästa säsong. Får vi alla nyförvärv på plats i god tid och kan låta Sixten planera försäsongen och få tid att få ihop laget så är vi helt klart med och slåss om Europaplatserna säsongen 2012. Om vi dessutom vågar drömma om ett anfall med fulltränade Rama & P2 och en fullt återställd Haddad i flertalet av matcherna så går inget lag säkert... Bara att bryta ihop och komma igen !
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Eyra
2011-10-23 18:24
Haha.
Är det någon som har en siffra på hur många gånger vi tappat ledningen i år?
Benny Böckling
2011-10-23 18:22
Haha, tro fan det!
Annons: