/fotboll/osk/forum/3378.aspx/fotboll/osk/forum/3378.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2011-10-25 09:30
Raskaj!?
Örebro ÖSK Fans
2011-10-25 09:10
undra när bläcket torkat?
Örebro ÖSK Fans
2011-10-25 09:10
lugna er han blir inte våran första målvakt...ÖSK har större ambitioner än så.
Örebro Guldtass
2011-10-25 08:07
vi kan nog glömma Noring, han skulle nog bli för dyr med följd av att vi inte har råd att köpa kvalitet till övriga platser vi vill förstärka.
Örebro KCMarten
2011-10-25 08:06
Vad trött jag är på alla spelare som ryktas komma in från Finland..

Är det ingen på ÖSK:s kansli som sett rankingen på Finlands liga resp Allsvenskan? Det är en ännu större skitliga och talangerna med Allsvensk klass i den är få.

Lär av värvningen av Rama och Paulinho istället. Faktum är att ingen av våra Finska värvningar har hittills gjort några större intryck ännu (möjligtvis är bosmanfallet Porokara undantaget..) Sikta högre. Strunta i Finland!

Generellt är jag en stor Finlandsvän, som gärna besöker vårt östra grannland, men spelarscoutingen i finska ligan från ÖSK börjar stå mig upp i halsen.
Örebro Guldtass
2011-10-25 08:04
Men pliiz.
Har alltid tyckt att detta är ett kanonforum med många olika åsikter samt mycket bra information om ÖSK. Tycker det är helt ok att ha olika åsikter men börja tjafsa som tonåringar är så omoget. Lite av en tävling om vem som har mest o bäst information och vem som ska ha sista ordet.
Om nu ni som beter er som tomåringar slutar bråka & väx upp så kan forumet fortsätta vara ett forum för ALLA.

Kör hårt ÖSK
Örebro Marta (hane)
2011-10-25 07:48
Vilken härlig lynchstämning det var på forumet.. Det är sånt här som får en att vilja dela med sig och ta sig tid att skriva här. Mer mobb:ar på SF åt folket!!!
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-10-25 03:56
Precis, är så trött på såna här lösa rykten om "okända" spelare. Värva nåt riktigt istället. Nordfeldt tex. Kontraktet går ut och han är en jätteduktig målvakt.

Eller varför inte Noring? Men det kostar. Och som vi vet kommer det ju värvas minst TVÅ bra mittfältare snart.

Sen bör man ha in minst en mittback till, varför inte wiktorsson tex? Utgående kontrakt och klarar det bra i superettan:
http://fotbolltransfers.com/site/player/1558.html

En billig ytterback, om han nu skulle platsa;
fotbolltransfers.com/site/news/11326.html - Elanga. Inget kontrakt heller.

Och så en ny center i Peter samuelsson som gör hur många mål som helst i superettan varenda år, lär inte vara allt för dyr att köpa loss;
http://fotbolltransfers.com/site/player/1566.html

Samt att man värvar Santos på fri transfer;
http://fotbolltransfers.com/site/player/866.html

Hade även velat se Daniel Nordmark på vänsterflanken;

-------------------Noring-------------------
---Anttonen--Eidur--Wikström--Elanga/NY?
------------------Berger---------------
-------Gerzic------------Paulinho-------
------Rama-----Haddad-----D.Nordmark---

Bänk:
J. Wicks (?)
Haginge
T. Grahn
F. Holster
J.Ibrahim
A. Yasin
R.Santos

Hade sett rätt gott ut inför 2012 imo... Hyfsad anfallsbesättning.
Örebro 019_Örebro
2011-10-25 03:02
Chicko.
Håller med dig helt. Hoppas på Nordfeldt i BP.
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-10-25 02:29
Länktips:
Vad ska vi med honom till? Låter det som alvbåges ersättare? Inte i mina öron. Fan, värva en riktig målvakt istället.
Örebro 019_Örebro
2011-10-25 01:09
Pozniak. Återigen, sluta sprid massa dynga och kasta skit på folk. Du gjorde min dag när du skrev att du skulle pensionera dig, men sedan var du lik förbannat tillbaka igen.

Sedan var det det här med mytomanin igen. Du har inte fått 14 PM som tycker samma sak som dig. Möjligtvis en och samma person som har skickat samma meddelanden 14 gånger.

Du verkar också vara jävligt dryg. Get a grip!
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-10-25 01:07
Ja, PMa mig gärna om någon vet något!! :)

Fan, känns som att en målvaktsbomb är på g, eftersom dom tittat efter ett par halvdana målvakter hittills. Går nordfeldt till dif, var går noring? Vad gör vi med sandqvist?
Örebro ÖSK Fans
2011-10-25 00:53
Saywee

vet du om någon/några är nära?
AIK Saywee
2011-10-25 00:44
ÖSK´s officiella sida kommer med nyheter när det är lämpligt och när bläcket stelnat.

Fast i övrigt är det ju spännande och kul att spekulera, men det är en helt annan sak!

Heja Silly SPORT :)
ALLSVENSKAN 2011 !!!
2011-10-25 00:44
Målvakten: Tomer Chencinski , VPS till ÖSK ?
AIK Saywee
2011-10-25 00:42
ÖSK-Karl,

aha, då kan man ju se en dubbel på lördag, i Gamla fina ÖREBRO, först ÖSK i fotboll och sedan "ÖIK" i hockey :)

ÖSK-Fans,

se upp för forumpoliser, ditt inlägg handlar inte om fotboll, själv blev jag ombedd att logga ur tidigare då jag missat fotbollen, men valde att tillsammans med edit radera/ändra mitt egna inlägg.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-10-25 00:33
Pozniak....//

Vaknade du sedan? Har ingen aning om vad du häver ur dig, orkar i fortsättningen max bemöta dina inlägg 1-2 ggr månad, vill du mig något, ta det via pm eller ÖHK:s forum där jag heter ÖIK-Karl, har aldrig fattat detta med namnbyte, men vissa är väl i behov av det?

Som sagt, den dag demontränaren är borta kommer jag att satsa igen, han har i mina ögon varit en värre katastrof än Sjögren och Lundin historiskt sett. Tyvärr är ju inte Sjögren historia ännu ;(
Örebro ÖSK Fans
2011-10-25 00:32
pozniak

Du behövs här på forumet och ge oss lite positiva vibbar med spelare nu när det gått så trögt.....
2011-10-25 00:25
Saywee//

Ursäkta mig, men det går faktiskt en match direkt efter fotbollen, ÖIK (ja, så heter de för mig) mot Leksand. Nästan slutsåld har jag förstått, dyrt för en familj att se båda. Så allt över 4.000 tycker jag är bra.
Pozniak is back
2011-10-25 00:24
Ösk karl// minns du att du anklaga mig förra året för på något vis registrerat mig på ert forum där vissa av öskarna hängde? eftersom jag hade koll på värvningarna, du vet själv att jag har koll men du håller en fasad här på forumet.
du är välkommen att pma mig, angående hockeyn så ska jag villigt erkänna att jag har 0 koll hur mycket ÖIK omsätter osv.
Porokara? men snälla rara du, vem hade fått sålt honom? så fall ligger det väl på sixten att bänka Porokara? vi skulle aldrig fått sålt porokara ifall så manchester U kom och erbjöd oss pengar, pengakåtare spelare får man leta efter så oerhört löjligt att du kör med det exemplet fortarande.
Trelleborg tappade Drugge, mjällby tappar säkert 15 miljoner på Osiako, grahn och "Löken" och det finns flertal exempel. tyvärr är det så att spelare kan göra lite hur det vill i sina klubbar så får man lämna, praktexempel på hur Zlatans agent ryktas be sina klienter göra, bråka så mycket det går så får dem lämna, i det här fallet med Poro skulle han satts på bänken absolut för då skulle vi kanske fått in pengar.

AIK Saywee
2011-10-25 00:05
Jag tror också att ÖSK kan slå HIF, jag tror ju iofs att ÖSK kan slå alla svenska lag och tipset blir som vanligt ...

Hur många var vi mot MFF, drygt 5100 vill jag minnas (5112 ?), det skall vi väl enkelt passera, en fin lördagseftermiddag i oktober, finns väl inget som kan vara mer underhållande och spännande?

Heja SPORT!
2011-10-25 00:01
Pozniak...//

Bara en sak till. Jag kommer alltid att värdesätta de första misstankar jag hade om dig.

ÖSK har alltså enligt dig inte haft någon som pumpat in miljoner? Vad har då Spelarinvest gjort? Tror du Fahlander lagt in lika mycket i ÖIK (ja, jag kallar dem så). Hur kommer det sig då att ÖSK omsätter så oerhört mycket mer pengar än "ÖIK"?

Om nu några ord i de senaste inläggen varit för svåra för dig att förstå, skicka ett pm så skall jag förklara. Annars ligger jag lågt tills demontränaren lämnat och har upptäckt att det finns viktigare saker här i livet. De som vet vem jag är fattar exakt vad jag menar, de känner även till min fd. roll i Spelarinvest.

Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-10-24 23:54
Bra cup-snack!

Jag tror inte att det är omöjligt att ÖSK "skakar" HIF. Deras baksmälla från nattens guldfest lär sitta i ett tag.

2011-10-24 23:44
Pozniak....//

Jag vet inte vad du har för problem, men jag slår vad om att de är svåra att uttala.

När det gäller Sjögrens eminens att leverera utlandsproffs, räknar du även in bosmankillar som Porokara då?

Sedan har ju alla har rättigheten att bete sig dumt. Men du vet hur det brukar vara, en del missbrukar privilegiet. Bl.a du själv. Lev nu vidare i fablernas värld, snart kommer tomten skall du se, jag tror mer på honom än dig!

Örebro widemarsh
2011-10-24 23:34
Alla ska ta sig till Vallen på lördag, den här matchen får man inte missa om man kallar sig supporter!
AIK Saywee
2011-10-24 23:25
TIC-TAC,

instämmer med Marta´s tankar och bluffar inte.

von matterhorn,

starkt jobbat, du är en riktig supporter :)
Pozniak is back
2011-10-24 23:16
ösk karl// du är ute och cyklar nu, det stämmer att detta är mitt tredje nick, men ifall det inte är jag så kan väl de två andra nicken komma fram? den första glömde jag av lösenordet och den andre har jag tagit bort med mail. kan hända den bäste, oerhört skicklig kanske var o ta i men han är bra på skriva kontrakt med nya spelare..sen kan du säga vad du vill men det måste finnas någon anledning till att ÖSK anlitade honom? eller är det som vanligt att han är 100 % inkompetent? kan förstå irritationen mot Sixten men inte Sjögren mer än att han inte sålt spelarna för bättre pris. Tyvärr jag står på mig, Saywee vet för att folk berättar för honom och han bluffar likaså. Ösk karl om jag gick ut med min källa så skulle du bli så förvånad men tyvärr är du så uppe i dig själv att du du hellre skulle stånga huvudet i en vägg. Någon på detta forum skrev precis innan matchen mot Malmö att han alltid kommer följa ÖSK i medgång och motgång, så tyvärr jag kan inte lyssna när du börjar med att ÖSK åker ner i SE1 och alla dina påhittade rykten och skvaller likt du gjorde med Stefan lundin för några år sen och "4 våningen" jag vet att många delar din och saywees inlägg och flertal som har emot dem, det är synd att man ska behöva såga varandra för att man inte har samma åsikter. men du är ute och cyklar med din bittra kritik, och du snälla byt ditt namn "två år till i skogen" och du förresten jag går på många hockeymatcher med Örebro och har ingen koll alls på deras styrelse men dem har mycket att tacka till fahlander så det är lätt att säga att "örebro har en så bra styrelse" Ösk har aldrig haft någon som pumpat in miljoner. Bara med Sjögrens värvningar har vi levererat 3 utlandsproffs på kort tid, och det kommer fler. end of story
Örebro Marta (hane)
2011-10-24 23:13
TIC-TAC/ Snyggt skrivet. Hade samma tankar när jag hörde intervjun, men inte lika väl underbyggda.
Örebro ernot
2011-10-24 23:07
Tar tåget från Göteborg för att se ÖSK krossa HIF! Mot Guld!
Örebro TIC-TAC
2011-10-24 23:03
Kul att höra SS och många andras förklaring att dåligt resultat beror på stor omsättning i laget. Samtidigt på radion idag hör man Conny Karlsson förklara hur HIF klarat av omställning att 5 givna spelare försvinner under säsong och ändå tar man guldet. Förklaring är att man har ett enkelt system som nya spelare lätt kan ta till sig och komma in snabbt ihop med god förberedelse. Kanske sixten skall tänka om då omständiga system passar lag som Barca som kan behålla sina spelare. Har tittat igenom HIF matcher och om ÖSK nu använt sig av så många som 29 spelare har HIF använts sig av 35st. Dessutom har man släppt fram 2-3 st av det 94-lag som imponerade i Elitcupen i Örebro för några år sedan. Jämför detta med de 2 som var med i 94 landslaget i ÖSK och väl inte ens fått träna med A-truppen. Vi har mycket att lära både i scouting och talangutveckling.
Annons: